Egy év elteltével megismételte a médiafogyasztási szokásokról, azon belül a Pesti TV és a PestiSrácok.hu eléréseiről szóló részletes felmérését a Századvég. A tényszerűen évek óta a legpontosabb hazai kutatóintézetnek számító Századvég szerint egy év alatt portálunk és a Pesti TV is erősödött: mindkét platformunkat több mint másfélmillió magyar, azaz a felnőtt lakosság 19 százaléka követi rendszeresen. FRISSÍTÉS: Mindeközben a Pesti TV kiadója, a Progress Media Hungary Kft. hivatalos levélben közölte a kábelszolgáltatókkal, hogy megszűnik a Pesti TV. FRISSÍTÉS 2: Május 21-én, szombaton délután négy órától a budai Gesztenyéskertben ünnepeljük meg a PestiSrácok.hu tízéves születésnapját, az új hírek tükrében egyben Pesti TV-búcsúbulit is tartunk. A közönségtalálkozók után fellép a Kosik Kristóffal kiegészült Török Ádám és a Mini, a legendás hard rock zenekar.
Egy év alatt a felnőtt lakosság körében 17-ről 19 százalékra nőtt azok aránya, akik rendszeresen, de legalább hetente egyszer megnyitják a PestiSrácok.hu oldalát, vagy a közösségi oldalainkat. Ugyanez az arány a másfél évvel ezelőtt indult Pesti TV-nél még látványosabb: itt 15-ről 19 százalékra nőtt a rendszeres követők száma az összes platformon.
Érdekesség, hogy bár lassan, de folyamatosan visszaszorul a televíziózás népszerűsége, a Pesti TV-t még mindig a hagyományos tévén nézik a legtöbben: bő egymillió ember (a felnőttek 13,2 százaléka) itt követ bennünket. Nézőink 65,7 százaléka kábelszolgáltatónál, 16,9 százaléka Facebookon, Youtube-on, 11,6 százaléka a szabad földi sugárzás révén, 4,3 százaléka pedig a weboldalunkon éri el adásainkat. A felmérés alapján az elsősorban közéleti tartalmakat készítő televíziók rangsorában nincs meglepetés: a politizáló, tévénéző felnőttek 26,7 százaléka nézi naponta és 52,1 százaléka nézi hetente legalább egyszer az M1 műsorát, naponta 21,2 (hetente 50,8) az ATV adását, naponta 19 (hetente 45,8) a Hír TV-t és (egy év alatt jelentős előrelépést könyvelve el) naponta 8,1, hetente 22,8 százaléknyi politizáló tévénéző a Pesti TV műsorát.
Azaz a hasonlóan teljesítő, közel két évtizedes múltra visszatekintő és nagyságrendekkel nagyobb költségvetésből dolgozó Hír TV és ATV népszerűségének negyven százalékát érte el alig másfél év alatt a Pesti TV a hagyományos, televíziós platformon.
Olvasóink bizalma jóvoltából számunkra kedvezően alakult a mezőny a PestiSrácok.hu esetében is: egy év alatt ugyan kevéssel (alig három százalékponttal) megelőzött bennünket a jóval nagyobb büdzséből gazdálkodó Mandiner.hu, de a PestiSrácok.hu még mindig a legnépszerűbb konzervatív portálok közé tartozik. (Megjegyezzük, a Magyar Nemzetet kihagyták ebből a felsorolásból, de az adatok azt mutatják, hogy a tradicionális konzervatív lap, a Mandiner és a PS fej-fej mellett mozog az interneten. Meglepetés, hogy újra erőre kapott a 888.hu is.) Beszédes az is, hogy a sokáig piacvezetőnek számító, de a Telexet még mindig bőven előző Index népszerűsége (akik rendszeresen, de hetente legalább egyszer elérik az adott lapot közvetlenül vagy a közösségi médiában) csak alig kétszerese a PestiSrácokénak: 42,1 kontra 18,9 százalék. Mindez azért is beszédes, mert a reklámpiacon évtizedek óta beágyazott auditcég (miközben tényszerűen alulméri a PS-t) egyes lapok népszerűségét láthatóan megtöbbszörözi.
Átalakulnak a politikafogyasztási szokások a médiában: most először vette át a prímet az internet a televízióktól, s tör előre a közösségi média is. Erről itt látható a Századvég kimutatása:
A Századvég internetre és közösségi médiára vonatkozó rangsorait és adatait tükrözik a Facebook és a Youtube saját adatai is, illetve az Index által is használt LyzR webanalízis, amely szerint a Pesti TV és a PestiSrácok.hu a havi három, illetve kétmilliós egyedi követőtáborával és a heti sokszázezres interakciószámokkal a közéleti tartalmakat kínáló oldalak élmezőnyében szerepel. Korábbi kimutatásaink és összefoglalóink (ITT, ITT, ITT és ITT) is ugyanezt a tendenciát igazolják, ami nem is meglepő, hiszen a közösségi médiában a PestiSrácok.hu építi a legrégebben a konzervatív közönséget, a Pesti TV kisvideói pedig robbanásszerű sikert értek el: napi szinten előfordulnak a százezres nézettségű videók, de volt olyan kisriportunk is, amely organikusan, egy nap alatt kétmillió (!) embert ért el.
E helyen is hálásan köszönjük nézőink és olvasóink töretlen bizalmát!
FRISSÍTÉS: MEGSZŰNIK A PESTI TV
A Pesti TV kiadója, a TV2-csoporthoz tartozó Progress Media Hungary Kft. ma délután arról értesítette a kábelszolgáltatókat, hogy július 11-én megszűnik a Pesti TV adása. A műsorkészítés viszont csak május végéig folytatódik.
FRISSÍTÉS 2: 10 éves a PestiSrácok.hu–Pesti TV búcsúbuli május 21-én a Gesztenyéskertben
Eredetileg csak a PestiSrácok.hu tízéves születésnapját szerettük volna megünnepelni május 21-én, szombaton a budai Gesztenyéskertben, de az új híreknek megfelelően a Pesti TV búcsúbulija is lesz az esemény. Várjuk nézőinket, olvasóinkat! Tervezett program: délután négytől a nagy pillanatok felidézése, fórum újságíróink, műsorvezetőink és olvasóink, nézőink részvételével, gyűjtés a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kárpátaljai missziója részére, élő Politikai Hobbista, este hét után pedig koncertet ad Török Ádám és a Mini, Kosik Kristóf barátunk részvételével. Várjuk Önöket!
Vezető kép: a PestiSrácok.hu és a Pesti TV szerkesztőségének “Ősződi járata” az őszödi beszéd tavalyi évfordulóján a Kossuth téren. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS