Kedden az MCC-vel együttműködve, Párizsi parázs – utcai háború és politikai csaták Franciaországban címmel szervezett kerekasztal-beszélgetést a Migrációkutató Intézet, amelynek központi témája a már hetek óta tartó franciaországi migránslázadás volt, de az illegális bevándorlás és a kötelező betelepítési kvóta is terítékre került. Sayfo Omar, a Migrációkutató Intézet vezető kutatója szerint a mainstream sajtó bagatellizálni próbálta az eseményeket, illetve a tüntetőket igyekezett pozitív színben feltüntetni, míg a migránsokat kibocsátó országok sajtója inkább elhatárolódik a zavargóktól. Soós Eszter Petronella, a Milton Friedman Egyetem adjunktusa pedig arról beszélt, hogy a francia társadalom – a zavargások hatására – ismét rendpárti, jobboldali irányba mozdult el.
Mint ismeretes, június 27-én, kedd este több helyen is zavargások törtek ki Franciaországban, miután egy rendőr agyonlőtt egy 17 éves fiút aznap reggel Párizsban, aki nem tett eleget a hatósági felszólításnak. Többen autókat gyújtottak fel, köveket és tűzijátékokat dobáltak a rendőrökre, valamint üzleteket fosztogattak. Az ezt követő napokban a helyzet még brutálisabb lett, még lincselésekről is érkezett hír. Az erőszakos cselekményekben több száz rendőr és tűzoltó sérült meg, bár a hatóságok azt nem közölték, hogy pontosan hány tüntetővel történt hasonló eset. Miközben ez a brutális erőszakhullám elharapózott Franciaországban, és óva int mindenkit az ellenőrizetlen és nyakló nélküli migráció pusztító hatásaitól, Gyurcsányék nyíltan kijelentették, hogy most kellene végre összeszedni magunkat és évente 70 ezer migránst befogadni. A témában az MCC-vel együttműködve, Párizsi parázs – utcai háború és politikai csaták Franciaországban címmel szervezett kerekasztal-beszélgetést a Migrációkutató Intézet.
Soós Eszter Petronella, a Milton Friedman Egyetem adjunktusa szerint a mostani franciaországi események egy hosszú történelmi kontextusba illeszkednek, a francia politika ugyanis egy régi adósságot tol maga előtt. Hozzátette: nem ez az első ilyen eset Franciaországban, hiszen 2005-ben már történt hasonló eset. A szakértő szerint a közel húsz évvel ezelőttihez képest számos különbséget lehet érzékelni. Ismertette: 2005-ben hosszabb idő alatt is kevesebb kárt okoztak a tüntetők, amelynek okait a zavargások kiterjedtségében, illetve a közösségi média jelenlétében kell keresni az elemző szerint. Kiemelte: a fentieknél is fontosabb, hogy a francia társadalomban évtizedes feszültségek gyülemlettek fel a francia állam társadalmi egyenlőtlenségek és etnikai különbségek felszámolására való képtelensége miatt.
Ez olyan, mint amikor a fazékban forr a víz, rátesszük a fedőt, és a fedő egy idő után elszáll
– fogalmazott az elemző.
Sayfo Omar, a Migrációkutató Intézet vezető kutatója a zavargások médiafogadtatásáról szólva kifejtette: a mainstream médiában most sem volt senki független, mindenki a saját értékítélete szerint tálalta a történteket. Hozzátette: az Európán kívüli médiában az arab sajtó különös közönnyel reagált az eseményekre, azt ugyanakkor ezek a platformok is elismerik, hogy a zavargások szervezői szélsőségesek, velük nem vállalnak közösséget az arab sajtótermékek. Ugyanakkor a kutató arról is beszélt, hogy a közösségi médiában az arab világban megjelentek a zavargókat támogató jelszavak.
Az események nyugati médiában való fogadtatása kapcsán Sayfo Omar úgy fogalmazott: a mainstream sajtó bagatellizálni próbálta az eseményeket, illetve a tüntetőket igyekezett pozitív színben feltüntetni.
A mainstream reakció elemzéséhez csatlakozva Soós Eszter Petronella kifejtette: a közírók egyik leggyakrabban fejtegetett kérdése most Franciaországban a gyermeknevelés és a szülők felelőssége, ugyanis a beszámolók szerint 14 év alatti gyerekek is részt vettek az erőszakba torkolló tüntetésekben. Ennek kapcsán a francia értelmiség egy része a szülői tekintély kérdését boncolja a közbeszédben, miközben a francia társadalom – a zavargások hatására – ismét rendpárti, jobboldali irányba mozdult el. A szakértő hozzátette: az elmúlt évek válságos időszakaiban ez folyamatosan tapasztalható volt, ami a választási eredményekben is lecsapódik.
A tömeges bevándorlással kezdődött minden
Sayfo Omar szerint a franciaországi zavargások a XX. századi tömeges migrációval, majd az azt követő családegyesítésekkel, valamint az ebből kialakuló párhuzamos társadalmakkal kezdődött. Az elemző szerint a hasonló kultúrkörből származó, hasonló dialektust beszélő bevándorlók blokkjaiból olyan zárványok keletkezhetnek, amelyek a többségi társadalom, de még a hatóságok számára is átláthatatlanná válnak. Ezekre a közösségekre Sayfo Omar szerint óriási hatást gyakorolt a ’80-as években a tengerentúlról érkező ellenkultúra is, amely a többségi társadalommal való szembenállást idealizálja.
Az elemző szerint erre az alapra épült rá a párhuzamos társadalmak problémakörének iszlamizálása és a radikalizáció. Ugyanakkor hozzátette azt is, hogy a zavargásokban részt vevő fiatalok identitásának csak marginális része a vallás, hiszen a vallását gyakorló ember ritkán fogyaszt marihuánát vagy alkoholt – főleg muszlim körökben. Az elemző elmondta azt is, hogy az európai iszlamizációért felelős személyek jellemzően saját hazájukban nem megtűrt, szélsőséges elemeknek minősültek, így kerültek Európába. Ezek az emberek a negyedik, ötödik generációs, elgyökértelenedett muszlim kultúrkörből származó bevándorló fiataloknak próbálnak identitást kölcsönözni. Sayfo Omar szerint ugyanis amíg az elsőgenerációs bevándorlók kulturális muszlimok, akik több száz éves kulturális fejlődés által organikus módon kialakuló formában gyakorolják hitüket, addig a negyedik, ötödik generáció már gyökereitől elszakadt tömeg, akik a radikális szalafista tanokból szerzik identitásukat.
A zavargók számára az iszlám mint ellenkulturális elem jelenik meg, amivel szembe lehet helyezkedni a többségi társadalommal
– fogalmazott, hozzátéve: a popkultúrán keresztül jelszavak szintjére vulgarizált tanítások mentén része a migráns hátterű fiatalok identitásának az iszlám vallás.
Fotó: MTI/EPA/Yoan Valat
_Feri___
2023-07-13 at 22:49
Orientál 2023-07-13 at 20:01
“Omár tényszerűen elmondja leírja hogy bajokat és gondokat fognak okozni hazánkba n is ezek az élősködők.”
— Akkor még egyszer. Szerintem Omár sok problémát elhallgat a muszlimokkal és az iszlámmal kapcsolatban. Ezért nem elég szigorú az iszlám bevándorlást illetően. Én ugyanazon az oldalon állok mint te, csak még szigorúbb bevándorlási korlátozásokat szeretnék. (Egyébként ki nem állhatom Gyurcsányt, libsiket, komcsikat.) Remélem, most már közös nevezőn vagyunk.
