A kormány a héten elfogadta, és decemberre várhatóan elérhetővé is teszik a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amely meghatározza a következő évek államigazgatási fejlesztéseit. A Miniszterelnöki Kabinetiroda által elkészített program célja, hogy végre Magyarországon is megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony közigazgatási ügyintézés feltételeit.
Az Index számolt be róla, hogy a kormány elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amelynek célja, hogy megteremtse az egyszerű, kényelmes és hatékony közigazgatási ügyintézés feltételeit. A portál szerint a programban a kormány vállalja, hogy megteremti azt az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet, amely jelentősen egyszerűsíti az állampolgár és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. Olyan közigazgatási terek jönnek létre a program keretében, amelyek garantálják a személyes megjelenést nélkülöző egyszerű, hatékony digitális ügyintézést a nap 24 órájában. A lap szerint négy digitális alapszolgáltatás jelenti a digitális átállás bázisát:
- az eSzemélyazonosítás,
- az ePosta,
- az eDokumentumkezelés,
- az eFizetés.
A tervek szerint az átlátható módon használható mobiltárca segítségével bejelentkezhetünk a digitális állampolgárság platformra, elkészíthetjük az adóbevallásunkat, támogatásokat igényelhetünk, vagy éppen kezelhetjük az ePosta-felületünket.
A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program egyik kiemelt feladata, hogy 2026-ra bárki digitális állampolgárrá válhasson. Olyan mobilalkalmazást fejlesztünk, amely lehetővé teszi, hogy mobilon mindenki magával vigye az összes igazolványát, de még a horgászengedélyét is. Mobilon intézhetünk majd ügyeket, mobilon igényelhetünk majd bármilyen igazolást, igazolványt. Nem kell bemenni az okmányirodába semmiért. A mobilalkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyetlen felületen láthassák adataikat, dokumentumaikat, kezelhessék többek között családpolitikai, vagy éppen adózási ügyeiket
– fogalmazott Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter. Rogán aláhúzta: az ütemterv alapján 2026-ra szinte minden közigazgatást érintő ügyünket képesek leszünk online intézni. Az első, nagyobb prioritást élvező ügyintézések fejlesztése 2023-ban elkezdődik, az irattárca már 2024-re meglesz.
Forrás: Index; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS