A jelenlegi költségvetési tervezet elfogadhatatlan az Európai Parlament számára – jelentette ki David Sassoli, az Európai Parlament elnöke a hétéves költségvetésről szóló EU-csúcs nyitó sajtótájékoztatóján, csütörtökön, Brüsszelben.
Kiemelte: a tervezet nem képes fedezni azokat a kiadásokat, amelyeket az Európai Bizottság előirányozott. A szükséges erőforrások nélkül új ambícióik, a zöld megállapodás, a digitalizációs átmenet és Európa nemzetközi szerepvállalásának erősítése csak üres szlogenek maradnak. Sassoli hozzátette:
az uniónak megfelelő forrásokkal kell rendelkeznie napjaink kihívásainak kezeléséhez. Az első és a legsürgetőbb az éghajlatváltozás. Ez jelentős pénzügyi erőfeszítéseket igényel. Erőforrásokra van szükség a fenntartható gazdasági növekedés és a fejlődés fellendítéséhez, valamint a tagállamok, a vállalkozások és az emberek támogatásához. Be kell fektetnünk a kutatásba is, hogy Európának ne kelljen az új technológiák importjára támaszkodnia.
Sassoli a mezőgazdasági és kohéziós alapok csökkentését megengedhetetlennek tartja, mivel a gazdasági fejlettségben jelentkező különbségeket csak ezen források segítségével lehet áthidalni, továbbá a zöld megállapodás megvalósításához az európai mezőgazdaságnak szüksége van a forrásokra. Véleménye szerint mindenki érdeke a nettó befizető és a nettó kedvezményezett országok közötti ellentét megszűnése.
Minden tagállam kivétel nélkül profitál az EU-tól. Mindegyiknek előnye származik az európai költségvetésből, és még inkább az egységes piacból
– fogalmazott. Sassoli kiemelte, hogy az Európai Parlament határozottan támogatja az úgynevezett jogállamiság-mechanizmust, amely az uniós pénzek kifizetését a jogállamiság kritériumainak betartásához kötné. A keretköltségvetés elfogadásához az uniós tagállamok egyhangú jóváhagyása és az Európai Parlament egyetértése szükséges.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Clemens Bilan
Vízöntő
2020-02-20 at 23:28
Van egy javaslatom. Csökkentsék le az EP létszámát, minden tagállam 5 képviselőt küldjön, a 135 nagyjából 500 fős csökkentést jelent a képviselői javadalmazások (fizetés, napidíj – ez egyenesen felháborító -, a lakhatási támogatás, egyéb költségtérítés) kasszában maradása az adminisztratív és technikai személyzet valamint a bizottságok, de legalább a létszámuk arányos csökkentésével együtt. Szüntessék meg a mandátumok lejártakor a a különböző címeken maguknak osztogatott kifizetéseket stb.
Ugyanezt hajtsák végre a különböző intézményekben, az álcivil szervezetek és a migránsok támogatását, a kártya programot, meg állítsák le!
Aki ismer pontos adatokat a költségvetési ciklusra kiszámolhatja ez mennyit jelentene, de ha nem az sem érdekes, mert eszükbe sem fog jutni. Viszont tény, hogy elképesztő összegbe kerülnek!
Chiovini György
2020-02-20 at 21:02
Végül is minden nagy hatalom igyekszik a riválisait gyengíteni. Hol teljesen nyíltan (pl. az Északi Áramlat blokkolása), de leginkább rejtve. Miért lenne Európa kivétel?
A baj az, hogy Európa különleges helyzete erre jó lehetőséget ad. Melyik hatalom tűrne le, hogy a vezetői más hatalmak érdekét szolgálják? Európa vezetői azonban lényegileg nem is kérhetők számon. Persze, hogy megkörnyékezhetők.
Nahát
2020-02-20 at 20:02
Ahogyan én érzékelem az EU-költségvetés körül kialakult mizériát: a globalisták képtelenek ésszerű kompromisszumra, a háttérből Soros diktál, mindenképpen rajta akarja tartani a mancsát az európai emberek pénzén, hogy velünk fizettethesse meg saját kiirtásunkat, a szuverenisták viszont bekeményítettek, és nem hajlandók kés alá feküdni. Tehát az EU-nak nem lesz elfogadott költségvetése.
Dénes
2020-02-20 at 20:51
Különösebben nem aggódnék. A jogállami mechanizmus, még ha be is kerül, akkor csak az új formájában, vagyis ha egy tagállam megsérti a jogállamot, (amit jó lenne végre már kerek perec meghatározni, hogy mit is jelent az hogy jogállam) akkor ahhoz az kell, hogy a tagállamok többsége a Tanácsban ezt úgy ítélje meg, és ennek a többségnek ráadásul még az EU lakosság legalább 65%-át is képviselnie kell egyben csak akkor lehet kijelenti hogy igen, egy tagállam megsértett valami fontos jogállami direktívát. Vagyis elég erőteljes jogsértésre, és elég határozott egyetértésre van szükség ahhoz hogy egy tagállamtól forrást lehessen elvonni. Még ez is necces, elvégre az EU nem valami legfőbb hatalom, hanem egy közösség, de azért ez már egy fél fokkal tűrhetőbb ötlet mint az eredeti elképzelés. Az 1,3% is olyan összegnek tűnik, ami hát nem is tudom, mintha a nagyok csak kéretnék magukat, és ők is nagyon jól tudják hogy ez a minimum amit be kell tenni hogy működjön. Nincs közös EU-s hadsereg, a kohéziót meg az agrártámogatás nem lehet megszüntetni, klíma digitális és infra-strukturális fejlesztésekre is szükség van ehhez pénz kell. És őszintén megmondom, minél többet gondolkodok rajta, annál valószínűbbnek találom, hogy nem csak az egyes tagállamok rövidtávú gazdasági érdek ütköznek időnként, hogy ez a kisebbik baj, erre előbb utóbb úgyis megtaláljuk a kompromisszumot, az igazi baj az az, hogy jócskán alulbecsülhetjük azt, hogy az EU rendszereiben milyen szinten is beépültek egyes kártékony elemek, akik ekte külső érdekeknek igyekeznek kiszolgáltatni az EU-t. Hogy alul maradjunk a globális játszmákban. Mert mikor egyik-tagállam a másikkal civakodik egy kicsit egy egy gazdasági kérdésben az benne van a pakliban, a baj azok jelentik akik külső érdekek számára korrumpálódtak, és könnyen lehet hogy ők sokkal többen vannak és sokkal erősebbek mint azt korábban hittük. Nem az EU az ellenség, hanem azok akik beférkőztek közénk amíg mi egymással civakodtunk.
Klárika
2020-02-20 at 23:58
De ha az EU-ba be lehet akarhogy is férözni, s az már régóta, akkor az EU az ellenség.
A jogállamisághoz kötött kifizetések árnyékában ott húzódik meg az új ügyészség, ami által megint megy a kompetenciákból
orbán V.-nek már sugallták, egyet kéne értsen az új ügyészséggel, visszavennie a ceu-t, akkor vissza áll rögtön a Fidesz felfüggesztése.
Szóval nemcsak a bevándoroltatásról van szó, hanem mindinkább csökkentenék a maradék állami függetlenséget is. Kiket akarnak különösen? Az új, a közép-keleti országokat.