Tartalmi hibák miatt a Közbeszerzési Hatóság visszadobta a Lánchíd felújításáról szóló tendert – írta kedden a Magyar Nemzet. A napilap cikke idézte a fővárosi Fidesz Facebook-oldalán hétfőn közzétett bejegyzést, amelyben azt írták, hogy több mint fél év késlekedés után sem sikerült szabályos tartalmú pályázatot kiírni a fővárosi önkormányzat baloldali vezetésének az átkelő felújítására.
Visszadobta a a Közbeszerzési Hatóság a Lánchíd felújításáról szóló tendert, a hatóság a tartalmi hibák miatt utasította el a pályázatot, ezért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) igazgatóságának módosítania kell azt. Hétfőn a Fidesz tett közzé egy bejegyzést a Facebookon, amelyben a nagyobbik kormánypárt emlékeztetett: több mint fél év késlekedés után sem sikerült szabályos tartalmú pályázatot kiírni a fővárosi önkormányzat baloldali vezetésének az átkelő felújítására.
Ezért vajon ki lesz a felelős a főpolgármester szerint? Bizonyára a kormány. Egy biztos, a nemzet egyik szimbólumának felújítása további heteket csúszik a hozzá nem értés, a szerencsétlenkedés miatt
– olvasható a közleményben. A Magyar Nemzet cikke felidézte, hogy a BKK igazgatósága tizenegy napja, július 24-én hagyta jóvá a kivitelezési munkálatokra kiírt feltételes közbeszerzési eljárás elindítását.
Forrás: MTI. Fotó: MTI/Mohai Balázs
vélemény
2020-08-04 at 15:44
Javítás: …hogy mind a bkk, mind a 40+n-es testület 2020-ban teljesen felkészületlen arra a feladatra, …
vélemény
2020-08-04 at 14:12
Az elutasítás okaként megjelölt “tartalmi hibák” megnevezés tömören, de a valóságot híven tükrözően nevesíti
azt a szégyenteljes tényt, hogy sem a bkk, sem a 40+n-es testület 2020-ban teljesen felkészületlen arra a feladatra,
hogy egy un.közbeszerzési kérelmet szakszerű tartalommal nyújtsanak be annak ellenére,
hogy a a műszaki dokumentáció rendelkezésre áll.
a közérdek nem az ő asztaluk, abból nem látszik elég világosan a saját haszon.
A Széchenyi-Lánchíd oroszlánjainak, valamint a többi, eredeti díszítő elemnek a hagyományos,
kultúrális, esztétikai értékeit eddig még mindig nem sikerült megérteniük.
Az evolúció folyamata időnként a csiga mozgási sebességétől évezredekkel elmaradhat,mint az
még a magyar főváros díszes termeit éppen most belakó új-favoritok köreiben tapasztalható.
Reszelő Aladár
2020-08-04 at 12:45
Innentől a hatóság tehet mindenről. Ők csak beadták, majd a pályáztatot beadó ember kap egy körmöst és végre megbízhatnak egy rendes tanácsadó céget rengeteg pénzért, hogy a Tarlós által felvett inkompetens közszolgák munkabére helyett végre hozzáértő tanácsadók adják be ugyanaz a papírt kijvaítva oldalanként 7millióFt+ÁFA-ért. Aztán jön Mr 40%. Ebből is leesik valami apró.
De közel sem annyi, mint amennyi a felújításból leeshet majd. Viszont kapkodni, netán gyorsan dönteni több okból nem szabad:
– ott a szakértői vélemény, ami szerit rapid módon romlik a híd állapota. Minél több mindent kell felújítani, annál többért lehet szerződni és annál több lesz az előre nem látható pótmunka: vagyis annál jobban dolgozik majd Mr 40%.
– már elkezdték megdolgozni a közvéleményt a drágulással, ne legyen illúzió, hogy kb annyiért csinálják majd csak a hidat, amennyiért Tarlósék még alagúttal Széchenyi térrel együtt visszadobták, mert túl drága volt.
– a lényeg viszont az, hogy ki is fogja csinálni. Ezt ugye a Mr 40% miatt nem árt előre tudni. Ott a gond, hogy az ország építőipara javarészt NER kompatibilis. A kapacitások hazai tulajdonú része része eleve NER találmány a német-osztrák vonal pedig már NER kompatibils. Vagyis kell találni valakit. Vagy egy belföldi haveri céget, aki tényleg meg is tudja csinálni, van szakértelme, vannak referenciái és hajlandó Mr 40%-ot is elrendezni. Simicska valaha meg tudta volna csinálni, de egy Közgép méretű céget folyamatosan etetni kell, ha nincs elég projekt, azaz más csinálja a projektet, akkor a szakemberek odamennek. Vagyis marad egy külföldi cég, akiket adott esetben most kell felkutatni és kidolgozni a Mr 40% részleteit. Ha itthon még “szűz”, akkor magyar leányvállalatot is kell alapítani, helyi szakembereket felvenni. Ha ezt tavavly október 14-én el is kezdik, még akkor sem biztos, hogy elkészülnek. És itt most nem csak arról van szó, hogy számlaképes legyen, hanem egy közbeszerzésen kell a NER kipróbált cégeit legyőzni.
És akkor még mindig ott van, hogy akkor Mr 40% kinek mennyit visz…
Namond
2020-08-04 at 11:44
Mik a tartalmi hibák?
Csepelnek fizet kártérítést a Főváros, az általa elrontott kikötői út megépítési tenderért?
Királytigris
2020-08-04 at 09:25
Dilettáns, sorosi sameszes csürhe. A lopáson, és a hazudozáson kívül semmihez sem értenek.
HARÁCSONY! HOL A PÉNZ?!
2020-08-04 at 08:38
Szándékosan taknyolnak a fővárosnál. Arra várnak, hátha valamelyik
arra járó hajóra zuhan egy elem, s a már kész forgatókönyv szerint
őrjöngenék végig a világot, a kormányra kenve.
gács
2020-08-04 at 08:33
Talán azoknak is érdemes volna elgondolkodni saját felelősségükről, akik Karácsonyt megválasztották. De a másik oldalon azoknak is, akik ezt hagyták.
Gáspár Anette
2020-08-04 at 08:39
“De a másik oldalon azoknak is, akik ezt hagyták.”
nulla kampánnyal, szakmányban karigerizéssel.
Királytigris
2020-08-04 at 09:27
Az taktikai húzás volt, hogy a nép lássa, hogy mi lesz akkor, ha a sorosi sameszeket választják 2022-ben.
Maci001
2020-08-04 at 08:32
Nem sül le a pofájukról a bőr? Egy hadseregnyi léhűtő vezeti (félre) a várost.
Vízöntő
2020-08-04 at 07:43
Mert a szakértelem elcsavargott. Azonnal tessék megkeresni! (De ne Draskovicsra bízzák!)
Logikus
2020-08-04 at 07:42
Pancserek!
XYZ 2
2020-08-04 at 07:40
“Ezért vajon ki lesz a felelős a főpolgármester szerint?”
K.G. biztosan nem, magatehetetlen szegény! Neki még a fenekét is anyuka kell, hogy kitörölje mert arra se képes!