• Home
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Világugar
  • Az alvilág titkai
  • Eco
  • A Hálózat örök?
  • Sport
  • Vezércikk
  • Huszonötödik óra
  • Arcok
  • Agrárcsászárok
PestiSrácok
  • Forró drót
    • Novák Katalin: újabb szintre lépett az otthonteremtés
    • Tiltott bulin kapták el a bukaresti rendőrkapitányság egyik vezetőjét
    • Washington szerint Kína viselkedése Tajvannal szemben aggodalomra adhat okot
    • Intenzív havazás várható vasárnap éjjel
    • Az Európai Unió elítélte az Alekszej Navalnij támogatói ellen alkalmazott rendőri erőszakot
  • Magyar ugar
    • Apáti, Bencsik, Füssy, Velkovics – jobboldaliak küzdelme a balliberális polip ellen (Az Ügy, PestiTV)
    • Amit szabad Merkelnek és Kurznak, azt nem szabad Orbánnak? – Az EU-fetisiszta ellenzék nem áll le a hazugságokkal
    • Egy igaz, egyenes ember: Varga László kereszténydemokrata politikust hiába próbálták beszervezni, erre esélyük sem volt
    • Egymásnak estek a fiatalok: már az egyetemistáknak is elegük van a free SZFE-s zsebforradalmárokból
    • Szélsőbaloldali kotyvalék a Párbeszédtől: minden ország kormányába transznemű embereket szeretnének, miközben negédesen nácikat mosdatnak – Dr. Pintér Gábor a Karanténvlogban
  • Világugar
    • Letette esküjét, Joe Biden az Egyesült Államok 46. elnöke
    • Joe Biden már támadja a valódi nőket
    • Semmi sem “antiszociálisabb”, mint a “közösségi” média
    • Biztonságpolitikai szakértő: már nem Nagy-Britannia Amerika legfontosabb európai partnere
    • Betekintés az élenjáró, függetlenobjektív német sajtó munkájába – Második rész
  • Az alvilág titkai
    • Emberkereskedelem miatt állt bíróság elé a rettegett enyingi bűnöző, Sztojka Iván
    • Alvilág, kenőpénzek, titkosszolgálat – A bíróság végre tényleg pontot tesz a Gyurcsány-korszak legsötétebb korrupciós ügyére
    • Folytatódott a csantavéri bérgyilkos, Dér Csaba showműsora a Fővárosi Törvényszéken
    • Cigicsempészet miatt három év börtönre ítélték az olajos alvilág hírhedt alakját
    • Fordulat: a bíróság elrendelte M. Richárd letartóztatását
  • Eco
    • Fájlnév DKRCS20200428001.jpg Képcím Újraindult a termelés a győri Audi-gyárban Képszöveg Győr, 2020. április 28. Dolgozó a koronavírus ellen védő műanyag lapot vesz ki egy autó csomagtere és utastere közül, miután berakta a pótkereket az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárának járműszerelő részlegében 2020. április 27-én. Ezen a napon sikeresen újraindult az Audi Hungaria járműgyártása, mind a présüzemben, karosszériaüzemben, lakkozóban és a járműszereldében. Első lépésben egy műszakban kétezer járműgyári munkatárs kezdte meg munkáját. A járműszereldében műszakonként jelenleg 250 autót gyártanak, a vállalat a termelést a következő hetekben fokozatosan szeretné felfuttatni. MTI/Krizsán Csaba
      A globális csiphiány nyertese Kína – Autógyárak zárnak be
    • Szakértő: hazánkban élénkebb a munkaerőpiac jó néhány európai tagországhoz képest
    • Csaknem háromszázezer fiatal munkavállalót érint az szja-mentesség
    • Az MNB irányt mutat a bankoknak a moratórium utáni felkészüléshez
    • Kormány: nem lehet pénzügyi akadálya annak, hogy bárki megfelelő egészségügyi ellátást kapjon
  • Vezércikk
    • A Soros-banya fogná a kezünket, hogy a „megfelelő” pártra szavazzunk ’22-ben
    • A Szent Korona marad, a Jobbik nem, avagy Jakab Péter ma már a krumplira esküszik
    • Fekete-Győr András (ámok)futása
    • Jourova és bűntársai leköpték külhoni magyar testvéreinket
    • Csoda történt! Szétfeszíti a szeretet és a magyarságtudat Gyurcsányt…
  • Sport
    • A magyar női vízipóló-válogatott kijutott az olimpiára – Magyarország–Olaszország 13–10
    • Nyolc között a magyar válogatott a kézilabda-világbajnokságon! – Magyarország–Lengyelország 30–26
    • Továbbra is százszázalékos a magyar válogatott a kézilabda-világbajnokságon – Magyarország–Brazília 29–23
    • Diósgyőri bravúrgyőzelem az Üllői úton! – FTC–DVTK 0:1
    • Bánhidi, Máthé és Lékai volt a nyerőember – Németországot legyőzve, csoportelsőként jutottunk a középdöntőbe!
  • A Hálózat
    • „Rákos daganat” – Simonyi András és a KGB-hez sorolt DIVSZ, avagy egy hálózati aranyifjú fantasztikus pályafutása
    • „Újságíróként” dolgozó állambiztonsági tisztek, valamint a fiatal Meruk József – A titokzatos Hungexpo története
    • „Az a benyomásom, hogy a nyolcvanas-kilencvenes évek médiasztárjai egytől-egyig küldött emberek voltak” – Tabudöntögető beszélgetés Schiffer Andrással a PestiTV-n
    • Kubai napfény és az egykori Andrássy-villa kényelme: BM-es feleség, ÁVH-s exférj – Az örökké sikeres „Meruk-klán” nyomában
    • Schiffer András Vásárhelyi Miklósékról: „Arra az aljas, gyilkos uszításra, amit a Szabad Nép művelt, nincs bocsánat.” (PestiTV)
  • Arcok
    • Megjárta a poklot, hogy találkozzon Istennel – Csókay Andrással készített portréinterjút Bohár Dániel a Mi vagyunk a magyarokban (videó)
    • Észre tudjuk venni a sötétségben kínálkozó fényt? – Karácsonyi beszélgetés Gellért atyával (PestiTV-videó)
    • Brüsszelben a szabad Európa győzött a birodalomépítőkkel szemben – Kósa Lajos a Plebejus Polbeatben (PestiTV-videó)
    • Kásler Miklós a PestiTV-nek: „ismernek, hajlamos vagyok mindig a tényeket ismertetni és sosem beszélek bizonytalan dolgokról”
    • Káosz van, de nekik és a haveroknak megéri – interjú Molnár Lászlóval, Újbuda volt alpolgármesterével
  • még több…
    • Arcok
    • Koronavírus
    • Huszonötödik óra
    • Stream-TV
    • Tutiblog
    • Az öreg
    • Modellváltás
    • NullaHatEgy
    • Aristo blogol
    • Erdélyi levelek
    • Ki ette meg?
    • Bezzegnemzetek
    • Vesztegzár
    • Latte
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Magyar ugar

Trükközéssel tarthatta meg a kutatóintézeteket az Akadémia

Trükközéssel tarthatta meg a kutatóintézeteket az Akadémia
PestiSrácok.hu
2019-05-06
Trükközéssel, vélhetőleg a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) szabályzatával ellentétesen sikerült megszavazni/megszavaztatni hétfőn a közgyűléssel azt, hogy a kutatóintézetek ne kerülhessenek ki az Akadémia szervezeti egysége alól – tudta meg a PestiSrácok.hu. Az első voksoláskor a jogosultak csaknem fele egyetértett azzal, hogy a kutatóintézetek ne tartozzanak az MTA-hoz, majd a levezető Vékás Lajos alelnök újabb döntést erőltetett át a már megszavazott kérdésben. Az értő szemek, fülek „kapcsolhattak”, és másodjára már több, mint hatvanhárom százalékos eredménnyel betonozták be a régi, számos világhírű tudós által sztálinista berendezkedésnek tartott modellt. A balliberális sajtó a piti trükközést természetesen a kormánynak lekevert, újabb hatalmas pofonként értelmezi.

Az MTA hétfői közgyűlésének leginkább a közvélemény érdeklődésére számot tartó pontja volt a kutatóintézetek sorsáról szóló szavazás. A kormány, és Palkovics László szakminiszter álláspontja szerint az Akadémia, a kutatások rendszere meghaladta önmagát, és bár az MTA prominenseinek állítása szerint a világ élvonalában van, a valóságban a nemzetközi publikációk, szabadalmak, tanulmányok területén sem rúg labdába már nagyon régen, ez pedig fokozottan igaz a használható tudásbázis létrehozására. A kormány szerint utóbbi megteremtése létkérdés a jövőre nézve, és erre nem kevesebb, hanem épp lényegesen több pénzt adna. Az MTA vezetői azonban nem akarják feladni a kényelmes, biztos, teljesítményt nem követelő kifizetőhelyeiket, ezért inkább elhitették a sajtó és a közvélemény erre fogékony részével, hogy a kormány az Akadémia létére tör. A hétfői voksolás három lehetőséget vázolt fel: az első szerint a kutatóintézeti hálózat az Akadémián belül maradna, de önálló köztestületi szervként, saját költségvetéssel. A második elképzelés, hogy az Akadémián kívüli, önálló szervezet lenne, a harmadik lehetőség szerint az Országgyűlés felügyelete alá kerülne, és a német, francia, amerikai rendszer mintájára a mindenkori kormányzat határozhatná meg azokat a kiemelt területeket, amelyek elsőbbséget élveznének. Utóbbiról a közgyűlés hétfőn nem is szavazott, mert az első elképzelés győzött Vékás Lajos – a szabályokat vélhetőleg felrúgó – trükközésének köszönhetően.

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Facebook hozzászólások
Kapcsolódó témákközgyűléskutatóintézetek függetlenségeMagyar Tudományos Akadémiaszavazás
46 hozzászólás

46 Comments

  1. Mon3

    2019-05-06 at 18:31

    Imádom a liberálisokat. Független Nemzeti Bankot, független iskolákat, egyetemeket, független bíróságokat, független ügyészséget, független akadémiát, független…

    Valójában a magyar nemzettől, Magyarországtól, a választóktól függetlent.

    Jól ki van ez találva!

    Válasz
    • Mc Döbbent

      2019-05-06 at 19:09

      Ha az állami költségvetéstől is függetlenek lesznek, akkor van/lesz jól kitalálva.

      Válasz
    • Nagy Matyas

      2019-05-07 at 12:09

      ÍGY VAN!!!!!!
      No.1 comment 🙂 🙂

      Válasz
  2. Kása mása

    2019-05-06 at 18:42

    Az “örökifjú”kommunisták, amikor már nem a szakmát, hanem a zsákmányt védik.

    Válasz
  3. Benedek Károly

    2019-05-06 at 19:01

    Valamit durva rosszul csinálnak, ha így ki lehet játszani a kormányt.
    Minden szinten, szinte mindenütt.
    Ideje odacsapni.
    Nos, akkor jöjjön a feladatok kiszervezése: kutató intézetek létrehozáa, melyeket támogat, az MTA-tól meg elvon.
    Legyenek végre tökösök, az áldóját neki!
    1948 óta nem mozdul itt semmi!!!!

    Válasz
    • saghi rozalia

      2019-05-06 at 20:10

      Igen.

      Válasz
    • Namond

      2019-05-06 at 20:58

      Igen.

      Válasz
  4. Magyar Gyula

    2019-05-06 at 19:13

    Egyetértek Benedek Úrral.Csak keményen.
    Belföldi és külföldön élő tudósok, szakértők is osztják azt a véleményt, hogy reformra van szükség. Ezt még az akadémia jelenlegi elnöke is elismerte valamelyik tv csatornán.

    Válasz
  5. Kutató

    2019-05-06 at 19:47

    “vélhetőleg felrúgó”. Hmm. Nem tudom, hogy ki vélte, mert nem volt semmi szabályellenes. A cikk nagyrészt hazugság. A közgyűlés először az “intézetek az MTA-n belül maradnak…(irányítási felételekkel)” változatról szavazott, kb. 82%-os támogatással. Ezután az egyik hangos, és valóban, erősen liberális akadémikus javaslatát szavazta meg 63%-kal, ami a további irányítási feltételeket nem tartalmazta. Mivel az első változatot a közgyűlés megszavazta, ezért a további változatokat automatikusan törlik hiszen egymást kizárják. Az MTA közgyűlése viszont erős vita után nem támogatta és leszavazta a történészek javaslatát, mert túlságosan konfrontatív és politikai volt.

    A sztálinistázás baromság. Grüner György, itt is sokat idézett amerikai tudós és Palkovics-alkalmazott például 1990-ben lett az MTA külső tagja. Ha van komcsi maradék, akkor ő lenne az, és nem az utóbbi évtizedben beválasztott sok 50 év alatti tag. Nem vicces?

    “kényelmes, biztos, teljesítményt nem követelő kifizetőhelyeik”
    Könyörgöm, valaki nézzen már rá a kutatóintézetek teljesítményértékelési rendszerére!!! Találjon még ilyet más közszolgálati helyen! A kutatóinkat a halálba frusztráljuk a teljesítménykényszerrel, pályázzanak, publikáljanak nemzetközi szinten bruttó 207 ezer Ft-os fizetésért!!! Majd szépen itthagynak bennünket, és majd lehet örömködni.

    Válasz
    • saghi rozalia

      2019-05-06 at 20:13

      Akkor miért ragaszkodnak ehhez, ami nem jó?

      Válasz
    • Gáspár Anette

      2019-05-06 at 21:04

      Hagyjuk a mesét. A genderbaromságokat valóban kutassátok máshol. A fizetés meg hazugság.
      Ha ilyen ócska, akkor mihez is ragaszkodtok?
      Majd szépen gatyába lesz rázva az egész rendszer, a ténylegesen hasznos, nem szélhámos kutatásra fognak fizetni, és akkor azok a munkák többet fognak fizetni.
      Ti meg mentek dolgozni. Javaslom a délvidéki vasúti projektet. Ott, ha nem is kell ” kutat ásni”, utat viszont igen.
      Nem lejátszott a mérkőzés, ezt jó, ha tudjátok.
      Elég volt a leszívásból.

      Válasz
    • Namond

      2019-05-06 at 21:24

      T Ktató,

      Néhány kérdés a teljesség igénye nélkül:

      Mennyi adóbevételből keletkezett közpénzbe kerül egy kutató?

      Mennyi adóbevételből keletkezett közpénzbe kerül egy kutatói munkahely?

      …………………………………………….

      Mennyi kutatási bevételt (Ft/fő) hoznak a kutatók a szabad piacról?

      Mennyi szabadalom született az Akadémia kutatói berkeiben 2002-2010 és 2011-2019 években?

      Az akadémia szabadalmai mennyi pénzt hoztak a 2002-2010 és 2011-2019 években?

      Mennyi egyéb nem szabadalom jellegű know-how-val rendelkezik az akadémia, típusonként?

      Az egyéb know-how mennyi bruttó és nettó bevételt hoz?

      ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

      Mennyi pályázatot írtak a kutatók, az mennyibe került?

      Mennyi pályázatot nyertek a kutatók és az mennyi pénzt hozott?

      Mennyi költségvetési pénzzel kellett kiegészíteni a pályázaton nyert összeget, hogy a pályázat megvalósuljon?

      Mennyi publikáció készült, abból mennyi az Akadémia általi finanszírozás és az mennyibe került, továbbá mennyi esetében fizettek a kiadás jogáért más gazdálkodók és mennyit?

      :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
      ……………………………………………

      Válasz
    • zolatiguszti

      2019-05-06 at 23:24

      Fent Ferenc Orosz megfigyelőként magát aposztrofáló kommentelő ugyanezt írja a cikk hazudik nem így volt.
      De ő szerint 78%-kal fogadták el az első döntést.
      Maga szerint meg 82%-kal.
      Akkor most itt ki hazudik?
      Na erre találta ki a kriminalisztika a keresztkérdéseket és a kihallgatási taktikákat.

      Válasz
    • vg

      2019-05-07 at 07:19

      Az utolsó bekezdésnél már-már sírógörcsöm volt. Szegények, kényszerítik magukat, hogy továbbra is ilyen rossz legyen nekik!

      Válasz
    • Kerekferke

      2019-05-07 at 10:56

      Kutatóóó?!
      Ilyen hablatyvitéz mint “kutató”?
      😂🤡😁

      Válasz
  6. saghi rozalia

    2019-05-06 at 20:21

    Létre kell hozni a Nemzeti Tudományos Akadémiát. Testületet bízni meg a szervezéssel. Az új Intézménybe átemelni amelyre szükség van, a többi lehet független.

    Válasz
    • Benedek Károly

      2019-05-06 at 21:15

      A többit meg nem kell finanszírozni.
      Valóban létre kell hozni a Nemzeti Tudományos Kutató Központot, oda koncentrálni a nemzetstratégiailag releváns, hasznos kutatásokat.
      Az Áltudományos KAKAdémiától a rá való összeget megvonni.
      KŐKEMÉNYEN ODA KELL HATNI!
      Arra is kíváncsi vagyok, hogy mekkora az átfedés a CEU-val, akár a Szcientológusokkal, TADZ-szal, Amnestyvel a köztestületben. 14 ezer tagot számlál. A szám megdöbbentett.
      Hogy működik a tényleges tagjelölés, felvétel? Hány munkásőr ajánlott be hány munkásőrt?!
      Trencsényi Waldapfel Imre munkásőr, klasszikafilológus, akadémikus még lisztollyal az oldalán járt az ELTE bölcsész karára előadást tartani.
      Nem volt az olyan régen, vannak, akik még emlékeznek rá.

      Válasz
    • Namond

      2019-05-06 at 21:36

      Ha jól emlékszem a Tudós Társaság azaz az Akadémia egyesületként lett megalapítva, tulajdonosa a Magyar Királyság volt.

      Felügyeletet a Parlament illetve képviselői pl Széchenyi (társadalmi megbízásban, bármiféle akadémiai kifizetés nélkül) gyakoroltak, ez a testület idővel elkopott (lehet kitelepítették).

      Ma már nincs tulajdonosi felügyelet az MTA, pedig még a MNB felett is van.

      Az operatív vezető a titkár volt, ma már akadémia elnöke irányítja az idővel felduzzadt háttér és kutatói szervezet.

      Válasz
  7. ova

    2019-05-06 at 21:37

    Talán a tanári pálya megtartásához szükséges portfolióhoz hasonlóan itt is meg lehetne követelni a bölényektől egy hasonló munka bemutatását.

    Válasz
  8. Torockó

    2019-05-06 at 21:45

    Kizárólag a magyar parlament vétózhatja meg a kormány döntését. Az MTA nem. Ez a jogszabály.
    Szerintem az ügy tisztázásáig fel kell függeszteni az intézetek állami támogatását, addig éljenek az általuk megtermelt pénzből, egyéb támogatásokból.
    Pár hónap után könyörögni fognak.
    Kár meg nem származik, hiszen haszon sincs belőlük. Megspórolunk néhány száz milliót….

    Válasz
    • Netta

      2019-05-06 at 22:23

      Nem lejátszott a meccs.

      Válasz
  9. Dani

    2019-05-06 at 22:19

    1994. évi XL. törvény

    2. § * (1) Az Akadémia az e törvényben meghatározott feladatainak ellátása céljából közfinanszírozású kutatóhálózatot, kiszolgáló és egyéb intézményeket létesít és működtet, amelyek felett irányítási jogot gyakorol, valamint – a 23. § (6) bekezdésében foglaltak szerint – gazdasági társaságokat létesíthet, amelyek tulajdonosi jogát gyakorolja. Az Akadémia a tudományért, művészetért tevékenykedő más szervezeteket is támogathat.

    (2) * Az Akadémia a központi költségvetésben önálló fejezetet alkot.

    (3) Az Akadémia esetében a köztestületekre vonatkozó szabályokat az e törvényben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

    ———————————————————————————————–
    Amíg ez a törvény hatályos addig az akadémia álláspontja helytálló. Ha valakinek ezzel problémája van, az forduljon az országgyűléshez.

    Válasz
    • Namond

      2019-05-07 at 02:04

      Dani,

      Nem eszik olyan forrón a kását.

      FIGYU: Dani;

      1994. évi XL. törvény a Magyar Tudományos Akadémiáról

      A Magyar Tudományos Akadémiát a nemzet a magyar nyelv ápolására, a tudomány szolgálatára hozta létre.Jogos társadalmi igény, hogy a magyar tudományosság nagy múltú nemzeti intézményének működési és tevékenységi szabadsága – a tudományt művelő és képviselő más intézmények autonómiáját nem csorbítva – önkormányzati jogainak törvényi megerősítésével kiszélesedjék, belső életének demokratizmusa erősödjék.

      3. §(1) Az Akadémia közfeladatai a következők:

      b) tudományos kutatások folytatása céljából, a központi költségvetésből támogatott főhivatású kutatóhálózatot tart fenn, megalkotja működési szabályait, és hatékonyan működteti azt;

      e) az Országgyűlés vagy a Kormány kérésére a kompetenciájába tartozókérdésekben kinyilvánítja szakmai véleményét;

      k) szorgalmazza és segíti a tudományos kutatások eredményeinek társadalmi és gazdasági hasznosítását;

      (3) Az Akadémia elnöke évente tájékoztatja a Kormányt az Akadémiamunkájáról, valamint a magyar társadalom és gazdaság fellendítése érdekében elért eredményeiről.

      Dani, TELJESÜLT AZ ALAPÍTÁSI CÉL ÉS A KÖZFELADATOK?

      0)Demokratikus az Akadémia belső élete? MEGVIZSGÁLHATÓ EZ?

      1) Az Akadémia által fenntartott főhivatású kutatóhálózata MŰKÖDÉSE SZABÁLYOZOTT, HATÉKONY?

      2)Az Akadémia SZAKMAI véleményt fogalmaz meg, NEM POLITIZÁL

      3) Az Akadémia segíti – az egész világ – tudományos kutatásai eredményeinek társadalmi és gazdasági hasznosítását
      MEGTÖRTÉNT? HÁNY ESETBEN?? MENNYIT HOZOTT?

      4) AZ AKADÉMIA MILYEN ÉS MEKKORA ÉRTÉKŰ ÉS BEVÉTELT HOZÓ GAZDASÁGI EREDMÉNYEIRŐL, TUD BESZÁMOLNI AZ ELNÖK?

      Dani

      5) A törvény szerint az Akadémiának KELL FENNTARTANIA SAJÁT MAGÁT ÉS KUTATÓINTÉZETEIT. A kormánynak azt csak TÁMOGATNIA KELL, NEM FENNTARTANI.

      (EZ – a lógósók és a szakbarbár kutatók kedvéért) AZT JELENTI NINCS A KINCSTÁR ZSEBÉBEN TURKÁLÁS: az Akadémia ossza be amit kap)

      6) (2) Az Akadémia a központi költségvetésben önálló fejezetet alkot. ÉS HA OTT 5FT-AL SZEREPEL?. A TÖBBIT TERMELJÉK KI GAZDASÁGI TÁRSASÁGAI ÉS KUTATÓINTÉZETI HÁLÓZATA.

      ÉN JAVASLOM, NEKEM TETSZIK!

      Dani, JÓ LESZ ÍGY?

      Válasz
      • Dani

        2019-05-07 at 15:25

        Csodás, én sem állítottam hogy így tökéletes, csupán fel akartam hívni a jelenlegi jogállásra a figyelmet. Akkor most sikerül végre visszamenni az országgyűléshez és Palkovics köpködése helyett törvénythozni? Mert jelenleg nem a megfelelő szervezet próbál intézkedni.

        Egyébként nem illene lebecsülni a kutatóhálózat működését, pl(ez csak egy a sok intérményből) a Wigner- esetében Nukleáris Anyagtudomány és Űrfizika jellegű kutatások esetén nyilván jelentős kiadások mellett rövid távon kis bevétel a lehetséges. Ugyanakkor a kutatóhálózatok szerepe nem éves, hanem 10-100 éves távon térül meg. Vagy a NASA-t is le kellett volna szólni, hogy drága lesz az a holdraszállás, oldják meg pénz nélkül? Vagy a Manhattan program esetén az atombombát piacra kellett volna dobni a költségek finnanszírozására?

        Válasz
      • Namond

        2019-05-07 at 16:55

        Dani

        A jogállással kapcsolatos vita fenn áll.

        Senki nem becsüli le a kutatóhálózat működését, de jó néhány nem reál kutatás hasznossága, eredményessége, szükségessége megkérdőjelezhető.

        Nem vitatom a megtérülés termék életúthoz hasonló jellegét, ezért nem vitatom a hálózat létesítés és működtetés hosszútávú megtérülését sem.
        DE
        Minden évben letelik egy 10 és 100 év, vagyis minden évben el kellene számolni a múltbeli kiadások megtérülésével.
        Felhívom a figyelmét arra, hogy ha 30 évvel ezelőtt sikeres kutatásba fektettem 10 dkg arany értéket és az most térül meg, ma kb 3 kg arany, akkori – 30 évvel előbbi – árával leszek pénzemnél és még nincs hasznom.
        Ebben nincs kapzsiság, a világ pénzpiaca vásárlóerő változása okozták a 30x-os érték növekedést.

        Válasz
  10. Andromeda

    2019-05-06 at 22:29

    Tényleg hátborzongató, hogy lényegében az adófizetőknek semmi befolyása nem lehet az MTA-ra semmilyen értelemben.

    Válasz
  11. sanyi

    2019-05-06 at 23:59

    A tudós urak elfelejtik, hogy mindíg annak a nótáját húzzák, aki a pénzt adja. A pénzt pedig az állam/adófizetők adják, a végső szót is a választóknak kell kimondani egy igazi szavazáson.

    Válasz
    • vg

      2019-05-07 at 07:18

      Kicsit más ám a tudós logika! Az a mi pénzünk, azt csinálunk vele, amit akarunk. Sajnos ez azért több helyről is ismerős. Hamar kialakul ez a gondolatmenet közpénzek közelében…

      Válasz
      • Namond

        2019-05-07 at 12:23

        vg
        Minősítsünk: Hamar kialakul ez a TÉVES gondolatmenet közpénzek közelében…

        Válasz
  12. Kutató

    2019-05-07 at 08:14

    Nos, a tudományos kutatás az már csak olyan, hogy az átlagember nem fogja érteni. Azt sem, hogy miért kell arra pénzt adni. Csak éppen használja az eredményeket, annak ismerete nélkül, hogy hogyan jutott hozzá.
    A nagyon sok értelmetlen gyűlölködés mellett van egy-két értelmes kérdés is. Namond ugyan jó kérdéseket tesz fel, aztán beáll a többi közé. 5 Ft támogatás, a többit meg termeljék ki? Ez a piacorientált kutatóintézet, létezik ilyen Magyarországon, a Bay Zoltán intézethálózat. Borzalmasan nagy pénzekkel létrehozták (nagyon sok milliárd ment bele), aztán most piaci alapon nem működik. Az ok az, hogy a külföldi gyártóknak nem kell, a hazai versenyszféra meg a vaskos kormányzati megbízásokért versenyez, újat gyártani nem akar. Tisztelet a kivételnek.

    Namond csaknem minden kérdésére ott van a válasz az MTA honlapján. Ott van minden intézetre az éves pénzügyi összegzés, mennyit kaptak, mennyit hoztak, milyen forrásból. A költségvetési támogatáshoz kb. ugyanannyit hoznak pályázatokból, ezen belül kb. a fele-harmada piaci alapon. Csak az MTA KOKI-ban van valami 5-6 European Research Council projekt, a maga darabonként 300 millió Ft körüli európai forrásával. Csodálkoznék haa az itt fröcsögve kommentelők összesen hoztak egy ilyen projektnyit az országnak.

    A demokratikus működés? Minden fent van a neten. Részletes beszámolók és jelentések. Csak persze nem olvassátok, mert fröcsögni egyszerűbb, meg élvezetesebb.

    Ez az egész cikk meg a hozzá fűzött számos komment nekem alapszintű történelmi leckét mutat: Lenin fiúk, nyilasok, ÁVH-sok, mindegy, kollaboránsok vagytok.

    Válasz
    • Döme

      2019-05-07 at 09:05

      Normális maga?
      Lehet, hogy “okos”, “kutató”, netán akadémikus, de akkor sincs joga általánosítani!
      Szerintem magának (nem Önnek) fogalma sincs arról, amit ide köpködött: “Lenin fiúk, nyilasok, ÁVH-sok, kollaboránsok.”
      Menjen és tanuljon egy kis történelmet!!

      Válasz
      • Kerekferke

        2019-05-07 at 10:59

        Ez valami tanársegéd a foximaxi-lédy giga vizilófia tanárnyékszéken, havi apanázsért. 😛😂

        Válasz
    • saghy rozalia

      2019-05-07 at 14:18

      Kutató, mi haszna az országnak abból a sok projektból amire a pénzt összehozták?

      Válasz
    • Namond

      2019-05-07 at 15:06

      T. Kutató,

      Meglehet a a tudományos kutatás olyan misztikus dolog, mint a levitáció és az olyan poroslábú egyszerű polgár mint én nem értheti.

      A misztifikáció számomra mindig gyanús, szerintem három lehetőség van, az interpretátor nem tudja miről, hogyan beszéljen, a takargatott dolog egyszerű mint a faék, vagy nincs is a takaró alatt semmi.

      Nos ha kutatni nem is, keresgélni én is szoktam, eszközöket, anyagokat, ismereteket, megoldásokat elméleti és fizikai problémákra az utóbbit azért, mert lusta vagyok és nem szándékozom újra feltalálni a kereket. De a nem találok megoldást, sablont, sablonokat készítek és azt próbálgatom a problémára, Ez a próba szerencse módszere amit ÖNÖK is alkalmaznak, ugyebár?
      (Látja nem tegezem, magázom!)

      Nem értem kommentje harmadik mondatának logikai kapcsolatát az első kettővel és nincs benne alany, de érdekelne mihez jutottam én hozzá, amit az MTA alkotott?

      MINT A 1994. évi XL. törvény mondja az Akadémia tartja fenn magát és hálózatát a KORMÁNY CSAK TÁMOGATÁST NYÚJT.
      SŐT A KORMÁNY CSAK PROJEKT FINANSZÍROZÁSI TÁMOGATÁST NYÚJT TÖRVÉNY SZERINT nem intézményi működést finanszíroz.

      PÉLDA: Határozza meg az ideális fazekasagyag anyagösszetételét, szemcsenagyságát a készítmények igénybevételétől függően. Határozza meg az egyes agyagtípusok korát és a lelőhelyi geológiai képződmények alapján lehetséges fellelhetőségi helyeiket. A lehetséges lelőhelyek esetében mérje fel a bányászati joggal rendelkező természetes és jogi személyeket.
      Határidő egy év, költségkeret 3,5 mFt.

      Az MTA ugye csak az első mondatig pályázna, mivel az egy laborban eldönthető, esetleg a másodikra is, de a harmadikra ahol a haszon van már nem.
      Kutatása eredményét publikálná a kiíró engedélye nélkül, a megrendelő meg versenyezhetne az agyagbányákért másokkal, ugye?

      Kutató intézet csak piacorientált lehet, alapfeladata az oktatás mellett.
      Olyan kutató intézet nem lehet, amit azért tartunk fenn – tartunk, én is és a többi “gyülölködő” kommentelő is – mert van néhány ember aki kutató akar lenni és azt akar csinálni amihez kedve van, mások beleszólása nélkül.
      Ilyen pénznyelő kutató intézet még az IBM, GM sem tart fenn, a vállalkozások a bányából szént, a kohóból fémet, a kutatótól piacképes eredményt, szabadalmat várnak.

      Az MTA külső környezetétől függetlensége mesebeszéd, amíg a külső környezete tartja fenn és tartja el, amíg az általa használt eszközök, vagyontárgyak az államéi nem független szolgálni kénytelen.
      Írásából kiderül, hogy ÖN szerint az MTA önfinanszírozási mutatója 40-50% ez bizony elég kevés a függetlenséghez.

      Az MTA belül lehet demokratikus, belül érvényesülhet a kutatás szabadsága a kutatási feladatok ellátása módszerei kiválasztásában és alkalmazásában, a kutató FELELŐSSÉGÉVEL.

      ÖN említi a European Research Council projekteket, ezek esetében elfogadja az MTA az ERCEA IRÁNYÍTÁSI, szabályozási, kinevezési, dokumentálási, jelentéstételi, elszámolási kötelezettségeket VAGY EZEK IS KORLÁTOZZÁK A KUTATÁS SZABADSÁGÁT, AZ AKADÉMIAI FÜGGETLENSÉGET?

      A “Csodálkoznék haa az itt fröcsögve kommentelők összesen hoztak egy ilyen projektnyit az országnak.” kijelentésre, kérdem mit hoz ez az országnak?

      Megjegyzem én részt vettem és a magam területét irányítottam M.O földalatti gáztározó rendszere kialakításában, és az Orenburgi egyezmény szerinti magyar gázellátás biztosításában. Az eltelt 30 illetve 40 év alatt ennek a munka eredményét minden magyar ÖN is élvezhette, de az eredmény rám eső része know-how díja mennyit érne a szabadpiacon, különösen jelenértékben számolva?

      Örülök, hogy kérdéseimmel kapcsolatban sok minden van MTA honlapján, ha megnézném biztos lenne még ezer további kérdésem és lehet megütne a laposguta a csúsztatások és amatörizmus miatt. (Hasonlóan mint a PS-ben cikkezett Hintalovon Alapítvány közzé tett anyagai esetében, ahol egymást érték a Ptk-t, pénzkezelési szabályokat és számviteli törvényt sértő tevékenységek nyomai.)

      A demokratikus működés neten levő dokumentumai annyit érnek, mint a működés és gazdálkodás szabályzatai, ha betartják az helyes, de ha azért vannak mert előírták akkor semmit nem érnek.
      Ha vizsgálnám az ÖNÖK demokráciáját, próbát, helyszíni felvételt és kísérletet végeznék és az eredményt ütköztetném azokkal a dokumentumokkal.

      Nem azért kommentelek, hogy gazdálkodókat világítsak át, hanem azért, hogy megosszam véleményem, ismereteim és problémalátás módom.
      Tehát én, mint szabad és független individuum, szabadon és függetlenül alakítom véleményem és nem hagyom magam befolyásolni, nem nézem meg a honlap anyagait.

      Ami az alapszintű történelem leckét illeti, hadd segítsek.
      A Lenin fiúk, nyilasok, ÁVH-sok, velük kollaborálok elitista szocialista ideológiát követtek.

      Az Akadémia vezetői és kutatói szintén elitista ideológiát követ felmagasztalva a tudományos szabadságot, misztifikálva a tudományos kutatást és kutatókat, mindezt a pénzért és kevesebb munkáért.

      Mindez nagyon emlékeztet egy sámán táncára, aki nem gyógyít, de rázza a csörgődobot, rikoltozik, illatos füstöt ereget a támogatok, büdöset a kételkedők orra alá, mindezt azért, hogy igazolja létét és a közösség eltartsa, megkapja a tyúkját.

      Nos, tehát kár a fröcsögésért, a függetlenség és a tudomány szabadsága csak az MTA-n belül értelmezhető, a külső környezet felé nem attól az MTA nem független.

      Az MTA és ÖN is, pénzforrásai elszámoltatása ellen nem észérvekkel lép fel, hanem politikai rendezvényekkel, elitista ideológiájú (mint a Lenin fiúk, nyilasok, ÁVH-sok, velük kollaborálok) ürügyekkel.

      Az itt kommentelők többsége, én is elit ellenes – populista – megnyilatkozású, patrióta.

      Válasz
      • Kutató

        2019-05-07 at 16:42

        Nos elég hosszú a válasz, nagyon hosszú lenne a viszont-válasz, engedje meg, hogy csak néhány dologra reagáljak (a tegeződést azért alkalmaztam, mert ebben a térben egyenlőek vagyunk).
        A hasznosság. A jelen kormányzat korábbi időszakában volt olyan, hogy Országimázs Központ. Tételezzük fel, hogy Önök ezt is támogatnák. Vajon az országimázsban nincs benne a kultúra és a tudomány? Nincs benne az, hogy a magyar kutatók számos nemzetközi folyóiratban szerkesztőségi tagok, konferenciák és nemzetközi társulatok vezetőségi tagjai? Ez is megtermelt érték. Ha nem akarunk banánköztársasággá válni, ahol a könnyen megvehető politikai vezetés mellett rabszolgák termelnek olcsón, akkor a Kultúrnemzet fogalmába beletartozik az is, hogy vannak kutatóintézetek. Amikor egy nagy gyártó idejön és nem mondjuk egy szomszédos országba, akkor az általános szellemi infrastruktúra és az adott ország képe is ott van a döntés mögött. Ez az Ön életében is ott van, még ha nem is tud róla.

        Milyen anyagi hasznot kapott az MTA intézetektől? Sorolhatnám a növénynemesítést, a környezeti állapot felmérését, a technológiai fejlesztést (igen, pl. az MTA TTK egyik intézetében repülőgépek hajtóműgyártójának oldottak meg egy komoly technológiai problémát), a gyógyszerfejlesztést (KOKI, MTA TTK, stb.), szénhidrogénipari kutatást (pl. a MOL-nak), stb.

        Egy alapkutatással foglalkozó intézet SOHA ÉS SEHOL nem fog önállóan, állami támogatás nélkül megmaradni és működni. Ön látom, hogy a piaci világból érkezik, de értsük meg, piacorientált kutatóintézetre is szükség van, de ott soha nem fognak gyökeresen új dolgokat feltalálni és soha nem fognak a nemzetközi tudományban megjelenni, mert a feladat cél- és termékorientált és nagyrészt olyan feladatokat kapnak, aminek az eredménye nem publikus. Ettől függetlenül és emellett a fejlett országokban vannak alapkutatást végző intézmények, ahol az állami támogatás aránya 80% körüli. Ilyen a Max Planck intézethálózat is. Még az USÁ-ban is vannak ilyenek, lásd a Woods Hole Intézet.

        A lényeg valószínűleg az utolsó mondata: az elitellenesség és populizmus. Innen kezdve persze nincs miről beszélni, mert mondhatok én érveket, semmit sem érnek. Én számos kutatóintézetben jártam a világban, bízvást mondom, az MTA kutatóintézet-hálózata a támogatás mértékénél sokkal jobban teljesít. Egy francia kollégám mondta, amikor elment egy Max Planck intézetbe dolgozni, hogy még szoknia kell, hogy ennyi pénze van. Nyilván mindig van mit javítani, erősíteni, de nem az a módja, hogy leromboljuk ami van, mert a következőt felépíteni sokkal drágább és sokkal több ész kell hozzá, ami itt láthatóan nincs meg.

        Válasz
      • Namond

        2019-05-07 at 18:18

        T Kutató

        Fenntartva:
        Én, mint szabad és független individuum, szabadon és függetlenül alakítom véleményem és nem hagyom magam befolyásolni csak ész érvekkel.

        A végén kezdve.
        Nem az elitizmusra tett megjegyzés a lényeg. Az az ÖN érzelmi túlfűtöttsége miatti dehonesztáló megjegyzései visszautasítása a küldőnek.

        Lényeg:
        “Az MTA külső környezetétől függetlensége mesebeszéd, amíg a külső környezete tartja fenn és tartja el, amíg az általa használt eszközök, vagyontárgyak az államéi, nem független azt szolgálni kénytelen. A függetlenség és a tudomány szabadsága csak az MTA-n belül értelmezhető, a külső környezet felé nem, attól az MTA nem független.”

        Gondolom azzal Ön is egyetért, hogy független rendszer csak önfenntartó rendszer lehet.
        Pl: Egy holdjáró lehet független, sőt kibocsájtásra képes rendszer, de a vezérlő vagy kommunikációs rendszere nem.

        Hasznosságot illetően, mint Dani kollégájának írtam:
        “Senki nem becsüli le a kutatóhálózat működését, de jó néhány nem reál kutatás, kutató, intézet hasznossága, eredményessége, szükségessége megkérdőjelezhető.
        Nem vitatom a megtérülés termék életúthoz hasonló jellegét, ezért nem vitatom a hálózat létesítés és működtetés hosszútávú megtérülését sem.”

        Tudom, hogy a TUDOMÁNYOS TÁRSASÁG alapítása nem piaci előnyökért, hanem imázsépítési céllal, a nemzettudat erősítése a Kultúrnemzetek közé emelkedés érdekében létesült.
        Ezt bizony az Akadémia vezetése, kutatói elfeledték.

        Azokat az eredményeket, melyeket felsorolt nem kommunikálták a finanszírozó közösség – nemzet – felé, pedig örömmel olvasnánk az áruk, gyártmányok címkéin, hogy az MTA WXZ intézetének alap és vagy alkalmazott kutatásán alapul.
        Akár ragaszkodhattak volna ahhoz, hogy azon repülő hajtóműn tábla legyen elhelyezve a MTA TTK intézet megjelölésével, imázs és piac építési célból.

        (Tudom, ennek nincs igazi magyar hagyománya, a történelmi időkben magyar népi mesterek nem, csak városi főként német mesterek használtak mesterjegyet készítményeiken.)

        Tisztában vagyok vele és szerintem a komment közösség többsége is az alapkutatások költségességével, és meg is békülnek vele ha látható az eredmény, lásd árú feliratozás.

        Megfontolandó az, hogy az alapkutatási eredmények mikor publikusak, hogyan érhető el, hogy az alapkutató intézmény részesedjen az alkalmazott kutatás piaci eredményéből.

        Nem kellene-e az Önök eredményeit publikálás előtt tovább menedzselni az alkalmazott kutatás eredményének piacra kerüléséig?

        Kérdem mi okozta a különbséget Edison és Tesla sorsa között? Vigasz az, hogy Tesláról mintázták az utolsó száz év őrült tudós figuráját? Én nem örülnék, ha Tesla helyett a filmekben, a magyar állam szerepelne mély szegénységben.

        A lényegesek a fentiek.
        Az alábbiakat a jobb megértés érdekében írom.
        Ön írja “a tegeződést azért alkalmaztam, mert ebben a térben egyenlőek vagyunk”.
        Nem vagyunk egyenlőek, Ön többet ér a maga helyén mint én, én többet érek a magam helyén mint Ön.
        Azonban egyelő jogokkal rendelkezünk a virtuális tér használatában és használata közben.
        Feltételezem, telefoni, levélbeni kommunikációs kapcsolat esetén Ön sem választja a tegező formát.

        Az egyenlő jog, nem jelent egyenlő értéket. Az egyenlőség liberális jelszavának félre értelmezése, a két fogalom összemosása, a mai libertínus-anarchista társadalmi fellazítási eszköztár része, ne dőljön be ennek.
        A világos kategóriák megőrzése fontos a tisztán látás érdekében, különösen egy kutatónak.

        Válasz
  13. Vox populi

    2019-05-07 at 08:19

    Vékás Lajos összehozott egy selejt Ptk.-t,majd mikor a hozzáértők korrigálták a szellemi selejtjét,és helyesen,félreállították,megsértődött.
    Most törlesztett! Ime a nagy jogtudós,aki saját érdekei szerint hajlítja a jogot!

