Az idei év eddig bejelentett legnagyobb beruházása keretében a Mercedes 400 milliárd forint értékben új gyártósorokkal bővíti magyarországi összeszerelő és karosszériaüzemét – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, Kecskeméten.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a fejlesztés nyomán az üzem képessé válik két új elektromos platform gyártására, így a vállalat magasabb kategóriájú és technológiai hozzáadott értékű típusok gyártását hozza hazánkba. Tájékoztatása szerint a projekt jelentős infrastrukturális fejlesztésekkel és munkahelyteremtéssel fog járni, ezért azt az állam 14 milliárd forinttal támogatja. A Mercedes emellett képzési programot indít Kecskeméten, amihez a kormány ugyancsak pénzügyi hozzájárulást biztosít.
Beszédében Szijjártó Péter nagy büszkeségnek nevezte, hogy a Mercedes kulcsfontosságú helyszínként tekint Magyarországra, hozzátéve, hogy az együttműködés elmúlt tizennégy éve sikertörténet mindkét fél számára. Úgy vélekedett, hogy a mostani gigaberuházás is jól mutatja a magyar autóipar szárnyalását, ami nem politikai állítás, hanem tényekkel is alátámasztható: a szektor termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület nem csökkent, ugyanis ez a szám az idei év első öt hónapjában elérte a rekordnak számító 4500 milliárd forintot. Rámutatott: a 155 ezer magyar embernek munkát adó ágazat 90 százalékos exporthányaddal dolgozik, Magyarország így, bár lakosságszám tekintetében csak 95. a világon, az autóipari kivitel terén a 20. helyen áll.
Hangsúlyozta, hogy bár az utóbbi két és fél évben kétszer is kifordult sarkaiból a világgazdaság, ez sem volt képes megakasztani az autóipar forradalmi megújulását, amely napjaink egyik legfontosabb világgazdasági folyamata.
A mostani nehéz helyzetből azok az országok tudnak a legjobban kijönni, akik a legnagyobb autóipari vállalatok elektromobilitási stratégiáinak helyszíneivé képesek válni
– jelentette ki. A miniszter aláhúzta, hogy ezért a kormány sokat dolgozott, és Magyarország mára “a globális autóipari forradalom, az elektromos autóipari átállás egyik legfontosabb helyszíne lett”. Ennek illusztrálására kiemelte, hogy Németországon és Kínán kívül csak Magyarországon rendelkezik gyártási kapacitással mindhárom nagy német prémium autómárka. Kitért arra is, hogy hazánk a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártókapacitásával rendelkezik, míg ezek exportjában a globális ranglista ötödik helyén áll. Közölte, hogy Magyarországon a német vállalatok alkotják a legnagyobb beruházói közösséget, a kétoldalú kereskedelmi forgalom pedig tavaly elérte a 60 milliárd eurót, ami rekordnak számít, és volumene az idei év első négy hónapjában is 7 százalékkal bővült.
Szijjártó Péter együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá Christian Wolff gyárigazgatóval, Jörg Burzer termelésért és ellátási láncért felelős igazgatósági taggal és Szemereyné Pataki Klaudia kecskeméti polgármesterrel.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Chiovini György
2022-07-23 at 07:16
A levegőtisztaság szempontjából jobb az a hajtásmód, amelyik út közben nem bocsát ki légszennyező anyagokat. Egyébként pedig versenyezzen egymással minden megoldás. Többek között a töltőállomások tekintetében. Én nem támogatnám egyiket sem az adófizetők pénzéből.
Ami a téves és bevált előrejelzéseket illeti, nyilván van példa mindkettőre. Tetszetős érv, de így nem kellene a jövőröl gondolkozni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-07-22 at 09:55
Tisztelt Chiovini úr! Gelencsér András rektor úr kifejtette egyoldalú véleményét. Attól, hogy valaki rektor, tehát inkább munkahelyi vezető, mint tudós, lehet még tudós. De ha az is, nem biztos, hogy a kérdés minden oldalát, például a gazdaságit kellő súllyal veszi figyelembe. Nagyon valószínűnek tartom, hogyha a Kormányzat nem támogatná a meghülyített világ által favorizált, ergo ma és még sokáig jól eladható elektrifikációt, akkor Gelencsér prof. arra hivatkozna, hogy hibás úton járunk, mert a szénhidrogének 30 éven belül kifogynak, azonnal át kell állni az elektromos vonalra. Ha valakinek kedve támad rá, megkeresheti az 1960-as évek végén kiadott, a lehető legkomolyabb tudósok és szakértők megfellebbezhetetlen nyilatkozatait, miszerint a világ kőolajkészletei a századfordulóra kifogynak. Eltelt 60 év, a készletek azóta kétszer kifogytak (LOL), és ma is több, mint 30 év készletről beszélünk. Ilyesmire hivatkozni gyerekes dolog. Tény, hogy a nagy zöldítés birkavakítás, drága és túl sok erőforrást pazarol. De ma és holnap az elektromos mobilizáció a menő, erre lehet iparágat építeni, jó versenyhelyzetet elfoglalni. Valószínű, hogy a kobalt, nikkel és lítiumkészlet is úgy fog kifogyni, mint amit az olajnak jósoltak. (Mellesleg például ma már a vasfoszfát alapú akkumulátor egy mikrogramm kobaltot se igényel.) És akkor már az unokáinknak kellene gondoskodniuk új energiaforrásról, de nem kell nekik, mert a tudomány fejlődését tekintve akkor már régen készen áll rendelkezésükre. Ugye furcsa lett volna kétszáz évvel ezelőtt, amikor a fa volt az egyetlen említésre méltó energiaforrás, azzal riogatni az embereket, hogy az erdőkkel történő rablógazdálkodás katasztrófához vezet, és azonnal le kell állítani a kályha- és kandallógyártást. Vagy azt, amikor a “brit tudósok” a 19. század közepén kiszámolták, hogy a londoni közlekedés fejlődési tendenciája alapján a 20. század közepén London minden utcáját fél méter (anglománok kedvéért másfél foot) vastagságban fogja borítani a konflislovak citromtermelése. Ha valakinek kétségei támadnának, leszögezem: én is gyerekes és elhibázott lépésnek tartom az erőltetett elektrifikációt a közlekedésben, de most ez a világtrend, ha kimaradunk, lemaradunk.
Hesslerezredes
2022-07-22 at 09:52
Nemsokára azon fog menni az izgalom, hogy a MAGYAR ipar – mint Európa húzóereje – nehogy meginogjon??? :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Chiovini György
2022-07-22 at 07:46
Biztosan ez kell nekünk?
Idézet Gelencsér Andrástól (Pannon Egyetem rektora):
“Erőforrások értelmetlen pazarlása a köbön. Ott pihennek a garázsokban a 800 kilós akkumulátorokkal az elektromos autók, bennük a rengeteg kritikus kémiai elem, lítium, kobalt, amelyek készletei kimerülőfélben vannak. Fenntartható meg zöld jövőnek tekinteni, hogy mindenki elektromos autót vegyen, hát erre nincsenek jelzők sem. Ugyanis az erőforrások közül az anyag oldaláról sokkal keményebb korlátaink vannak, mint az energia oldaláról. Ha lenne végtelen mennyiségű anyag, nem lenne gond az energiával sem. Tudniillik az energia áramlik folyamatosan, de az anyag mennyisége a bolygón véges, ebből a szempontból zárt a rendszer. És a kémiai elemeket nem lehet egymásból átalakítani, ezt már általános iskolában megtanulja mindenki. Nem úgy működik a világ, hogy ha nincs elég lítium, akkor gyártunk lítiumot. Több milliárd éve a Napunknál sokszorta nagyobb csillagok belsejében és szupernóvákban létrejöttek ezek az anyagok, ennyi van, és kész. Itt a Földön ezeket nem tudjuk előállítani, sem máshonnan beszerezni. Az autóipari lobbi a politika támogatásával kitalált egy divatos irányt, aminek mentén újra lehet gazdasági növekedést és extraprofitot produkálni. A szabályozást úgy módosítják, hogy még az is kénytelen legyen igazodni hozzá, aki nem ért vele egyet.”
Forrás:https://24.hu/belfold/2022/06/10/nyersanyagok-globalis-krizis-klimavaltozas-gelencser-andras-interju/
na4
2022-07-21 at 22:55
A német cégek folytatják a kivonulást az egyre jobban lecsúszó Németországból. Willkommen!
bl
2022-07-21 at 22:28
Ez nagyon jó hír.
Tudományos libsizmus
2022-07-21 at 18:40
Érthető. Hová menekülhetne a német ipar a német kormány elől? Ami közel van, sokan tudnak németül, nem kell kínai hieroglifákban fogalmazniuk, és így tovább.
Hesslerezredes
2022-07-21 at 15:11
Azt hallottam, hogy a Mercedes logo-t cserél.
Egy stilizált, öklelésre készülő kecske lesz elől, úgy ahogy a Rolls-Royce-on, meg anno a Volgán is van/volt ilyen jellegű dísz :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
lyukas zokni
2022-07-21 at 15:04
úgy látszik, nem csak a pénznek, de az áramnak és a gáznak sincs szaga. az rtl klub nem hisztizik ilyenkor? vagy a sajátjait nem szidhatja? elvégre a merci gyár ki lesz szolgáltatva az orbáni diktatúrának és putyin zsebét tömi az energia számlákkal. itt is meglátszik, hogyan különül el a német politika a nagyipar érdekeitől.
ZOZO
2022-07-21 at 13:52
az ilyeneket ott teszik ahol lesz elég energia!
Ungarn über alles !
2022-07-21 at 12:58
szóval az überfasiszták mégiscsak jobban bíznak a magyar gáz+villany energia ellátásban
mint a saját állatkertjük vezérkolomposai által okozott, politikai és gazdasági káoszban