A Soros György fizetési listáján lévő sajtó immár kutasz-droidokat (na jó, drónokat) és susnyásba rejtett lesifotósokat vet be, hogy lencsevégre kapja a repülőről leszálló Orbán Viktort, illetve az Adriai-tengeren hajózó Mészáros Lőrincet. A képek köré aztán színes-szagos mesét habosítanak, amelynek egyetlen eleme tűnik kétséget kizáróan valóságosnak: Orbán Viktor jóban van a barátjával, Mészáros Lőrinccel. Ez az „oknyomozó” munka díjesőt érdemel!
Néhány napja azon morog-szuszog az ellenzéki média, hogyan utazhatott Orbán Viktor egy ismeretlen tulajdonos állítólag 17 milliárd forintot érő „titokzatos” magánrepülőgépén külföldi Videoton-meccsekre a szabadidejében. Ráadásul a magyar miniszterelnök, aki – micsoda újdonság és szenzáció! – szereti a focit, a Mol-Vidi tulajdonosa, Garancsi István nagyvállalkozó vendégeként repült egy-egy külföldi meccsre (például Bulgáriába a Ludogorec elleni találkozóra). A szenzációsnak szánt „leleplezést” egyébként az Átlátszó nevű blog tette közzé, amely saját bevallása szerint költségvetése harmadát amerikai jótevőjétől, Soros Györgytől kapja. (Tavaly mintegy ötvenmilliót.) A Soros-blog valamilyen furcsa okból annyira jólértesült, hogy sikerült ott lenniük a Ferihegyi repülőtéren, amikor az Orbán Viktort szállító, Bulgáriából hazatérő kisgép leszállt. Fotósuk a susnyás rejtekéből, egy csúcsszuper fényképezővel megörökítette, amint a miniszterelnök – kezében egy „Ludogorec-logós ajándéktáskával” – elhagyja a repülőt.
Ez a magánrepülős „leleplezés” egyébként annyira szenzációs, maga a kisrepülőgép pedig annyira „titokzatos”, hogy az eset kapcsán Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője is nyilatkozott, mégpedig a következőket:
Orbán Viktor a MOL-Vidi FC minden mérkőzésére el szokott menni. Az utazások során a focicsapat tulajdonosának vendége, és ugyanolyan módon utazik, mint a MOL-Vidi FC többi vendége. Ez eddig is így volt, és ezután is így történik majd.
A nagy tényfeltáró műből végső soron kiderült, hogy a magángép miniszterelnök általi igénybe vétele a magyar adófizetőknek egy vasába sem került, ám mégis ildomos fölháborodni, hiszen Garancsi István kap állami megbízásokat. Vagyis tombol a korrupció – szűrte le a következtetést az ellenzéki sajtóhadsereg. Ha közpénzből utazik Orbán Viktor, az a baj; ha nem közpénzből utazik, az a baj. Gyanítom, ha saját költségén repült volna Bulgáriába, akkor meg előszedik a „szőlőbányák” igen fárasztó históriáját.
A cikk további leleplezése, hogy a szóban forgó repülő vitte Moszkvába Orbán Viktort a focivébé döntőjére. (A haladó balliberális gondolkodók nyilván azt vélelmezik, hogy itt Orbán átvette Putyintól az unió és a NATO szétzúzására vonatkozó legfrissebb parancsokat.) A moszkvai szál már csak azért sem maradhatott ki az anyagból, mert akkor a Putyin-pincsi narratíva elsikkadna, holott az elmúlt években cikkek százait izzadta ki magából a „független-objektív” sajtó ennek fölépítésére.
A szokásos lőrincezés
Az Átlátszó leleplezéséből természetesen nem maradhatott ki az állandó eposzi kellék: egy kis mészároslőrincezés sem. Hiszen az is micsoda újdonság, milyen egetverő leleplezés 2018 őszén, nyolc évnyi szakadatlan lőrincezés után, hogy Mészáros Lőrincnek sok pénze van, és olykor az Adriai-tengeren is szokott hajókázni! A Soros-blog idén nyáron egy vagy több drón, továbbá egy magánnyomozó hadsereg segédletével „követte” (ők maguk használják ezt a kifejezést!) ennek a két gépnek (a miniszterelnököt néha szállító magánrepülőnek és a Mészáros Lőrincet néha szállító hajónak) az útját szerte Európában, és ez alapján csodálatosan izgalmas felfedezést tettek! A hajózási és repülési nyilvántartások adatait összevetve megállapították, hogy
a magánrepülő többször ment Budapestről éppen oda, ahol a luxusjacht is tartózkodott éppen akkor.
