Franciaország, az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és az Egyesült Államok elkötelezett Ukrajna szuverenitásának tiszteletben tartása mellett – közölte kedd hajnalban a francia elnöki hivatal a Kijev és Moszkva között kiújult feszültségre hivatkozva. Az öt állam- illetve kormányfő telefonon egyeztetett az Élysée-palota tájékoztatása szerint, és azt is tudatták, hogy elkötelezettek amellett, hogy tegyenek a béke megőrzése érdekében Európában, miközben Oroszországot az a vád éri, hogy Ukrajna megtámadására készül.
Az Élysée-palota közleményéből kiderül, hogy felszólították Oroszországot: folytatnia kell a tárgyalásokat a német–francia közvetítéssel folytatott, úgynevezett normandiai formátumban Ukrajnával. Franciaország, Németország, Olaszország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok vezetőinek egyeztetése egy nappal előzte meg Joe Biden amerikai elnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök videomegbeszélését, miután Washington többször világossá tette, hogy következményei lesznek, ha Oroszország megtámadja Ukrajnát. A Biden-kormány egy magas rangú illetékese arról beszélt, hogy gazdasági szankciók mellett amerikai csapatok Kelet-Európába telepítéséről is szó lehet. A The Washington Post című amerikai lapnak egy amerikai illetékes arról beszélt, hogy ismerik azokat az orosz terveket, amelyek alapján Moszkva a jövő év elején 175 ezer emberrel offenzívát indíthat Ukrajna ellen. Oroszország tagadja, hogy erre készül, egyúttal a nyugati országokat vádolja azzal, hogy provokálják.
Ukrajna az ország keleti részén hadat visel a Moszkva-barát szakadárokkal, akiket a nyugati országok szerint Oroszország támogat, de ezt Moszkvában tagadják. A konfliktusnak már több mint 13 ezer halottja van.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Szputnyik/Elnöki sajtószolgálat/Alekszej Nyikolszkij
egresi istván jános ernő
2021-12-07 at 19:14
Nézzük_magát_a_dolgot:
Kedves Kommentelő Társam! Soha nem feledkezem meg arról, hogy – alaptalanul – mind Nyugaton, mind Keleten, minket tettek meg fő felelősnek, az első világháborúért.
Voltak, akik gondoskodtak erről. Íme, az alábbi idézet, ami a Wikipédián (is) fellelhető:
“Tisztelt uraim!
Hálásan köszönöm a szlovák képviselőknek, hogy interpelláltak a magyar kérdéssel és a békekonferenciának a magyar kérdésekkel összefüggésben végzett munkájával kapcsolatosan. Úgy vélem ugyanis, hogy a magyar kérdéskör – amint ez a békekonferencián kitűnik – még korántsem eléggé világos, továbbá hogy e nemzetközi szervezet nem ismeri kellőképpen, és nem érti jól a magyarok valódi helyzetét.
Megragadom az alkalmat, hogy minderről ejtsek néhány szót. A Szent István egykori koronájához tartozó területek uralkodó osztályai által képviselt magyar népet minden szövetséges egyöntetűen a világháború legfőbb segítőjének, ha ugyan nem az első számú felelősének tartja. A magyarok már a háború előtt is azon mesterkedtek, hogy a propaganda minden eszközével elkendőzzék a korábbi magyar kormány és főleg bizonyos arisztokrata kormánykörök tetteit. Ám mindezek ellenére a háború folyamán sikerült lelepleznünk a magyar oligarchia valódi lényegét, valamint Magyarországon a háború előtt és alatt uralkodó valódi állapotokat. Az egész világ elborzadt ezeknek a tősgyökeres mongol politikai viszonyoknak a láttán, és megértette, hogy a háborút nem egyedül az egykori Osztrák–Magyar Monarchia végzetes politikája robbantotta ki, hanem sokkal inkább Budapesten, mint Bécsben készítették elő.”
Edvard Beneš csehszlovák külügyminiszter beszéde a nemzetgyűlésben, 1920. február 23-án (részlet).
Azt hiszem, ehhez nem kell kommentár… A nagy-román, a nagy-szerb (délszláv), a cseh – szlovák , a pánszláv, és az antant törekvések célja a történelmi – ha úgy tetszik, a szentistváni – Magyar Királyság megbontása volt (no meg – Fejtő Ferenc már annyiszor hivatkozott műve után “szabadon” – a katolikus Habsburg-dinasztia császárvárosából vörös Bécs legyen; nem is tudom, mikor volt, 1918 után, kereszténydemokrata városvezetése…).
Szép estét, egyszer talán sok mindenről személyesen is tudunk beszélni!
DörrögZuldán
2021-12-07 at 16:17
Alighanem a Fingós a Putyin cárral való megbeszélését alapozta meg ezzel a hülyeséggel.
Orientál
2021-12-07 at 15:13
Az USA elnökének Bidennek a fia is részesült az ukránok kizsigerelésében. Biden gyerek is az ukránokon élősködőjük.
Péter Pál
2021-12-07 at 13:06
Az EU egy fogatlan oroszlán. Sem katonai, sem gazdasági súlya nincs. Miközben, tehetségtelen, velejéig korrupt és senki által meg nem választott liberálbolevik szarjankók uralkodnak benne, semmivel nem foglalkoznak ami a lényeg. Viszont jól kiszolgálják az amerikai tartóikat, akiknek az az érdeke, hogy soha ne legyen az Unió erős és számottevő.
Malamut
2021-12-07 at 12:57
Kínávak számolt valamelyik nagytudású libsi nyugati politikus?
Hadsereg nélkül mit akar nyugat-Európa?Nekik az egyetlen fegyverük a gazdasági szankciók,ütőképes haderő híján.A határikat képtelenek megvédeni nem hogy belekezdjenek egy háborúzásba zsugoródó gazdasági teljesítmény mellett.
De bármi elképzelhető a brüsszeli ballibsi vezetéstől,ők még a fizika törvényeit is képesek átlépni ,energia politikájuk bizonyítja mindezt.
Ukrajnában szerintem semmi sincs amiért háborúzni kellene Brüsszelnek,Biden ukrajnai befektetéseit ,és gyurka termőföld felvásárlásait leszámítva.De ez nem az adófizetők érdeke,hogy megvédjék nekik.
biden vagyonát.
Gombóc Artúr
2021-12-07 at 12:50
Az Oroszik kizárólag a saját területükön gyakorlatoznak, míg az USA és szövetségesei állandóan a Orosz határok mellett csörgetik a kardot! Micsoda kétszínűség!
ZOZO
2021-12-07 at 12:39
Ezeknek a szavait nem követik tettek,mint általában csak igéretek maradnak,szerintem Putyin tudni fogja mikor kell támadni.Nato tagság nélkül
nem tudom elképzelni hogy európai csapatok összekapjon az orosz medvével ukrajna miatt.A nyugat európai haderő olyan gyenge hogy magát sem tudná megvédeni,
A felmérések szerint 30%-a a haderő harcrafoghatósága a 90-es évekéhez képest.
A ballib.politikusok leépítették a hadsereget,Repülőgépek harci helikopterek
tankok ,35% -a képes egyáltalán elindulni,a tisztek elhagyták a pályát,hivatást váltottak a kilátástalan jövő miatt.Ezekkel nem tudnak háborúzni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-12-07 at 12:37
Kedves Egresi István. Mélyenszántó dolgozata történészi remekmű. Rávilágít a világháború kirobbantásának IGAZI okaira. Ön csak egyet felejt el. Az igazi okokról hallgatva, Hazánkat fő felelőssé tették meg, mert a Habsburgok családi tragédiája miatt a labancok beugrattak bennünket Szerbia megtámadásába. Onnantól kezdve megvolt az INDOK Hazánk tönkretételére. Persze, hogy ezt kivitelezhessék, ahhoz szükségük volt belső ellenségeink munkájára. Például a hadsereg szétzüllesztésére. És aztán mint fő felelősökön verték el rajtunk a port.
Thor
2021-12-07 at 11:06
Szeretném,ha valamelyik tv csatornán,vagy csatornákon,többször is elmondanák okos,nem besz@ri történészek,hogy hová is tartozik Ukrajna? Mondjuk ki,Ukrajna Oroszország része!!! Kijevi rúsz! Ezer éves történelem! Novgorod. Kik alapították? Vikingek/varégok/. Kik voltak István király hű személyi testőrei? Varégok! Bizony!
Steinmetz kapitány
2021-12-07 at 10:54
Kedves Királytigris! Teljesen igazad van! Csak jó lett volna,leírnod ,mert,nem mindenki tudja. Így ,ha nem veszed rossz néven,én leírom. Tehát Gorbacsov és Reagan abban állapodott meg,hogy az orosz haderő/kb.4-500000 katona,kivonul az NDK-ból és egész Kelet -Európából,és cserébe,a NATO egy centiméterrel sem vonul kelet felé!Nézzük meg ,manapság mit mutat a térkép A NATO lassan Ukrajnában van. Ki is az agresszor??? Ezeket a történelmi eseményeket,jó lenne minél több,szavazatra jogosult fiatallal megismertetni,mert szerintem az ő történelemtudásuk igencsak HIÁNYOS!!!
Vladtepesch
2021-12-07 at 10:22
1. A jó külpolitika: egész hadseregeket pótol. Lásd: Románia sikereit a XX. században.
2. Nem mindig az tesz rosszat veled, aki leszar és nem az, aki a szarból kihúz (a verebet az utcán télen leszarja egy tehén, a kis veréb élvezi a jó meleg szart és tapsikol örömében, majd ezt meglátja egy macska és kihúzza a szarból… – az egyszeri, zseniális, vicc szerint). Lefordítva: az oroszok sokáig leszartak minket, a Nyugat meg kihúz/ott a szarból…
3. Én az orosz (jeges)medvét nem ingerelném, és attól is olyan távol húzódnék, amennyire csak lehet, aki ezt a macit ingerli.
4. Úgyhogy minél előbb leszünk semlegesek, annál jobb az nekünk.
egresi istván jános ernő
2021-12-07 at 10:13
Nézzük_magát_a_dolgot: Szerintem nem helytálló az álláspontja, sajnálom, de csak ilyen hosszú hozzászólásban tudom a véleményemet kifejteni, az idézetek, a hivatkozások miatt:
Deák Ferenc, Eötvös József, Tisza Kálmán, Tisza István, Széll Kálmán, Baross Gábor, idősebb Andrássy Gyula (“a szép akasztott”), ifjabb Andrássy Gyula, Apponyi Albert… Gondolom, nem vonja kétségbe a magyarságukat, mert a Habsburgokkal modus vivendit alakítottak ki, erre aligha lettek volna képesek, ha a dinasztia magyargyűlölő lett volna. (Ha jól tudom, a Szentszék és a NOB mellett, a Habsburg-Lotaringiai ház tagjai képviselik hazánkat, de ettől nem “labanc” a kormányunk…)
Az 1526 – 1918 közötti időszakot a Kormányzó Úr tökéletesen összefoglalta:
„Aki történelmünket ismeri, tudja, hogy éppen egy évvel születésem előtt hozta létre Deák Ferenc, „a haza bölcse”, Ausztria és Magyarország között a „kiegyezést”, ahogyan Budapest és Bécs kölcsönös megbékülését nevezni szokás. Amióta Habsburg I. Ferdinándot 1527-ben megkoronázták, a magyar nemesség és a Habsburgok állandóan viszálykodtak, akárcsak a német-római szent birodalomban a fejedelmek és a rendek. A Kossuth vezetése alatt lefolyt 1848-49-es szabadságharcban a Habsburgokat a magyar tróntól megfosztották, és Ferenc József, az ifjú uralkodó, csakis az oroszok segítségével – akik akkor hatoltak be először hazánkba – tudta uralmát Magyarországra ismét kiterjeszteni. 1867-ben aztán Magyarország ősi szuverenitását újra elismerték. Ferenc József megkoronáztatta magát, és független, alkotmányos magyar kormányt nevezett ki.”
Az idézet forrása: Horthy Miklós: Emlékirataim, Európa – História, Budapest, 1993.
A dualista Monarchiához:
“… a magyar érdek követeli, hogy az osztrák – magyar monarchia nagyhatalmi állása csorbítatlanul fennmaradjon.” (Idézet gróf Tisza Istvántól, akinek szobra méltán került vissza az Országgyűlés épülete mellét). “Ezek, az 1903-ban hangoztatott gondolatok végső soron a Húsvéti cikk logikáját követik. Deák is leírta, hogy magyar érdek a ‘Habsburg-birodalom szilárd fennállása, melyet nem kívánunk semmi más tekinteteknek alárendelni’.” “Azaz, a magyarság biztonságát az erős Habsburg-nagyhatalom képes garantálni, s ennek természetesen egyik legfontosabb eszköze az erős hadsereg.”:
Ezen idézetek forrása: Tisza István, két korszak határán. Országgyűlés Hivatala. Budapest, 2016.
Az első világháború kirobbanásához:
A Monarchia nem felbomlott, hanem szétrombolták. A történelem során más államok is szenvedtek vereséget, viselték azok következményeit: megaláztatást, területük megcsonkítását, jóvátétel fizetését. De az, hogy egy birodalmat, amely magába foglalta és kormányozta Európa középső részét, letöröljenek a térképről – új, katasztrofális következményekkel járó fejlemény volt.”
Lásd: Fejtő Ferenc: Rekviem egy hajdanvolt birodalomért (Ausztria-Magyarország szétrombolása). Budapest, 1997., a könyv “fülszövegét” idéztem. És ugyanebből a műből, még kettő hivatkozás:
Az Orosz Birodalom pánszláv alapokon nyugvó külpolitikája, amely – lényegében véve – az egész Balkán orosz befolyás alá vonására törekedett, fenyegetést jelentett a dunai kettős Monarchiára; ahogyan Nyikolaj nagyhercegnek (II. Miklós cár unokatestvérének) a felesége, Anasztázia főhercegnő, a pánszláv törekvések egyik szenvedélyes híve, egy alkalommal, még Szarajevó előtt, a szentpétervári francia nagykövetnek ki is mondta, „Háborúba megyünk… Ausztriából (értsd: a Monarchiából) semmi sem marad.”.
1914. nyarán, a szarajevói merénylet után, de a Szerbiának küldött hadüzenet előtt, Raymond Poincaré francia köztársasági elnök, és Szergej Szazonov orosz külügyminiszter megbeszélésein a következők hangzottak el: „Nem az a fontos, hogy elkerüljük a háborút, hanem az, hogy úgy tűnjék, mintha mindent elkövettünk volna, hogy elkerüljük.”
Továbbá, más művekből:
„A jelen pillanat óriási horderejű, mivel Oroszország el van szánva arra, hogy elmenjen a legvégsőkig és történelmi tettet hajtson végre. Nézetem szerint, ragyogó alkalom kínálkozik számunkra, hogy az eseményt okosan használjuk ki és megvalósítsuk a szerbek teljes egyesülését. Ezért kívánatos, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia megtámadjon bennünket.” Spaljaković, szentpétervári szerb követ Belgrádba, 1914. júliusban küldött táviratából.
Forrás: Elisabeth Heresch: II. Miklós. Gyávaság, hazugság, árulás. Az utolsó orosz cár élete és halála, Budapest, 1995.
“A világháború okai:
– a német gazdasági fellendülés nyomán fakadó ipari, kereskedelmi és gyarmatpolitikai ellentétek,
– a keleti kérdés,
– a nemzetiségi eszme túlnövései: a pánszlávizmus, a nagyszerb eszme, a “Mare Romania” kérdése, és az olasz irredenta,
– a francia revanche.”
Forrás: Czékus Zoltán: Az 1914-18. évi világháború összefoglaló történelme, Budapest, 1925. I. kötet, “A világháború valódi okai”.
„Az ország elégtételt követelt Szerbia részéről. Gyávasággal, hitvány megalkuvással vádoltak mindenkit, aki más nézeten volt. Itt már neki is a becsülete látszott kockán forogni. De végleg Tschirsky, a Bécsbe akkreditált német birodalmi nagykövet találta őt szíven, aki a következő kijelentést tette: A Birodalom szemében rossz fény vetülne az Osztrák-Magyar Monarchiára, ha a szerbek állandó kihívására tehetetlennek bizonyulna. Berlin a monarchiától energikus cselekedetet vár.” (“Neki”: gróf Tisza Istvánt jelöli.)
Forrás: Dr. Csermőy-Schneidt Ottó: Nagy magyar államférfiak, Budapest, 1996. Gróf Tisza István című fejezet.
„Sohasem voltam az ancien régime feltétlen híve, de kérdéses számomra, hogy a politikai bölcsesség jelének tekinthető-e, hogy a sok gróf közül a legokosabbikat meggyilkolják, a legbutábbikat pedig megteszik miniszterelnöknek.’”
Sigmund Freud, gróf Tisza István meggyilkolása, és gróf Károlyi Mihály hatalomra kerülésének hírére (Forrás: Internet).
További alap-művek (“egész” könyvet nem idézhetek):
Andrássy Gyula gróf: Diplomácia és világháború, Budapest, 1921, újra kiadva 1990. Internetről letölthető!
Horánszky Lajos: Tisza István és kora, I-II, Budapest, 1936, újra kiadva: 1994.
Félreértés ne essék: Egyetértek a V4 formációval, annak déli – a szlovén, a horvát és a szerb – oldalról történő megerősítése is indokolt lehet, valamint a korrekt orosz kapcsolatra elengedhetetlenül szükségünk van, de a múlt, a történelem ez volt, és nem átírható!
1918 után történtekhez:
Teljes mértékben elítélve a Lajtabánság elcsatolását, a győztes antant a következők miatt döntött így:
A Lajtabánság vármegyéiben – az 1910-es, utolsó békebeli népszámlálás szerint -, nem érte el a 9%-ot a magyar lakosság aránya; a területet az antant nem kívánta nálunk “hagyni”, de a csehek és a szerbek tervezte korridorhoz sem akarta csatolni. A szociáldemokrata (!) Fejtő Ferenc is rámutatott arra (fentebb már hivatkozott, “Rekviem… ” című könyvében), hogy az antant ezzel, a “Német-Ausztriához” történő elcsatolással, tudatosan éket kívánt verni a két ország közé, esetleges későbbi együttműködésüket megakadályozni, de legalábbis megnehezíteni.
Azonban arról sem azonban megfeledkezni, hogy az antant – ezen elképzeléseihez – partnert talált a császárvárosból vörös Béccsé váló fővárosban létrejött, a szocialista Karl Renner vezette (a szocialisták dominálta) kormányban. (Renner – a Morvaországból származó kancellár – vezette az osztrák delegációt a Párizs-környéki, úgynevezett béke-tárgyalásokon.)
Királytigris
2021-12-07 at 10:05
Miben is állapodott meg Gorbacsov és Reagan?
chatillon r
2021-12-07 at 09:58
mi a töknek szállítanak fegyvert az ukránoknak? miért ingerlik a ruszkit állandóan értelmetlen tengeri hadgyakorlatokkal? Északi áramlat szemétkedésről ne is beszéljünk. Megvédeni nem tudják Ukrajnát (mint 56-ban minket se) viszont provokálják az oroszt.
Ezzel csak azt érik el hogy tényleg bevonulnak elsöprik az usa bábkormányt és jön egy orosz bábkormány. Mi értelme ennek?
Mi csak szívni fogunk az biztos. és az ukránok is.
Lárifári
2021-12-07 at 09:07
USA a NATO-val együtt már egy ideje elvesztette hegemón státuszát. 2025-30-ig nem szerzi vissza, még nagyobb khaki lesz a palacsintában. Ezért kapálózik, a végletekig elmegy. Persze addig próbálják feszíteni a húrt, hogy az oroszok lépjenek előbb, hogy aztán őket lehessen okolni mindenért, ami azután jöhet, ha az bekövetkezik.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-12-07 at 08:59
Azt csinálnak, amit akarnak, csak minket ne keverjenek bele. Tanuljunk már az I. világháborúból! A magyarokat gyűlölő Habsburg-ház érdekében belerángattak bennünket a labancok. Aztán a legveszélyesebb fronton a magyar vérzett, a labanc seregek nagy része sértetlen maradt. Aztán bukás után velünk fizettették meg mindennek az árát. Még a rabló labancok is elmartak Hazánkból egy darabot. Sopron is kellett volna nekik, de a “rongyos népfelkelők” pár ócska puskával megfutamították a felsőbbrendű labancokat. Csak minket hagyjanak végre békén!
A Nagy Testvér figyel téged
2021-12-07 at 08:47
Hozzánk, egy darab USA Banánköztársasági katonát ne telepítsenek, vigyék mindet a Náci Ukránokhoz! Az Oroszoktól pedig csak kérhetnek, és utána jelenthetnek! Megunják oszt secpec alatt bekebelezik a területet ha sokat basztatják őket! Talán akkor visszakapjuk Kárpátalját! ?
Karácsony.sk
2021-12-07 at 08:14
Európa vezető hatalmai?
Ne rögtessenek, mert fosást kapok!
Kia vezető hatalom?
A bárány német nemzet, aki az existenciáját feladja egygenerációs jólétért?
Franciország, ahol polgárháborúš állapotok vannak az elit katonai vezetés szerint?
Amerika, akinek egy pedofil, aberált, degenerált, fingó húgyos Joe az elnöke?
Menjetek el már a büdös 3,14csába!
Szlovákiából….
accept
2021-12-07 at 07:40
Putyint nem tudjàk fenyegetni !
Awargad 202 es Zirkon rakétákba kitöri nyugat a fogat!
Biden arra ébred ,hogy nincs màr fehérház és munkahelye mert Putiny letörölte a térképröl!
Girolamo
2021-12-07 at 06:59
Az amerikai héjákat egyenesen szexuális izgalomba hozza,ha letiporhatnak,rabolhatnak.
Sátánisták,az egész világot akarják a talpuk alatt tudni.
Oroszország a fél világtól távol tartja őket.
Nem 1980-at írunk.
A “ruszki”,mindent tud róluk,és a játékban még együtt is működik addíg,amíg érdeke.