Pesti Srácok

Az EP-kampányban is a PestiSrácok.hu volt az egyik legtöbbet hivatkozott portál - Köszönjük!

null

Az országgyűlési választás kampányához hasonlóan az EP-választás másfél hónapos kampányában is a PestiSrácok.hu volt az egyik legtöbbször megosztott, legtöbbet hivatkozott közéleti hírportál a közösségi médiában - derül ki az ilyen analitikákra szakosodott lyzR szolgáltatás kimutatásából. A jobboldali-konzervatív oldalak közül csak az Origo előzött meg bennünket, míg az ellenzéki oldalakkal kibővített rangsorban a hatodik helyet értük el, ami a szerkesztőség létszámát, erőforrásait és a jobboldali lapok reklámpiaci blokádját tekintve kiemelkedő eredmény.

Egymillió-kétszázhétezer interakciót (pl. megosztást, lájkot) érdemelt ki az európai parlamenti választás hivatalos kampánya, azaz április 6. és május 26. között a PestiSrácok.hu, amit portálunk 2052 poszt kihelyezésével ért el a Facebookon. Így ebben az időszakban a hatodik leginkább kedvelt online közéleti hírforrás voltunk a rangsorban - derül ki a lyzR médiaanalízisből. Mint a táblázatból látható, az első helyen a piac legbeágyazottabb, legnagyobb szerkesztőséget fenntartó és legrégebbi ellenzéki lapja, az Index végzett, háromszor annyi megosztással; őket követte a 24.hu, a 444.hu, a HVG és az Origo. Utóbbi a jobboldali szerkesztőségek közül egyedüliként előzte meg a PS-t. Egy évvel korábban, az országgyűlési választási kampányban az Index idézte büszkén a lyzR analízis adatait, amelyből az derült ki, hogy a 2018. január 11. és április 4. közötti kampányidőszakban is hatodik volt a PestiSrácok.hu, de akkor az élmezőnybe nem fért be más jobboldali lap.

A lyzR egy hazai vállalkozás, amely a hasonló külföldi szolgáltatókhoz hasonlóan a Facebook és más közösségi oldalak partnereként elemezheti a felhasználók viselkedését. A lekérdezést a megrendelő maga állíthatja össze, ami elméletileg kizárja a manipuláció lehetőségét. A részletes adatokból az is kitűnik, hogy a PestiSrácok.hu legnépszerűbb közéleti cikke az EP-kampány időszakában a baloldal korábbi legbefolyásosabb kommunikációs gurujának, Németh Gábornak a kitálaló nyilatkozata volt a PS-en, aki azt is elárulta, hogy életében először szavaz a Fideszre. Ez a poszt 11 ezer megosztást ért el, ahogyan a Tommy Robinson Varga-Bíró Tamásnak adott videóinterjúja is, amelyben a brit patrióta aktivista arról beszélt, hogy Orbán Viktor Európa legmarkánsabb vezetője. Hasonlóan népszerű volt még a "három gyermekes kamionsofőr" vallomása arról, miért támogatja a Fideszt, illetve Pámer Dávid tömegekből felháborodást kiváltó cikke, amiből kiderült, hogy a 4-es metró botrány főkolomposai megússzák a felelősségre vonást, illetve Mező Gábor történelmi riportja a vajdasági magyarok lemészárlásának eddig nem hallott, megrázó részleteiről.

PestiSracok facebook image

A jobboldali lapok teljesítményénél ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy folyamatos ellenszélben dolgozunk: mint ismert, egy időre letiltották a megyei napilapokat kiadó Mediaworks promóciós Facebook-fiókját, volt, hogy a 888.hu teljes fb-oldalát lőtték le, de a PestiSrácok.hu Facebook-szerkesztőit is rendszeresen kitiltják, felfüggesztik, miközben a promócióinkat sokszor a felhasználói feltételek betartása ellenére letiltják, vagy órákon-napokon át várakoztatják, amíg elavulttá válik a hír. Ezt tetézi a konzervatív sajtót fojtogató hirdetési blokád is, hiszen a legnagyobb reklámközvetítő cégek bojkottálják ezeket a szerkesztőségeket, így a magyarországi nagyvállalatok hirdetései csak akkor jutnak el olvasóinkhoz, ha egy-egy bölcsebb vállalati vezető a belterjes reklámszakmát, azaz a saját maga által megbízott hirdetési ügynökséget kikerülve személyesen ad utasítást erre.

Ugyanakkor a fenti adatok is mutatják, hogy széles közönséghez jutnak el írásaink. Ezért e helyen is arra kérjük a cégvezetőket, marketing- és PR-szakembereket, hogy hozzanak ésszerű döntést, becsüljék meg figyelmükkel a konzervatív-kormánypárti olvasókat is! Hirdessenek tehát a PestiSrácok.hu-n és társoldalain, a Gemius Hungary által auditált, kedvező árú lehetőségeink igénybevételével! Kérje ajánlatunkat a [email protected] címünkön!

A vezető képen az MSZP április harmincadikai EU-születésnapi bulija látható, ahol Vésey Kovács László kollégánk hiába tett fel kérdéseket Ujhelyi Istvánnak a szegedi sportpénzekről és a Szeviép-botrányról; válasz helyett ő is csak egy csillagos, kék tortaszeletet kapott. Fotó: Horváth Péter Gyula

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.