Több mint 1,3 milliárd forint jóvátételt kell kifizessen a Gazdasági Versenyhivatal eljárásának eredményeként 180 ezer ügyfelének a Yettel. A nemzeti versenyhatóság még 2019 végén szabott ki jelentős bírságot a Telenor Magyarország Zrt.-re, amiért 2016 és 2017 között 0 Ft-osként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba. A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben. Ennek született most meg az eredménye.
A bíróság helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.
Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7.500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötöttek.
Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen email-ben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget – áll a GVH közleményében.
A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését.
Orientál
2022-08-10 at 11:47
Yettel a mostani tulajdonosa agresszív jogsértést elkövetett el – mert rengeteg ügyfelét károsította meg – ezért bűncselekményt követett el.
Hesslerezredes
2022-08-10 at 10:15
Új kereskedelmi és fogyasztóvédelmi törvény kellene.
És tanítani kellene már az általános iskola felső tagozatától a felsőoktatás végéig MINDEN SZAKON a kereskedelmi átverések, becsapások, disznóságok teljes tárházát.
Mert a kereskedelem és ennek fő része, a marketing semmi más, mint a fogyasztók teljes és totális átverése és ennek tudománya. Egyéni és tömeg-pszichológia és pszichózis és ennek a manipulálása.
Ja, és az árakból szó és betű szerint ki kellene tiltani a 9-es számot!!!
Ha azt olvasod, hogy valami 1999.-Ft-ba kerül, akkor az 1-es marad meg a tudatodban, miközben valójában 2 ezerért vásároltál.
Na, ez a legaljasabb optikai és pszichológiai trükk, amit mindennap alkalmaznak ezek a gazemberek (értsd: kereskedők – mert olyan, hogy tisztességes kereskedő: nem létezik, soha nem is volt és nem is lesz).