A világ legmodernebb technológiájú akkumulátor-újrahasznosító üzemét építi meg a szlovén Andrada-csoport Alsózsolcán; tízmilliárd forintnyi értékével ez minden idők legnagyobb szlovén beruházása Magyaországon – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden, Szlovéniában.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető rámutatott: “ezzel biztosítani tudjuk azt, hogy az elektromosakkumulátor-gyártás teljes egészében környezetterhelés nélkül megy végbe, és hogy az elektromos akkumulátorok újrahasznosítása is így már biztosított lesz”. Továbbá kitért arra is, hogy az Andrada-csoport a magyarországi környezetvédelmi szabályoknál négyszer szigorúbb előírásokat tart önmagára nézve kötelezőnek. Szijjártó Péter fontosnak nevezte a környezet tehermentesítését, és aláhúzta, hogy az erre vonatkozó technológia megszületett, mégpedig Szlovéniában, ahol az Andrada a világ legmodernebb módszerét dolgozta ki, amellyel az elektromosakkumulátor-gyártás teljes mértékben “körkörössé” tehető, így a környezetet maximálisan meg lehet óvni a hulladékképződéstől.
Jó hír, hogy ez a szlovén vállalat úgy döntött, hogy az elektromos akkumulátorok újrahasznosításához szükséges és a környezet védelmét biztosító technológiára alapuló első beruházását Magyarországon hajtja végre
– közölte. Tájékoztatása szerint a cég ezzel a tízmilliárd forint értékű beruházással évi tízezer tonna akkumulátort lesz képes újrahasznosítani Alsózsolcán. A kormány a projektet 4,7 milliárd forinttal támogatja, ezáltal hozzájárulva kétszáz új munkahely létrehozásához. A miniszter emellett emlékeztetett arra, hogy a világ autóipara forradalmi átalakuláson megy keresztül, és ez az elektromos átállás részben politikai döntések következménye, részben pedig környezetvédelmi szükségszerűség. Ezzel kapcsolatban figyelmeztetett, hogy a globális károsanyag-kibocsátás nagyjából 17–20 százaléka a közúti közlekedésből származik.
Ha a világ autóiparát nem tudjuk átállítani elektromos alapokra, akkor a környezetvédelmi céljainkat képtelenek leszünk elérni az elkövetkezendő években
– hangsúlyozta.
Magyarország az elektromos autóipari átállásnak egy éllovasa világszinten is
– tette hozzá. Végül aláhúzta, hogy hazánk hamarosan a világ második legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója lesz, elsősorban a nagy keleti beruházások nyomán.
Ez egy nagyon fontos biztosítéka annak, hogy a magyar gazdaságot a következő nagyon nehéz időkben is növekedési pályán tudjuk tartani és meg tudjuk védeni a munkahelyeket
– fogalmazott.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Soós Lajos
Királytigris
2023-08-29 at 20:48
A hitetlenkedőknek: ÚJRAHSZNOSÍTÁS! Más szóval, környezetkímélés!
Solaris
2023-08-29 at 18:36
Radírka,jól vagy?
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-08-29 at 17:40
Tisztelt Csakafidesz! Csak a miheztartás végett! Jászberényben hazai cégnél hatalmas mennyiségben készül ólomakkumulátor, amely nélkülözhetetlen a jelenlegi autókban (indítóakkumulátor). Rendkívül veszélyes anyagokkal dolgozik hatalmas mennyiségben, úgymint a környezetre és az emberi egészségre súlyosan káros ólommal és ólom-dioxiddal. Ne felejtsük ki a nagy töménységű kénsavat se, amelyben csak a hülye mosna kezet (csak egyszer tudná megpóbálni…). Mindezek ellenére a megfelelő szabályok betartása mellett nélkülözhetetlen termék, amelyért minden tiszteletet megérdemelnek a gyár tulajdonosai és az ott dolgozó emberek is. Megfelelő körülmények mellett a Li-ion akkuk reciklálása semmivel se veszélyesebb, és nagy biznisz.
csakafidesz
2023-08-29 at 17:15
Álljunk meg! Most a hagyományos ólomakkut bontják és értékes ólomért, vagy a lithium akkut amihez különleges technológia kell?
