A Mandiner információi szerint a magyar miniszterelnök levélben jelezte Angela Merkelnek, hogy kész megvétózni az uniós költségvetést és a helyreállítási alapot is, amennyiben jogállamisághoz kapcsolódó, teljesen definiálatlan és meghatározhatatlan feltételekhez kötik az egyes tagállamoknak szánt források kifizetését. Mint ismeretes, az Európai Unió Tanácsának német soros elnöksége és az Európai Parlament (EP) tárgyalói ilyen kitételeket tartalmazó megállapodásra jutottak az uniós források elosztásáról. Ezek az alapvetően politikai alapú támadásokra szánt feltételek első sorban Magyarország és Lengyelország megregulázását szolgálnák, ha elfogadják.
A tervezet szerint, ha az Európai Bizottság a jogállamiság megsértését vagy annak kockázatát érzékeli valamely tagállamban, akkor kezdeményezheti a szankciós mechanizmus elindítását. A szankciókról, így az uniós források esetleges felfüggesztéséről pedig a Tanács döntene minősített többséggel (Magyarország és Lengyelország tehát nem tudna vétózni).
A lengyelek már jelezték: készek a vétóra
A jogállamisági kritériumokat tartalmazó megállapodást európai parlamenti és tanácsi rendelet közös formájában tervezi elfogadni az EP és a Miniszterek Tanácsa, kihasználva az EU rendkívül bonyolult és már felpuhított döntéshozatali rendszerét. Ehhez a Tanácsban elegendő a minősített többség is, magát a jogállamisági mechanizmust tartalmazó rendeletet tehát Lengyelország és Magyarország nem tudja megvétózni. Csakhogy a Többéves Pénzügyi Keret (az EU hétéves költségvetése), valamint a 750 milliárd eurós járványügyi csomag, a Next Generation jóváhagyásához már egyhangúság szükséges az Európai Tanácsban. Ez utóbbiak esetében tehát már van lehetőség a tagállami vétóra.
Ezt a jogi lehetőséget kihasználva Mateusz Morawiecki lengyel kormányfő már pénteken határozottan reagált és jelezte: vétózni fog a Tanácsban, amennyiben nem születik a lengyel elvárásoknak megfelelő megállapodás az uniós kifizetések feltételrendszeréről.
Orbán Viktor is vétóra készül
A Mandiner információi szerint mindezek nyomán Orbán Viktor miniszterelnök levélben fordult a jelenlegi, valamint a jövő évi soros uniós elnökséget ellátó országok, azaz Németország, Szlovénia és Portugália vezetőihez, továbbá Charles Michelhez, az Európai Tanács és Ursula von der Leyenhez, az Európai Bizottság elnökéhez. Írásában a kormányfő előrevetítette: bár Magyarország elkötelezett az együttműködésben, a fejlemények tükrében a júliusban elfogadott csomaghoz szükséges egyhangúságot nem tudja biztosítani.
A kormányfő ezzel lényegében bejelentette a vétót. Vagyis azt, hogy az uniós kifizetések jogállamisághoz kötését célzó rendelet elfogadása esetén megvétózza a Többéves Pénzügyi Keretet és az uniós járványügyi csomagot, a „Next Generation EU” programot is.
A miniszterelnök érvelésének lényege, hogy veszélyezteti a tagállamok közötti bizalmat, emellett Magyarország érdekeit a jogállamisági feltételrendszer beemelése a következő hétéves költségvetésbe, illetve a járványügyi mentőcsomagba. Megerősítette: hazánk számára alapvetőek az olyan közös értékek, mint például a jogállamiság, ezek számunkra a demokrácia alapját jelentik, ám érvényesülésüket és alkalmazásukat a magyar embereknek kell megítélniük. Akik erre ugyanúgy képesek, mint bármely más európai nép.
Úgy tudjuk, levelében Orbán kitért arra is, hogy a magyar jogrendszert az unió illetékesei korábban teljes mértékben átvilágították az európai standardok szempontjából, és valamennyi vitás kérdésben megegyezés született. Az EP mégis kezdeményezte hazánk ellen a hetes cikkely szerinti eljárást, ennek keretében pedig a kormány az elmúlt két évben több száz oldalnyi tisztázó dokumentumot terjesztett elő. Lényegében hiába, mivel komoly érdeklődés nem volt a válaszaink iránt az Általános Ügyek Tanácsában. A kormányfő levelében kifogásolta azt is, hogy az Európai Bizottság közelmúltban megjelent jogállamisági jelentése nem a tényeken alapult, abban sokkal inkább politikailag motivált, a hazai ellenzéktől és a Soros György által finanszírozott szervezetektől már ismert vádak kaptak helyett Magyarországgal szemben.
A miniszterelnök úgy látja, mindezek nyomán körvonalazódik egy olyan eszköz, amellyel akár egyes országok demokratikus választási folyamataiba is be lehet avatkozni.
Nothing is agreed until everything is agreed
Semmiről nincs megállapodás, amíg mindenről nem állapodunk meg – Orbán Viktor szerint ez volt eddig az unió kialakult gyakorlata, amivel most szembemegy a jogállamisági kritériumrendszer leválasztása a júliusi megegyezésben foglaltakról. A júliusi kompromisszumnak ugyanis éppen az volt a lényege, hogy egyszerre születik döntés a jogállamiság kérdésében, valamint a Többéves Pénzügyi Keret és az uniós járványügyi csomag vonatkozásában. Ezt rúgta fel az EP és az Európai Unió Tanácsának német soros elnöksége a mostani javaslattal.
A kormányfő azt is sérelmezi, hogy a tervezett szankciós mechanizmus olyan, jogilag homályos definíciókon alapul, mint például „a jogállamiság alapelveinek sérelme”. Orbán szerint az ilyen, nehezen meghatározható fogalmak lehetőséget teremtenek a politikai visszaélésekre, és sértik a jogbiztonság követelményét. A kormányfő szerint, ha ez így marad, a magyar kormánynak nincs más választása, mint hogy a júliusi csomag többi elemét is elutasítsa.
Orbán javaslatokat is tesz a levélben egy esetleges új szankciós mechanizmus esetére
Szerinte az Európai Bizottságnak – miután minden szükséges eszköze megvan ahhoz, hogy önállóan járjon el – nem lenne szabad külső szereplők, így nem kormányzati szervezetek véleményére hagyatkozva döntenie a különböző, tagállamok elleni szankciókról. Brüsszel jelenleg olyan szervezetektől kölcsönzi a hitelességét, amelyek semmiféle demokratikus felhatalmazással nem rendelkeznek – utal a miniszterelnök a bizottsági jelentéshez szellemi muníciót biztosító Soros-szervezetekre. A miniszterelnök szorgalmazza továbbá, hogy a kifizetési feltételrendszer csak azokra az esetekre vonatkozzon, amelyek ténylegesen és közvetlenül érintik az EU pénzügyi érdekeit. De indítványozza azt is, hogy teremtsék meg a jogorvoslat lehetőségét a tagállamok számára.
Ez azt jelentené, hogy a Tanács által hozott szankcionáló döntéseket az érintett tagállam megtámadhatná az Európai Bíróságon. A fellebbezés pedig halasztó hatállyal bírna, vagyis az esetleges szankciók felfüggesztésre kerülnének mindaddig, amíg a Bíróság nem dönt.
Forrás: mandiner.hu
M@gdi
2020-11-08 at 14:55
Kedves Namond!
Régóta szívesen olvasom a PS-en azok kommentjeit, akik a különböző témákhoz értelmes, akár vitára is alkalmas, érvekkel alátámasztott véleményüket leírják. Többek kötött az Ön hozzászólásait, is ilyennek tartottam sokáig. Akkor is, ha egyetértettem velük és akkor is, ha nem. Nem akarom megbántani, ezért előre is elnézését kérem, de meg kell jegyeznem, hogy sajnos az utóbbi időben írt kommentjei inkább hasonlítanak egy kibic fontoskodására, mint egy építő kritikára.
Gáspár Anette
2020-11-08 at 14:52
Kádár és Rákosi nélidemokráciája is jogállam volt.
Akkor akasztottak, kitelepítettek, s demokratikus választáson csak egyetlen egy jelölt “közül” lehetett választani.
Hitlerina Merkelina
2020-11-08 at 14:49
MERKEL SOROSÉK MELLÉNYZSEBÉBŐL KIBÚJÓ ÁSPISKÍGYÓ.
ROTHADT HITLERINA !
K
2020-11-08 at 14:26
A FIDESZ nélkül ma Magyarország a terrortámadástól rettegő Párizs ,Nizza,Bécs sorsára jutott volna a baloldal jóvoltából.
csakafidesz
2020-11-08 at 14:24
moliere 2020-11-08 at 11:02
Miért? Hitlernek volt ellenzéke? Nos a mai világban is “rend van”. Mit den Völfen heulen! Nos ez a német mondás örökérvényű.
csakafidesz
2020-11-08 at 14:17
Dobos Róbert 2020-11-08 at 13:44
“Namondot miniszterelnöknek!”
Igy van! Szépen, hangosan ugat és megvehető 30 ezüstért..
csakafidesz
2020-11-08 at 14:15
Magyar vagyok 2020-11-08 at 09:39
Ez így igaz, egy világméretű liberálfasiszta háttérhatalom működik.
Dobos Róbert
2020-11-08 at 13:44
Namondot miniszterelnöknek!!
Veritas Samu
2020-11-08 at 13:43
Namond-nemondd!Te vagy a mintentudó kisokos.Képten vagy látni-csak nézel.Vagy fizetségért irkálsz ilyeneket.Vagy tagja vagy az internacionalista liberálnáci szervezetnek?Azt ugye tudod,hogy Soros Gyuri bácsi 1944ben náci karszalaggal rendezte a szerencsetlen sorsú zsidó honfitársaink vagyonelkobzását?Na,innen induljunk el,kiskomám!
ómió
2020-11-08 at 13:33
Pedig az efftársak oly szívesen “megmondanák”, mi is az a “jogállami”!
Namond
2020-11-08 at 13:30
Orbánnak, fingja nincs mi a politika, a politikai párbeszéd.
Orbán a diplomáciát úgy fogja fel, hogy meglenget egy bunkós botot és mikor válaszul felmutatnak egy pajzsot és egy kétszer akkora bunkót, összegömbölyödik és a seggébe dugja a fejét.
Orbán vonuljon vissza, többet árt mint amennyit használ.
Veritas Samu
2020-11-08 at 13:12
Miért nem kontrázunk V4-ek a jogállamisági támadásokra a Chovanec üggyel.Ennél bizonyítottabb,eklatáns példája nincs a brüsszeliták részéről a jogállamiság sárba tiprásának.Vagy az ellenünk megszavazott Sargentini-jelentés csalárdságának.Persze-láthatjuk-nekik mindent szabad-nekünk semmit.Akkor az alapelvek durván sérülnek.Igy újabb szabadságharcot kell majd megvívnunk,úgy hogy nekik is fájjon.
Magyar vagyok
2020-11-08 at 13:03
Tudtommal egyébként a náci bűnök nem évülnek el. Ebbe bele tartoznak azok is, akik zsidó vagyont raboltak össze a 2. világháború alatt, és abból nyerészkedtek. A Simon Wiesenthal Intézet nem akart eddig utána járni, hogy milyen zsidó vagyonokat lopott össze magának az amerikában élő hazánkszülte? Nincs olyan család, akinek egyik-másik felmenője valami csoda folytán túlélte a holokausztot, és az ő portékáját is elharácsolta az öreg? Utána lehetne menni, és elperelni a vagyonát. A nácivadászok mindent olyan alapossággal tudtak felkutatni, olyan szépen dokumentáltak mindent 40-50 évre visszamenőleg is annak idején. Egy régi fénykép alapján be tudtak azonosítani embereket. Itt lenne az ideje, hogy akinek Budapesten ellopták az értékeit, az nézzen utána, kérdezze meg a felmenőit, és szerezze vissza, ami jog szerint őt illeti. A rablót meg ítéljék el.
Salamander
2020-11-08 at 12:16
Alapvető jogelvek sérülnének a “jogállamisági rendelet” elfogadása esetén.
1. nullum crimen elve,
2. Alsóbbszintű szabály nem írhatja felül magasabb szintű szabály rendelkezéseit, lex superior derogat legi inferiori,
3. Jóhiszeműség és együttműködés elve,
4. Végül a jogállamiság és a demokrácia elve.
KELL MÉG VALAMIT MONDANOM ILDIKÓ?
(Ja, Ildikó elvtársnő egy szót sem értett abból amit fentebb írtam :))
Mekkelek
2020-11-08 at 12:10
Szarosgyurka utolsó lehelletéig küzdeni fog ellenünk, ezután nemcsak brüsszel, hanem washington is a tenyeréből fog enni. A háttérhatalom elsődleges prioritása most már az egykori keleti blokk leigázása és egész Európa bekebelezése.
Erről fog szólni a 2022 választás.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-11-08 at 12:02
Engem nagyon felháborít az ú.n. fukar államok (ha jó tudom, az összes skandináv ország meg Ausztria köztük van, lehet még pluszban egy-kettő) viselkedése. Ezek a xarrágók már régen kiharcolták maguknak, hogy az uniós befizetésekből nekik visszatérítés jár (magyarul kevesebb %-át fizetik be a GDP-jüknek, mint a szegények). Azt még megértem, hogy csípi a szemüket, hogy mediterrán országok derűs lustaságát és pénzügyi felelőtlenségüket nekik pénzzel kell támogatniuk (nekünk is!). De a módszer az aljas, sunyi és cinikus, ahogy el akarják érni, hogy kevesebb legyen a déliek támogatása. Ezért mereven ragaszkodnak olyan jogállamisági kitételehez, amiről tudják, hogy azok miatt Magyaroszág és Lengyelország vétózni fog. Tehát a pénzügyi segítség késik, a déliek nem kapnak annyit, amennyit a fukarok túlzásnak tartanak, ugyanakkor a déliek majd nem őket fogják hibáztatni, hanem minket a fukarok helyett kimondott vétó miatt. Erre mondta az egyszeri csaló boltos: “ögyes!” Xar banda ez, és ilyenek miatt az EU soha nem lesz korrekt, hiába bízik benne naívul Orbán úr, hiába áldozunk mi érte bármennyit presztizsben és anyagiakban is. Orbán úr annyit ér el, hogy a sötét folyosón suttogva megmondják neki, hogy igaza van és egyetértenek vele, aztán a szavazáson ellene dolgoznak, sőt a médiában a leghangosabban szidják. Ezek már csak ilyen gerinctelenek és haszonlesők (vesd össze “európai értékek” mantrával). Bárcsak rosszul látnám.
Gedeon Szánti
2020-11-08 at 11:59
….Ha jók a számok…és azt a 10000-et ki számolta meg?…és ebböl mennyi volt a hazugság és mennyi a tárgyalási taktika????…röhej..Tramp vissza hozta az amcsik tartását…de ez neked magas..haver
Gedeon Szánti
2020-11-08 at 11:55
….MAgyar vagyok…EGYETÉRTÜNK…ORBÁNNAK IGAZA VAN…NE HAGYJUK MAGUNKAT…ezek sajnos hülyének néznek minket…BE KELL LENGETNI HOGY KILÉPÜNK….sajnos bíden rosszkor jött…de látható..ezek össze szedtek minden alja patkányt..csak a-kokluszkánt- nem tudták…de mindenkit akit a fehér középosztály tart el…és most ezek a libernyák patkányok is azt csinálják..minden eltartottal “egyesülnek”…pfuj…TÖRVÉNYT A HAZAÁRULÓ LIBERNYÁKOK ELLEN…MINDEN KÜLFÖLDI PÉNZT LETILTANI…mint az amcsi példa…HAJRÁ MAGYAROK…
apro_marosan_petergabor
2020-11-08 at 11:55
OV lényegre törően politizál, s ez így helyes.
K
2020-11-08 at 11:41
A liberális baloldal hazudik reggel,éjjel este, és éjjel-nappal, meg egész nap.
A liberális baloldal normálatlan, nem lehet rájuk szavazni.
Inkább a normálisokra kell szavazni, nem úgy mint az USA-ban és Németországban stb.
Drazsen
2020-11-08 at 11:36
“Csendes Többség2020-11-08 at 09:03
Ne legyünk naivak,az eus bábuk kitalálnak majd valamit!
Egy út van, kilépni, berendezkedni önellátásra, bebetonozni a jobboldali hatalmat, ha kell erőszakkal, vége a szép időknek!”
És ebből a fafejűségből mi a haszna a magyar állampolgároknak ? A lényeg a jólét, az eszköz mellékes.
Naprózsa
2020-11-08 at 11:19
Ez az üzenet politikaiul azt jelenti, ha nem kapjuk meg a nekünk járó lóvét, hanem az ellenzékünknek utalnátok belőle valamennyit közvetlenül – mert erről van szó, ezért örvendezett a momentumos szajhagyűjtemény meg a félkegyelmű Karácsony – akkor nem írjuk alá a hitelfelvételt. Hitelt máshonnan is lehet kapni, mert ha drágább is, annál minden olcsóbb, hogy úgyis vagy a hazai ellenségnek meg a görög, olasz, spanyol migránsgyűjtögetőknek adjuk ajándékba.
Köznapi szavakra lefordítva arról van szó, hogy egy társasházban élő családok felvesznek közös hitelt renoválásra. Abból a szorgalmas “A” család, akik eddig is legtöbbet dolgoztak ingyen a társasház közös tereiben, kap pár fityinget.
“B, C, D, E” családoknak odaadják a hitel javát ingyen, mert “szegények, sok eltartott muzulmán rokonnal élnek, akiket ők hívtak meg”, és a gyűlölködő “Gy” lakó – aki együtt él albérlőként az “A” családnál – az kap pénzt arra, hogy a főbérlő “A” családot kirakhassa a saját lakásából, s helyére szintén migráns vendéget telepítsenek.
A hitelt, amit pont ellene fordítanak, viszont az “A” család fizeti, mert a többiek magukra és a betelepített migránsaikra költik.
Tehát mi azért vegyünk hitelt, hogy még több muzulmánt tudjanak a többiek eltartani belőle, meg Gyurcsányéknak adjanak a pénzből közvetlenül utalva, hogy megbuktassa azzal a pénzt felvevő kormányt, és elárassza migránsokkal kezességet vállaló magyar embereket, akik nem is kapnak a hitelből.
Ezért aztán érdemes kölcsönt felvenni, bolondnak is megéri, nemde?
Esvány
2020-11-08 at 11:16
Helyes Miniszterelnök Úr!
Poppy
2020-11-08 at 11:12
Elég volt ebből a neokomcsi EU-ból.
moliere
2020-11-08 at 11:02
… Mert ugyebár ez a bajuk velünk. Nem az, hogy nincsenek fékek vagy ellensúlyok. Fékek és ellensúlyok a német és az amerikai belpolitikában nincsenek, vagy elégtelenek. A tájékoztatás fékei és ellensúlyai az éppen hogy csak nem illegalitásban működő internetes zuglapok. Igazi ellenzéki párt például Németországban nincs, az AfD-t ha kormányközelbe jutna, katonailag vernék szét (az alkotmány nevében). Most az USA kétpártrendszere kissé berezonált, mert az egyik oldalon bejött egy anti-establishment szókimondó és döntésképes nagyvállalkozó, aki komolyan vette, hogy ő nem előadja a döntéseket, hanem meghozza, a másik oldalon meg bejött a másik establishment-pártba a szocializmus fertőzése, és teljesen elterjedt. De ha ezeket legyőzik, marad ugyanaz a pénzdiktatúra, ami eddig is volt. Nálunk (és az oroszoknál is!!!) ehhez képest kőkemény demokrácia van, átlátható döntési szintekkel, ismert csúcsvezetővel. Nem is tetszik a tudjukkiknek…
moliere
2020-11-08 at 10:57
Merkeléknek az is megoldás, ha nem vétózunk, és megkapjuk a támogatást, de valami miatt az egy ideig (22-es választás? ) nem lesz lehívható. Vagy mondjuk elkezdenek egyezkedni. Abba Orbán mindig belemegy, mert az ilyen kupeckedést szerintem szokta élvezni. Benne van a megegyezés és a siker lehetősége, és politikailag jól tüntethető fel a végeredmény. Gazdaságilag meg majd “megvarázsolja” a következményeket a Varga Mihály…
Mire gondolok? Hogy megkapjuk a támogatást, de most a változatosság kedvéért nem Mészáros Lőrinc nevén lévő cégek kapnak megbízatásokat, hanem német cégek. Szóval hogy a támogatás 10 eurójából minimum 7 de inkább 8 és fél guruljon vissza Frankfurtba.
SpaceBug
2020-11-08 at 10:57
Már dolgoznak a soros samecek azon, hogy vétózni sem lehet….
túródóra
2020-11-08 at 10:38
Ezek a gonosztevők maguk alá gyűrnek mindent. Már nem padlássöprést , békekölcsönt, beszolgáltatást ,munkatáborokat, téeszesítést csinálnak a gazemberek , más módszerrel ,az anyagi kiéheztetéssel teszik tönkre az európai, az amerikai ,stb., embereket, és nem mondanak le a kommunizmus megvalósításáról. A II. világháború idején azt mondta egy libsi ,hogy akkor jön el a “Kánaán” ,ha majd minden faj őket szolgálja.
Nick Rivers
2020-11-08 at 10:30
Teljesen jó, ezt várom a Miniszterelnöktől. Nagy szerencsenk, hogy a Bidé segnyalólk most lóf@szt sem érnek.
K
2020-11-08 at 10:25
Én megbízok a FIDESZ-ben, de azokkal értek egyet akik a Hunexit-et javasolják.
Sajnos az EU már totálisan aberrált beteg, betegebb mint a Szovjetunió, és mint egy rossz lemez csak a bevándorlásról tudnak beszélni.
A magyar ellenzék pedig abban bízik, hogy majd a Soros által korrumpált EU fogja őket eltartani.
Az aberrált liberális ellenzéknek Magyarországon is elment a józan esze.
tango47
2020-11-08 at 10:19
Addig trükközgetnek, amíg elegendő lesz mindenhez Merkel szavazata. Azt nem értem, hogy a többi tagállam miért hiszi, hogy ők nem kerülhetnek sorra?
Johnnnytest
2020-11-08 at 10:18
Az EU-ból mára lopakodó diktatúra lett. 10 éven belül valódi és kőkemény diktatúra lesz. Nem lesz helye többé konzervatív kormányoknak, mert azokat anyagilag azonnal tönkreteszik majd. Utána kerülnek sorra majd a jobboldali médiumok, aztán a konzervatív magánemberek tönkretétele. Nem lesz itt megállás !
Miközben minden nomálisat leradíroznak Európában, nácizni fogják az éppen eltaposás alatt lévő országokat, médiumokat, magánembereket. Ha nem ébred fel a világ az utolsó pillanatban, gyermekeink, unokáink már egy perverz és embertelen diktatúrában fognak élni.
Királytigris
2020-11-08 at 10:15
Viktorunkat átverték, mert arról volt szó, hogy a Magyarországot érintő hazugságokkal hemzsegő 7-es cikkely szerinti eljárást befejezik.
Nem fejezik be, sőt támadási alapnak használják.
Van ebben is valami jó, ha meglesz a vétó, legalább nem kell kölcsönt felvenni, ergo nem is kell azt visszafizetni, kamatostul!
Tehát kötelesek vagyunk befizetni, de ők nem kötelesek a támogatásokat részünkre kifizetni…. Mi ez, ha nem modern kori gyarmatosítás, kirablás! Most már világosan érthető, hogy miért vettek fel minket az EU-ba.
Amennyivel támogatásként kevesebbet kapunk, annyival kevesebbet kell befizetni!
ViAM
2020-11-08 at 10:07
Morawiecki gyorsan, időben reagált, nekünk sem kellene késlekedni.
le-hugyosgyurkával
2020-11-08 at 10:02
EP és az Európai Unió Tanácsának német soros elnöksége egy következetlen és jellemtelen bagázs, megint bizonyítva, hogy kiszolgáltatottak a vén tróger tőzsdespekulánsnak.
A mindenbe belepofázó soros-szervezetek demokratikus felhatalmazással nem rendelkeznek, így teljesen jogtalan beavatkozásuk az EU-ba.
A szégyenteljes hazai ballibernyák társulatnak sem lesz ekkora hangja, ha a jogos vétóra sor kerül. Mehetnek rimánkodni hugyosgyurkához, remélhetőleg végre elhagyják szeretett Nemzetünket a gyurcsótány féle férgek.
Tudományos libsizmus
2020-11-08 at 10:00
Az nem teljesen definiálatlan. Pölö ha nem engedélyezed a b.ziházasságot, nem vagy jogállam. Idáig züllött a fejlettnyugat, kérem szépen.
akárki
2020-11-08 at 09:59
Orbán balf@sz módon azt kéri, hogy lehessen bírósághoz fordulni a pénzmegvonások ellen. Mintha az erne valamit. A 7-es cikkely hibás szavazása miatt is bírósághoz fordultak, hol az eredménye? A média is hallgat róla.
K
2020-11-08 at 09:55
Nem szabad az ellenzékre szavazni, mert betelepíti a bevándorlókat, és a terroristákat.
Ha itt is az aberrált baloldal győzne mint USA-ban és az EU-ban, akkor itt is olyan felfordulás lenne a terrorizmus miatt ,mint Bécsben,Párizsban, és Nizzában . Az aberrált liberális ellenzéknek Magyarországon is elment a józan esze. Erre jó előre fel kell hívni a szavazók figyelmét 2022-es választások előtt.
K
2020-11-08 at 09:46
Orosz fordítás szerint :…
Európai Unió Tanácsa = Совет Европейского Союза ,kiejtve : Szovjet Evropeiszkogo Szojuza
Tehát az EU Szovjet nemcsak nevében ugyanaz mint a Szovjetunió, hanem gyakorlatban is.
Sajnos az aberráltság értelmi fogyatékossággal jár, így nemcsoda hogy az EU Szovjetnek elment az esze.
Remélem meggondolják magukat és az EU felhagy az autoriter agresszióval, amivel beteges akaratát rákényszeríti a tagállamokra.
Namond
2020-11-08 at 09:39
Ez így jól hangzik.
Orbán bejelentette, hogy van egy bunkósbotja és ezt már mások is tudják.
De mi van ha elfogadják a javaslatát és mehetünk az Unió eléggé mainstream elvű Bíróságára minden nekünk járó euró miatt?
Ez lenne Merkel júliusi ígérete, hogy ha Orbán együttműködő leállítja a 7.-es cikkely szerinti eljárást?
Vagy ez a bosszúja, hogy nem lett az országunk hot-spot?
Magyar vagyok
2020-11-08 at 09:39
Az egész EU már rég nem az, amibe mi beléptünk. Jó volna Szakonyi és Nagy A. T. elemzőknek is a fejébe verni, hogy felejtsék el azt a szlogent, hogy beléptünk egy klubba, és elfogadtuk a szabályokat. Azok a szabályok már rég nem ugyanazok. Addig voltak kedvesek, meg addig voltak elnézőek, amíg bebiztosították, hogy területileg mellettük köteleződünk el. Most már nem kell elnézőnek lenniük. Elég nagy a “Birodalom”, van elég polgára, akiket lehet agymosni. Ha Biden-t beiktatják, onnantól meg erővel is átverik az akaratukat, hiszen ideológiailag is meg lesz a támogatás hozzá.
Apropó, Biden. Egy sor amerikai youtuber videóját nézegettem az elmúlt napokban. Köztük is a leginkább Larry Elder-t. Azokban az összeállításokban kísértetiesen hasonló eseteket láttam, mint amit a hazai ellenzék is csinál, mond, amivel uszítanak. Volt olyan, mint Bangóné, volt olyan, mint Jakab (Biden pl.), volt olyan, mint az az anarchista aktivista, aki arról szónokolt, hogyan kell mindenhol jelen lenni, mindenhol belekötni a fideszesekbe, stb. Szóval jó lenne, ha nem aludna a nép. Nehogy bárki azt higgye, hogy könnyű menet lesz 2022. Nehogy, akár csak egy nappal a választások előtt nagy legyen a pofa, hogy megnyeri a jobboldal a választást. El kell majd menni annyi embernek, amennyi csak tud. Akkor, és ott lehet csak pofont adni ezeknek. Ha nem úgy lesz, mert az emberek elhiszik a sajtónak, vagy a közvélemény kutatóknak, szakértőknek, stb., hogy sima ügy, vagy teljesen felesleges, mert úgyis a gyf nyer, akkor baj lesz, és tényleg gyf fog nyerni. Legyen majd észnél mindenki, akkor, ott, és annyian, amennyien csak lehet. Különben…
Egyébként, nem tudom, hogy milyen csatornán keresztül, de a hazai ellenzék ugyanabból a kottából, ugyanazokkal a szövegekkel, ugyanazokkal a témákkal próbálkozik idehaza, mint az amcsi demokraták. Nem összeesküvés, nem félelem, hanem realitás. Van, ami idehaza még nem hatásos, de vannak, amiket már bevetettek, és volt rá affinitás a lakosság részéről. Leginkább azok között, akik képtelenek belátni, hogy a mai globalista világban minden mindennel összefügghet. Lásd a hasonló gondolatokat: “Amerika kurva messze van, miért lenne bármi hatása, hogy ki az elnöke?” “Ki a fenét érdekel, hogy mi van a magyarokkal, kicsi ország, senki le se sz..rja?” és hasonlók. Sokan idehaza még mindig abban a hitben, álomban ringatják magukat, hogy mi egy kicsi, világtól elzárt kis külön univerzum vagyunk, és nincsenek ránk hatással a világ eseményei. Meg, kicsi, elzárt kis univerzum vagyunk, amire senki nem kiváncsi, nem számít nekik, hogy itt mi van. Pedig de. Kur..ra is számít. Terület, jó termőterülettel, kihasználatlan földekkel, rengeteg mindent tudnának kezdeni a Kárpát-medencével, ha rájuk bíznánk. Csak adjuk oda nekik 5 évre, és majd megmutatják, milyen csodás új jövőt építenének ide.
Gyurcsányéktól Jakabékig mindegyik be van drótozva az amcsi demokratákhoz. Azt csinálják, amit az amcsik, és pontosan úgy. Ott működni látszik, másfél évük van rá, hogy itt is beindítsák valahogy a gépezetet. Legyünk észnél, és szar.uk le, hogy kire mit mondanak, nem az a lényeg. A mögöttes szándék a fontos. Azok a módszerek, ahogyan, és akire mondják, amikor mondják. Időzítés. Mindent pontosan akkor, és úgy dobnak be, ahogy kell. Ez egy összetetteb dolog annál, hogy a hadházy lépcsőzik e vagy sem, meg hogy kunhalmiinkábblennejófeleségevalakinek ágika ajtónak rohan.
Ez most a szokásosnál is hosszabbra sikerült, elnézést érte. De azt szeretném, ha észrevenné mindenki, hogy itt sokkal összetettebb dolgok vannak, mint amit nap mint nap látunk. Ne ragadjunk le a kis részleteknél, mert akkor eltévesztjük az összképet. Ezért vannak azok a kis apró piszkálódások, amikre minden alkalommal ráugrik a jobbos média. Elterelés. Nagyon erős médiatámogatással. Aztán mire valaki felocsúdik, addigra bukta lesz, aztán nézhetjük gyurcsán képét a tízemeletes oldalában megint, mint újra megválasztott miniszterelnököt.
Magd@
2020-11-08 at 09:35
Amíg Honecker bosszúja uralkodik, addig nem kell semmin csodálkozni!
Az adott szónak nincs értéke.
Jövőre választás, addig próbálkoznak bebetonozni mindent a jövőre vonatkozólag.
Von der Leyen is készséges bába!
samrton
2020-11-08 at 09:31
“Ez azt jelentené, hogy a Tanács által hozott szankcionáló döntéseket az érintett tagállam megtámadhatná az Európai Bíróságon. A fellebbezés pedig halasztó hatállyal bírna, vagyis az esetleges szankciók felfüggesztésre kerülnének mindaddig, amíg a Bíróság nem dönt.”
Sokra mentünk eddig is az Európai Bírósággal.
Ez így nem elég.
Remélem felbomlik ez az egész moslékos bödön.
oshon
2020-11-08 at 09:19
Contrabass 2020-11-08 at 09:06 – Igy van , ezeket a gyulolo pusztitokat a dogevo varanusz vezerli , es a hazai gyikkok + kigyok egyuttesen a globalista csuszomaszokkal mergezik a Magyar Nemzetet , europai nepeit … Tomoriteni sorainkat , osszetartozni , es kiallni magunkert , harcolni naponta es cselekedni az igazsagot , gyakorolni az Istenben vetett hitunket … gyozni fogunk ! Hajra Magyar Nemzet , Hajra Orban Viktor , Isten aldja !
Lárifári
2020-11-08 at 09:15
Én nem lengetném be előre a vétót. Őket ismerve még kitalálnak valami okosságot, hogy ne kelljen fifyelembe venni a vétót.
Csakis ott és akkor, meglepetésszerűen.
kamcsatka
2020-11-08 at 09:11
az eu birosagban bizni az kb a vagohidra vonulas, Főnök!
khm
2020-11-08 at 09:08
Tényleg mit is képzelnek magukról?
Adott egy megállapodás,ahol sikerült MINDENKINEK többé-kevésbé megegyezni,majd a liburnyákok szarságának köszönhetően,”kiegészítéssel” látják el. Olyannal,ami több ország érdekeit sérti. Magyarán felrúgták a konszenzussal alkotott törvényt.
És csodálkoznak majd ártatlan szemekkel,hogy nem tetszik. Márpedig ez legyen figyelmeztetés,mert az ilyen manőverek a felbomlását fogják okozni az úniónak.
Contrabass
2020-11-08 at 09:06
Az a kérdés, hogy az unijó a szabad államok szövetsége vagy az NGO-k, soros-bandák szövetsége-e? Lassan ezt már el kellene dönteni!
Csendes Többség
2020-11-08 at 09:03
Ne legyünk naivak,az eus bábuk kitalálnak majd valamit!
Egy út van, kilépni, berendezkedni önellátásra, bebetonozni a jobboldali hatalmat, ha kell erőszakkal, vége a szép időknek!
Vagy mi, vagy ők!
Andromeda
2020-11-08 at 08:48
Nagyon szépen köszönöm a PS beszámolóját. Teljesen igaza van Orbán Viktornak!