Tisztelt Miniszter úr, Tisztelt Államtitkár úr, Tisztelt Képviselő úr! Kedves Harcostársaim! Hallgattam a tegnapi Kormányinfót, látom a vasútbarátok csoportjaiban a többezres, több-tízezres felháborodást. Meggyőződésem, hogy a vasúton belül félrevezetik a mellékvonalak kérdésében a döntéshozót (rosszkor mért utas számok, jegyvizsgálók passzivitása, rossz csatlakozások stb.) A cinikus válasz pedig nagyon rossz válasz (Nagy Bálint vs. Vitézy Dávid) – írja Fábry Szabolcs, Nagyvázsony fideszes polgármestere, az egykori Pesti TV Krokodilagy című vidékpolitikai műsorának volt vezetője a Lázár Jánoshoz és munkatársaihoz címzett nyílt levelében, melyet volt kollégánk kérésére csonkítatlanul leközlünk.
Kérlek, gondoljátok át a döntést – melyhez segítségül fogadjátok írásomat a legnagyobb tisztelet hangja mellett békességgel és bölcsességgel:
Az akkori (kommunista vasútbezárás korszakai) időkre jellemző szűk látókörű és a helyi közösségek érdekeit figyelmen kívül hagyó döntés következménye volt. Azóta az enyészet gyorsuló ütemben eszi a megmaradt vasúti értékeket, egyre többen ébrednek rá arra, hogy (…) települések – szép fekvésük, az ott élő emberek értékes munkája eredményeként – gyorsan fejlődtek, ám a vasút megszüntetésével óriási hátrányba kerültek
– mondta Orbán Viktor miniszterelnök 2016-ban, a Vál-völgyi vasút (egy szakaszának) visszaépítésekor, átadásakor.
A napokban megjelent hírre, miszerint tíz mellékvonalon augusztus 1-től szünetel a vasúti forgalom, egy közlekedés-szervezési tekintély, Vitézy Dávid jogos kritikája érkezett. Az ex közlekedési államtitkár, Vitézy felháborodására egy döntéshozói reakció, a jelenlegi szakállamtitkár cinikus mondata érkezett válaszként: „Vitézynek megártott a meleg”. Erről a Kóka János-i szintet idéző hivatalos reakcióról írásom végén fejteném ki…, nem a saját, hanem Orbán Viktor idevágó gondolatait.
Túl sok szakmai érvet nem kell felsorolnom a most bezárni tervezett, és a szocialisták 2007-es, 2009-es vasútbezárási rohama után is részben újra meg nem nyitott, tehát bezárva maradt vasútvonal érdekében. Megteszik ezt közlekedési szakmai szervezetek, szakemberek, térségi civil és környezetvédelmi szervezetek, minden ember párthovatartozástól függetlenül, aki felelősséget érez a peremvidékek, a vicinális Magyarország jövőjéért. Jómagam a 2007-ben, 2009-ben bezárt és újra nem nyitott, illetve a most bezárni tervezett vasútvonalak majd mindegyikén megfordultam már. De ha egyiken-másikon nem is jártam, mint a téma iránt elkötelezett magyar ember, mint a földrajzot szerető, a jó nyugati példák közül számos vonalat ismerő magyar és vasútszerető ember, hadd hívjam fel néhány dologra a közlekedési döntéshozók figyelmét.
Attól, mert egy BZMot hűtővize felforr és sajnálatos balesetet okoz; attól, mert kiég egy Csörgő dízelmozdony, még nem pánikba kell esni, nem a mellékvonalakat kell tovább csonkolni. Pont azokat a mellékvonalakat, amelyek a legeldugottabb térségekben jelentenek vasúti ütőeret. Amelyek biztos és kiszámítható menetrenddel csattognak végig a pályákon (több helyen 40 éves, de több például klímával korszerűsített motorvonat), és ha a MÁV venné a fáradtságot illetve az elhivatottságot, értelmes (fővonalra csatlakozást biztosítva ráhordó) menetrendekkel, felelős (nem a vezetői fülkében beszélgető) jegyvizsgálókkal még jelen állapotukban is lenne mérhető utasforgalmuk, azaz létjogosultságuk. Ha nem lázálmokat kergetnénk egyfajta sebességőrületben, hanem ezen mellékvonalak pályáit viszonylag kis erőbefektetéssel 60-90 km/h-s sebességre fejlesztenénk, ha használt, de klímás motorvonatokat szereznénk be, ezen mellékvonatok népszerűségét rövid idő alatt lehetne jelentős mértékben növelni.
Rendkívüli helyzetek persze vannak vasúton, amikor dominószerűen omlik össze egy térségben a vasúti közlekedés.
De rendkívüli helyzetek miatti torlódások, hosszú ideig tartó dugók még az autópályákon is vannak (melyek külső sávjait teljes hosszban lakják be a kamionok…). Nem beszélve arról, hogy lassan már nem csak Budapest elővárosában, de megyei jogú vidéki városokba való bejutáskor is hosszú, akár félórás torlódások alakulnak ki hétköznapi csúcsidőkben.
