A rezsicsökkentés fenntartásáért felelős kormánybiztos meghallgatta a nagycsaládosok visszajelzéseit, javaslatait és kijelentette: dolgoznak a kompenzáció lehetőségén.
Németh Szilárd a Hír TV Napi aktuális című műsorában csütörtökön arról beszélt: dolgoznak valamiféle kompenzáción. Leszögezte: a Fidesz mindig is a rezsicsökkentés pártján állt, és a rezsicsökkentéssel eddig is megvédték és ezentúl is megvédik a családokat.
Mindenkin segíteni szeretnénk
– hangoztatta. Közölte: ő maga dolgozik ezen, azokkal, akik összefogják az érintett társadalmi csoportokat. Közösségi oldalán egyúttal bejelentette: egyeztettek a Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnökével is a magyar családok érdekében.
Kardosné Gyurkó Katalin korábban már beszámolt arról, hogy néhány óra alatt több mint háromszáz visszajelzés érkezett a nagycsaládosoktól a rezsicsökkentés változásával kapcsolatban.
Forrás: hirtv.hu; Fotó: Pesti TV
Facebook hozzászólás
Király Eszter Katalin
2022-07-18 at 18:22
Üdv családi házban lakunk férjemmel nyugdíjasok vagyon átlag alatti a nyugdíjunk és csak villany van gáz még a környéken sincs kb 500 kw használunk két órán van éjszaki a bojlernek . Mindig probàltam spórolni de ez a 210 kw nevetséges a mai világba. A törvény hozok nézetek otthon hogy az asszony mennyit főz mos takarít és mennyit fogyaszt. Mi a nyugdíjból nem tudjuk kifizetni a piaci árat . . .
opettaja
2022-07-17 at 11:25
Chiovini György
“A kormánynak tenni kellett valamit. Szerintem nem készültek fel erre, gyorsan kellett dönteni. Kár.”
Minden megállapításával egyet tudok érteni, mert valóban szakértői szemlélet tükröződik a kommentjéből.
Azért én bátorkodom hozzátenni egy politikai jellegű észrevételt: talán el kellene venni Németh Szilárdtól ezt a biztosi feladatát, mert semmilyen szakértelme nincs ehhez a tevékenységhez. S nem jó ómen, amikor az emberek most ilyen gúnynévvel illetik: Rezsó Szilárd…
László54
2022-07-16 at 14:55
Tudjuk hogy az egész rezsi csökkentés egy nagy átverés volt,de a szigorítás lényege hogy elfogyott a lóvé melyből ezt finanszírozták! A kormány ennek ellenére két kézzel szórta a pénzt különböző sport eseményekre,kulturális rendezvényekre talán spórolni kellene!!!
Zolika
2022-07-16 at 13:12
Falun történelmi okokból adódóan a melegvíz éjszakai árammal állítható elő. Ezt külön fogyasztásmérő méri. A normál fogyasztások ~200kWh körül van. A vezérelt 220-240 körül. A kettő havi 12-13 eFt. Volt eddig.
Most mennyit kell majd leperkázni?!!
Chiovini György
2022-07-16 at 08:12
Jobb lenne a kérdést nem a kitől mit vegyenek el szintre csökkenteni.
Sokáig energetikusként dolgoztam. Emlékezem a rezsi bevetésre is. Az energetikai szakmának akkor is voltak fenntartásai.
Nézzük a lényeget!
A XXI. században Európában (Magyarországon) elvárható, hogy mindenki egy meghatározott szinten képes legyen energiát használni. Ha meg tudja fizet, ha nem. Nagyon leegyszerűsítve: télen ne fázzon és tudjon világítani. Folytathatnám, ne enélkül is érthető.
Magyarországon a jövedelmekhez képest drága az energia. Emiatt nagy az energiaszegénység. Sok embert érint. Ezért tűnik jobbnak, ha nem az egyént (családot) támogatjuk, hanem egy általános rendszert működtetünk. Ezt nevezte el a politika rezsicsökkentésnek. Mivel ez “mindenkivel jót tesz”, nagy a társadalmi támogatottsága. Tudni kell azonban, hogy ez egy láthatatlan jövedelem átcsoportosítás. A kedvezményezetteket az adófizetők támogatják.
