Dúró Dórát egy tehetséges politikusnak tartom, sokszor mond olyat, amin érdemes elgondolkodni, az autópálya matrica árával kapcsolatos olcsó prolihergelésnek látszó valamije azonban nem tartozik ezek közé. A Mi Hazánk elnökhelyettesének tegnapi posztja valószínűleg feszültséget akart generálni azzal, hogy nálunk a legdrágább az éves autópálya matrica az univerzumban, bezzeg máshol minden sokkal jobb. Magyar Péter hangulatkeltésre bejáratott módszereit azonban nem érdemes átvenni, a magyaroknak most egyáltalán nincsen szükségük felesleges feszkóra, érdemes megnézni, hogy miért ennyi az annyi.
Dúró Dóra posztja szerint, Svájcban 17.760 Ft, Ausztriában 43.155 Ft, Magyarországon pedig 59.210 Ft az éves autópálya matrica 2025-ben. Igen, ez drága, de mielőtt az ember azonnal előrehozott választás követel emiatt, érdemes gondolkodni rajta egy kicsit.
Svájcban kötelező az éves autópálya-matrica minden olyan jármű számára, amely az ország autópályáit vagy gyorsforgalmi útjait használja. Ez a matrica nem időarányosan vásárolható, és minden esetben az adott évre érvényes (január 1-jétől december 31-ig). A dolog csak látszólag demokratikus, ugyanis ha nem használod az autópályákat vagy gyorsforgalmi utakat, nem szükséges a matrica, azonban Svájcban az utak nagy része autópálya-hálózathoz tartozik, így tulajdonképpen ha másra is használod az autódat, mint hogy a sarki boltban bevásárolj vele, akkor nincs megúszás. Ja, és kizárólag éves matrica vásárolható, nincsen se napi, se havi verzió. És éppen ezért tudják a magyarnál olcsóbban adni. Ez elég logikus, és érdemes átgondolni, mielőtt az ember az asztalt kezdi verni.
Nálunk egyébként a rendszer Ausztriánál is sokkal rugalmasabb, itt tényleg mindenki az igényei szerint alakíthatja, hogy miért fizet és mire nincs szüksége: egy vármegyei matrica 6.890 Ft-ba kerül csak egy évre, és ha az ember valahova el akar jutni, akkor sem kell országosat venni, elég csak azokra a vármegyékre vásárolni, amelyeken áthaladunk. Zárójelben jegyezzük meg, hogy a napi matrica szerintem rettenetesen van árazva, és egyáltalán nem éri meg, akkor az ember inkább vesz hosszabb időre, és csinál még egy programot, amivel kihasználhatja, zárójel bezárva.
Aztán vannak olyan országok, ahol nem létezik matrica: Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban nincs egységes éves fizetés; helyette a megtett úttal arányos díjfizetési rendszert alkalmaznak, ahol az autópálya-használat költsége a megtett távolságtól függ. Az autópályadíjakat befolyásolhatják az autópálya-társaságok tarifái, amelyek régiónként és útvonalanként eltérőek lehetnek, vagyis mindenki annyit kér el érte, amennyit akar, nincsen egységesítve, csak a kapitalizmus szabályozza az árakat.
Csináljunk egy kis fejszámolást, vagyis kérjük meg az AI-t, hogy csinálja meg helyettünk. Tegyük fel, hogy valaki minden nap használja az autópályát Franciaországban, átlagosan 30 km-t tesz meg (átlagos agglomeráció-Budapest távolság). A matek pedig a következő:
Napi 30 km használat oda-vissza (összesen 60 km):
• Alsó ár: 60 km × 0,07 € = 4,2 €
• Felső ár: 60 km × 0,15 € = 9 €
Havi költség (30 nap):
• Alsó ár: 4,2 € × 30 = 126 €
• Felső ár: 9 € × 30 = 270 €
Éves költség (365 nap):
• Alsó ár: 4,2 € × 365 = 1.533 €
• Felső ár: 9 € × 365 = 3.285 €
Ez azt jelenti, hogy egy francia autós, aki naponta használja az autópályát, évente körülbelül 1.500 € és 3.300 € közötti összeget költhet el autópálya-díjakra, attól függően, hogy az autópálya-díjak mennyire magasak az általa választott útvonalakon.