Martha
2023-08-29 at 16:46
Nem! Miert nem csinálja Szlovénia saját magánál? Mert beszennyezne a saját csodalatos vizeit? Nem elég nekünk a batortorterenyei példa? https://pestisracok.hu/pedig-sikertortenet-is-lehetett-volna-a-buncselekmeny-kategoriajat-is-kimeritheti-a-koreai-akkumulatorfeldolgozo-batonyterenyei-tevekenysege/
Egy u.n. környezetvédő del -koreai gyár az akkumulátor ujrahasznositasat úgy végzi, hogy a regi, toxikus akkumulátorokat áthelyezni Del Koreából vagy Isten tudja honnan Magyarországra, hogy ne szennyezze a koreai (vagy más) környezetet… Es úgy tűnik, keves eszközünk van ez ellen….
Szijjartonak talán dokumentum filmeket kene néznie a “Love Canal”-rol es talán az” illatos úti” dokumentumokat is at kene böngészni… egyetértek “Gács”-csal, hogy meg mielőtt Magyarországot a világ kémiai pocegodrenek rendelnenk ,tanulmányozzuk es vezessük be a jobb törvényeket nálunk is. A PS-t meg kerem kövesse a batonyterenyei ügyet mert sokunkat érdekel..pl. honnan jöttek azok a kiszuperált akkumulátorok es mi lesz a sorsuk? Miert nem taroljak őket megfelelően?A nehézfémek Van-e mar talajminta a gyár területén toxinokra? Mutat-e a Zagyva vize/talaja evidencia infiltrációra? Koszonom előre is
Realextate
2023-08-29 at 16:26
A halivúdi filmekből jól megtanultuk, hogy milyen is a kapitalizmus környezetvédelmi szempontból.
Ott is csak a profit számít.
Quidquid id est, timeo Danaos et dona ferentes! – Laokoon intése, mikor a trójai lovat látja a falak előtt.
Félek az akkumulátorgyáraktól – bármit is ígérnek környezetvédelmi szempontból!
Ráadásul még csak nem is a magyar munkanélkülieket szívják fel.
Viszont az energiakiszolgálásukat a Magyar Államnak kell megoldania – közpénzből, mindannyiunk adójából (is).
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-08-29 at 16:20
Látom, a kettő közül egy már visszakozott. Vagy kimoderálták? Egészségére. Egyébként az jutott eszembe, mivel Alsózsolca gyakorlatilag Miskolc, hogy az egyáltalán nem kormánypárti vezetésű Miskolc ésszerűen gondolkodik, ott tudják, hogy a semmiből nem lesz valami, és nagyon is szeretnék, ha igazi komoly beruházásokkal ugyanúgy biztosíthatnák a jövőjüket, mint Debrecen és Nyíregyháza. Ha rajtam múlna, máris megajánlanám nekik szoros kooperációban Sajószentpéterre a Kumho abroncsgyárat és Hernádnémetire a BYD autógyárat. Egyébként Gácsnak azt üzenném, hogy a magyar előírások megegyeznek, vagy szigorúbbak az EU előírásnál, és ha ahhoz képest négyszer szigorúbb a vállalati előírás, az teljes biztonságot jelent. Egyúttal elnézést kérek, hogy Gácsot lehülyéztem, mert lehet, hogy csak egy végtelenül amatőr álmodozó.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-08-29 at 15:52
Na, már két hülye muciológus fanyalgó máris iderondított.
gács
2023-08-29 at 15:23
Ennek van egy olyan olvasata is, hogy a mi előírásaink négyszer gyöngébbek. Akkor viszont szigorítani kell a szabályokon.