Minden napra jut valami kis “bulis” ellenzéki performasz: ma például az LMP szólította fel a kormányt, hogy áldozzon forrásokat a balatoni közúti és vasúti közlekedés további fejlesztésére. Érdekes, hogy ezt teszik napok óta: tegnap Molnár Zsolt, az MSZP budapesti elnöke a fizetős strandok ingyenessé tétele mellett kampányolt, ma meg jön az LMP, alig mérhető nanopárt.
A párt frakcióvezetője hétfői, online sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a Balaton az ország egyik legfontosabb természeti értéke és önmagában is fontos gazdasági tényező, amit azonban sok probléma fenyeget. Keresztes László Lóránt világos feladatnak nevezte a belföldi turizmus erősítését és azt hangsúlyozta, hogy a járványügyi és gazdasági helyzettől függetlenül is kimondható, hogy az ágazatban még nagyon komoly előrelépésekre van lehetőség. A képviselő kijelentette, hogy a kormány nem hozta létre azt a stratégiát, ami lehetőséget adna egy, a jelenleginél gyorsabb, olcsóbb és jobb minőségű közösségi rendszer kialakítására.
A Balaton északi partján a vasútvonalat fejleszteni kell, de a feladat már most sok évet késett, ráadásul nagyon szűk műszaki tartalommal valósul meg
– mondta. A villamosítás belátható időn belül csak Balatonfüredig készül el – tette hozzá. Kiemelte, ahhoz, hogy valóban csökkenjen a menetidő, biztosítani kell a megfelelő motorvonatokat is, de a MÁV néhány hete leállította a beszerzést. A politikus arra kérte a kormányt, hogy biztosítsa a hibrid motorvonatokhoz szükséges forrásokat. Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a kabinet a mellékvonalak elsorvasztása helyett olyan menetrendet alakítson ki, ami segíti, hogy a vasúti közlekedés megfelelő alternatívát kínáljon a közlekedőknek – szögezte le Keresztes László Lóránt. Hozzátette, a kormány jövőre sem készül megfelelő forrásokat biztosítani az alsóbbrendű közúti hálózat fejlesztésére.
Nos, kíváncsian várjuk, mivel rukkolnak elő legközelebb, hiszen mint azt már korábban megírták, folytatódnak a már megkezdett balatoni fejlesztések, és az ideieknek se látják akadályát a vállalkozások és a települési önkormányzatok. Hét nagy vitorláskikötőben e-hajók feltöltésére alkalmas berendezést telepítenek, Füreden exkluzív szálloda épül, Keszthelyen ingyenes B+R parkolót alakítanak ki – összegzi a Magyar Nemzet. Ha minden jól megy, megújul Balatonfenyvesen a hét kilométer hosszú beltéri bicikliút, korszerűsítik a közúti és a gyalogos közlekedést a Magyar falu programból elnyert 12 millió forintból, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) strandok fejlesztésére juttatott 100 millió forintos támogatásából pedig óriáscsúszdával gazdagítják a település nagystrandjának szolgáltatását.
Kérdés, miért jó házhoz menni a pofonért? A legkönnyebb kritizálni és vagdalkozni, jó kérdés, mi történne, ha konkrét javaslatokat is letennének az asztalra?
Forrás: MTI, kiemelt kép: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS