Pesti Srácok

A Jobbik nemrég reklámadót követelt, most a sajtószabadságért aggódik

null

Nem csupán a HírTV-LánchídRádió-Magyarnemzet szentháromság politikai irányultsága változott, hanem bizony a Jobbik médiapolitikája is 180 fokot fordult. Mondhatni, hogy Simicska ölelő karjaiban az egykori radikális pártnak is jól szembe kellett köpnie egykori önmagát, hogy végre a sok forgolódás után békés és kifizetődő egyetértésben fussanak párhuzamosan a végtelenbe.

Hiába erőlködik mostanság több jobbikos képviselő is, legutóbb például Z. Kárpát Dániel (született Zsiga Dániel) az EchoTV-ben azzal a magyarázattal előállni, hogy csak a stílus változott a néppártosodás során, a tartalom voltaképp maradt, mert ez nettó hazugság. A tények makacs dolgok.

Idézem a 2010-es választási program idevonatkozó részét:
PestiSracok facebook image

De nézzük a legutóbbi, azaz

2014-es “Kimondjuk, megoldjuk” című választási programba is bele

: “A korábbi kormányok közös bűneit testesíti meg a médiaoligarchák jelenléte, a hirdetési milliárdok kiáramlása az állami szférából, valamint a nemzetellenes médiatendenciák erősödése is.” (3.13.1. 65. Oldal) A sávos reklámadó bevezetésével új bevételi forrást teremtünk, véget vetünk a kizárólagosan profitorientált szemléletnek. Reklámokat társadalmi hasznosságuk és egyes tartalmi jellemzők alapján besoroltatnák. A kedvezőbb kategóriájú alacsonyabb különadót eredményezne a megrendelőknek. A közszolgálati és értékes tartalmak megjelenítését adókönnyítéssel és támogatásokkal segítjük, a törvénysértésekre azonnal és a lehető legnagyobb szigorral csapunk le. (3.13.3. 65-66. Oldal) És ezek után

volt pofája Zsiga Daninak az EchoTV-ben mérgesen visszakérdezni

, hogy szerkesztő úr, mondjon egy olyan részt a programunkból, ami megváltozott! A néppártosodás csak stílusbéli különbség, tartalmilag egyedül a Jobbik képviseli ugyanazokat a célokat évek óta... Nos, most, hogy a reklámadó ismét terítékre került és ismét szavazott róla a parlament, a Jobbik nem támogatta a kormány tervezetét. Sőt: Volner János, a Jobbik susnyásban eltévedt alelnöke odáig merészkedett, hogy a szavazás előtti héten, hasonlóan a ballibekhez,

a sajtószabadságért kezdett el aggódni a reklámadó miatt

... Persze, mert a reklámadó a Jobbik egyik komoly “szimpatizánsának” nagyon fáj. Simicska Lajosnak nem szeret sokat adózni... Ám Lajos baráti jobb-, vagy balkeze (most már eldönthetetlen metafizikai kérdés) pedig olyan fontos lett a Jobbiknak, hogy akár “az évek óta változatlan programjukat” is felül tudják miatta írni. A kereskedelmi televíziók koncessziós jogáról nem is beszélve... amely tüntetésen egykor még úgy hangzott Vona szájából, hogy porig romboljuk a kereskedelmi televíziókat... Most meg napról-napra egyre többet és egyre pozitívabban szerepelnek benne, s már nem akarják sem lerombolni, sem a koncessziós jogukat visszavonni. Javasoljuk, hogy ha tényleg őszinték akarnak lenni és nem akarnak változtatni a választási programjukon, akkor a 2018-ast majd így módosítsák: “A sávos reklámadó bevezetésével új bevételi forrást teremtünk, véget vetünk a kizárólagosan profitorientált szemléletnek. Reklámokat társadalmi hasznosságuk és egyes tartalmi jellemzők alapján besoroltatnák. A kedvezőbb kategóriájú alacsonyabb különadót eredményezne a megrendelőknek, ha azt Simicska Lajosnak hívják, vagy ha a médium pozitív jobbikos tartalmak megjelenítését vállalja, akkor adókönnyítéssel és támogatásokkal segítjük. Más, a Jobbikkal kritikus médiumra azonnal és a lehető legnagyobb szigorral csapunk le. A TV2 koncessziós jogát felülvizsgáljuk, az RTL Klubbét nem.”

Ajánljuk még