Például ott is, ahol a mellékvonali BZM-ot viszonylag lassú, de biztos tempóban csattog be a megyeszékhely pályaudvarára.
Miniszterelnök úr a már idézett ünnepségen a vasútról így is nyilatkozott:
Amit tehát itt látunk, azok nemcsak sínek, mozdonyok, szemaforok, amit látunk, az nemcsak vas és acél, hanem egy szebb, otthonosabb, polgári életmód, egy szebb, otthonosabb és polgáribb Magyarország.
Ha egy halódó, gyakran a menetrendszerkesztő vasúti felsővezetők által is érthetetlenül magára hagyott vicinális vonalat láttam, mindig ezek azok a kormányfői mondatok (és mögöttük a tettek), megnyugtattak. Biztonságban tudtam mellékvonalainkat. Tudtam, hogy a kormányfő érzi és érti: a vasút nemzeti örökségünk része. Ezt az illúziót pont egy nemzeti kormány nem veheti el, mert az olyan lenne, mintha ez a kormány a családbarát politikájának vagy a genderpropaganda-ellenességének fordítana hátat. Tömegekben mérhető a politikai veszteség.
A vasútra a hivatásforgalmi, a közösségi és természetvédelmi szerepe mellett úgy kell tekintenie a polgári, hazafias kormányzásnak, mint egy könyvtárra, mint egy múzeumra, mint egy templomra: akkor is Hazánk kultúrájának része, ha éppen egy felgyorsult, őrült, sebességmániás, energiazabáló világban élünk. Ezek az értékek akkor is ott lesznek, ha ez a fogyasztásmánia egyszer összeomlik. A vasút amellett, hogy nemzeti érték, akárcsak a könyvtár, múzeum stb., KÖZSZOLGÁLTATÁS is. Kivált, ha kerékpárral, babakocsival, nagy csomagokkal, zöldséges kofakosarakkal, kiránduló csoporttal akar utazni vagy IC-re átszállni akar az ember. Busszal mindez körülményes, de leginkább lehetetlen.
Ha egyszer ez a fogyasztói társadalom megroggyan, összeomlik, ezek az értékek, mint például a kultúránk, és például a vasút is, lesznek a támaszaink. Baross, Ganz, Kandó hazájában a nemzeti és vidékbarát kormányzás feladata vicinális vasútügyben a lélegeztetőgépen tartás, a koncepció-kidolgozás, a szemléletformálás (P+R-parkolók, váratlan események esetén gesztusok az utasoknak, népszerűsítés), korszerűsítés, biztonságteremtés. 1968-ban, az olcsó üzemanyag korszakában pillanatnyilag úgy látszott, hogy „megéri” felszámolni a mellékvonalak egy részét. Mára bebizonyosodott, nem csak egy térséget herélt ki az a koncepció, hanem gazdaságilag sem volt kifizetődő a vasút leépítése. Rombolni gyorsan lehet, visszaépíteni lehetetlen, vagy csak évtizedek alatt lehetséges.
Nagy Bálint államtitkár két év banki munka után gyakorlatilag csak és kizárólag a politikában tevékenykedett. Gyanítom, sejtelme nincs a vicinális vonalakon élők világáról, a mellékvonalakban rejlő lehetőségekről, a vasút ügyben magára hagyott vidék kitörési lehetőségeiről. Vitézy Dávid szakmai gondolataira és jogos kritikájára közösségi oldalán elképesztő cinizmussal válaszolt a széles nyilvánosság előtt. Szerinte Vitézynek „megártott a meleg”. Hadd idézzem – ugyancsak a felcsúti vasútszakasz átadásán elhangzott miniszterelnöki beszéd zárógondolatait:
Föl kell tenni a kérdést magunknak, hogy épített-e bármit is a cinizmus, vitte-e előrébb valaha is a világot. És a válasz az, hogy nem, mert a cinizmus csak rombolni tud. Én sohasem engedtem a cinizmus romboló szellemének, és arra biztatom az egész országot, hogy ne engedjen, ne engedjünk. A síneket lerakjuk, a cinizmus nem pálya, az ország épül.
A vasútnak épülnie kell – a vicinális vonalakon is! De, ha a 2007-2009 után zárva maradt vonalakra gondolok, értelmes koncepcióval azok mindegyikén (!) is. Erre van szakmai és társadalmi akarat, ehhez nagyon sok szövetségest talál egy vidékbarát kormány – még a politikai árok másik oldalán is.
A miniszterelnök teljes, Vál-völgyi beszéde (2016)
Vezető kép:Pécs, 2009. december 12. Oszvald Péter mozdonyvezető fekete szalagos koszorút köt fel a Pécsváradra tartó vonat mozdonyára, amely 16 óra 40 perckor indult utoljára a pécsi vasútállomásról. A Pécs és Pécsvárad közötti vonalat 100 évvel ezelőtt kezdték el építeni, az első vonat 1911-ben haladt végig rajta. Bezárása előtt napi nyolc járatpár közlekedett a két város vasútállomása között. MTI Fotó: Kálmándy Ferenc
huda
2023-07-28 at 14:47
REMÉLEM, A VEZÉRPUBLICISTÁK BERÚGJÁK A MOTORT!