Orientál
2023-07-13 at 20:01
Feri Akkor meg mi a szarnak kellenek Gyurcsányod vezetésével a balliberálisoknak zöldeknek a rengeteg migráns a mi hazánkba? Mert a te dk-s Dobreved momentumos Cseh Katalinod együtt a ballibsi Ujhelyiddel és a jobbikos Gyöngyösiddel ide a hazánkba akarják szarni a nyugaton élősködő nem dolgozó gazdasági migránsaitokat ,ezzel szemben Omár tényszerűen elmondja leírja hogy bajokat és gondokat fognak okozni hazánkba n is ezek az élősködők.
amintazvagyon
2023-07-13 at 18:44
a francia ‘migránslázadást’ az amerikai Floyd-esetet utánzó fehérellenes rasszista manipulációs trükkel szándékosan provokálták ki
Feri__________
2023-07-13 at 17:21
Bukohill 2023-07-13 at 16:04
Omár egyébként tényleg szerző volt (?) a Demokratán. És a Mandineren is — sőt, itt is egy jó darabig (és most is, lényegében). A Hír TV a mai napig futtatja, azt hiszem. A Kossuth rádióban is parádézik rendszeresen.
Ami csak azt bizonyítja, hogy vannak beszivárgó ellenséges elemek a jobboldal médiában és agytrösztökben.
– – –
Az Omárt védő jobboldaliaknak pedig (jobboldaliként) figyelmébe ajánlom LOGIKAI megfontolásra azt a tényt, hogy én (és mások) a lenti kommentekben SZIGORÚBBAN viszonyulunk az iszlám bevándorláshoz (és magához az iszlámhoz) mint Omár…
Bukohill
2023-07-13 at 16:16
Néhány hozzászóló merészelt hangot adni azon véleményének, hogy az eseményekkel kapcsolatban Omar (is) a lényeget hallgatja el.
Úgy tűnik, hogy több jelentkező is akad az elvetemültek megkövezésére.
Bukohill
2023-07-13 at 16:04
Tapeino
Nem vagyok Bencsik rajongó, ezért nem olvasom a Demokratát. Átfutottam a vélemény rovat idei szerzőit, 0 azaz nulla cikket találtam Omartól. Ez módfelett szerénynek tűnik egy vezető publicistától. Álnéven szokott írni?
Moliere pedig az arab nyelvtudást ne a hozzászólókon, hanem az itt tanulókon kérje számon:
https://www.btk.elte.hu/szervezetek/223/semi-filologiai-es-arab-tanszek
Ha már egyszer magyar méltósággal fenntartjuk.
Orientál
2023-07-13 at 12:02
Feri Ballibsi zöld országunkat elk*ró Gyurcsány fajzat vagy mert inkább nézd meg hogy Omár milyen munkákat végzett eddig és hol. Te söpredék ellentéteket keltő szardarabként úszkálsz itt a PS-oldalon. Omár a tisztségeivel munkái folytán rengeteget tett a magyarságért. Veled és az elk*ró hazug korrupt népbe lövető Gyurcsányodékkal együtt. Omár állandóan felhívja a figyelmünket az ellenőrizetlen migránsok beengedésetekre. Te hazug szaralak inkább előbb olvasd el Omár eddigi életútját és munkáit.
moliere
2023-07-13 at 11:24
Egyébként a Sayfo Omar név miatt (a cikket sem elolvasva hisztiző) barátaink figyelmét felhívnám arra az apró, de nem elhanyagolható tényezőre, hogy a cikkben fellelhető, S. O. által elemzett információk ARAB nyelven állnak rendelkezésre. Mindenki nyugodtan kutathatja az arab nyelvű sajtót és közösségi médiát, a pálya szabad, tény, hogy Chrudinák Alajos nagy űrt hagyott maga után, de mégis azt hiszem, hogy inkább becsüljük meg azt az embert, aki
– nekünk dolgozik
– okos,
– tud arabul
– tisztáz néhány kérdést, amitől nem leszünk hülyébbek, sőt.
Amikor ilyen szintre megyünk, indokolatlan gyűlölettel, az nagyon dékás.
Zongorszkit lehet korlátlanul gyűlölni, azért él, hogy minden nap tegyen érte. De aki nem tesz érte, azt hagyjuk már békén! Magyar méltóság.
hivő
2023-07-13 at 09:18
Sas,a Black Rock a világ
legnagyobb befektető cége,
persze,hogy érdekük a háboru.
De konkrétan milyen kapcsolatrol
beszélsz?
Késő bánat
2023-07-13 at 07:16
kisdobos
2023-07-12 at 19:05
“Elkéstek.
A lázadás után most lesz egy kis csend, azután szépen romlik tovább a helyzet.
Komoly válság nélkül nem fognak kijönni ebből a helyzetből.”
Ez a lényeg! És közben erősödnek, szaporodnak többféle módon is is a születések számával, illegális bevándorlással, kevert házasságokkal, családegyesítéssel. Ráadásul felfegyverkeznek a nemzetközi fegyvergyártó lobbi nagy örömére! Háború árnyékában nem nehéz kihalászni a zavarosból a nekik szükséges fegyvereket.
Ami most történik az csak egy gyenge próbálkozás ahhoz képest ami ezután jön!
Tapeino T.
2023-07-13 at 06:55
Sayfo Omar egyébiránt a DEMOKRATA hetilap vezető publicistája! Van még kérdés, kedves kommentköcsögök?
Bukohill
2023-07-12 at 22:57
“Sayfo Omar, a Migrációkutató Intézet vezető kutatója”
Nálunk ez már hagyomány.
1914-ben a Magyar Királyságnak volt egy alkalmazottja, akinek az volt a dolga, hogy tájékoztassa a magyar kormányt a román sajtóban megjelenő cikkekről.
Az állást – természetesen – egy román hazafi töltötte be.
Sas
2023-07-12 at 22:54
Adjon számot a kormány, milyen kapcsolatban áll a Black Rockal..És kikkel tölti fel az egyetemi vezető helyeket.Elég volt a kontroll nélküli játszadozásokból.Ez nem a rákosi rendszer, akkor sem ha a kormánysajtó úgy működik.
_Feri
2023-07-12 at 22:54
Naprózsa2023-07-12 at 21:45
“Amikor 10% a muzulmán, totális jogot követelnek és zsarolnak (ekkor dől el, hogy az eredeti nép behódol-e).”
Pontosan. És a francia nagyvárosokban éppen most érték el a közismerten bűvös 10%-ot, ahonnan nincs visszaút… Ez az oka annak, ami történik, semmi egyéb. Hogy már elegen vannak ahhoz, hogy erőszakos dzsihádot folytassanak a gazdanép ellen — amit előír a vallásuk.
Minden, amit migrikutató ügynökintézet öszehord, erről a tényről akarja elterelni a figyelmet: az iszlám és az erőszakos dzsihád elválaszthatatlanságáról.
Logikus
2023-07-12 at 22:42
Mindenütt így fog visszájára elsülni a Brüsszeliták terve!
Sas
2023-07-12 at 22:40
Nyilatkozott a Black Rock egyik vezetője-elmondta, hogy a háborút-ukrajnában-izgalmasnak találják, jó üzlet, és felvásárolják a politikusokat-miniszterelnököket-A BR a magyar kormánytól sem áll távol-pesten van az innovációs központja.
gyozo2018
2023-07-12 at 21:53
Ok a diktatúrára.
Naprózsa
2023-07-12 at 21:45
Egyetértek, kedves Feri.
Így a szöveg annak a lehetőségét veti fel, hogy a kábítószeres “fiatalok” idővel megszelídülnek és beilleszkednek hisz nem tartják a szigorú iszlám szabályokat mint alkohol, szerencsejáték, kábszer, napi 5 óra imádkozás stb. szabályokat.
Nem így van. Tartják, csakhát ugye Allah nem lát el Európáig. Az iszlám rájuk nézve előnyeit ugyanis szigorúan tartják, s ezt az italozást ateistának hazudott életformát úgy tekintik a szüleikkel egyetemben, mint ahogy a Koránban és Hadiszokban le van írva, hogy a hódítás módszere, hazudni beilleszkedést, az imák elhagyása sem bűn akkor ha a hódítás érdekében történik!
Ez amit itt látunk pont ugyanaz ahogy más kultúrákat, népeket leigáztak immár 1400 éve, vagyis a folyamat:
1. Üldözött ártatlan emberek vagyunk. 2. Békével jöttünk- szeretjük azt a népet ahova beszivárgunk. 3. Kereskedünk, pénzt váltunk, kebabot árusítunk tisztségeket vállalunk, vagyis mindenki láthatja, hogy hasznosak vagyunk, ugye? 4. Azért játsszuk a jóembert, hogy belülről ismerjük ki a meghódítandó társadalmat, közben hazudunk ahogy a csövön kifér 5. Helyi nőket veszünk el és nem a kafírok szaporodnak így el, közben behívjuk, becserkésszük a többi hódítót. 6. Amikor 10% a muzulmán, totális jogot követelnek és zsarolnak (ekkor dől el, hogy az eredeti nép behódol-e). 7. Ha ez simán ment, az őslakosok eltűrik az egyre követelődzőbb muszlim bagázs bolondériáit, akkor végük. 8. Terrorizáljuk a nőket, a férfiakat, főket a vezetőket muzulmánná átcsábítjuk, (ehhez elég csak leitatva tanuk előtt háromszor kijelenteni, hogy egy az isten, Allah és Mohamed az ő prófétája, és nincs visszaút mert megölik aki kitérne az iszlámból, és egy férj áttérése a feleség, gyerekek és minden utód automatikus iszlámmá válását jelenti). 9. Ha az őslakók védelmi pénzt (dzsizja) fizetnek ennek a maffiarendszernek, akkor egy ideig megtűrik a zsidókat és a keresztényeket (A Könyv népe) nagyon rasszista feltételekkel, de végül… 10. Megöljük aki nem muzulmán.
Aki azt hazudja, hogy turistaként azt látja, hogy jól tud együtt élni az iszlám többség és megbecsülik a nem iszlám vallásúakat, az vagy másokat vagy magát csapja be. A muzulmánok nem tűrnek konkurenciát és ez a vallás semmilyen formában nem reformálható!
kisdobos
2023-07-12 at 20:23
1562-1598 között zajlottak a francia vallási háborúk.
Egyre növekszik az esélye, hogy hasonló események fognak ismét bekövetkezni.
Laurent Obertone tudott valamit, amikor megírta a Guerilla című könyvét.
un hun
2023-07-12 at 19:52
Sayfo Omar a Migrációkutató Intézet vezető kutatója és a Milton Friedman Egyetem (leánykori és tisztességes nevén Zsigmond Király Egyetem) adjunktusa megszakérti a migráció kérdését. Értjük ugye? Nomen est omen. Sayfo Omar és Milton Friedman.
Feri
2023-07-12 at 19:14
“Sayfo Omar, a Migrációkutató Intézet vezető kutatója szerint”
Hát itt tartunk. Egy muzulmán mondja meg nekünk a tutit.
És az a tuti abból áll, hogy a francisztáni iszlám intifádának semmi köze a valódi iszlámhoz. Ami hazugság. Mivel a francisztáni tömeges dzsihád-lázadás teljes mértékben az iszlám tanai szerint jár el:
A balhézó muzulmánok célzottan a befogadó gyaur ország intézményeit támadják, hogy lebontsák a gyaur rendszert. Kifosztják a gyaurokat: ez is Mohamed tanítása — egy külön fejezet van erre a Koránban, aminek címe nem meglepő módon A Hadizsákmány, ami arról szól, hogy hogyan és miként kell kirabolni a nem muzulmánokat és elosztani a zsákmányt.
Vagyis Omár altatóval eteti a magyarokat az iszlám veszélyeit illetően. Ami oda fog vezetni, hogy utolérjük a franciákat iszlamizációban. És ez a cél.
Orientál
2023-07-12 at 19:08
Kártékony balliberális zöld Gyurcsányék eu-s vezetéssel bürokratáikkal Soros Györgyékkel és szervezeteikkel együtt hazánkban is a franciaországi migráns rombolást akarják előidézni.
kisdobos
2023-07-12 at 19:05
Elkéstek.
A lázadás után most lesz egy kis csend, azután szépen romlik tovább a helyzet.
Komoly válság nélkül nem fognak kijönni ebből a helyzetből.