A kormány novemberben 60 milliárd forintos programot indít az elektromos autók elterjedésének támogatására; ebből egyrészt a töltőhálózatot fejlesztik, másrészt kedvezményt nyújtanak elektromos járművek vásárlására – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, a kínai Sencsenben.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a novemberben induló programban 30 milliárd forintból a következő két és fél évben 170 új, nagy kapacitású elektromos töltőállomást építenek Magyarországon a legforgalmasabb utak mentén.
A másik 30 milliárd forintból pedig lehetővé teszik, hogy a cégek, például az egyéni vállalkozások, a taxisok, az autómegosztással foglalkozó társaságok kedvezményesen, támogatással vásárolhassanak elektromos járműveket, kisbuszokat vagy kisteherautókat is
– tájékoztatott. Szijjártó Péter az európai és a globális gazdaság gerincoszlopát adó autóipar forradalmi átalakulásáról is beszélt, amelynek szavai szerint hatalmas jelentősége van a környezetvédelem szempontjából is.
Ha komolyan vesszük a klímaváltozás elleni küzdelmet, akkor tudnunk kell, hogy mindez lehetetlen az elektromos autózás nélkül
– figyelmeztetett.
Ma a világon a károsanyag-kibocsátás 14 százalékáért a közúti közlekedés felel, a buszok, az autók, a kamionok, a teherautók. És ha a közúti közlekedést nem tudjuk átállítani elektromos alapokra, akkor a klímaváltozás elleni küzdelem is kudarcot fog vallani, a környezetvédelmi céljainkat sem fogjuk tudni elérni.
– mondta el. Kiemelte, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a szektor elektromos átállásában.
Nagyon rég volt már olyan, hogy a globális gazdaságot meghatározó technológiai forradalomban Magyarország élenjáró lett volna
– mutatott rá, ami szerinte óriási teljesítmény egy ekkora országtól. A miniszter tudatta, hogy a kormány tervezett támogatási programjáról tájékoztatta a nap folyamán a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD elnökét, aki ezt üdvözölte, különösen annak fényében, hogy a vállalat néhány napja kezdte meg járművei forgalmazását hazánkban. Szijjártó Péter arra is kitért, hogy a BYD számára Magyarország fontos piac, ráadásul elektromos buszokat gyárt már ma is Komáromban a cég.
Az elektromos autóipar át fogja venni a hagyományos autóipar helyét, ha tetszik, ha nem, ez tény, és ezen változtatni nem lehet. Itt a kérdés csak az, hogy Magyarország élen szeretne-e járni, vagy le akar maradni
– húzta alá.
Élen akarunk járni, mert ezzel Magyarországot, a magyar gazdaságot tovább erősítjük, újabb és újabb munkahelyeket hozunk létre a magyar emberek számára
– fűzte hozzá.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
na4
2023-10-22 at 07:15
Az elektromos autó piac összeomlott. Renault, Ford, VW és a többiek mind visszavávágták a gyártást. Nem veszik őket. Zsákutca. Mi meg ezt erőltetjük. Agyrém.
Királytigris
2023-10-19 at 13:46
Ma még a villanyautózás a gazdagok homokozója.
Most pont a gazdagokat támogatják miliárdokkal…hm.
Királytigris
2023-10-19 at 13:44
Kuvasz2023-10-19 at 13:21!
Aztán amikor az aksid 8 év után(8 év garancia van rá) bekampecol, akkor az új aksi árától egyből letérdepelsz…. Gyakorlatilag majdnem újra megveszed a kocsidat.
Kuvasz
2023-10-19 at 13:21
Ha van napelemed otthon, tudod tölteni az autót ,1/6 -ába kerül mintha tankolnál,vagy nyilvános elektromost töltőállomáson töltenéd,vagy annyiba sem.
20 milla körül vannak autók amik 400-500 km -t meg tudnak tenni egy töltéssel.
Kérdés mennyit ad hozzá az állam az autó árához.
na4
2023-10-19 at 13:17
Ez nem fair. A hagyományos autót vásárlók mikor kapnak kedvezményt? Miért kell az én adóimmal támogatni azokat, akik villanydodzsemet vesznek? Vegyék piaci áron. Ez a piac durva ferdítése, és nem fair a többi autóvásárlóval szemben.
lhotx
2023-10-19 at 12:37
Királytigris 2023-10-19 10:58-kor
„elegendő olcsó áram”
pm 2023-10-19 11:37-kor
„kéne ehhez az olcsó, soksok áram”
de úgyszintén Dodonak 2023-10-19 11:07-kor
Kezem ügyében a 2007-es válság előtti Kínai (már akkor a 2. legnagyobb energiafogyasztó az USA után!)tervei hevernek; figyu! ezek az előttiek, mielőtt Kína és India nyersanyag- és energiaigényei miatt kilőttek volna az árak.
Kína energiaigényét 70%-ban szénnel fedezték (baromi szennyezéssel, s a kínai alumínium-gyártás magában több áramot zabált, mint egész Nagy Britannia mindenestül);2%-ról 6-ra akarták emelni az atomerőművi villamosáram-előállítást, amihez 15 év alatt, vagyis mai napig 30 új nukleáris erőművet kívántak építeni. 2050-re pedig 150 atomerőmű egyidejű használatát tervezték be. Kukuccs.
pm
2023-10-19 at 11:37
Nagyon kéne ehhez az olcsó, soksok áram is. A bolgár szívatás fényében igencsak jó lenne még legalább egy teljes értékű atomerőmű. Nagyon gyorsan.
Dodo
2023-10-19 at 11:07
Szóval 13 millióért veszel egy alap modellt. Aztán elmész három utcával odébb, hogy van-e üres töltőhely. Éjjel kettőkor elmész a járműért, mert befejeződött a töltés. Vagy 1-2 millióért építesz komplett töltő helyet napelemmel a saját házadban. végül csak egy kicsit autózol drágábban a villanyárak emelése miatt. Éljen a fejlődés, amit lenyomnak a torkukon, ha meg is fulladunk.
Királytigris
2023-10-19 at 10:58
Csak legyen elegendő olcsó áram a villanyautók számára…
Arra vagyok nagyon kiváncsi, hogy amikor már jelentős számban lesznek villanyautók, akkor a hagyományos üzemanyagokon lévő hatalmas adóbevételt honnan fogják pótolni.