    Válasz
  14. Jegesmaci

    2019-05-07 at 08:25

    Trükközés, mint az EU Sargentini jelentésénél. Régi bolsevik trükk. Persze a demokrácia jegyében.

    Válasz
  15. Várközi

    2019-05-07 at 08:32

    Egy nemzetközi tudományos bizottság a székely – magyar rovásírást be akarta venni a világ négy legősibb írása közé. Az (M)TA ezt megakadályozta.

    Válasz
  16. gyozo2018

    2019-05-07 at 09:54

    Az MTA liberálnyilasbolsi dagonya pénzszivattú, behálózva ceu-féle destruktív-anarchista fedőszervezetekkel.

    Válasz
  17. Kerekferke

    2019-05-07 at 10:53

    1. A költségvetési finanszírozásról az országgyűlés dönt;
    2. Az ogy döntése nem felülírható
    3. A kormány megteheti, hogy kutatóintézeteket hoz létre, s a pénzt oda csoportosítja;
    4. az MTA-nál maradt intézetek közül csak a nemzetstratégiailag, gazdaságilag fontos és profitáló kutatásokra ad pályázatok útján célzott támogatást, melynek sorsát folyamatában követi, ellenőrzi;
    5. Vérszívókkal, hellerekkel, tgmekkel a levesbe.

    Válasz
  18. Mátyás

    2019-05-07 at 12:13

    Kár, hogy mindentől független az akadémia, még a saját nemzetétől is. Egy szervezettől viszont nem független, a szabadkőművességtől.

    Válasz
  19. Polgár

    2019-05-07 at 12:35

    Na most kell azonnal véget vetni ennek a wirtschaftnak! Elég!

    Válasz
  20. jobb-ágy

    2019-05-07 at 13:39

    A működésébe nem is szól bele, csak a nem működésébe!

    Válasz
  21. Gedeon Szánti

    2019-05-07 at 16:38

    …törvényt…minél előbb véget kell vetni ennek a huza-vonának…Palkovics miniszterre kell bízni…

    Válasz
  22. Blans

    2019-05-07 at 18:54

    A kutatók zöme nevesincs “tudományos folyóiratokban ” angol nyelven publikál.Ez a vszeobsíj ekvivalent ./ nincs cirill betűm /.Gyakorlatilag senki sem olvassa ezeket .A nagyközönség majd talán a Blikkből értesül.

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Magyar ugar
2019-05-06
PestiSrácok.hu

Kapcsolódó témákközgyűléskutatóintézetek függetlenségeMagyar Tudományos Akadémiaszavazás

Több Magyar ugar

Apáti, Bencsik, Füssy, Velkovics – jobboldaliak küzdelme a balliberális polip ellen (Az Ügy, PestiTV)

Jurák Kata2021-01-23
Több

Amit szabad Merkelnek és Kurznak, azt nem szabad Orbánnak? – Az EU-fetisiszta ellenzék nem áll le a hazugságokkal

Tisóczki Flóra2021-01-23
Több

Egy igaz, egyenes ember: Varga László kereszténydemokrata politikust hiába próbálták beszervezni, erre esélyük sem volt

Tóth Eszter Zsófia2021-01-23
Több

Egymásnak estek a fiatalok: már az egyetemistáknak is elegük van a free SZFE-s zsebforradalmárokból

Szarvas Szilveszter2021-01-23
Több

Szélsőbaloldali kotyvalék a Párbeszédtől: minden ország kormányába transznemű embereket szeretnének, miközben negédesen nácikat mosdatnak – Dr. Pintér Gábor a Karanténvlogban

Szabó Gergő2021-01-23
Több
Frankó Endre

Gripen-kötelék is búcsúzik Frankó Endrétől, az utolsó magyar pilótától, aki a második világháborúban is harcolt

Tisóczki Flóra2021-01-23
Több

Kubatov Gábor a PestiTV-ben: Ne legyen nyugodt az ellenzék, féljenek csak 2022-től

PestiSrácok.hu2021-01-22
Több

Szabó Tímea és a Párbeszéd szerint az lenne a természetes, ha minden ország kormányában helyet kapnának melegek, transzneműek és színesbőrűek (Karantén-vlog)

Szabó Gergő2021-01-22
Több

Bauer Tamás zároltatta az ÁVH-nál körmöket tépkedő apja önleleplező interjúját

Pilhál Tamás2021-01-22
Több

Az ellenzék Bidennek is hűségnyilatkozatot tett, azonnal felajánlva a magyar érdekek teljes feladását

Bálint Botond2021-01-22
Több

Újabb vérlázító ítélet: csak megrovást kapott a fideszes politikus tudatos lejáratásáért a 444.hu munkatársa

Jurák Kata2021-01-22
Több

Operatív törzs: a koronavírus természete, hogy változékony, mutációra alkalmas, ezek viszont jelenleg nem befolyásolják az oltóanyagok hatékonyságát

PestiSrácok.hu2021-01-22
Több

A Magyar Dolgozók Pártja és az Index szerint is részt vett kínvallatásokban Bauer Tamás apja

Bokor Gábor2021-01-21
Több

Hullanak a fejek a V. Naszályi Márta vezette Budavári Önkormányzatban

Kroó Zita2021-01-21
Több

Valami nagyon nincs rendben az Altus-kölcsönökkel, Budai Gyula nem is hagyja annyiban

Füssy Angéla2021-01-21
Több

Az SZDSZ nem szűnt meg, csak átalakult – Iványi Gábor most a II. kerületben tarhál Őrsi Gergely polgármester segítségével

Kismarty Anna2021-01-21
Több

A nyugati világ megérett a pusztulásra, Clinton titkárnőjétől eljutottunk a transznemű miniszterhelyettesig – Nézze meg a Pesti galerit! (Videó!)

PestiSrácok.hu2021-01-21
Több

Hadházy Ákos hazugságok sorával bukott le, halottgyalázó akciója elképesztő károkat okozott a temetkezési szakmának

Füssy Angéla2021-01-21
Több

Recseg-ropog a roncskoalíció Szigetszentmiklóson is

Kroó Zita2021-01-21
Több

Kormányinfó: több országban elkezdődött a tömeges oltás, Brüsszel azonban jelentősen le van maradva

Bokor Gábor2021-01-21
Több

Most sem “az elvtársaknak lett annyi” – Elhunyt kollégánk és barátunk, Hanczár János író, újságíró és humorista

Huth Gergely2021-01-21
Több

Körmös Bauer fia szerint ÁVH-s papája jogilag teljesen ártatlan volt, egy ujjal sem ért soha senkihez

Pilhál Tamás2021-01-21
Több

A haverok zsebének kitömésére igen, a köztéri kukák megtartására nem futja a fővárosnak

Kroó Zita2021-01-20
Több

Budai Gyula a PS-nek: Trükkök százait veti be a gyurcsányista Czeglédy és védői

Füssy Angéla2021-01-20
Több

Az Apró-villa története és a Gyurcsány-család vagyonosodása miatt csapott össze a két karéj a Polbeat Pankrációban (VIDEÓ)

PestiSrácok.hu2021-01-20
Több

Trianon 100 – Hogy lehet, hogy a Trianonnal szétcincált Magyarországból még a háborút kirobbantó Ausztria is kapott?

Susánszky Mátyás2021-01-20
Több

A bíróság szerint a libsi Szinetár Dóra nyugodtan hazudozhat Apáti Bencéről

Pilhál Tamás2021-01-19
Több

A magyar celebvilágban a politika tabunak számít?

PestiSrácok.hu2021-01-19
Több

Európa Projekt – Válaszoltak az emberek: bevándorlás helyett gyermekvállalást!

Tisóczki Flóra2021-01-19
Több

Tarlós István a PS-nek: akárhogyan is bűvészkednek Karácsonyék, tény, hogy ötmilliárddal megdrágították a Lánchíd felújítását

Szalai Szilárd2021-01-19
Több

Újabb védőt zárt ki a Szegedi Ítélőtábla Czeglédyék büntetőperéből

Füssy Angéla2021-01-19
Több

Csupán az volt a bűnük, hogy németnek születtek (László Petra megrendítő kisfilmje a kitelepítés napjáról)

Jurák Kata2021-01-18
Több

Nem tárgyalhatja újra a Szegedi Törvényszék a Szeviép-ügyet

Füssy Angéla2021-01-18
Több

Fizessek-e százezer forintot Donáth Annának, hogy beoltassa magát?

Susánszky Mátyás2021-01-18
Több

Kapaszkodjanak meg, most a szegedi diákok akarnak “felszabadulni” az elnyomás alól – itt a freeSZTE!

Bokor Gábor2021-01-18
Több

Elbocsátások a szociális ágazatban és extraadó: csődközeli helyzetben lehet az óbudai önkormányzat

Füssy Angéla2021-01-18
Több

Hatalmas a zűrzavar az átláthatóság élharcosaként tündöklő Kétfarkú Kutyapárt pénzügyi beszámolójában

PestiSrácok.hu2021-01-18
Több

Őseink „sztyeppei migránsok” és „rablógyilkosok” voltak a magyargyűlölő 24.hu szerint

Pilhál Tamás2021-01-18
Több

Jó reggelt Budapest! – Hivatalosan is visszatért a Demszky-korszak

PestiSrácok.hu2021-01-18
Több

Hétvégi ház volt Szlovákiában, amikor rátaláltak Horthy étkezőkocsijára (PS-VIDEÓ)

Susánszky Mátyás2021-01-18
Több

Harcra fel! – Társadalmi felmérést készít az igazságügyi tárca a Facebook-cenzúráról (A Riporter!)

Szarvas Szilveszter2021-01-18
Több

Kilencszáz embert oltottak be az Olajág Idősotthonokban (PestiTV-videó!)

Jurák Kata2021-01-17
Több

Háború van! – DK-s propagandakampány indul, hogy a felelőtlen haveri pénzszórást a kormányra kenjék

Susánszky Mátyás2021-01-17
Több

A családpolitika is az életellenes erők kereszttüzében áll, pedig a tét az, hogy lesz-e magyar jövő a Kárpát-medencében

Kovács Attila2021-01-17
Több

Rekordmértékű romlás és kiábrándulás a Pikó-féle Józsefvárosban, szeméthelyzet Budapesten – Pesti Riporter

Szabó Gergő2021-01-17
Több
Gördítsen többért
Blogok
  • 061

  • “Ha a népzene jobban benne lenne a köztudatban, jobb ország lennénk” – 70 éves Hamar Dániel
    0612021-01-22
  • Jó kedvvel, bőséggel – Online programok a magyar kultúra napján
    0612021-01-22
  • Tutiblog

  • Galla Miklós megőrült?
    Magyarisztáni rögvalóság2020-12-10
  • Belehaltak a járványba? Hát a DK-nak az jó!
    Tutiblog2020-12-09
  • Az Öreg

  • „Ki egyszer rúgott magyarba, szinte kedvet kap a rúgáshoz” – A Médiaháború végjátéka és az új remény
    Az Öreg2021-01-10
  • Kivéreztették az Új Magyarországot – Amikor Horn bizalmasa, az olajügyes Kelemen irányította az egyetlen jobboldali napilapot
    Az Öreg2020-12-15
  • „Ki egyszer rúgott magyarba, szinte kedvet kap a rúgáshoz” – A Médiaháború végjátéka és az új remény
    Az Öreg2021-01-10

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • Aristo

  • A párbaj
    Aristo2021-01-19
  • A bosszú
    Aristo2021-01-16
  • Ki ette meg a misszionáriust?

  • Az ellenzék progresszív jövedelemadó-terve a magyar középosztály gyilkosa
    Ki ette meg a misszionáriust?2021-01-17
  • Egy karácsony majdnem szaloncukor nélkül
    Ki ette meg a misszionáriust?2020-12-25
  • Erdélyi levelek

  • A Bodu-jelenség
    Erdélyi levelek2021-01-22
  • Ébresztő!
    Erdélyi levelek2021-01-16
  • VBT blog

  • Micsoda abszurd egy nap…
    Blog2021-01-19
  • Nem vonulok rezervátumba!
    Blog2021-01-18
  • Igényes honlap, igényes egyetem /forrás: 444.hu
    Földosztás és szabadegyetem, avagy két libbant program holnapra
    Blog2020-08-12
  • Antirasszista zenevonat
    Blog2020-08-03
  • Bezzegnemzetek

  • Nem adhatok mást, csak mi lényegem – Így kezeli Európa a járványt
    Bezzegnemzetek2020-03-30
  • A magyar sporttörténelem kisantant dézsmálói – II.
    Bezzegnemzetek2019-09-30
  • Máté T. - kávé mellé

  • Egy év múltán…
    Máté T. - kávé mellé2019-09-16
  • Máté T. Gyula feleségének üzenete
    Máté T. - kávé mellé2018-09-24
PestiSrácok

I M P R E S S Z U M

A PestiSrácok.hu kiadója az Insider Media Lapkiadó Kft.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/185-2/2016
A szerkesztőség és a kiadó postacíme: 1536 Budapest, Pf. 246.
A kiadásért felel: Szenvedi Zoltán Ügyvezető
Főszerkesztő: Huth Gergely
Lapigazgató: Stefka István
Hírigazgató: Szarvas Szilveszter
Főszerkesztő-helyettes: Bálint Botond
Lapszerkesztők: Jurak Kata, Pámer Dávid, Szentkirályi András 
Főmunkatársak: Ferkó Dániel , Füssy Angéla, Mező Gábor,Pilhál Tamás, Lakatos-Szabó Fruzsina
Újságírók: Ambrózy Áron, Bokor Gábor,Csibra Tibor, Dezse Balázs, Juhári Andrea , Susánszky Mátyás, Szabó Gergő, Szalai Szilárd, Vésey Kovács László, Vincze Emília
Fotóriporter: Horváth Péter Gyula
PS Mozi: László Petra, Ragács András, Tihanyi Rita
Szerkesztőségvezető Mézes Gabriella
Szerkesztőségi titkár: Venczel Eszter
Informatikai vezető: Bori Zsuzsanna
és sokan mások...
Kontakt: [email protected]

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat


A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, a Tutiblog.com, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Ajánlja termékeit, szolgáltatásait a Gemius Hungary Kft. által hitelesített több-százezres olvasóközönségünknek!

Kontakt: hirdetes@pestisracok.hu

Puskás Bence

Sánta Annamária

PestiSrácok.hu ÁSZF

Copyright © 2015 PestiSrácok.hu

Orbán Viktor szakított Weberrel, de a Néppárttal még nem
Juhász Hajnalka: A Bősz Anett által emlegetett történelmi bűn az, ha a keresztényüldözés tényét ideológiai alapon meri megkérdőjelezni valaki