Eddig működött. Elfogadható mennyiségű pénzt lehetett az adókból áttenni a rezsivédelemre. Csak a rezsivédelemhez szükséges összeg többszörösére emelkedett. Nincs rá fedezet! Nincs! Nincs honnan elvenni.
A kormánynak tenni kellett valamit. Szerintem nem készültek fel erre, gyorsan kellett dönteni. Kár.
Energetikusként azt mondom, a döntési elvvel van baj. Pontosan a rezsivédelem elvét sérti. Nem az energiaszegénység problémáját oldja meg. Ami azt jelentené, hogy azokat támogassuk, akik képtelenek a minimális energiát is megvásárolni. Azokat pedig ne, akik képesek. Az eredeti rendszert ezt a kérdést kikerülte. Mindenkit támogatott. A mostani döntés is kikerüli, mert nem a fogyasztó helyzetéből indul ki, hanem a fogyasztás mértékéből. Így az jár jól, aki keveset fogyaszt, az jár rosszul, aki sokat. De indokolatlanul támogat MINDEN keveset fogyasztót, és indokolatlanul büntet MINDEN sokat fogyasztót.
Szerintem változtatás lesz.
Abban reménykedem, hogy jól átgondolt, energetikai és társadalmi kérdéseket jól mérlegelő változtatás.
Arra kérem a tisztelt hozzászólókat, hogy a lényeggel foglalkozzunk. Ez nem Orbán Viktorról, meg az ellenzékről szól. Ne egymás ellen acsarkodjunk. Értelmes javaslatokkal többet használunk.
filewalker
2022-07-15 at 22:23
Nem értem.Paks megtermeli a magyar áramszükséglet 49 százalékát. 12 százalékot a szénerőművek, 11% megújuló. A maradék 27% származik gázból, ami gond lenne, ha nem az oroszoktól jönne a piaci ár ötödéért. Kérdem én: mi a faszért számol fel a kormány akkor piaci árat nekem az áramért? Már elnézést a csúnya kjifejezésért. De ezt valahogy meg kellene indokolni.
Naprózsa
2022-07-15 at 17:20
Kedves Polizza!
Nincs köztünk nézetkülönbség, csak már másfél napja annyiszor leírtam, hogy semelyik limit méretével nem értek egyet, vagyis a gázéval sem, és mint többen megállapítottuk valahol a 400 kWh tájára kellene belőni, hogy az ország 3/4 része ne csússzon át a horrorárú sávba.
S szokás szerint hasonlóan látjuk a pénzelosztási megoldásokat Dr. Kolompár olvtárssal és másik cikknél kedves Hans Landa, Hesslerezredessel, hogy azért bőven vannak elvonási lehetőségek az eddig nagyon is kedvezményezett rétegekkel, és nem nekünk a jelenlegi és volt eltartóiknak kell lemondani a fűtésről és fürdésről, hanem háborús és great resetes de facto vészhelyzet pont az az idő, amikor meg kell nyirbálni, sőt abbahagyni liberális, gyerekerőszakoló színházi, érzékenyítő bagázs állami finanszírozását, egyenlőre lemondani világversenyek drága megrendezését (egyenlőre, nem örökké) abbahagyni sose lesz világelső (főleg pontozásos) sportok dotálását, buta, semmitmondó írók és hálátlan ripacsok képzését, ugyanilyen tehetségtelen (mint a Saul fia, Kincsem, meg a dögunalom két autista vágóhidasokról szóló film fércművek gyártását), néger focisták, kosarasok vásárlásánál az állami támogatásokat, a túlfizetett politikus léhűtők, cigány iskolarémek, bűnöző és azokat védő jogászok “kártalanítását”, a foximaxi és büfészak képzéseket, kirúgni érzékenyítő ELTE “tanárokat”, tehetségtelen és magyarutáló álművészeket és pártolóikat sem kell eltartanunk.
Mint már írtam, nem Margit néni halálba kergetésével, vagy Bandi bácsi megfagyása árán kell a föntebbi ingyenélő társadalmi potyautasok, és nagyképűen szemünkbe röhögő magyargyűlölőket dotálni ilyen vészidőkben, hanem pont a igazi munkát soha nem végzőktől kell elvonva költségtakarékoskodni.
SA001
2022-07-15 at 16:48
Orientál: Nem értem azt hogy miért küldenél engem a migrások közé.
Szerintem nem olvastad el azt, amit írtam.
Ne is olvasd el – buta vagy ahhoz hogy értelmezd.
Összefoglalom: Jobboldali vagyok, fix Fidesz szavazó. Két nagyon fontos mostani ésegy régebbi intézkedéssel azonban nem értek egyet.
Engedtessék már meg nekem hogy ezt szóvá teszem, anélkül hogy buta emberek félreértelmezik a csalódottságomat.
Orientál
2022-07-15 at 16:36
Ami számunkra rettenetesen nagy veszélyt jelent amit fenyegetésként az eu-s német Weber mondott ,hogy rátennék ők a kezüket a mi energiatartalékainkra ,ami nem meglepő hogy az ellenzéki balliberális zöld Gyurcsányék felől erre nem volt semmi válasz ,semmi bíráló kritika a német Weberék felé.
Bukohill
2022-07-15 at 16:27
Talán már észrevették, hogy a kormányzati kommunikáció a legcinikusabb bolsevik időket idézi. Gondolok itt Fekete János és bandája működésére, és a katasztrófát követő megnyilvánulásukra – mert a hiteleket a magyarok elfogyasztották, felélték. Deja vu érzésem van. Már megint hedonizálunk, nem tudunk mértéket tartani, minden a mi hibánk. A hitelek eldorbézolásáról érdemes Bogár Lászlót hallgatni, a jelenlegi helyzeten pedig alaposan elgondolkodni.
polizza
2022-07-15 at 16:21
Kedves Naprózsa!
Ne gondolja, hogy csak áramárral lehet bajba kerülni.
Van olyan, aki jelenleg alig egy hajszállal fogyaszt többet két hónap alatt, mint az egy havi megállapított limit.
Viszont – már bizony lecsökkentett igénnyel is – a gázlimit duplájánál kicsit többet.
19-20 fokkal.
A életkörülmények és a műszaki adottságok miatt más lehetősége nincsen, mint levinni 15 fokra és
fizetni.
Bár a nyugdíja nem rossz, hisz szél ellen, de akkor is tanult, szél ellen de több diplomát szerzett, dolgozott és mindig szabály szerint befizetett mindent. Akkor is, mikor lett volna lehetősége csalni, de nem tette.
Pont a jövő öregkora érdekében.
És akkor most a nyugdíjából el fognak venni annyit, hogy rosszabbul fog állni, mint az un. kisnyugdíjasok – most ne firtassuk miért azok, adó+járulékcsalás miatt, vagy egyéb ok – akiknek a nyugdíját itt sokan extra mértékben akarják emelgetni.
Ha ők bajban lesznek, ők majd kapnak segélyt, de akinek a nyugdíja normál, csak lefosztják gáz-, vagy villany miatt, az semmi segítséget nem fog kapni.
Jobban teszi, ha teljesen elzárja azt a gázórát, tobzódjanak az ő ,,részéből” is mások, és szépen kihűl és többet nem ébred fel. Akkor legalább megszabadultak az ilyen – jobbára magányosnak maradt – emberektől, akik csak gondot jelentenek a boldog, sok gyermekes családosoknak, akikről – hála Istennek manapság már – gondoskodik a kormányzat. Igaz azért sokan közülük még azzal sem elégedettek.
Tehát félre ne értsék, nem a gyermekek ellen vagyok! Sőt!
De azért tudomásul kell venni, hogy még mások is élnek.
És nem biztos, hogy ők akarták, hogy öregségükre magukra maradjanak. Tehát nem azok a bizonyos ,,szinglik”, hanem csak mert így alakult.
Egyébként várom, mikor teszi fel valaki a kérdést, hogy miért eleve egyértelmű, hogy a távfűtés szoba sem kerül? Annak nincsen energia igénye? Azt a fűtést-melegvizet két tenyér között melegítette a használója?
Most úgy néz ki, a saját házakban lakó, de nem túl sok pénzű emberek lesznek leginkább bajban.
Akiknek már a mostani modern műszaki megoldásokra sem volt korábban sem pénzük.
Akiknek meg sok pénzük van, majd megoldják, hogy több fogyasztásmérőjük is legyen, ha nem elegendő a sok ilyen-olyan napelem, napkollektor, hőszivattyú meg egyéb hatása. És mivel a kedvezményes árú mennyiség – mint mondták – fogyasztási helyre van, nekik komoly problémájuk nem lesz.
Vigyázni kellene, mert amitől az ingatlanadó megakadályozásával megmentettek embereket, azt most ez a brutális emelés elvégezheti.
A hiénák meg már ugrásra készen várnak, az tuti.
És nem a kormányzatot szapulom most ezzel, bár pár éve volt már olyan bérelszámolási ötletük, amiről pár hónap múlva el kellett ismerniük, hogy enyhén szólva nem volt jó ötlet, hiába védte körömszakadtig a kitaláló személy.
Ami meg azt illeti, hogy hogyan lehet egyik fajta energiáról a másikra átállni, nem hiszem, hogy KariGeri ötlete a csak főzésre gázt használóknál az elzárásról, műszakilag megállná a helyét.
Nem vagyok szakember, de ha nincsen kiépítve a villanytűzhelyek fogyasztásának megfelelő terhelést bíró el.hálózat a környéken/épületben/lakásban, akkor azt hiszem akár komoly túlterheléses tűzesetek is lehetnek belőle.
Ugyanígy, ha az elején jelzett fogyasztó a gáz helyett csak úgy, nagy fogyasztású elektromos hősugárzókkal akarná pótolni a gáz drágulása miatt általa megfizetni nem tudott gázt.
Orientál
2022-07-15 at 16:21
sA001 Ahogy Gyurcsányod mondta ellehet innen menni ,na akkor takarodjál nyugatra a migránsaitok közé.
Andromeda
2022-07-15 at 14:54
SA0012022-07-15 at 14:44, ehhez jön még, hogy az EU ma beperelte Magyarországot, mert csak magyar forgalmival lehet olcsón benzint venni. De ennek ellenére sincs más kiút, mint amit a Fidesz kormány tesz.
dr. Kolompár Genitália
2022-07-15 at 14:53
Szerintem a legegyszerűbb, és leghatékonyabb megoldás az lenne, ha minimum a duplájára emelnék a rezsicsökkentéssel támogatott limitet.
Aki ezidáig is az alatt fogyasztott, az úgy sem fog többet, sokan pedig megmenekülnének attól, hogy nem tudnának fizetni, vagy tudnának, de másra nem telne. Nem vagyok egy Teréz anya tipusú ember, de tényleg elborzaszt a gondolata annak, hogy a szerény jövedelmük miatt egyébként is sok mindenből kirekesztett emberek tömege oda juthat, hogy sokévi munka után még fűteni se tudjanak rendesen.
Az állam is spórolhat, lenne min. Majd ha már minden lehetőséget kimerített, akkor ossza el igazságosan a rendelkezésére álló támogatási pénzeket, és csak ez után várja el bárkitől, hogy spóroljon a fűtéssel. Hogy mit értek igazságosság alatt? Azt, hogy egy csóró országban elsődlegesen az alap szolgáltatásokhoz való hozzáférést kell támogatni, és csak ezután az állam által kitartott sportolókat, művészeket, az életüket eredmény nélkül végig “kutatókat”, büfé-ruhatár szakon végzett megmondóemberek “intézeteit”. És még sorolhatnánk azt a sok-sok támogatást, amit le lehetne állítani addig, amíg családok a rezsijüket nem tudják kifizetni, vagy csak olyan áron, hogy semmi másra nem marad. Gyanítom a pénz megvan. Csak oda kellene eljutatni, ahol nagyobb szükség van rá. Ja, hogy lenne némi nyivákolás az ingyenélők köréből? Nagy dolog.
Akkor most le lehet engem kommunistázni.
SA001
2022-07-15 at 14:44
Már öt országgyűlési választáson vettem részt. Eddig minden alkalommal a Fideszre szavaztam. Most viszont (mivel az úgynevezett ellenzék nagy nulla) nem tudom hogy hogyan tovább, mivel a Fidesz is a nulla felé tendál.
Nem tudom, hogy hogyan lesz, de az eddigi válságkezelés jó volt.
Most teljesen rosz. Mindenki tudja hogy miért: A KATA nevű átverhető adózási formát nem kellett volna soha alkalmazni, vagy nem ilyen szabadosan – most nem lenne hirtelen ennyi ellenző. A rezsicsökkentés elhúzása és most kipukkad a lufi egy másik nagy melléfogás.
Barátkozni putyinnal, aki le se toj minket hosszútávon???
Az EU-ból ki kellene lépni ahhoz hogy a meglévő orosz-függőségünk megmaradjon-meg maradhasson.