Így már talán nem is annyira tűnik rossznak a magyar rendszer. Bár ez egy viszonylag elvont számítás.
Ez a vita nagyjából ugyanaz, mint amikor azzal hergel az ellenzék, hogy hol olcsóbb 30 forinttal a benzin. Meg persze lehet, hogy a trappista sajt ára valamivel alacsonyabb Ausztriában, de egyébként próbált már valaki ott fogorvoshoz menni, vagy lakást bérelni? Na, ugye.
Nem szerencsés az országok közötti összehasonlítgatás, minden ország más adottságokkal, más lehetőségekkel rendelkezik, és persze más történelmi múlttal, más szokásokkal, stb. Persze jómagam is nagyon örülnék neki, ha minden ingyen lenne, sőt még jobb lenne, ha nem kellenének autópályák, mert tiszta vizet termelő repülő járművekkel közlekedhetnénk, és minden jó lenne, ahelyett, hogy vannak rossz, vagy kevésbé jó dolgok, de erre még várnunk kell.
Meg persze igen, 400 Ft fölött van az Euró – én viszont el merem engedni a feleségemet sötétedés után bárhova, mert tudom, hogy nem fog behajtani egy migráns a karácsonyi vásárba, és megerőszakolni sem fogják az eritreai agykutatók.
De persze erre a fajta összehasonlításra sem biztos, hogy szükség van.
lesi
2025-01-06 at 15:57
Ago még nem volt de nem is lesz nem bírom a szagát egy éve 22 éveset vettem van benne 150 ezer km ha érdekel 550000 ezer
Ago
2025-01-06 at 14:19
@lesi, te utoljára mikor vettél új autót? 😉
Nő vagyok esküszöm ha nem hiszed kapd be a f@szom. :)
2025-01-06 at 13:06
Mihez viszonyítva drága? A telefon, tv számlákhoz kèpest? Hetente 20-30 ezret hagytok ott a bevásárlóközpontban. Akkor mi ez a sírás? Soha semmi nem lesz jó a vèresszájú balos buziknak.
Joszdolfito Sztallerini
2025-01-06 at 09:07
Hát a statisztika tényleg a matematikai tudományok ringyója: mindent és annak az ellenkezőjét is ki lehet hozni belőle!
Megjegyzem, ha itt is cca. 17 ezer lenne az éves matrica, akkor szerintem minden józan elméjű autós megvenné és nem szarozna a napi, heti, vér(sic!)megyei faszságokkal.
A lényeg: a magyar jövedelmekhez képest a magyar éves matrica arctlanul-pofátlanul drága!
K
2025-01-06 at 08:46
A PS-nél nincs lejjebb!!!
Esetleg a Dezse család!
Ennyi hülyeséget rég olvastam!
“Meg persze igen, 400 Ft fölött van az Euró – én viszont el merem engedni a feleségemet sötétedés után bárhova, mert tudom, hogy nem fog behajtani egy migráns a karácsonyi vásárba, és megerőszakolni sem fogják az eritreai agykutatók.”
Ez tényleg komoly érvelés, a birkáknak lehet hogy megteszi!😂😂💩💩
lesi
2025-01-06 at 08:18
nem ide tartozik de azért mondom tavaly több új autót vettek mint használtat akkor miről beszélünk jaaaa nincs lóvé miii!!
Gullwing
2025-01-06 at 08:15
A duró arról nem posztolt hogy amikor zazrivecz eladta a jobbik lelkét a Spinozában akkor ős és falkája nagyban hallgatott??
Csak a következő évben(!) vonultak a tanyára….
Addig meg csak ültek a jó fizető pozíciókban.
Gerinctelen csírák.
Péter
2025-01-06 at 08:00
Amikor egy állításból semmit nem sikerül cáfolni. Értelmes írás.
Talpra magyar!
2025-01-06 at 07:24
Mi van romániával?
Éljen és virágozzék a mindenszarizmus
2025-01-06 at 07:19
Libsik!
Mi újság bezzeg romániával?
Ja, most svájc vált azzá…
Talpra magyar!
2025-01-06 at 07:13
Balázska az ötvenéves tinédzser házhoz ment a l@faszért… És te akartál képviselő lenni…:):):)
csakafidesz
2025-01-06 at 03:19
Talpra magyar! 2025-01-06 at 00:37
Menjél el Svájcba. A piros vonat nagyon pontos. Három percnél többet nem fog soha késni. Amúgy nemcsak bankország Svájc, komoly ipara is van.
csakafidesz
2025-01-06 at 03:16
Az anyukátok micsodája.. Most jöttök a svájci életszínvonallal. B.meg! Én sem fogom magam egy élsportolóhoz hasonlítani. Svájc akár tetszik, akár nem az egyik legmagasabb életszínvonalú ország és olyan minőségű műszergyártással, stb. rendelkezik, hogy csak megcsodálni fogjuk. Amúgy a legendás svájci életszínvonal mellett a svájciak legendásan fukar emberek is.
Talpra magyar!
2025-01-06 at 00:44
Georg2025-01-05 at 21:28 Ja mert Svájc bankország és még Hitlerék sem támadták meg Svájcot.
Talpra magyar!
2025-01-06 at 00:42
t2025-01-05 at 13:53 Hát akkor mááá követeld Karácsonyodéktól az ingyenes budapesti parkolást.
Talpra magyar!
2025-01-06 at 00:37
István Körömi2025-01-05 at 22:36 Németeknél több mint 2 órát kellett pluszban várakoznom a vonatra mert nem a vasúthálózat és a hidak felújítására költik a rengeteg eurót.
István Körömi
2025-01-05 at 22:36
Hat évvel ezelőtt Svájcban 12000 forint volt egy kiló grillezni való csirke,egy kiló krumpli 990 forint átszámolva forintra!És a gyerekeim kint dolgoztak,havonta 240000-forinttal húzták le őket miután véget ért a síszezon!és a tulaj megkérdezte őket,”van áram nálatok egyáltalán?”Mivel foglalkoztok a a szabadidőtökben?Tirolban azt mondta a főnökasszonnya,”Renáta te nem tudsz németül!Az egyik tiroli bunkó kora reggel megkérdezte tőle,Hüttige zütte?Lányom nem értette!Ami rendesen így szólt volna,”Wo ist hautige zeitung?”De ezek a bunkók elfelejtették az anyanyelvüket,intenditásukat.mert jobban megértjük egymást az Isztiméri,Vértesacsai,Móri,Pusztavámi,Guttamási,Magyaralmási svábokkal,mint az “übermencsh”németekkel,és a korcs svájciakkal,akik azért gazdagok,mert évszázadokon át megloptak,meggyaláztak,és kifosztottak más népeket,és fizikailag megsemmisítették őket!
moliere
2025-01-05 at 22:25
Mikia és Georg
Az én tapasztalataim szerint Svájc eléggé drága. De nem annyira, hogy ne lehetne kibírni ott egy hetet magyar fizetésből (átlagosból). Csak tényleg nem kell étterembe menni, nem csak azért, mert drága, hanem mert még csak nem is kapsz a pénzedért normális kaját (ott). A boltban viszont kapsz, és néha, ritkán magyar szintű árakon. Egy sörön ne kezdjünk el hisztizni, mert az mindenhol drága, és Pesten belül is nagy különbségek vannak.
Nincs ilyen, hogy Svájcban 90 a sebességhatár az autópályán. Inkább az van, hogy kizárólag éves matricát lehet venni, ami viszont tkp. már egy hét intenzív használat (pl. turizmus) esetén is megéri. (Lassan annyi autópálya van, hogy ha valaki intenzíven használja őket Magyarországon, szerintem itt is megéri az éves matrica.)
A másik ami van, hogy nem érdemes átlépni a korlátozásokat, záróvonalat, parkolási tilalmat, mert nem szocialista ízlés szerint bírságolnak (azaz giga szinten és precízen behajtva).
Svájcból tényleg járnak át az “olcsó” Németországba akár nagybevásárlás miatt is, vagy néha tankolni (habár a német árak is nagyon erősek), viszont sokkal jelentősebb, hogy a németek meg dolgozni járnak Svájcba, mert mindezen árakhoz igen erős bérek társulnak.
