Ami ma Brüsszelben történik, az hangulati előkészítése Európa háborúba lépésének – jelentette ki a miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában. Orbán Viktor szükségesnek nevezte az ország önvédelmi képességének megerősítését.
Nem a hadseregek megléte, hanem a hiánya vezet a háborúhoz, mert csak egy erős ország tudja magát megvédeni, és az ilyen helyzetekben az ellenfélnek azzal kell kalkulálni, hogy nagyobb veszteségei lesznek egy támadás esetén, mintha nem támadna
– mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában. A kormányfő szerint az orosz hadsereg az ukránokat sem tudja legyűrni, tehát nem reális, hogy az Ukrajnánál százszor erősebb NATO-t akarná megtámadni a jövőben, ezért az orosz veszélyre való hivatkozást inkább az oroszokkal szembeni háború előkészületeiként lehet értelmezni. Orbán Viktor szerint a mai helyzet riasztóan hasonlít az első és a második világháború „hangulati előkészítéséhez” a médiában és a politikában is.
Nyugodtan hívhatjuk úgy, hogy Európa háborúba lépésének előkészítése zajlik
– fogalmazott Orbán Viktor, aki szerint felfoghatatlan, hogy nem a háború további pusztításának a megelőzése van Európa középpontjában. A miniszterelnök szerint a háború két szláv nép konfliktusa, és ahelyett, hogy kimaradnánk belőle, egyre mélyebben sodródunk bele, a Nyugat pedig folyamatosan háborúpárti nyilatkozatokat tesz.
A hadseregek kellenek, mert a hadsereg hiánya vezet a háborúhoz
– jelentette ki Orbán Viktor, mert véleménye szerint a gyenge országokat támadják meg, az áldozatnak kiszemelt országnak viszont erősnek kell lennie.
Erős hadsereg szükséges a háború elkerüléséhez
– szögezte le azzal kapcsolatban, hogy a francia elnök már a NATO-csapatokat küldené Ukrajnába. Mint mondta, nagy baj, hogy Magyarországnak sokáig nem volt nemzeti hadserege, legalábbis erős nem volt. A miniszterelnök szerint nehéz háborút vív ma az ukránokkal Oroszország, és nem tudja őket legyűrni. Hozzátette: a NATO ereje nem hasonlítható össze az ukránokéval.
Az első és második világháború előzményeire hasonlít az a hangulat, ami ma tapasztalható
– hívta fel a figyelmet Orbán Viktor.
Ami ma Brüsszelben és Washingtonban történik, az most a háborúnak az előkészítése. Ez látjuk a médiában és a politikusok retorikájában is. Aki nem részese ennek a háborúnak, annak az lenne az érdeke, hogy ezt elszigetelje. Sodródunk befele és saját háborúnkként ismerjük el, legalábbis a nyugatiak
– fogalmazott.
A nyugat-európaiak mostanára már a saját háborújaként ismerik el az ukrán–orosz konfliktust. A német pozíció változásán pedig nagyon jól le lehet mérni a belesodródás mértékét. Most már arról beszélünk, hogy Ukrajna légterében szeretnének más országok orosz hadieszközöket megsemmisíteni, egy másik vezető azt szeretné, hogy Ukrajna területére betegyük a lábunkat
– hangsúlyozta Orbán Viktor.
Az európai történelem ismeretében ez egy háborús akció előkészületének kommunikációs menete
– jelentette ki a miniszterelnök.
Az az európai stratégia, hogy az ukránok harcolnak a fronton, Európa pedig ellátja őket. Az oroszok ezzel szemben vívják a saját hadműveletüket. Meg tudja-e ezt valaki mondani, hogy mégis mi a becslésünk, mennyi fegyvert és pénzt kell még küldeni, hogy az ukránok kiszorítsák az oroszokat az általuk megszállt területekről? Van erre valami becslésünk?
– tette fel a költői kérdést a kormányfő.
Úgy vagyunk benne egy stratégiában, hogy annak a költségét és a hosszát nem tudja senki megmondani
– mondta Orbán Viktor.
Ez a legrosszabb, ami előfordulhat, hogy úgy veszünk részt egy háborúban, hogy az abban elérhető célhoz szükséges eszközök nagyságrendjéről nincs becslésünk. Meddig fogjuk még ezt csinálni? Hol lesz ennek a vége?
– tette fel a kérdést a kormányfő, aki szerint a vége lassan egy összeütközés lesz a NATO, az EU és Oroszország között, és ami a legsötétebb látomásokra ad okot. Kérdésre adott válaszában Orbán Viktor elmondta:
Európában ma senki sem tudja megmondani, hogy mennyi fegyvert és pénzt kell még küldeni ahhoz, hogy ennek a háborúnak vége legyen. Ugyanakkor egyre vészjóslóbb egy esetleges nukleáris konfliktus kirobbanásának a lehetősége Oroszország és a NATO atomhatalmai között.
Azzal kapcsolatban, hogy Magyarország mit tehet annak érdekében, hogy kimaradjon a konfliktusból, a miniszterelnök elmondta: Magyarország ragaszkodik a NATO Alapokmányához.
A NATO egy védelmi szövetség
– húzta alá. A kormányfő hangsúlyozta, hogy ez a védelmi formáció azért jött létre, mert a korábbi kétoldalú megállapodásokon alapuló katonai szövetségek nem működtek Európában, ezért szélesebb körű megállapodásra volt szükség.
Arról viszont szó sincsen, hogy a NATO majd a saját területén kívül hajt végre akciókat és bocsátkozik NATO-n kívüli háborúba
– mondta. A miniszterelnök azonban kiemelte, hogy ezen az állásponton már csak Magyarország áll, Európában pedig háborús készülődés zajlik.
Orbán Viktor azt is elmondta, hogy jelenleg a NATO-ban már külön bizottságok és munkacsoportok dolgoznak azon, hogy meghatározzák, hogyan tudna a szövetség részt venni az orosz–ukrán háborúban. Ugyanakkor Magyarország egyértelművé tette, hogy nem akar részt venni ilyen folyamatokban. Mint elmondta, hazánk kimaradásának érdekében a jogászok most azon dolgoznak, hogy megtalálják azt a lehetőséget, hogy NATO-tagállamként ne legyen kötelességünk az ukrajnai háborúval kapcsolatos katonai akciókban részt venni. „Nem résztvevő” – ezt a kifejezést alkották a NATO brüsszeli központjában hazánk álláspontjának leírására. A miniszterelnök arra is emlékeztetett, hogy a NATO történetében még nem volt olyan, hogy egy tagállam olyan mértékben ragaszkodna az alapszerződésekhez, mint most Magyarország.
Orbán Viktor miniszterelnök a választásokról szólva kifejtette, hogy a háborúról és a békéről szól elsősorban, de szól a migrációról és a családokról is. A kérdés, hogy az utókor hogyan vélekedik a mostani választásról, és a tétje is könnyebben értelmezhető, ha úgy tekintünk rá, ahol eldőlt a béke és a háború Európában. Amerikában is ez a téma, hiszen novemberben választások lesznek, és nem mindegy a háború szempontjából sem, hogy ki győzedelmeskedik.
A háború nemcsak szenvedést, hanem profitot is generál, a „hadiszállítók csibészségének” megvan a maga kultúrtörténete. A hadiipar és a fegyverkereskedők „halálra keresik magukat”. De vannak mások, a spekulánsok, akik információkat is szereznek, majd azok a segítségével tesznek szert profitra, és ott vannak a háborúpártiak mögött, ezen erők vezetője pedig Soros György.
Politikusokat meg lehet venni, például a magyar baloldali politikusok is itt vannak nekünk példaként, minden kampányban nyugatról kapják a pénzt. Háborúpártiak finanszírozzák őket, ezért nem csoda, hogy háborúpártiak. Ami érdekes, hogy vannak olyan tiszteletreméltó európai vezetők, akiket valószínűleg nem lehet kilóra megvenni, mint a magyar baloldalt; őket nézve érthetetlen, hogy miért a háború pártján állnak. Különösen érdekes ez akkor, ha megvizsgáljuk Európa jelenlegi helyzetét, minden a háborúkból eredeztethető.
A kormányfő szerint minden európai háború egy összeurópai polgárháború, a demográfiai mutatókat katasztrofálissá teszi, és ráadásul a keresztény kultúrkörben zajlik, egymást irtják az európai emberek. Ha az európai háborúkat keresztény perspektívából nézzük, függetlenül attól, hogy ki tekintette magát vesztesnek vagy győztesnek, valójában mindannyian veszítettünk.
Orbán Viktor azt is elmondta, hogy arra számít, most az európai választáson megnő azon emberek száma, és szavuk súlya is, akik békét akarnak. Majd kitért arra is, hogy a háború kérdése nem egy statikus kérdés, hanem folyamat.
Most legalább a sodródás folyamatát állítsák meg a szavazó emberek
– fogalmazott. Az egyik ilyen eszme, amit Brüsszel ránk akar erősíteni: a befogadás eszméje. Magyarországot pedig azért bünteti most az Európai Unió, mert hazánk nem hajlandó migránsokat befogadni. Ezért napi 6 millió eurót kellene befizetnünk. Orbán Viktor kiemelte: miközben mi védjük Európát, közben Brüsszelből hátba lövik Magyarországot.
Erre egyetlen válaszunk lehet: el kell zavarnunk az európai vezetőket, akik ilyen döntéseket hoznak!
– összegzett.
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Vélemény
2024-05-28 at 23:21
Milyen érdekes az EU gyarmatosító gondolkodása. Amikor arról van szó, hogy a magyarországi diákoknak is jár az ERASMUS ösztöndíjjal a pénzek, akkor esze ágában sincs, hogy egyenrangú partnernek tekintsen, akkor itthon pedagógus tüntetés sorozatot provokál Dobrev Klára, Donáth Anna és Cseh Katalin hathatós közreműködésével. Aztán amikor az ukrán háborúban fel kell áldoni embereket, akkor már kell az EU hadsereg, persze a mi fiataljainkkal, amivel aztán ő rendelkezik! Szóval most már a fiatalok hajtsanak fejet és önként menjenek a guillotine alá!
Talpra magyar!
2024-05-27 at 14:42
Dr. Belák Ferenc2024-05-24 at 08:03 Te az vagy aki hazánkat felelőtlenül likvidálnád az EU-ból a legfontosabb küzdőtérről avagy miham-os elvtárs.. Felelőtlen vagy.
Talpra magyar!
2024-05-27 at 14:39
Sajnos USA egyre inkább hanyatlásával megfigyelhető hogy az eladósítottsága hogyha mindent figyelembe veszünk akkor mára az 1,7-szerese a teljes vagyonának. Csakhogy erre egyre több ország döbben rá és fokozatosan a szart sem érő USA dollárjától megszabadul. Ami az USA jelenlegi vezetését bürokratáit Sorosékat Rockefelleréket Rothschildéket ….. egyre brutálisabb parancsaik által utasítgatják az EU országaiban lévő helytartóikat egyre beljebb az ukrajnai háborúba genderizmusba migránsválságba korrupcióba …… .
Antónia
2024-05-27 at 09:28
Nem a FIDESZ-KDNP-re szavazol?
Magán ügy. Lelked rajta.
De utána ne panaszkodj, ha migráns suhancok leteperik a parkban a feleségedet, a lányodat vagy az unokádat.
Ne panaszkodj, ha elveszik a 13. havi nyugdíjadat.
Ne panaszkodj, ha háromszorosára emelik a lakás-rezsidet.
Ne panaszkodj, ha a miattad vétlenül szenvedők megvetéssel tekintenek rád.
Ne panaszkodj, ha a családod férfi tagjai Ukrajnában fognak elesni vagy megnyomorodni néhány amerikai milliárdos felvásárolt birtokainak a védelmében.
Mert tudnod kell, mit jelentett a „nem lesz gázáremelés”,
mit jelentett a „hazudtunk reggel meg este, és közben nem csináltunk semmit”,
mit jelent a 2010 óta fennálló otthonteremtési támogatás, vagy annak a megszüntetése,
mit jelent a 30 éves korig tartó adómentesség,
mit jelent a kimagaslóan magas munkanélküliség 2010-ig, majd utána a teljes foglalkoztatottság.
Mit jelent az idős korúak ingyenes utazási lehetősége,
Mit jelent a napelem telepítésének a támogatása.
Mit jelentene az atomerőművek leállításából fakadó 4-5-szörös díjemelés. Stb. Stb.
Ha egy dacos, kis kamasz vagy, akkor minden meg lesz bocsájtva.
De ha értelmes felnőttnek tartod magad, akkor a gyermekeim, az unokáim jövőjét, az életét ne kockáztasd. Mert azt nem tudom megbocsájtani.
Reményi
2024-05-25 at 10:21
El tudnánk azt képzelni, hogy 27 európai ország 450 milliós lakossággal, minden anyagi
áldozatra, mi több, akár fegyveres közbeavatkozásra is kész lenne, csak azért, hogy a többségében román lakosságú Dél-Erdély ne Romániához, hanem Magyarországhoz tartozzék?
Aki ezt el tudja képzelni, az nyugodtan higgye csak el miniszterelnök úrnak, hogy az orosz-ukrán háború pusztán két szláv nép háborúja, semmi más.
Logikus
2024-05-25 at 08:34
Isten őrzizzen minket a háborúktól!
vigyázz európa!
2024-05-25 at 00:55
Tévedés,önbecsapás és hazugság hogy ez a háború két szláv nép konfliktusa.Ez az oroszok ellen uszított ukrán harci rabszolgákkal végrehajtott,évtizedek óta tervezett amerikai agresszió Oroszország ellen.A NATO csak papíron védelmi szervezet.Kb 1990 óta a fékevesztett agresszor amerikai elit hódító magánhadserege amely a legjobb védekezés a támadás elvét alkalmazza.Jugoszlávia/Szerbia ellen,Irak ellen,Afganisztán ellen stb stb.Európa addig létezett amíg távol tartotta magát az usa Szaddam elleni agressziójától.Azután az usa rájött hogy valami nagyon ütőset kell felmutatni hogy az európai szövetségeseket maga mellé állítsa-ez volt a 9/11 és önmerénylet/áltámadás.Az idióta európai vezetők bekajolták a trükköt és azzal Európa megszűnt létezni.Az igazi
Európa igazi vezetője nem lehet olyan amerikai szellemi rabszolga aki még mindig az
iszlám terrorista támadás mákonyán tengődik.
vigyázz európa!