Egek ura ne hagyj el! A repülőgép és a hajó találkozott! Ez akár azt is jelenthetné, hogy Orbán Viktor találkozhatott a barátjával, Mészáros Lőrinccel! Kár, hogy erről a hajó fölé küldött Soros-drón ezidáig nem tudott képet készíteni; talán majd legközelebb. Mindez azt jelzi, egyelőre Soros magán-titkosszolgálata sem mindenható, gyerekbetegségekkel küzd, nem tudnak még mindig, mindenhol ott lenni. Úgy tűnik, per pillanat megfelelő műhold-hálózatuk sincs. (Egyelőre teljesen leköti az energiájukat a Földközi-tengeren hánykolódó több ezer afrikai begyűjtése, és Európába vízitaxiztatása.)
Persze, az oknyomozó műremekből kiderül: a luxusjachtnak nem is Mészáros Lőrinc a tulajdonosa, hanem egy máltai cég. De nem ellenzéki sajtótermékről lenne szó, ha rafinált sejtetésekkel, sugalmazásokkal ne lyukadnának ki végül oda, hogy akár Mészáros Lőrinc is állhat a háttérben. Mert ki más? És mert látták már Mészárost együtt a máltai céget birtokló cégek tulajdonosaival. Ami nyilván nagyon meglepő, tekintve, hogy néha a hajójukon pihen…
Gyurcsány idejében minden jobb volt!
Természetesen 2010 előtt minden sokkal jobb volt. Akkoriban is magángéppel utazgatott mindenhová az éppen aktuális szocialista miniszterelnök, de legalább közpénzből és drágábban, mint mostanság Orbán. Egy korabeli híradás szerint Gyurcsány Ferenc 2004 és 2006 között összesen 17-szer vett igénybe magángépet, és ezeknek az utaknak az összértéke 117 millió forint volt.
- Ez azt jelenti, hogy ekkoriban egy-egy miniszterelnöki repülőút átlagosan 6,9 millió forintnyi közpénzt emésztett föl. Ehhez képest az ellenzéki sajtó néhány hónapja azon háborgott, hogy Orbán Viktor legdrágább, riói repülőútja 2016-ben 5,6 millió forintba került. Márpedig az 5,6 millió mai ismereteink szerint kevesebb, mint a 6,9 millió.
Az őszödi kormányfő 2004-ben Lengyelországba és Irakba látogatott, ez 10 millió forintba került. A rákövetkező évben 12-szer, összesen 93 millióért utazott magángépen külföldre, kizárólag európai városokba. Ez utazásonként átlagban csaknem 8 millió forintot jelentett. Úgy tudjuk, a 8 is több, mint az 5,6. De érdekes módon akkoriban a balliberális médiahadat annyira nem foglalkoztatták a magánrepülők, meg a költségek. Miként az sem: a ma már börtönviselt szocialista polgármester, Hunvald György érdekeltségébe tartozó Cessna-típusú kisgép első külföldre szállított utasai Veres János volt pénzügyminiszter, Erős János, a Magyar Fejlesztési Bank volt vezérigazgatója és Székely Árpád akkori moszkvai magyar nagykövet volt. A gépet a nyomozó hatóság 2009-ben zár alá vette, mivel a gyanú szerint korrupcióból származó pénzből vették.
A Magyar Nemzet birtokába került korabeli lehallgatási jegyzőkönyv tanúsága szerint a Sky Jet Aviation Kft. munkatársa 2008. május 21-én örömmel tudatta a szakszolgálat által Házmester fedőnéven megfigyelt Hunvalddal: megérkeztek Moszkvából, és „megvolt az első kormánygépünk az éjszaka”, amelyen a miniszter, a nagykövet és a bankár utazott. A Hunvald és a kft. kapcsolatát alátámasztó jelentés arra is kitért, hogy a további fuvarokról érdeklődő szocialista politikus óva intette cége munkatársát: nehogy kiderüljön, ő áll a vállalkozás mögött.
Ha már múltidézés, idekívánkozik a Gyurcsány-kormány egykori szóvivőjének, Danks Emesének a korabeli nyilatkozata, mely szerint a mindenkori miniszterelnök egyike az öt közjogi méltóságnak, akiknek hivatalból különleges védelem jár. Így tehát az sem jelent igazi spórolást, ha a miniszterelnök nem hivatalos, hanem magánutazás keretében utazik külföldre. Mint fogalmazott:
Mert igaz ugyan, hogy ilyen esetekben az utazás költségeit nem, de a biztonsági kíséret ellátását – azaz a napidíjat, a szállásköltséget, az autóbérlést és még sorolhatnánk – ebben az esetben is az adófizetők finanszírozzák.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS