Jelentős választói adatbázisok felett diszponál és a legújabb kampánytechnikákkal segíti a baloldalt a két volt miniszterelnök, Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke – derül ki a Magyar Nemzet összeállításából. A 2018-as választások előtt már létrehozott DatAdat Professional Kft. egyik tulajdonosa Ficsor Ádám, míg Szigetvári Viktor menedzserként dolgozik a cégnél. A kölcsönös megbízhatóságra garancia, hogy Szigetvári mindkét miniszterelnök bizalmas munkatársa volt, Ficsor pedig nemcsak Gyurcsány kabinetjét vezette, de később Bajnai titkosszolgálati minisztereként is dolgozott. A projekt fontosságát jelzi, hogy abba kisebbségi tulajdonosként – egy másik cégén keresztül – maga Bajnai is beszállt. Ha egy állampolgár a Facebookon Dobrev Klárával „beszélget”, akkor a Bajnai–Gyurcsány-hálózat kezei közé kerülnek az adatai – írja a Magyar Nemzet.
A lap szerint a két utolsó balliberális miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon tudatosan építi hátországát, amely jelentősen hozzájárulhatott a Demokratikus Koalíció megerősödéséhez a tavalyi európai parlamenti és önkormányzati választáson. A siker kulcsa a legkorszerűbb kampányeszközök alkalmazása és ezzel szoros összefüggésben olyan választói adatbázis, amelyet Gyurcsány és Bajnai bizalmasai kezelnek.
Az egyébként is jövedelmező adatbizniszbe 2016. december végén szálltak be: ekkor alapította a DatAdat Professional Kft.-t négy személy, Ficsor Ádám, Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnöke, majd Bajnai Gordon miniszterelnöksége idején a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító miniszter vezetésével. A vállalkozáshoz 2017 februárjában csatlakozott Bajnai Gordon az Ebit Consulting Kft. nevű cégén keresztül, tízszázalékos részesedéssel. Bajnai korábbi kabinetfőnöke és előtte Gyurcsány kormányának kommunikációs vezetője, Szigetvári Viktor is belépett a csapatba; közösségi oldalán büszkélkedett el azzal, hogy a DatAdat Kft.-nél dolgozik, méghozzá „menedzser partneri” minőségben – írja a Magyar Nemzet. Szintén a DatAdat tulajdonosa Gyurcsány Ferenc egykori bizalmasa, az ELTE TÁTK oktatója, Dessewffy Tibor, akinek egyetemi kutatásai feltűnően összecsengenek a vállalkozás profiljával, hiszen ő egyben az ELTE Digitális Szociológia Kutatóközpontjának vezetője is.
A DatAdat – a hivatalos bemutatkozásuk szerint – társadalomtudósok, matematikusok és informatikusok közös projektjeként alakult meg. Fő profiljába tartozik többek között az adatalapú marketingtanácsadás, kutatás és adatszolgáltatás, különböző webalkalmazások fejlesztése, modellek, IT adatszolgáltató rendszerek kiépítése, multinacionális piaci szereplők részére. A cég több alkalmazást is kínál honlapján, így például egy „Digitribe” nevű programot és egy „Voter Relationship Manager” nevű csomagot is. Utóbbi a választói kapcsolattartásra utal, amelyre azonban egy multicégnek aligha lehet szüksége. A valódi célokra utalt az is, hogy Ficsor Ádám 2019. március végén cikket írt egy amerikai választási szakportálra a Facebook jövőbeli változásainak politikai kampányokra gyakorolt hatásairól – áll a lap beszámolójában.
A DatAdat együttműködik a Ben Horowitz vállalkozásának tulajdonában álló Nationbuilder nevű amerikai közösségi kampányfejlesztő vállalkozással egy Facebook Messengerre épített, politikai kampányokra fejlesztett botprogram kapcsán. Egy ilyen programot egyébként Gyurcsány Ferenc is használ tavaly óta; saját bevallása szerint több százezer embert értek el vele az európai parlamenti választási kampányban. Dobrev Klára internetes oldaláról kiderül, hogy a vele való internetes kapcsolattartás esetén „adatfeldolgozóként a DatAdat Professional Kft. működik közre, biztosítja az adatok tárolásához szükséges szervereket, amelyek az EGT területén belül találhatók”. Tehát amikor egy magyar állampolgár a Facebookon Dobrev Klárával „beszélget”, akkor a Bajnai–Gyurcsány-hálózat kezébe kerülnek az adatai.
Az adatkezelő cég nettó árbevétele 2018-ban 23 millió forint volt. A Szigetvári–Ficsor–Bajnai vállalkozás fő értékét a cégadatok alapján egyelőre a Datalyze Research Kft. képezi, amelynek többségi tulajdonosa a DatAdat. A Dessewffy kisebbségi tulajdonlásával működő Datalyze ugyanis 2018-ban 76,5 millió forintos nettó bevételre tett szert, mintegy 36 millió forintos adózás előtti nyereséggel – szúrta ki a Magyar Nemzet.
Gyurcsány és Bajnai hátországa tehát évek óta szisztematikusan épül újra, és egyre hatékonyabban működik. A tavalyi önkormányzati választások eredményeként a fővárost már behálózták, a két volt miniszterelnök emberei ülnek a kulcspozíciókban, és felügyelik a közpénzek útját.
Forrás: Magyar Nemzet
Facebook
Twitter
YouTube
RSS