Pesti Srácok

Szijjártó Péter: Magyarország nemmel fog szavazni a kínai autókra kivetendő EU-s büntetővámokra

null

Káros és veszélyes a kínai elektromos autókra kivetendő büntetővámokról szóló európai uniós javaslat, Magyarország ezért erre határozottan nemmel fog szavazni - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Geszten.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a kihelyezett kormányülésről nyilatkozva arról tájékoztatott, hogy az EU-s tagállamok pénteken szavaznak arról a javaslatról, amelynek értelmében büntetővámokat vetnének ki a kínai elektromos autóipari szereplőkre.

- fogalmazott.

PestiSracok facebook image

Rámutatott, hogy bár az Európai Bizottság a kontinens autógyártóinak érdekvédelmével érvel, az ágazat legnagyobb vállalatai, amelyek hazánkban is rendelkeznek gyárakkal, "kézzel-lábbal tiltakoznak" a szerintük is rendkívül káros és veszélyes javaslat ellen.

- figyelmeztetett.

Erre pedig Magyarországot hozta fel a legjobb példának, ahol igen szoros és harmonikus a kapcsolat a nagy német autógyártók és kínai beszállítóik között.

- sorolta.

Szijjártó Péter ezért kiemelte, hogy a tervezett EU-s büntetővámok ellentétesek az európai autógyártók érdekeivel, kockázatosak és veszélyesek számukra.

- hangsúlyozta.

Elmondta, ráadásul a célba vett ország minden hasonló esetben válaszintézkedésekkel él. "Ennek előszelét már tapasztalhattuk, mikor is bizonyos élelmiszeripari, mezőgazdasági termékekre jelentettek be vizsgálatokat, szigorításokat a kínai hatóságok" - mondta.

- tette hozzá.

- vélekedett.

A miniszter leszögezte, hogy Magyarország ezért határozott nemmel fog szavazni ezen javaslatra. Szavai szerint annál is inkább, mert a héten tárgyalt a legnagyobb német autóipari vállalatok vezetőivel, akik egyhangúlag a tervezet ellen foglaltak állást.

- mondta.

Kifejtette, hogy hazánkban az autóipar 175 ezer munkahelyet tart fenn közvetlenül, közvetve pedig ennek a többszörösét, s az ágazat a teljes magyar ipari teljesítmény körülbelül egyharmadát adja, így rendkívül fontos az európai, és benne a magyar autóipar versenyképességének megőrzése.

Forrás: MTI, fotó: Facebook