2024-05-25 at 00:19
Miért akar soros/egyesült államok nagy európai háborút?Mert ezzel remélik megvalósítani az európai népességcserét,az európasi fehér őslakosság nem is olyan szoftos kiirtását!Míg az európaiak az orosz fronton harcolnak azzal elterelődik a figyelmük az erőszakos amerikai betelepítésről és nem is tudnak a betelepítés ellen fellépni.És minél több európait legyilkolnak az oroszok elleni agresszióban azzal csak hely teremtődik egy még nagyobb arányú betelepítésnek.
Klárika
2024-05-24 at 23:40
Igen tisztelt Olvtársak
Hozzászólásaik összege érdekesebb is és fontosabb is mint a felvezető cikk.
Jól kivehető a miniszterelnök úr iránti elítélő kritika.
Szerintem ez óriási tévedés. OV nagyszerű, hazafias politikus, mindent megpróbálva a hazát nemzeti államnak megtartani.
Mi lehet ennél fontosabb Magyarország szempontjából? Elfeledni a száz évek alatti különböző birodalmi hovatartozás átkait?
Hogy a belországi körülmények nem ideálisak. Nem azok, de a miniszterelnök hibája e vagy az eddigi sikereik miatti fideszes tisztviselők ellustulása és érdekérvényesítése?
Hogy nem hajlong a miniszterelnök az uniós szabályok elött, azután meg azokat elkerülve?
Láthattuk, hogy az a mi esetünkben nem megy. A hatalmaknak az ország területe s központi fekvése kell, hét határával együtt, nyilván, hogy OV nélkül.
A miniszterelnök úr nem illuziók s álmok kíséretében dolgozik!
Mi lett volna eddigelé az országból a miniszterelnök lenézett “arcoskodása” nélkül, a szorgalmasan felépített hazaáruló -párját ritkító – ellenséges ellenzék mellett? A megörökölt hiú, tökéletlen és irígy értelmiségiek mellett, kik nem látnak messzebb sem az orruknál sem a karszékeik lábánál.
Sztem nem is kellett mindeniküket kilóra megvenni, sokuknak elég a hatalomra, diktálásra ígért kilátás… lásd egy olyan sokat kereső énekesnőt aki Opera-igazgató akarna lenni avagy a semmit fel nem mutató poloskapetit. Nem megfeledkezve a szintén hataloméhes politikus-prosti-Kláráról, hatalmukat külső erők biztosítására alapozottan.
Senki nem látja be, hogy a megörökölt kifosztott ország nem biztosíthat nyugati anyagi helyzetet mindenkinek, és nem is lettek volna képesek Mészáros Lörinc teljesítő képességére. Uralkodik az eszevesztett irígység, egymás letolvajozása miközben mimdenki de mindenki lop. Keveset vagy sokat, ahogy teheti s tehette, megszokta mint idegen birodalom alattvalója.
Majdnem mindegy mit követnek el az ország ellen, mégsem lehet kilépni az eddigi szövetségekből, azok hónapok alatt törölnék el a hazát mint olyat, megnyerve annak területét terveik végrehajtása, kiegészítése érdekében.
Hacsak nem csalódnak Poloskapetiben meg a másikban, a Gyurcsótány és a jobbikfele messiáskodásában. Meg a fiatalabb latrokban mint a Lilike és trágár társaiban, a saját, személyes ízlés szerint tanítani akaró tanárokban, stb. Egyéb felizgatott, felheccelt Mercedes autók s villák nélküli gáncsoskodókban.
Mindez nincs máshol, sem másképpen de a kozmopolita s nagyon is anyagias magyar lakósság nem lát, nem is akar de hallani sem, csakis a “maga nyomorában” turkálni, haszontalanul, OV-t s a pártját hibáztatva.
Mintha mások vezetése alatt minden másképp lehetne,…, hogyan tudnák azok csalóka ígéreteiket beváltani, ha esetükben az unió vezetősége kormányozná az országot?
K
2024-05-24 at 19:19
A liberális kormányzás 2010 előtt hazug korrupt tolvaj volt, így nem lehet rájuk szavazni.
A liberális baloldal hazudik reggel, éjjel meg este saját bevallásuk szerint is.
A kleptomániás liberális oldalra nem lehet szavazni.
Külön nevetséges a liberális oldal, hogy a saját bűneiket megpróbálják rágalmazásaikkal a FIDESZ-re ráragasztani,……eddigi se sikerült, ezután se fog.
Egyetértő
2024-05-24 at 15:35
Tetszik, ahogy itt egyesek (kormánykritikus ballibsik) egyetértenek – önmagukkal. Másik álnéven. Megírják maguknak – tisztelettel, meg köszönettel -, hogy egyetértenek. Irtó muris.
Joris
2024-05-24 at 15:04
dr. Kolompár G.2024-05-24 at 14:02,
Jól tartja a mondás: Bízzál Istenben és tartsd szárazon a puskaport! Azaz, ami tőlünk telik, azt azért tegyük meg.
Azonban: Engem nagyon elgondolkodtatott még mikor hitetlen is voltam; hogy lesz, amikor Isten az emberiség harmadát kiirtja. A harmadát, azaz cirka 2-3 milliárd embert. S ez még nem minden. Haláluk után következik a pokol. A lélek ui. halhatatlan. Tetszik-nem tetszik, Isten tulajdonai vagyunk. Ezért mondja az Írás: mondhatja-e az agyag a fazekasnak, hogy miért csináltál “ilyenre”? Ilyenre csinált és punktum. S ebből kell kihoznom a legjobbat. A Római levél legelején és máshol is az áll, hogy istenképűségünkből talán megmaradt annyi nemesség, ami felőssé tesz bennünket. Ha nem is tudjuk maradéktalanul betölteni a Tízparancsolatot, de törekedjünk legalább a második felének betartására. Ha bárki nem is jut el a hívőségig, de igyekezzék betartani a Parancsolatot (ne ölj, ne paráználkodj, stb.), hogy ez a földi tagságunk mások számára is elviselhető legyen!
“És ha Atyának hívjátok őt, Aki személyválogatás nélkül ítél, kinek-kinek cselekedete szerint, félelemmel töltsétek a ti jövevénységtek idejét:” (1Péter1,17)
A legjobbakat.
huda
2024-05-24 at 14:57
Ennyi kitenyésztett liberális buzikurvát aki orbánra tud csak felizgulni de az ő elbaszott elitük szaros seggében meg csontig benyalnak hogy baszodnátok meg mind ahol vagytok!!!
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 14:02
Joris 2024-05-24 at 11:39
Tisztelt Joris!
Még annyit: Az Ön optimizmusa a tehetetlenség érzésem és a kételyeim ellen hat. Az én türelmetlenségem, és bizalmatlanságom pedig lehet, hogy az egészségem ellen. Lehet, hogy Önre kell hallgatnom.
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 13:43
Joris 2024-05-24 at 11:39
Köszönöm az észrevételét. Mindössze arra kívántam az Ön által idézet mondatomban utalni, hogy a túlerő ellen egyedül a ravaszság győzhet, nem a büszkeség. Bízzunk abban, hogy egyéb segítség is érkezik..
Europe is falling
2024-05-24 at 13:41
A háttérben közben zajlik az előkészület a WHO szerződésről. A pandémiaszerződés szövegén három hete folyamatosan dolgoznak az illetékesek, de erről a hazai jobboldali és a balliberális médiafelületek teljes egyetértésben hallgatnak. „Az Egészségügyi Világszervezet ülése 2024. május 27. és június 1. között kerül megrendezésre. A tárgyaló felek a jövő héten ismét találkoznak, hogy befejezzék a munkát a még hátralévő néhány kérdésben, amelyeket még véglegesíteni kell.”
Borzalmas.
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 13:33
Nyelvtan 2024-05-24 at 12:50
Nyelvzsenikém! Az alábbiakat ki írta?
“.. igazán aktuális lenne most már átnézni a magyar helyesírás szabályit,..”
” Mégis mániákusa firkálóvá öregedett.”
halacska
2024-05-24 at 12:52
NATO csak papíron volt védelmi szövetség.
Ez nem egy szláv belháború…
Elfogadjuk, hogy a miniszterelnök ilyen narratívát határoz meg?
Nyelvtan
2024-05-24 at 12:50
dr. Kolompár G
Nyuggeros korszakába jutván (csak egy nyugdíjasnak lehet ennyi rengeteget firkálásra ideje) igazán aktuális lenne most már átnézni a magyar helyesírás szabályit, mert a szapora firkálmányaiból csak az tűnik ki, hogy az általános iskolai nyelvtanórákat elbliccelte. Mégis mániákusa firkálóvá öregedett. Csak hát az a fránya nyelvtan… Temérdek hablatyaiból csak néhány “gyöngyszem”: “sosemfogja… súlyosbíthja… legjobbpéldéja az, hoyg… aki keresztbefeküdni… egyész aznországoknak… oroszországot”.
Szóval ez így azért nagyon KOLOMPÁR ám! És nagyon “doktor” nélkül…
Lalika
2024-05-24 at 12:18
A napokban 12 óra 5 perckor kezdtük volna az ebédet, és a Híradó bemondónője mondta be, hogy centikre vagyunk a harmadik világháború kirobbanásától. Természetesen ebédkor kikapcsoljuk a tv-t, de ezt még hallottuk.
Nem tudom, tisztában vannak -e a szerkesztők azzal, hogy az ilyen kommunikációval a nyugati kottából játszanak. Ugyanis úgy fogadtatják el az emberekkel a pusztító szándékot, hogy azok azt észre sem veszik. Utána aztán alkalomadtán jöhet majd a többi atlantista borzalom, sorozás, fegyveres szolgálat stb. Rutinszerű érzékenyítés. Ilyen horderejű dologról nem szabadna patrióta kurzus idején a globalista szándékoknak megfelelően úgy kommunikálni, mint ha egy Fradi – Újpest meccsről, vagy a várható júliusi időjárásról tennék. Persze a történettudományban is fel kellene nyitni a titkos széfet: mi volt egyáltalán az első világháború, és Adolf Hitlert is tényleg csak a vak véletlen szabadította a világra, vagy valami más történt. A három világháború megközelítés különben is csak lóg a levegőben; annál inkább, mert a “nagy” csak a második után lett első, és a másodikat sem nevezte senki már előre másodiknak, hanem csak a történtek ismeretében, utólag. És akkor még nem esett szó a XVIII. századi, harmincéves világháborúról, vagy Albert Pike állítólagos elméletéről.
A harmadik világháború terminológia a szándékolt konfliktus kapcsán azoknak a malmára hajtja a vizet,
akik az elsőt, de különösen a másodikat rendkívüli mérleggel zárták, és a sikertől megrészegedve most hasonlót szeretnének. Európa modern története arról szól, hogy a Közel – Keletről a Pireneusi – félszigeten keresztül Nyugat – Európába fel-, majd a Brit – szigetre, és Észak – Amerikába áthúzódó ókori hagyomány a közép – európai germán veszélyre hivatkozva hogyan terrorizálta, és szervezett pusztító háborút háromszor is Európa közepén, majd fokozatosan a világ egyre nagyobb részén. Mindezt úgy, hogy minden alkalommal a konfliktus végén, fehér lovon, felszabadítóként jelent csak meg, kolosszális átverésként zárva vissza a maga által létrehozott szellemet a palackba. A hagyományos háborúkkal vívandó számításba a maghasadás 1938-as felfedezésével, és az atomtitok előrelátó fizikusok általi kiszivárogtatásával csúszott hiba; azóta ugyanis a nukleáris háborúnak nincsen alternatívája. A harmadik világháborúval kapcsolatos bökkenő, a XIX. századból még nem volt előre látható. A vízió valójában ezért inkább az örök béke. A kockázatot az jelenti, hogy nyugaton, döntési helyzetben robotokká programozott politikusok vannak, akik nem a táblán kialakult állás stratégiai összetevőit mélyen értve és átgondolva sakk nagymesterként teszik meg a következő lépést, hanem még a szabályokat sem ismerve viselkednek kiszámíthatatlanul, esélyesen ellehetetlenítve mindent.
A helyes az lenne, ha a harmadik világháború és a kinyilatkoztatás helyett max. három mondatban közölnék: egy mesterségesen létrehozott regionális konfliktust egyesek emberiségellenes módon, önző érdekből, a lehetséges atomháború következményeit figyelmen kívül hagyva úgy szeretnének globális háborúvá szélesíteni, hogy miközben ők biztonságban vannak, milliók halálából hasznuk származik
Joris
2024-05-24 at 11:39
Tisztelt dr. Kolompár G.2024-05-24 at 10:35,
Rokonszenvvel és érdeklődve szoktam olvasni hozzászólásait, most azonban találtam egy godolatot, melyhez volna hozzáfűznivalóm:
“Nekem más a véleményem. Magyarország kormánya sosem fogja megreformálni az uniót, ezt ők is tudják. Viszont az arcoskodás csak súlyosbítja a helyzetet.”
Mint református hívő, ezt másként látom. Igazat adok a már elhunyt R.C. Sproulnak, amennyiben: “a világegyetemben nincs egyetlen elszabadult molekula sem.”
Értelme szerint ez a világunknak a színtiszta predestinációs felfogása. Istent csak mint egy órásmester szokás felfogni, aki összeszerelte és felhúzta földünk óráját, aztán magára hagyta.
Hát nem. Isten totálisan rajta tartja a Szemét, hatalmát mindenen. A természet, az állatvilág, az emberi társadalom, annak csoportjai, egyénei (én, Ön, az ellenzék, Orbán, Macron, Putyin, Zelenszky, stb. mindenki az Ő korlátlan, és már a Teremtés előtt eleve elhatározott akaratát hajtja végre(!). Úgy, hogy közben meghagyja másodlagos akaratunkat, ámde mindig az Ő elsődleges akarata a döntő! Szédítő pl. a 139. Zsoltár egy kitételébe belegondolni Isten hatalmába, annak következményeibe:
“Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat.”
Tehát már ki nem mondott gondolatainkat is ellenőrzi. Orbán tehát nem egyedül van az ateista evolucionista hatalmakkal szemben. Másként rögtön elbukna. Sajnos ez lehetséges, hisz a Jelenések könyve világosan megprófétálja az EU/az új Római Birodalom rövid és pusztító létrejöttét (a világ Nagy Nyomorúságát). De a bukásunk ellenére is ellent kell állnunk. Az nevet, aki utoljára nevet. Az ár keserves lesz, ez látható.
A legjobbakat.
Sokszor a kevesebb, több!
2024-05-24 at 11:23
A kilépés az EU-ból, embargót, szankciót, éhenhalást eredményez! A kilépés a NATO-ból, azonnali provokációt, és Magyarország katonai megszállását, és felosztását eredményezné a szomszédos “baráti” országok között. Nem véletlen maffiaszervezet mind a kettő, és nem lehet kilépni egy ilyen maffiaszervezetből, különben kinyírnak minket! Egy út van csak! Hajlunk mint a nádszál, mint a fűzfa, de nem engedünk az érdekeinkből, kitartunk az érdekeink mellett. Az EU és a NATO felszámolja, és jelentéktelenné teszi saját magát. A medve, és a sárkány szépen elveszi azt ami kell neki, senkik nem tehetnek ellenük semmit. Minnél jobban ellenkezik nyugat, a medve, és a sárkány ellen, annál hamarabb elfáradnak, és kimerülnek, és bekövetkezik nyugat gyors összeomlása, minden téren! De nekünk nem kell a nyugattal a kútba ugranunk, és a Magyarországon jelen levő nyugati cégek/gyárak sem akarják majd Magyarországot elhagyni, egy életképtelen, egy profittermelésre képtelen, piac nélküli nyugatért, ha ezek a dolgok nálunk mind adottak a működéshez, a profittermeléshez.
pm
2024-05-24 at 11:19
dr. Kolompár G.2024-05-24 at 10:47
nagyjából egyetértünk ,legfeljebb a részletekben nem. Igen, valódi, atomháborút senki sem akar. De ukrajnába is megérte az usának betolni 5mrd dolcsit, hogy lecséréljék Janukovicsot, és a végén háború legyen belőle. Nekem az bassza a csőrőm, hogy azok ott a mi kontónkra nyerészkednek. no persze még sok minden más is.
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 11:00
Ne legyünk megint balekok! 2024-05-24 at 10:54
És hogy csináljuk, hogy ne klegyünk megnt balekok? Mert a recept lemaradt.
Bolond aki töltött fegyvert ad, az ellensége kezébe.
2024-05-24 at 10:54
Putyin győzelme az egyetlen esélye az anyaországi, és a kárpátaljai magyaroknak, a túlélésre.
Az ukrikat nem szabad bevenni az EU-ba, így az orosz nyersanyagot két irányból is kaphatjuk csövön. Nem lehetnek az Ukránok sem EU, sem NATO tagok, mert minden fegyvert amit a kezükbe adunk, fel fognak használni ellenünk. Bolond aki töltött fegyvert ad, az ellensége kezébe. Vagy az ukránok pusztulnak meg, vagy a magyarok. A helyzet ilyen egyszerű.
Se az USA – nak (elvégre, el kell vágni az oroszokat az EU – tól, és gyengíteni kell őket), se az oroszoknak (a nagy békében még felvennék az ukrikat a NATO -ba, vagy az EU – ba) nem jó a béke, így hát nincs hova kapkodni. Amíg az oroszok befoglalják a Dnyeper jobb oldalát, és szárazföldi kapcsolatot létesítenek Transznisztria – val, az még odébb van. Addigra már Moldova, és a románok is benne lesznek a slamasztikában.
Ne legyünk megint balekok!
2024-05-24 at 10:54
A nyugat egyetlen esélye a túlélésre, ha megint földig rombolják Kelet-Európát!
A háború, és a migráció, a leghatásosabb megoldás, a népességcserére!
A magyar özvegyeknek, árváknak, sem kell siránkozni, mert jönnek a kecskebaszó migrik, és lesznek új apukák, tesók, akik kitöltik a magyar elesettek helyét MAGYARORSZÁGON!
A vak is látja, hogy egy harcoló övezettet akar a nyugat létrehozni, a kelet-európai EU-s országokból. Ezzel sok millió képzet, olcsó, kelet-európai munkaerőt nyernek. Az összes cég, vállalkozás, gyár, a háború miatt át/vissza települ nyugatra, az EU-s kelet-európai országokból. Mivel hagyományos fegyverekkel folyik/fog folyni a harc, ezért minimum 50 évre megint/ismét, kihúzhatják/kipipálhatják Kelet-Európát. A kelet-európai országok, emberekben megfogyva, földig lerombolva, örök-hitelekkel megterhelve, az újjáépítés miatt, kiszolgáltatottként a nyugatnak, tengetik évtizedeiket.
A kárpátaljai, Kárpát-Hegyvonulat lenne, a NATO center-védelmi pontja. Nélkülünk, és a hátországunk nélkül, nem állhat fel a NATO védelmi vonal, ezért puccsal vagy/és merénylettel, de mindenképpen bele akarnak húzni minket, az oroszok elleni háborúba.
A FED mindig nagy mestere volt az elterelésnek/megtévesztésnek. Világháborúk, járványok, kovid-19, pénzügyi/gazdasági-világválságok, migráció, de a valódi veszély, a kelet-európai országokban/-ból létrejövő állandó háborús zóna. Tehát a Brüsszeli politikusok/FED ügynökei/lefizetett emberei, nem gyengeelméjűek, hanem követik a parancsokat a kisebb, de főként, a fő cél elérésének érdekében.
A Sátán eljövetele (1913 a FED létrejötte).
2024-05-24 at 10:53
Soros György, csak egy báb, egy manipulátor, aki adja a személyiségét, és kiszolgálja a föld legerősebb központi magán bankját, a FED-et. Úgy is mondhatnánk a mai kor John Pierpont Morgan-ja.
Tehát összegezve: 1907-ben John Pierpont Morgan tőzsdei, banki, pénzügyi válságot okoz a híreszteléseivel, ezt hívják manapság hírekre való kereskedésnek (1). Nelson Aldrich szenátor egy központi jegybank létrehozását javasolja, mondván hogy az 1907-es pánik okozta válság így nem történhet meg újra. 1913-ban a Kongresszus a félrevezető módon Federal Reserve System–nek (FED) nevezett független magán bank kezére játszotta Amerika pénzkibocsátásának monopóliumát, ami a folyamatos pénzügyi manipulációi által ma már a föld legerősebb központi magánbankja (2). Háborúkat indít, országokat, kontinenseket irányít, milliókat tesz tönkre. Végső cél a minden, és mindenki feletti korlátlan hatalom.
1.Amikor válság, vagy háború van, esnek a részvények, állampapírok, ingatlanok értékei. Na, ekkor kell vásárolni.
2.Pénz és hatalom. Akit nem tudunk megvenni, azt lejáratjuk, vagy más módon kiiktatjuk.
1914 és 1919 között a FED majdnem megduplázta a forgalomban levő pénz mennyiségét (egy világháború zajlott, és annak mindkét oldali pénzelése, támogatása sokba kerül). Ezáltal a kisebb bankok és a magánszemélyek nagy mennyiségű, kedvező hitelekhez jutottak. Majd 1920-ban (a világháború befejeződése után) a FED visszahívja a kinnlevő pénzmennyiség nagy részét, melynek következtében a kis bankoknak is vissza kell hívniuk a kihelyezett kölcsöneiket.
Az eredmény akárcsak 1907-ben: Bankrohamozás, csődök és összeomlás. Több mint 5400 bank, amelyek nem esnek a FED hatásköre alá, mind összeomlik, tovább konszolidálva egy szűk, nemzetközi bankár csoport monopóliumát. 1921 és 1929 között a FED ismét megnöveli 62%-al, a forgalomban lévő pénz mennyiségét. Amely újból nagy mennyiségű hitelezésben nyilvánul meg a magánszemélyek és a kisebb bankok felé. Majd 1929.október 24-én a New York-i brókerek, akik lejegyezték az alapletétes kölcsönöket, most elkezdik tömegesen visszahívni azokat. Ez hatalmas eladási hullámot indít el a tőzsdén, hiszen mindenkinek fedeznie kell a „Margin Call”-ját. Ugyanezért a tömegek a bankokat is megrohamozzák, amitől több mint 16000 bank megy csődbe. Az így kialakult krízis során, az összejátszó nemzetközi bankárok nem csak a rivális bankokat kaparinthatták meg jelentősen ár alatt, de egész vállalatokat vehettek meg fillérekért. De ez még nem minden. Ahelyett, hogy növelné a forgalomban levő pénz mennyiségét, segítve ezzel a válságból való kilábalást, a FED még csökkenti azt. Tovább mélyítve ezzel minden idők eddigi legnagyobb gazdasági válságát.
1963 november 22-én John Fitzgerald Kennedy, az Amerikai Egyesült Államok 35. és mindmáig legfiatalabb elnökét, gyakorlatilag szitává lövik.
Az 1963 június 4-én megjelent és okként megjelölt 11,110-es Végrehajtási Rendelet gyakorlatilag megfossztotta a nagyrészt Rothschildok tulajdonában álló, az amerikai központi bank szerepét betöltő FED-et attól a lehetőségétől, hogy továbbra is kamatra kölcsönözzön pénzt az Egyesült Államok Szövetségi Kormányának
Kennedy elnök rendeletének szisztematikus végrehajtása azzal a következménnyel járt volna, hogy a magántulajdonban lévő Rothschild Federal Reserve Bank hamar búcsút mondhat busás nyereséget biztosító üzleti tevékenységének.
Kennedy Assassination
2001.09.11.
„Ha a hivatalos verzió helyes, és valóban a felhevülés okozta az összeomlást, ahogy azt a mondják…, akkor az esemény sokkal lassabb lefolyású lett volna, és egy aszimmetrikus esemény lett volna. Az, hogy a tornyok teljesen lefelé omoljanak, gyakorlatilag önmagukba, az teljesen ellentmond mindennek, amit az acélról és annak viselkedéséről tudunk. Ha valahol roncsolódás történik, akkor a további roncsolódások inkább ugyanazon a részen koncentrálódnak, és ezért egy aszimmetrikus összeomlást látunk. Valószínűleg a felső rész oldalra borult volna, megcsavarodik, és elfelé zuhan a toronytól. Nagyon szokatlan a felső részt nyíl egyenesen lefelé hullani, éppen a legnagyobb ellenállás irányába!”
„Egyes 100 tonna súlyú acél elemek több száz méterre repültek. Egy körülbelül 300 tonnás keresztelem a World Trade Center-ből, az American Express épületének délkeleti sarkába fúródott. Ennek a darabnak legalább 120 métert kellett repülnie, megtartva közben mozgási energiáját, hogy belefúródhasson az épületbe.
Végezetül két idézet.
Mayer Amschel Rothschild (A Rotschild Bankár Dinasztia megalapítója):
„Akkor kell venni, mikor vér folyik az utcán.”
„Adjátok kezembe egy nemzet pénzkibocsájtását, és nem érdekel, ki hozza a törvényeit.”
Globál (2024-03-16),
Globál (2024-03-23),
Globál- Breton Woods – a nemzetek feletti erő,
K
2024-05-24 at 10:48
api01
2024-05-24 at 10:36
Maximálisan egyetértek…:
H U X I T
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 10:47
pm 2024-05-24 at 10:27
Tévedsz. A világ legnagyobb atomarzenáljával, a világ legfejlettebb rakétatechnikájával, valamint a világ legtöbb és legfejlettebb atom teggeralattjárójával rendelkező oroszországot nem lehet háborúban legyőzni. Ennek kísérlete esetén Florida nem menekülőhely lesz, hanem az oda menekülők krematóriuma. Szerencsére ezt az illetékes elvtársak közül Európában is sokan tudják. Másrészt a NATO egy gittegylet. Együtt nagy a szárazföldi és légi erejük, – papíron. De be is állnának egymásért az oroszok ellen? Muhaha kategória ezt feltételezni. Az egész eu műcírkusz az USA gazdaságának a foltozásáról szól. Be kell rezeltetni az oroszok támadásától félő európai lakosságot, különben nem lehetne végrehajtani erőn felül azokat a fegyver vásárlásokat, amik haszonélvezője egy igazán véletlen okán ismét az USA lesz.
api01
2024-05-24 at 10:36
Ha megvéded a schengeni zónát, te vagy a hibás.
Ha nem véded meg, szerződést szegel és te vagy a hibás.
Ha nem engeded szétosztani, akiket más engedett be, te vagy a hibás.
Ha pénzt kérsz a kerítésért, nem kapsz.
Ha nem bontod le, napi 6 millióra büntetnek.
Amúgy : a migráció kezelése NEMZETI HATÁSKÖR !
Ameddig a nekünk járó forrásokat nem kapjuk meg, NE FIZESSÜNK BE EGYETLEN PETÁKOT SEM !
Jelentsük ki, hogy legyen is bármilyen ítélet, a migrációval kapcsolatban NEM FIZETÜNK !
VÉTÓ MINDENRE !
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 10:35
Locksmith 2024-05-24 at 09:43
Nekem más a véleményem. magyarország kormánya sosemfogja megreformálni az uniót, ezt ők is tudják. Viszont az arcoskodás csak súlyosbíthja a helyzetet. Ennek legjobbpéldéja az, hoyg több uniós ország is létezik, aki semmilyen hülyeségnek nem igyekezett nagy hanggal keresztbefeküdni, csak egyész egyszerűen nem hajtották végre. Lett baja azoknak aznországoknak, akik rábólintottak az első migráns szétosztásra, és egy mingránst se engedte be ezután? Lett baja azoknak az országoknak akik elfogadták, hogy Ukrajnát támogatni kell, de semmilyen fegyvert mnem küldtek? Orbánék harca nem Európának szól, hanem a Fidesz szavazóinak.
A haza megmentője mindig nagyobb figyelmet és támogatást kap, mint a csendes, de eredményes politikus.
Most is ez folyik. Tömegek hiszik el, ha nem a Fideszre szavazunk, akkor megdöglünk. Miért ne ügyeskedne Orbán, ha van eredménye? A szemellenzősök meg úgyis el fogják felejteni az egészet, miután az unió pont ugyanolyan lett mint volt. Aztán megy minden tovább az előre lefektetett síneken..
odu
2024-05-24 at 10:33
Hogy a nató százszor erősebb ukrajnánál az erősen vicces, itt ukrajna maga a nátó, elég csak a nyeten keringő nyató lerakatok /olasz, spanyol/? képeit nézni.Ez a háború nem érne véget akkor sem, ha a muszkák visszamennének a régi határokra, ez nem a veresegyházi medveotthon kerítés mögé terelgetése, hanem medve bőr kiterítéses vadászat, de erre már a maci is rájött, talán a minszki 1-2 bohóckodás után sőt a sárkány se hülye és nem engedi leszalámizni a blokkot, mert az ő fejét is lecsapná a nyugati lovag.
pm
2024-05-24 at 10:27
dr. Kolompár G.2024-05-24 at 10:16
szerintem te alábecsülöd a folyamatban lévő események súlyát. Lehet hogy nincsenek egy kaliberben Putyinnal, de nem is kell abban lenniük!! Az usa irányít, és európa egy báb csupán. Ha háborúvá fajul a dolog, az usának mindegy lesz, hogy mi élünk vagy halunk. Ahogy az ukránoknál, addig tart amíg képesek vagyunk fizetni nekik a fegyverekért. Ha elfogy a lé, majd ŐK megegyeznek a békéről, mi meg itt állunk romokkal, halottakkal , és adóssággal.
Azok a vezetők pedig akik minket a háborúba vittek békésen nyugdíjaskodhatnak floridában, zselé társaságában. Nem kell hozzá 500 milló embert meggyőzni, elég volt pár százat korrumpálni.
pm
2024-05-24 at 10:16
…. és ha menekülni sem lehet, akkor segítsünk rá a bedőlésére.
“rettegünk” a német gazdaság romlásától, igaz ez nekünk is gondot jelent a kitettségünk miatt, ám egyúttal lehetőséget is teremt, ha ügyesek vagyunk. Az ilyesmiben a kormány eddig elég ügyesnek bizonyult. azért nem tudjuk elérni pl az uniós bért, mert úgy épül fel a gazdaságunk hogy “bedolgozunk” amíg a lánc elején vagyunk, nem is lesz másképp. Ha sikerül megtartani magunkat akkor amikor körülöttünk minden összedől, kapunk egy esélyt.
dr. Kolompár G.
2024-05-24 at 10:16
Kiváncsi vagyok arra, hogy Orbán Viktor egy maroknyi fideszes képviselővel miként tudja elzavarni a többszáz fővel regnáló baloldali brancsot. Visznek seprűt? Esetleg egy hónapig nem fürdenek? Vagy kipöttyözik magukat és eljátszák az ebolás beteget? És mi van az unión belüli szövetséggel? Mert ezidáig csak a jövőbelinek hitt partnereket sikerült elzavarni. Nem nevetséges ez az erölködés a válsztási eredmények érdekében Magyarország miniszterelnökétől?
Aztán azt is szeretném tudni, hogy a miniszterelnök néhány nyugati megtébolyult politikus nyilatkozatából miként vezette le, hogy háborús készülődés folyik Európában? Összevonták a csapataikat a NATO országok? Újragyártották azokat a katonai eszközeiket, amiket Ukrajnának adtak? Beindult a katonák toborzása és felkészítése? Elkezdték az élelmiszerek, gyógyszerek és egyéb létfontosságú temékek felhalmozását? Felhívták az európai lakosság figyelmét arra, hogy mi fog történni. ? Egy nagy szart mama. Semmi sem történt, csak annyi, hogy a blamavízió adása folyik jelenleg, és ide hallatszik a nagyarcú európai vezetők pofájának sercegése. A töketlenségüket most nagy pofával próbálják kompenzálni. Európáben egy vezető sincs aki Putyinnak akárcsak a seggét meg merné szagolni, nemhogy Oroszországot megtámadni. Pörög itthon a nyugati némafilm, kiállt a vászon elé Orbán Viktor pálcával, és úgy fordítja a pörgő jekleneteket ahogy az érdeke kívánja.
K
2024-05-24 at 10:10
Locksmith
2024-05-24 at 09:43
–Sajnos nem értek egyet az alábbi írásával, hogy lehetetlen a HUXIT, a kilépés az EU-ból.
–Semmi sem lehetetlen.
–Szerintem is a magyar állam “semleges ” helyzetéért státuszáért való küzdelmet egy nagyon helyes és járható lehetőségnek tartom, a jelenlegi kormány egyébként is úgy látom megpróbál semleges lenni.
–A semlegesség elérése is egy nehéz ügy, mert jelenleg is papíron két állam létezik semlegesként a Svájc és Ausztria, de ezeknek semlegessége is kétségbe vonható.
–Mindennek ellenére hogy fontosnak tartom a HUXIT-ot, a jelenlegi EU-ban és NATO-ban maradást elfogadom, és a jelenlegi semleges kormány gyakorlatát megértem.
–A jelenlegi ellenzék háborús politikáját nem lehet támogatni, és a FIDESZ békepolitikájára kell szavazni.
pm
2024-05-24 at 10:04
Locksmith2024-05-24 at 09:43 értékelem az érveidet én is , de a fűzfai hajladozáson sajnos kezdünk túllenni. Az eu is inog, de nem dől össze elég gyorsan.A valaha jó elképzeléseket megrontották a hatalmi, világuralmi ambíciók.
Ha a mostani választás nem sikerül, úgy számos dolog kerül majd bevezetésre amiben még egy gazdasági válság árán sem kívánnék benne lenni.
többek között: vétó eltörlés, migrációs paktum, pénzvisszatartás, közös eu hadsereg, immár sorkatonai kötelezettséggel, háborús részvétel, önfeladás külpolitikában, hadseregben, közös helytállás a háborús hitelekben. Ami az eu ban épül az egy diktatúra, amelyben szavunk sem lehet.
Ha nem lehet változtatni, menekülni kell belőle.
K
2024-05-24 at 09:50
–A jelenlegi liberális szellemű vezetőket nem lehet elzavarni Brüsszelből, mert az Európai Unióban nincs demokrácia, és a szavazatokat megvásárolják.
–Én is reménykedek abban hogy az EU parlamentben a jobboldal lesz többségben, de ez az antidemokrácia miatt lehetetlen, a pénzügyi diktatúra felvásárolja a szavazatokat.
–EU-ból való kilépést én is szükségesnek tartom , de ha a FIDESZ nem akarja akkor bele kell nyugodni hogy mégis marad az ország és nincs HUXIT.
–Az is egy elégtétel, amikor látható a brüsszeli politikusok idétlen döntéseit , amikor lejáratják magukat , például a szankciókkal..
Sajnos az Európai Unió egy olyan aberrált nemnormális egyesület, ami a természetes emberi értékeket a szemétdombra dobta, és a saját maga csúfságait hirdeti értékeknek.
–Ez nevetséges.
pm
2024-05-24 at 09:48
Tisztelettel, de nem értek egyet: nyilván mi kevesbbet tudhatunk mint OV. Azonban nekem úgy tűnik hogy Nato igenis egy támadó háborús szövetség. Legalább 3 alkalommal kötöttek olyan szerződést az oroszokkal miszerint nem terjeszkedik a nato keletre. És lám megteszi. Messze ,messze több erőforrással , kvázi mindennel amije csak van, támogatja a nato ukrajnát, számolatlanul küldve a cuccot oda. Az oroszok meg ahhoz képest egész jól boldogulnak, és szolid véleményem szerint eddig is finomkodtak, olyan dolgokat nem vetettek be, amikkel biztosan rendelkeznek/nem atom/.
A békéhez több út is elvezethet talán. Nem kifogásokat kell keresni hogy hogy is legyünk egyszerre bent is és kint is, hanem szövetségeseket a szomszédaink között, és velük együtt kilépni a nato ból.Egy erős semleges zóna jobban garantálja a békénket mint bármi más, főleg hogy az oroszok egy ugyanilyen zónát szeretnének, minél nagyobb ez annál jobb/a csehektől a törökökig ha lehet/ Nyilván nen egyszerű, de ha bent maradunk, nem tudunk ellenállni és berántanak, és semmi hasznunk sem lesz belőle, és elkerülhetetlen lesz az önfeladás.
Állítólag vannak barátaink, esetleg megkérdezhetnénk őket, hogy hajlandóak e erre, a világháború elkerülése érdekében.
Locksmith
2024-05-24 at 09:43
Dr. Belák Ferenc2024-05-24 at 08:03
Tisztelt Dr. Belák Úr!
A miniszterelnök úr nem ér rá Önnek válaszolni. Ha megengedi, helyette jóval szerényebb képességeimmel megpróbálok reflektálni a kérdéses dolgokra:
– Miért vagyunk még EU tagok? – Az alapító atyák által megalkotott EU egy kiváló elképzelés volt. A Lisszaboni Szerződés szerint működő EU ma is jó lenne. Az, hogy ettől eltérően működik, az a mostani vezetőség (bűnszövetkezet) súlyos vétke, de orvosolható a választásokon. Ha Önnek meghibásodik a szívének is kedves autója, gondolom nem dobja ki egyből, próbálja megjavítani. Az illúzióink, és álmaink is megvalósulhatnak egyszer- HA TESZÜNK IS ÉRTE, még inkább – a remény hal meg utoljára.
Azt, gondolom Önnek sem nehéz belátni, hogyha kilépnénk, rokon nép hiányában PÁRIÁVÁ válnánk azonnal(így is ott tartanak be ahol tudnak).
– EMBARGÓ! Tudja mit jelentene ez számunkra lévén, hogy tengerünk nincs, minden szomszéd ellenséges, és a világ csendőre sem a barátunk? Ne is próbálja elképzelni. Ön szerint ki emelne egyáltalán szót mellettünk? Kínának is csak addig vagyunk fontosak, míg EU tagok vagyunk. A német befektetőknek már most is kuss van német honban is – menekülnek onnan(nincs olcsó energia). Gondolja itt megmaradnának egy embargó sújtotta országban? Aztán, ha se nyugati, se keleti befektető nincs, tönkre megy az ipar, embargó alatt a kivitel és a behozatal is – a mezőgazdaság elsorvad.
Gondolom ezek után a magyar nép úgy elzavarná az EU-ból kilépő kormányt, hogy 100 évig se találna vissza a parlamentbe. Csak le kellene hajolni a hatalomért a kilóra(fontra) megvett ellenzéknek. De az már névleg se lenne független ország(mint most) gyarmat lenne a hivatalos neve, hacsak nem osztanák fel a kedves szomszédok között. Magyar probléma örökre megoldva!
Ezért nincs más út csak ez az egy, amit Orbán csinál:
Hajlani mint a fűzfa, de a vihart túlélni. Az EU ebben a mai formájában tarthatatlan, előbb-utóbb megreccsen. Arra kell készülnünk, hogy mikor összeomlik mi jó helyen legyünk. Erre való a keleti nyitás, de a nyugati befektetőt se kell elűzni.
Hozzászólásai alapján Önt értelmes embernek tartom. Ha igazán végiggondolja ezeket a dolgokat rá fog jönni, hogy NINCS MÁS ÚT! A kilépéstől az is jobb, ha lemond Orbán Gyurcsány javára és jöjjenek a migránsok, az lmbtq, adjuk oda mindenünket ukrajnának és talán szolgaként, csicskaként megmaradhatunk magyarnak és néha még löknek is valamit, hogy éhen ne haljunk. No nem sajnálatból! A rabszolgának is adtak enni, hogy másnap is dolgozzon!
UFF
gyozo2018
2024-05-24 at 09:31
“A hadseregek kellenek mert, a hadsereg hiánya vezet a háborúhoz ”
De nem közös EU-hadsereg, mert azt is a németek vezetnék, akik
soha nem fértek a bőrükbe.
Solaris
2024-05-24 at 08:47
Azért mert az EU-pénzeket lehet, nagy csomókban, hirtelen módon és “törvényesen” felvenni az “ország hasznára” a “megfelelő Nemzeti” cégeken keresztül.
Különben versenyezni és dolgozni kellene.
kulfoldrol
2024-05-24 at 08:36
Hogy a legokosabb es muveltebb Miniszterelnokunk van az vilagos, de akkor kerdezem: miert nem lepunk ki azEU bol ha ilyen veszelyes a helyzet? Egyszer mar tul keso lesz, amiko a tankok itt duborognek. Egyszer majd latjuk hogy az emberelet fontosabb mint a penz.
Dr. Belák Ferenc
2024-05-24 at 08:03
Tisztelt Miniszterelnök Úr!
Mi a fészkes fenének vagyunk még tagjai az EU-nak? Realista politikusnak tartom Önt. Ebből következik a következő kérdés: Illúziói vannak vannak a tekintetben, hogy az álmaink majd megvalósulnak annak révén, hogy tagjai vagyunk ennek a bűnszövetkezetnek?