Svájc lehet, hogy az egyik legjobb ország élni, habár olyan emberekkel is találkoztam (többes szám!) akik konkrétan nem tudták elviselni a svájciakat. Nekem egy hét alapján nagyon rendben voltak, de más lakva és dolgozva megismerni egy országot és egy embert is. Tény, hogy a némileg lazább olasz Svájcból átmenni a legfejlettebb és leggazdagabb olasz megyébe (Como) felér egy civilizációs sokk élményével. (Régen mondom, ha nem Ausztria, hanem Olaszország a nyugati szomszédunk, már rég nem kérdés, hogy mikor is értük utol a Nyugatot…)
Georg
2025-01-05 at 21:31
@ Mikia35
Elmész te is a p*csába..a húsok valamivel drágábbak..minden más kábé annyi mint Magyarországon..de például a péktermékek egy része már olcsóbb (Zürichben..nem valami faluban).
Georg
2025-01-05 at 21:28
@ Bástya
Ja..az átlagfizetés meg már 2022-ben is 6800 frank volt..egy kicsit könnyebb abból kigazdálkodni azt az 1500-2000-et, mint mondjuk a magyarországi nettó 300-400 ezerből a 250 ezres albérletet. De persze te meg a Dezse még akkor is kötöd az ebet a karóhoz, hogy milyen k*rva jó a magyar rendszer, amikor feketén fehéren látni a számokból, hogy valami k*rvára nincs rendben.
csakafidesz
2025-01-05 at 21:21
Nob.meg! Megint egy hülye cikk! Ennyi erővel: Albániában olcsóbb a zokni, tehát jobban élnek az albánok, mint a magyarok. Az anyagi kiadásokat (fogyasztói kosár) össze lehet hasonlítani, de mindig fals lesz (Jonathán alma vs. Starkey) és a legfontosabb, az életminőség nehezen forintosítható.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 20:59
Ago2025-01-05 at 13:50 Azzal hogy képes voltál elolvasni na te magadat állítod be hülyének. hahahaha….😉🤣🤣
Rémusz.
2025-01-05 at 20:47
Nekünk csepelieknek, kifejezetten kibaszás az autópája matrica!!
Miért is? Csak azért, mert sikerült jól ki babrálni a déli városrésszel, hisz nincs kijárás csak az északi irányba, mivel jól elfelejtették a galvani hidat, tehát a csepeliek, ha déli irányba ki szeretnének menni a duna bár melyik oldalára, hát fizess paraszt, esetleg, ha nem tetszik, hát akkor kuss és kerüld meg a világot és járj lassabban, hisz tovább élsz, de ha a balaton felé akarsz menni, hát menny körbe, tudod kicsi rigó, minyima a rákóczi hídig, oszt majd vissza mehetsz a duna túlpartján déli irányba legalább húsz kilametert, de légy hepi, hisz addig is gyönyörködhetsz a büdös szmogos főváros egy szép nagy területén!!
Az, hogy a makádi embereknek mennyivel több kilametert kell pluszban kerülni nem tudom, de, hogy a XXI. kerületben élőknek Kb. a fenteb már említett pluszban kell részesülni, az tuti, miközben az M0-ás pálya pontosan ketté szeli a csepel szigetet a XXI. kerület és a Szigetszentmiklós határán, tehát, a duna mindkét oldala elérhető néhány kilóméteren belül, de csak akkor tehetjük meg, ha megfizetjük a dij valamelyikét, legaláb is a déli ország elérése esetében.
Nem olyan régen, az M0-ás ingyenes volt a duna két partja között, de mostmár fizess paraszt, ha dél felé akarod elhagyni a fővárost, de akkor is, ha csak át szeretnél menni bár mej melletted lévő kerületbe!!!
moliere
2025-01-05 at 19:55
Dezse Balázs!
Az attól függ, hogy működik-e!
Ha a prolikat lehet vele hergelni, akkor működik.
Ugye, azt tudjuk, hogy technikailag a leginkább Fidesz-ellenes társadalmi rétegek ma nem a prolik?
Távol álljon tőlem, hogy megkínáljam ezt a rákosista (ál)elit hordát az “értelmiségi” címkével, de hát mégsem pont proli a villanyVolvóból ritmusra bólogató kétdiplomás negyvenes menedzser, orvos(látogató) vagy éppen tanárnő (!)
Akik több problémával küzdene, mind megélhetés, mind társadalmi megbecsülés tekintetében (a prolik vagy pl. a cigányok), sokkal nagyobb arányban szavaznak a Fideszre.
VISZONT EGY ÉRDEKES DOLOGRA SZERETNÉM FELHÍVNI A FIGYELMET!
Míg a kormányoldalisággal nem vádolható oldalak egyöntetűen úgy működnek, hogy tudomásul veszik: ma a legnagyobb és legismertebb magyar név Szoboszlai Dominik, és finoman vagy határozottan támogató hangvételű cikkekben írnak róla, történjék bármi, érdemes megnézni ma, hogy a Magyar Nemzet és a Mandiner milyen egyértelműen tapinthatóan ellenséges hangot üt meg vele kapcsolatban.
Sokkal nehezebb így elmagyarázni egy pártatlan de érdeklődő magyarnak, hogy a kormányoldal és kormányoldali média intellektuális fölénye hatalmas, valamint megkérdőjelezhetetlen a nemzeti ügyek iránti sokkal nagyobb elkötelezettsége. Mi a bajotok Szoboszlaival? Nem válasz, hogy “egy túlsztárolt elkényeztetett tetkó- és hajmodell”, mert azzal csak azt a halovány gyanúmat erősítenétek, hogy a hivatalos kormányoldali futballálláspont továbbra is a Mészöly-Mezei-Orbán tengelyen mozog, és azokat akarja kiszolgálni, akik “még látták a Flórit meg a Benét, az volt a fodbal”.
Szóval honnan ez a végtelenül cinikus megközelítés, ami a mai tálalást indokolja? A Főni nem bírja Szobót?
futóbolond
2025-01-05 at 18:19
elnézve a kommenteket, lesz aki hamarosan költözik a börtönbe és a fideszt hibáztathatja érte. ezek a díjak idén már nem a haveri konzorciumnak mennek?
Bàstya elvtàrs
2025-01-05 at 18:04
A svàjci autopàlya dijàt még valamikor 25 (!) évvel ezelött àllapitottàk meg.
Pàr évvel ezelött, viszont az egyik balliberàlis agymosott politikus fel akarta emelni 200 (!) CHF – ra!
Talàn nem véletlen, hogy a népszavazàsnàl ezt leszavaztàk. Azota senki nem meri piszkàlni, bàr nagyon szeretnék kb. a duplàjàra emelni.
Amugy meg mindenkinek még Kell venni, beleértve Minden turistàt, aki egyszer vagy max kétszer hasznàlja, pl. nyàron.
Ja, dorika, Amugy egy normàlis 2-2.5 szobàs lakàs bérleti dija ugy 1500-2000 CHF – nàl kezdödik.
Kell még valamit mondanom Ildiko?
Zebegény
2025-01-05 at 17:58
B+
Jelentmeg már számos talpnyaló cikk ,(naponta több is) de Bazsi ez qrva szánalmas!
A tetkó mennyiséged alapján te roppantmód kemény ,(határozott) ember vagy ,de Szájertő megtanúltuk “az anya nő az apa az férfi”
Talpra magyar!
2025-01-05 at 17:33
Az a legnagyobb egyik na azért hatalmas baj ezekkel a magukat környezetvédőknek szemétkedő dk-sokkal mszp-sekkel párbeszédesekkel momentumosokkal tiszásokkal lmp-sekkel jobbikosokkal hogy mindenhová nem gyalog járnak. És a csicskáiktól még az EP-ben is zöldeknek hazudják magukat.
Talpra magyar!
2025-01-05 at 17:28
Ehhez a PS hírhez is csődülnek a Soros Gyurcsány M. Péter …. féle migránsbuzik háborúbuzik korrupcióbuzik nemzetérulóbuzik gender pedofíliáéret buzik …. .
P.S.
2025-01-05 at 16:52
K. Dóra és Balázs!
Mindkét közelítés rossz!!!
Ha nagyon akarom vakarni akkor nem csak autópályából és fogorvosból áll a világunk.
Jövedelem, költés, megtakarítás, életminőség, biztonság.
Itt élünk, ezt kell jobbá tennünk és nem folyton kitekintgetni.
Királytigris
2025-01-05 at 16:22
Az autópályák fenntartása pénzbe kerül. Mivel infláció van, akkor a fenntartás évről évre emelkedik. Ez ilyen egyszerű.
Jézus sírját sem őrizték ingyen.
t
2025-01-05 at 16:10
Ostoba…
Láthatóan dezse haverja vagy…
És a “számolódik” példáról még nem is beszéltem te birka.
ostoba mindenszaristák
2025-01-05 at 15:56
t
2025-01-05 at 13:53
Láthatóleg nem fogtad fel az írást.
Uncle Ment
2025-01-05 at 15:35
D.Dórácska megint demagóg volt, pedig
a helyzet (a matek) sokkal egyszerűbb.
Ha egy útvonalon jársz sokat, vármegye matricá(ka)t veszel,
ha összevissza járkálsz, de tudod mikor; havi országosat veszel.
Akinek megéri éveset venni, annak nagyon megéri (fentieknél olcsóbb).
ND
2025-01-05 at 14:51
jesszus, hát persze hogy csak a legfontosabb szót írom el..
természetesen import akart lenni export helyett
halacska
2025-01-05 at 14:50
Politikai döntés az, hogy kik között oszlik meg a használati díj.
Akinek nincsen autója, annak is szállítják ilyen-olyan termékét az utakon, így az államnak nem lehet 0 a hozzájárulása.
A köz- és magánhaszon alapú használat szétválasztása megspékelve az úthosszal, még statisztikai alapon is csak becslésre elég.
A rendszámellenőrző rendszerek komoly adatokkal szolgálhatnának.
Van olyan szereplő, aki nem manipulálná, vagy rosszul becsülne?
ND
2025-01-05 at 14:49
Szerintem is mellényúlás ez a poszt, a svájci 17.760 Ft-os díj mellé oda kellett volna azt is írni, hogy az utak nagy része már az autópálya-hálózathoz tartozik.
Ej, ej Dóra! Így azt mondják majd, hogy prolihergelés, mert csak a Ft van felsorolva, és hiányzik belőle az, hogy Magyarországon mit lehetne kihozni a közútfejlesztésből, melynek végső nyertesei egyértelműen az állampolgárok lesznek.
A Fidesz meg felsorolhatja megvalósult és jövőbeni terveit a témában, ha vitatkozni akar Dórával.
Nem értek egyet Balázs azzal, hogy a biztonságos sétát összekötöd az euro árfolyamával. Kialakulhat (ne így legyen) az a helyzet, hogy egyszer 2.000 Ft lesz egy euro, de az akkor azt jelentené, hogy a külföldi termékeket exportáló cégek bevétele csökken, csökken és csökken, egyre több alkalmazottnak mondanak fel. A munkanélküli ember helyzete a munkalehetőségek jelentős csökkenése miatt tartóssá válik, előbb feléli megtakarításait, majd már nem fogja tudni a lakáshitelét és egyéb hiteleit fizetni, sem rezsit, sem élelmiszert, végül ugyanabba a helyzetbe kerülhetnek egyre többen, mint egy külföldi migráns, és ugyanolyan veszélyes lesz az éjszakai séta.
Ezek a folyamatok már sokszor, sok más helyen bekövetkeztek SAJNOS.
DE nekünk most egy jó évünk lesz, igaz? 🙂
Mikia35
2025-01-05 at 14:40
dezse redvas fejbore
2025-01-05 at 13:47
DE azt elfelejtetted, hogy Svájcban mennyibe is kerül az élelmiszer?
Mennyibe is kerül a napi megélhetés az általad oly nagyra tartott Svájcban.
Még Zürchből is hétvégenként beülnek az autókba, max 90km/h-val (ennyi engedélyezett Svájcban az autópályán) és elmennek Németországba, és ott vásárolnak tejet, lisztet, cukrot. Van is belőle elég balhé…
Mennyibe is kerül a gáz m3?
Mennyibe is kerül 1 korsó sőr? Elárulom. Zürich 7,5CHF
Na most számolj észkombájn!!!
Patriot
2025-01-05 at 14:34
A mihamos nőt tehetséges politikusnak titulálni….na ne röhögtessen Dezse uram. Csurka elnök úr világosan meg mondta kik ezek. Úgy is lett!
Mindendenszaristák éhezö mélyszegények
2025-01-05 at 14:31
1-Mindenszarista parazita agyhalottak !
2-Nem kötelező Magyarországon élni akár a bezzeg romániában is élhetszt !
fogd a batyút és takarodj !
3-Ott vagy a bezzeg nyugaton bízonyísd,hogy mennyit ér a primitiv sivalkodó csóri IQ-d !
4- Ne itt a PS “siratófalon” Forumon hanem ott mutasd meg,hogy kivagy !
5-Ott is egy senki mint itt !
6-A vakulásig irigység parazita virussal fertözve tipikus magyar bunkó proli népbetegség népsport !
7-Magyar prosztó proli UNIKUM !
8- Ehezö mélyszegények :
Az éhezö mélyszegény rengeteget spórol a drárga WC papir és víz- és a szennyvíz adóból !
Ha az étterembe jár melegedni és a WC-re még olcsóbb akár milliomos is lehet
Ballibebb
2025-01-05 at 14:25
“Meg persze igen, 400 Ft fölött van az Euró – én viszont el merem engedni a feleségemet sötétedés után bárhova” Pest belvárosában élve ez nagy szó. Borsodban is?
Irány a 2 billió!
2025-01-05 at 14:24
Pont olyan szarul érvelnek a jobbos propagandisták, mint a balos kerületek polgármesterei a 10-szeres parkolási díj emelés után.
J
2025-01-05 at 14:14
Gratulálok! Jó példát ad másfajta hergelésekhez is! Kellenek a jó példák!!
Ne hagyjuk magunkat beugratni, előbb érdemes átgondolni egyéb tényezőket is!
Például lehet ragozni, de a legnagyobb meghatározó tett az volt az országban, hogy 2015-ben kormányunk rendíthetetlen előrelátással ellenállt a migránsáradatnak!
Ez mindent mehatározó tett volt!!
Sokan még mindig nem tudják felfogni mennyire!!!
Solaris
2025-01-05 at 14:05
Ez egy ingyenes Waze reklám.
Sok ingyenes autópálya szakaszt tudsz használni, de nagyon kell figyelni, az utolsó lehajtónál.
És nem biztos, hogy lassabban érsz célt, evvel a megoldással…
Zolee
2025-01-05 at 13:56
“Dúró Dórát egy tehetséges politikusnak tartom” na innentől ennek a cikknek semmi értelme :).
t
2025-01-05 at 13:53
Dezsegyerek
Ha nálunk is 17760 lenne az éves matrica mindenki megvenné azt.
Szánalmas propagandista.
Mikia35
2025-01-05 at 13:53
Ezt az egész hergelést Mocsok Peti kezdte el!
Fleto – a nagyeszű sündisznócska – folytatta!
S minden nap valamelyik ész végbéllény beszáll a buliba, és állít valamit!
Ezeknek az ellenzéki pártocskáknak semmi nem olcsó, eddíg Presman úrtól kapták a lóvét és sűrűn bólogattak – a talpát nyalták – neki.
Még egyik pártocskát, sőt fletot – sem számoltatták el a bevételeikkel. Láttuk már, hogy az ÁSZ mozgolódik, de elszámoltatás következmény nélkül nincs!
MIÉRT???
Ago
2025-01-05 at 13:50
Elképesztően ostoba cikk, olyan sok sebből vérzik, hogy nem is éri meg belemenni. Tényleg erre van igény a fideszes oldalakon? Ez a színvonal?
dezse redvas fejbore
2025-01-05 at 13:47
valóban nem szerencsés
egy svájt átlagkereset 0.005%-t viszi el az atópálya díj, míg itthon a 10%-át
de igaz, még mindig jobbak világ 2/3-nál. Afrikai viszonyokat nézve lehet benne vagyunk a felső 20%-ban