November 29-én hajnalban indul a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között – jelentette be Lázár János (Fidesz) csütörtökön a Hódmezővásárhely-Népkert állomáson.
A beruházásáért felelős kormánybiztos sajtótájékoztatóján azt mondta, a két várost összekapcsoló tram-train elindítása társadalmi hatásában csak a Békéscsaba–Szeged vasútvonal 150 évvel ezelőtti átadásához hasonlítható.
Az első szerelvény november 29-én 3 óra 31 perckor indul el Hódmezővásárhelyről és 4 óra 38 perckor Szegedről. A beüzemelés időszakában, december 31-ig óránként követik egymást a járatok
– közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.
A következő szakaszban március közepéig csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve délután – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik egymást a szerelvények. Az ebben az időszakban összegyűjtött műszaki és utasforgalmi tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet, amely március 15-től lép életbe
– mondta Lázár János. Hozzátette: a tervek szerint csúcsidőben 10 percre csökken a követési távolság.
A tram-train csütörtökön, pénteken és szombaton éjszakánként is közlekedik majd a két város között
– tudatta a kormánybiztos. Lázár János hangsúlyozta: a 80 milliárd forintból megvalósult beruházás akkor lesz sikeres, ha versenyképes más közlekedési módokhoz képest, az utasok olcsóbban és gyorsabban juthatnak el az egyik városból a másikba.
Jelenleg a két település központja között autóbusszal, illetve vonattal – egy szegedi átszállással – 50–55 percig tart az utazás. A beüzemelés időszakában a tram-train szerelvények 40 perc alatt teszik meg a hódmezővásárhelyi Kossuth tér és a szegedi Széchenyi tér közötti utat. Január közepétől a menetidő három–négy perccel csökken, és a cél az, hogy március közepétől ne haladja meg a 35 percet
– mondta.
Az utasok április 15-ig ingyen használhatják majd a szerelvényeket. Ezt követően a két város között a menetjegy 465 forintba kerül majd, a Hódmezővásárhelyen belüli utazásért pedig 250 forintot kell majd fizetni
– közölte a politikus.
A szolgáltatást üzemeltető MÁV ajánlatot tett a szegedi önkormányzatnak egy, a két városban és a tram-trainen egyaránt használható összvonalas bérlet kialakítására; ennek ára havonta 15 és 20 ezer forint között alakulhat majd
– mondta Lázár János, hozzátéve: dolgoznak a MÁV és a Volán járatait egyaránt érintő tarifaközösség kialakításán is.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Solaris
2021-11-04 at 15:10
Mikia36,
Benézted.
Lázár az utolsó esélye a fidesznek,ha nem akar meglepően nagyot bukni.
De még büntiben van.
A hablatyodat elnézem, ez itt kötelező.
Felhomályosodtál?
csakafidesz
2021-11-04 at 14:23
Ákossy 2021-11-04 at 11:52
Persze, nem árt ha van, de túl nagy forgalma nem lesz. Vásárhelyen viszont nem kell kimenni a Vasútállomásig, ráadásul nem kell máshová tartókkal közös fülkében ülni. Amúgy a dolog olyan HÉV jellegű, mint Budapest-Gödöllő.
csakafidesz
2021-11-04 at 14:20
Marhanagy szükség van rá. Anno a Vásárhely-Szeged utat többször megtettem vonattal. Ez kb. annyi, mint Dunakeszire kimenni a Nyugatiból, azaz kb. 20 perc. A vonatok elég sűrűn jártak, ha valakinek dolga volt Szegeden reggel beugrott, délben hazament.
Orientál
2021-11-04 at 13:48
Sollaris Gyurcsányodékkal együtt ennek a bekerülési összegnek a nagy részét is ellopnátok. Mint a 4-es metró 167 milliárdját is.
Mikia36
2021-11-04 at 13:45
Solaris!
Te nem vagy komplett! Eltévedtél, ez nem a 444.
Miért bántod a lézer-Lázárt?
Bántsd a másik nagy haverodat Bigét!
Mert tett a népért? tett valamit is a Te nagyhírű, öntelt hólyag barátod Maki valamit is Vásárhelyért? Egyfolytában kritizálta a Kórház dolgozóit, közben megvonta az Önkormányzati Támogatást a kórháztól.
Nem Hódmezőért dolgozik, hanem Orbán helyére bazirozik.
Tuti
2021-11-04 at 13:16
eljen a kotottpalyas kozlekedes!!!
biztonsagos, kornyezetkimelo es kenyelmes!!!
Andromeda
2021-11-04 at 13:04
A polgári oldal folyamatosan épít és fejleszt, a DK-LMP-JOBBIK-LMP-PÁRB-KÉTFAROK-MASZOP oldal leggyakrabban pusztít, rabol, és még eszükbe sem jut, hogy lehetne valamit jobbítani, meg sem látják. Vagy ha meglátják, mint Kariferi a Városháza parkolóját vagy a 3-as metró légkondicionálását, hatalomra kerülésük után igencsak akadozik a megvalósítás!!! Sajnos a munkásőr ivadékok mindezek ellenére őket választják mind Budapesten, mind Hódmezővásárhelyen, mind Szegeden. Szégyellje magát, aki a DK-MOMO-LMP-JOBBIK-LMP-PÁRB-KÉTFAROK-MASZOP horrorkoalíciót választja.
Andromeda
2021-11-04 at 12:32
5 hozzászólás, abból 1, Solaris nyilas-ÁVHs-munkásőr-márkizajakasztaniakaró, aki most sem tagadja meg terrorista önmagát, és fenyeget. Hogy is mondta Lucifer: “Nem adhatok mást, csak mi lényegem.”
lúzer selejt
2021-11-04 at 11:58
Solaris
atv-fakaró!
èhenkorász ha kormányváltás lenne te lennél az elsők között aki éhen döglik èn meg Thajfödröl élvezném,hogy hullik a férgese!
Ákossy
2021-11-04 at 11:52
Ez nagyszerű hír! Turistacsalogatónak se utolsó.
A kötelező maszkoltatás elmúltával lemegyünk, és kipróbáljuk.
Solaris
2021-11-04 at 11:49
Lézerjani.
Nem ez lenne a dolgod.
Ugyitudod.
Fogy az idő, talán még visszahívnak.
Ha nem, kicsengetnek.
Oszt annyi vót.
Ricsipaszta
2021-11-04 at 11:44
Isten áldja Lázár Jánost!
Rózsa Zoltán
2021-11-04 at 11:20
Gratulálok a magyar, patrióta, konzervatív, jobboldali kormány teljesítményéhez. Remélem a baloldali – vagy inkább helyesebben internacionalista, globalista – szavazók is elismerik, hogy a magyar kormány ezzel a beruházással nem csak az emberek jólétét, utazási kényelmét, rugalmasságát és mozgását teszi könnyebbé hanem összeköt egy kommunista és egy liberál-globalista városvezetőt – Botka és Marki-Zay. Ezzel a hozzájárulással honorálja a sokat szidott magyar kormány azt a rágalomhadjáratot, fröcsögést, korrupció skandálást amit kap – inkább az elmúlt időben a Hódmezővásárhelyt NEM vezető Marki-Zaytól.
Emlékeztetőül: az idegen ügynök egy szavazatot sem ér. Tessék ezt megjegyezni!