Nagyot csalódtam! Nem vagyok egyedül.
Angie
2022-07-15 at 14:31
Kedves Naprózsa! Már megint igaza van! Nem csak nagycsaládos létezik! Szerintem feljebb kell valamivel vinni az a határt, mert ha nem lesz vásárlóerő, oda a gazdaság, oda 12 év munkája! Márpedig ilyen rezsiárak mellett mindent meggondolunk! Önök tudják!
Játékos
2022-07-15 at 14:29
én is abban a helyzetben vagyok, hogy van egy kis lakásom a belvárosban (20m2), ahol nincs gáz, csak áram…
tesóm fia lakja éppen, amikor egyetemen van (+ az épp aktuális csaja), de mi lesz akkor most velük?
nagyon neki kell még ennek futnia a kormánynak…
bízom bennük…látom, hogy milyen az amikor nem foglalkoznak a dolgokkal, itt Angliában.
Naprózsa
2022-07-15 at 14:16
Helyes, hogy a kormány figyelembe veszi a valóságot, pont ezért szavaztunk nekik sorozatban bizalmat.
De nemcsak nagycsaládosok vannak bajban. Sőt! Egy nagycsaládban is egy melegvíz készítő rendszer van, egy tűzhely, egy mosógép, és egy hűtő, s egy nappaliban sokan nézhetnek közös TV-t, ergo minél több a családtag, annál kisebb az egy főre eső fajlagos energiaigény, hisz egy villany a szobát világítja és mindegy, hogy hányan tartózkodnak benne.
De az egyedülálló, beteget gondozó, pláne kisnyugdíjas és nyugdíjas házaspárok, még plánábban akiknél (mindegy, hogy miért nincs gáza) de áram az egyetlen energiaszolgáltatás, azokat ugyanúgy kell segíteni.
A csak villanyórával rendelkezőknél úgy kell meghatározni a kedvezményes limitet, hogy a gázkedvezménnyel egyenértékű legyen. Bizonyítottan több lakás, generációs házaknál meg külön almérőre legyen értelmezhető a limit.
Viszont aki ezzel visszaél, és ott él egy-két fő, de többet jelent be, az utólag visszamenőleg is maximális áron fizet majd mindent és hozzá a bírságot is.
Miklós
2022-07-15 at 14:12
Kedves Béla,
Sose laknék többet városon. Azt a bezártság érzetet egy vidéki ember nem is tudom, hogy tudja megszokni ??♂️
Ja és más honnan tudná nekem mire futja és hol jobb az élet ?
Soós László
2022-07-15 at 14:00
Tanyán lakunk, kisgyerekünk van, minden árammal működik! Nincs gáz a környéken, fával fűtök, amire nincs támogatás. Vezetékes víz nincs, a kútból szivattyúval veszünk vizet, mely szintén árammal működik. Nem tudunk min spórolni, ha így marad a rendelet, akkor az eddigi 35.000Ft-os számláról 180.000Ft lesz havonta! Ezt képtelenség kifizetni! Nagyon remélem, hogy ezt átgondolják! De ha így marad, hiába vagyok erősen kormánypárti, utcára megyek én is!!!
Béla
2022-07-15 at 13:43
Kedves Miklós,
Azért mert valaki panellyukban lakik ahogy ön fogalmazott, azért ők is csak emberek. És ha nekik is 210 KWh felett van a fogyasztás sajnos fájni fog. De a lehetőség adott, be kell költözni egy panelba és akkor önnek valószínű nem fog fájni. A két lakhatási forma közötti különbségért meg már na a panellakókat okolja. Azok a dolgok amit ön felsorolt ahhoz kellenek, hogy az élete olcsóbb legyen. Hát most kell megfizetni az árát. Mi megfizetjük a boltban és a piacon.
Miklós
2022-07-15 at 13:24
Nyilván falun nem 210 kWh-t használunk el mert locsolni kell, megy mondjuk a kompresszor barkács gépek stb…
Akik a panelyukban laknak azoknak ez nem fog fájni
Eddig ez az intézkedés nagyon nem tetszik. Mondom én úgy, hogy rájuk szavaztam eddig és még pl. a KATA-s dolgot megértem.
kriszta
2022-07-15 at 13:23
És mi van az egyedülállókkal? Ők megfagyhatnak?