Több órára a La Manche-csatorna alatt húzódó Csalagútban rekedtek az utasok, miután a Calais-ból Folkestone-ba tartó vonat meghibásodott. A Eurotunnel szerelvényeit kiürítették, az utasokat a Nagy-Britannia és Franciaország közötti vészhelyzeti szervizalagútba vitték. Mint kiderült, a szerelvény riasztója kapcsolt be, és emiatt kellett leszállítani az utasokat a meghibásodott szerelvényről – írja a Híradó.hu.
A fedélzeten tartózkodó utasokat a szervizalagúton keresztül átkísértük egy másik szerelvényhez, amit pontosan erre tartunk
– közölte a Eurotunnel, a Csalagút üzemeltetőjének szóvivője. Amíg a pótszerelvényt felkészítették, addig az utasokat egy váróba kísérték, ahol ételt és italt kaptak.
Többen kiborultak azon, hogy a szervizalagútban kellett mennünk. Legalább öt órán át voltunk odalent
– mondta egy utas. Egy másik utas szerint a személyzet több mint egy órán át dolgozott azon, hogy megtalálják a hibát a vonaton. Először sikerült újra működésbe hozni a szerelvényt, de öt perc elteltével ismét elromlott. Az utasokat egy tehervonattal szállították a várakozó helyiségbe, de az a szerelvény is problémákkal küzdött, az utas szerint nem volt elég vonóereje.
A harmadik alkalommal már mindannyian azt gondoltuk, hogy mi a fene folyik itt
– mondta a férfi. A több órán át várakozó utasokat végül a pótszerelvény Folkestone-ba szállította. A hiba elhárítása után a Eurotunnel további négy szerelvényt indított, hogy kezeljék a meghibásodásból fakadó lemaradást.
A vasúti alagút 38 kilométer hosszan fut a tenger alatt, ezzel a világ leghosszabb víz alatti alagútja.
Forrás: Híradó.hu; Fotó: Wikipédia
Facebook
Twitter
YouTube
RSS