Megkerülhetetlen tényező lett a médiapiacon a Pesti TV, szeptemberben indított csatornánk műsorait hetente csaknem másfélmillióan nézik, és nincs okunk panaszra a PestiSrácok.hu esetében sem, portálunk a felnőtt közönség tizenhét százalékát éri el hetente a hírpiacon – derült ki a Századvég csütörtökön közzétett elemzéséből.
Vezető helyen van az Origo a hazai hírportálok között, és szépen jön fel a Pesti TV a Századvég elemzése szerint. A Századvég közvélemény-kutatásai hónapok óta következetesen jelzik, hogy 2020-21-ben, a koronavírus járvány okozta új társadalmi helyzetben az internet átvette a vezető szerepet a közéleti-politikai információ fogyasztás frontján. A legutóbbi, 2021 áprilisában készült felmérés tanúsága szerint például a felnőtt lakosság fele elsődleges közéleti hírforrásaként az internetet jelölte meg, harminchét százalék a televíziót, négy százalék a rádiót és három százalék a nyomtatott sajtót – írta csütörtökön közzétett elemzésében a Századvég, amelyet az Origo szemlézett.
Értelmetlenek már az utóbbi harminc év médiavitái
Jól érzékelhető, hogy a fogyasztási szokások átrendeződése okafogyottá és értelmetlenné teszi az utóbbi harminc évben rendszeresen fellángolt médiavitákat, az internet ugyanis hatalmas közönség elérését teszi lehetővé bárki számára, fizikai korlátozó tényezők nélkül, mint amilyen az analóg műsorszórás esetében a frekvencia volt. A felnőtt népesség hetvennégy százaléka olvas online (is) híreket, hírportálokat. Az elsődleges eszköz az okostelefon, amit már szinte mindenki használ, aki neten közéleti információkat fogyaszt. Az asztali számítógép vagy laptop is csaknem hetven százalék számára elérhető, napi rendszerességgel harmincöt százalék használja hírek olvasására. A legkevésbé elterjedt eszköz a tablet, a lakosság ötöde használja, napi rendszerességgel azonban csak nyolc százalék. Magyarországon is a Facebook vált a domináns közösségi hírforrássá: a felnőttek ötvenkét százaléka hetente legalább egy alkalommal ott tájékozódik.
Feltörekvőben a PestiSrácok.hu
A hírportálok esetében, a heti elérést vizsgálva az Origo az egyik legsikeresebb: a lakosság negyven százalékát éri el. A jelentős kínálatban és piaci versenyben azonban vannak feltörekvő szereplők is, mint a PestiSrácok.hu, amely egy átlagos héten a felnőtt közönség tizenhét százalékát éri el naponta. A hírtelevíziók offline versenyében rendkívül sikeres a Hír TV, ami egy átlagos héten a nézőközönség negyven százalékát éri el.
Megkerülhetetlen tényező lett a Pesti TV
A televíziók számára kihívást jelent az internet sikere, mert a hagyományos műsorszórás mellett az online térben is jelen kell lenniük – beleértve az egyre népszerűbb közösségi oldalakat. A közéleti információkra szakosodott csatornák, mint a Hír TV, az M1 vagy az ATV, jelentős offline nézőtáborral rendelkeznek. Az olyan új csatornák, mint a szeptemberben indult Pesti TV, azonban már egyenrangúként kezelik a hagyományos és az online jelenlétet, így lehetséges például, hogy a csatorna által elért heti közönségarány tizennyolc százalék, ami csaknem másfélmillió nézőt jelent. Az internet és benne a közösségi oldalak meghatározó szerepe minden médiaszereplő számára megkerülhetetlen kihívást jelent, ahol a közönség maximalizálása az offline mellett, egyenrangú online jelenlétet követel.
Ezúton is köszönjük nézőink és olvasóink kitartó támogatását. A Pesti TV és a PestiSrácok.hu szerkesztősége.
Forrás: Origo; Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS