Pesti Srácok

Kaotikusan változott a Prigozsint szállító gép repülési magassága a lezuhanása előtt

Kaotikusan változott a Prigozsint szállító gép repülési magassága a lezuhanása előtt

Kaotikusan váltakozott lezuhanása előtt annak a magángépnek a repülési magassága, amelyen a Roszaviacija orosz légügyi hatóság szerint Jevgenyij Prigozsin, a Wagner katonai magánvállalat alapítója utazott - közölte csütörtökön a Flightradar24 járatkövető szolgáltató - számol be az MTI. A szolgáltató adatai szerint a repülőgép szerdán közép-európai idő szerint 17 óra 10 perckor 8,5 kilométeres magasságra emelkedett, és így repült 17 óra 19 percig. Ekkor kaotikusan süllyedni és emelkedni kezdett. Az első magasságvesztés után 9,15 kilométerre emelkedett, aztán 8,4 kilométerre süllyedt, majd 8,9 kilométerre egyenlítette ki a magasságot, végül hirtelen ismét ereszkedni kezdett.

Az utolsó adat 17 óra 20 perckor érkezett, ekkor az Embraer repülőgép körülbelül 6 kilométeren volt. A Flightradar24 szóvivője szerint a gép 30 másodperc alatt 2,4 kilométert veszített a magasságából. A RIA Novosztyi szerint lezuhanásának helyszínétől két, illetve 3,5 kilométerre találták meg az Embraer két darabját. A távolabb lezuhant elemet a repülőgép farokszárnyának egy részeként írta le a hírügynökség. Az Interfax hírügynökség úgy értesült, hogy a katasztrófa helyszínéről tíz holttestet szállítottak el. A Roszaviacija által közzétett utaslista szerint a lezuhant gépen utazott Prigozsin mellett Dmitrij "Wagner" Utkin, a zsoldoscsoport parancsnoka is. Az RBK gazdasági lap úgy értesült, hogy a baleset ügyét Ivan Sibulára, az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) különösen fontos ügyek kivizsgálásával foglalkozó főosztályának nyomozójára bízták. Sibula nagy horderejű repülőgép-szerencsétlenségek kivizsgálására szakosodott.

Virágokat helyeznek el gyászolók Jevgenyij Prigozsin orosz üzletember, a Wagner katonai magánvállalat alapítójának emlékére a szentpétervári Wagner-székház elõtt 2023. augusztus 24-én. Elõzõ nap az oroszországi Tver megyében lévõ Kuzsenkino község közelében lezuhant a Prigozsint és Dmitrij "Wagner" Utkint, a csoport parancsnokát szállító magánrepülõgép útban Moszkvából Szentpétervárra. A gépen háromfõs személyzet és hét utas tartózkodott, a balesetet senki sem élte túl. Fotó: MTI/EPA/Anton Matrosov

2014-ben ő vezette a nyomozást annak a vnukovói repülőtéren történt baleset ügyében, amelyben életét vesztette a francia Total olajvállalat vezetője, Christophe de Margerie. Akkor a de Margerie-t és a háromtagú személyzetet szállító Dassault Falcon 50EX magánrepülőgép egy hókotróval ütközött, amely kihajtott a kifutópályára. Sibula a 2019-ben a seremetyjevói repülőtéren szerencsétlenül járt SSJ 100-as ügyében is nyomozott. Akkor 41 ember vesztette életét, miután az utasszállító egy zivatarfront miatt kényszerleszállást hajtott végre. A gép kerekeivel a betonhoz csapódva többször "felpattant", a törzs szerkezete megsérült, a tartályokból kifolyt üzemanyag pedig kigyulladt.

PestiSracok facebook image

Forrás és kép: MTI

Ajánljuk még

Pákh Imre a PS-nek: „Kimentem a szüleim sírjához és megesküdtem, hogy a turul újra visszaszáll” (Videó)

Exkluzív 2022 október 21.
Nem a várárokban fekszik, hanem a munkácsi múzeum egyik termében, ponyvával letakarva őrzik az október 13-án a várfokon álló obeliszkről barbár módon levágott turulmadár darabjait – tudta meg a PestiSrácok.hu Pákh Imrétől, aki lapunknak azt mondta: nem nyugszik, míg vissza nem kerül rendeltetési helyére a magyarok eredetét, Kárpát-medencei ezeréves múltját szimbolizáló szobor. A New Yorkban élő magyar üzletember Kárpátaljáról, Munkácsról származik. Édesapja, Pákh Sándor élete egyik legfőbb küldetésének tekintette a munkácsi vár felújítását és a csehszlovákok által 1924-ben ledöntött turul helyreállítását. A vár felújítását és a 25 méter magas obeliszk, rajta a turul elkészítését és felállítását is a Pákh család finanszírozta. Pákh Imrét akkor az ukrán államfő ki is tüntette a kulturális értékmentésért, sőt, mi több, az akkori polgármester díszpolgári címet is adományozott neki. 14 évre rá, 2022 október 13-án másodjára is ledöntötték a turulmaradat. „Aznap kimentem a temetőbe a szüleim sírjához és megesküdtem, hogy újra visszaszáll a turul” – mondta lapunknak Pákh Imre, aki, mint cikkünkből megtudják, nagy valószínűséggel a szobor és az obeliszk jogos tulajdonosa lehet. A szobordöntés számtalan jogsértés lehetőségét felveti, az üzletember mégis a probléma igencsak gáláns megoldását javasolja és magyar jogászokkal vág neki a turul megmentésének.