Sikeres a 2013-ban bevezetett pedagógus-életpálya, mivel már több, mint 55 000 tanár lépett előre – minősítési eljárás során – pedagógus I. fokozatból pedagógus II. fokozatba – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára az MTI-nek, hozzátéve: ez a tanároknak havi 30 ezer forint biztos fizetésemelkedést jelent, a diákoknak pedig felfrissített tudással oktató tanárokat.
Rétvári Bence közölte: a pedagógus-életpálya bevezetése óta több, mint félszázezer tanár szerezte meg a mérföldkőnek számító pedagógus II. fokozatot. Ez azt jelenti – magyarázta -, hogy négy év alatt 55 ezer tanár fektetett energiát abba, hogy rendszerezze és megújítsa tudását, és így a gyerekeknek élvezhetőbb, hatékonyabb tanórákat tartson. A diákok ennek köszönhetően naprakész módszerekkel tanulhatnak, azaz egyre magasabb színvonalú oktatásban lehet részük. Felhívta a figyelmet arra, hogy a pedagógus II. fokozatot megszerző tanároknak magasabb fizetést biztosít az állam: a pedagógus I. fokozathoz képest átlagosan havi több, mint 30 000 forinttal keresnek többet. Kiemelte: a kormány évente átlagosan több, mint tízmilliárd forintot fordít arra, hogy elismerje a tanárok többletteljesítményét. Az előző évekhez képest 2020-tól a minősítésre jelentkezés is egyszerűsödik – tette hozzá az államtitkár. Mindezek mellett immár csaknem 10 ezerre nőtt a mesterpedagógusok száma is – ismertette Rétvári Bence. A mesterpedagógusok nemcsak tanítanak saját iskolájukban, hanem pedagógiai segítséget nyújtanak a hátrányosabb helyzetű intézményekben, az élen járó iskolákat pedig további többletteljesítmény elérésében segítik. Szólt arról is: a kormány számára elsődleges fontosságú, hogy a gyerekek minőségi, naprakész, élményalapú és korszerű tudást kaphassanak, a pedagógusok pedig anyagilag is megbecsülve érezzék magukat, ezért idén 606 milliárd forinttal fordítanak többet oktatásra, mint 2010-ben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Illyés Tibor
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-03-09 at 09:49
Hát én nem vagyok ettől a Hoffmann-féle dologtól elájulva. Kicsit hasonlít arra, amikor a Fox-Maxin két év alatt diplomát lehetett szerezni, sőt amint tudjuk, Sargentini Judith kisasszonyt is diplomásnak hazudja a Néppát, mert egy év alatt elvégzett tanfolyam alapján “diplomát” kapott. Szerintem nem lesz attól valaki jobb pedagógus (I-ből II), ha egy semmitmondó “portfóliót” száz oldalon összeizzad előregyártott elemekből. Örültem, amikor az egyébként nyilván kitűnő Hoffmann Rózsa eltűnt arról a posztról, ahol dönteni lehetett az oktatásügyről, de úgy látszik, hagyatéka még él és virul.
névtelen
2019-03-09 at 14:09
Legyünk őszinték!
1. KLIK létrehozása egy kolhozosítás, egy téeszesítés volt. A humánerőforrást nem lehet tetszőlegesen rángatni egy központból. Az egyéni eltökéltséget, elhivatottságot nem pótolja semmilyen központi tervezés, sőt csak ront rajta. (Bár stabilizált is például az iskolamegtartásokban.) A magyar karakter individuális, folyton “háborúban állt” valamivel, folytonos ma is a készenlét, azt se tudja legtöbbször mit fog csinálni holnap, mire lesz ereje, pénze…
2. A testnevelést se lehet kényszeríteni. Mi valamikor esténként addig fociztunk míg be nem sötétedett, sőt utána is max. a szúnyogok zavartak haza. Amíg nincs elhatározás, késztetés a diákban, korlátozott lesz a hatása.
3. A minősítés meg leginkább liberális elvek szerinti bölcsészkedés, papírmunka.
Jó lenne, ha a megújulás nem az oktatáson bukna el…