2023-07-28 at 14:35
Ezek már teljesen agymosottak , ha az ország lángokban álna ezek miatt a bolsi libsi szarháziaktól akkor is ezekre a hazaárulókra szavaznának ,csak orbán ne legyen ,majd ott kovályognának magukban a pusztulást láttán se étel se ház se munka se ország ,közben még mindig mormogják ,hogy orbán .
Győző2050
2023-07-28 at 14:45
Sas 2023-07-28 at 14:43!
Na, megérkezett a Keselyű elvtárs. Szagot fogott.
Sas
2023-07-28 at 14:43
Nem kell a néphülyítés…………….tényleg túl sok-ma már értelmetlen vasútvonal van-egyébként nálunk ———–8057 km hosszú a hálózat-jóval több, mint az osztrák-értelmes csökkentés kell, kompenzálással.Autó.
Sas
2023-07-28 at 14:40
Alternatív megoldás kell-mert gyerekes hülyeség, hogy ennyi vasútvonal értelmesen fenntartható-punktum.De a megszűntetés mellett az úthálózat fejlesztése létfontosságú, etc, etc.
REMÉLEM, A VEZÉRPUBLICISTÁK BERÚGJÁK A MOTORT!
2023-07-28 at 14:35
Tisztában vannak azzal azok, akik ezt a népirtó gazemberséget támogatják, hogy a kormány bukása lesz az eredménye, annak meg migráns gettók háborúval cifrázva, kifizethetetlen rezsi díjak, munkanélküliség, nyomor és pusztulás?!
Géza
2023-07-28 at 14:04
Azt tapasztalom, hogy látványosan nyomulnak a szadeszes népirtó gazemberek, és igencsak nyitott kapukat döngetnek.
TS
2023-07-28 at 13:41
2 ÉNAKI, valóban, Vitézy értette a dolgokat, de talán nem volt eléggé POLITIKUS, hiába volt rokon.
protmmoll
2023-07-28 at 12:33
Több településen most úszik el a 24-es választás! Mert pont ugyanazt csinálják, mint a mocskos gyurcsányék! Pont ugyanazt! Ez felfoghatatlan és érthetetlen! Nem elég az infláció, amit nem tudnak kezelni, még ez is!
Jogàsz
2023-07-28 at 12:18
A 2000 es èvekben igyanìgy tiltakoztunk a vasutbezàràsok ellen. Most 2023 ban a vasùtszàrnyak bezàràsa mègsem ugyanaz. A Nemzeti Kormàny akarja bezàratni vasùti öröksègūnket,ami hozzànk tartozik.Fejleszteni kellett volna,a megoldàs ez. Gulyàs Gergely szerint azèrt vàladztottàk a buszt,mert az olcsòbb. A vàlasz nem helyèn valò mert az olcsòbb szò mögött emberek ezrei hùzòdnak meg. A busz utazàsra is kènyelmetlen,nem vàsàrlàsra ès piacolgatàsra. A vasùt nemzeti öröksègūnk rèsze,ezt a Nemzeti Kormàny nem veheti el.
Alcapi
2023-07-28 at 11:49
Én még emlékszem a heves FIDESZ tiltakozásokra a 2000-es évek gyurcsányi szárnyvonal megszüntetések miatt! Most ugyanazt akarják csinálni? Ez mennyivel különb, mint az akkori? “egy brancs maguk, ne is tagadja”! Egyébként ez a Lázár Jani számomra sose volt valami szimpi csávó, nem is értem minek kellett visszahozni? Fog még bajt okozni. A jelenléte és ténykedési nem igazán növelik a FIDESZ népszerűségét.
2 ÉNAKI
2023-07-28 at 11:29
TS 11.12. 2022 ben hívta vissza Miniszterelnökünk a Kormànyba,azt megelőzöen egy ūgy miatt távoznia kellett a Kormányból.Vidéki birtokán tevékenykedett.Kár volt egy megbízható,hozzáértő államtitkárt meneszteni,mint Vitézy Dávid.Ha maradt volna,szakértelmével norma kontrolja lehetne Lázárnak,mert ráférne.
Lukács
2023-07-28 at 11:25
E kommentszekciót is eluralkodja a posztjobbikos szellem. Most Lázárt ekézik, mert máson nem (sem) találnak fogást.
Az egyik óriási baromság amit a Foglár nevű írt! A Tram-Train ötletét a szegedi városvezetés találta ki egykor. Onnan ered, hogy nyertek kb. 32 milliárdot a városi villamoshálózat fejlesztésére, melyből a konkrét “hálózat” kb. másfél km-es vonallal bővült. Ahol egyébként előzőleg egy buszvonal működött, minden probléma nélkül.
Ez került 4 mrd.-ba, A többi 28 remíz, meg “lámpás kőrforgalom”(fából vaskarika) és egyébb baromságokra ment el. Ebben a mutyiban bukott meg először a Szeviép.
Aztán e lóvékimentő projekt sikerén felbuzdulva kezdett Szeged város vezetése bele ebbe a tram-train akcióba. Csakhogy közben hatalomváltás volt, a remények a lenyúlásra csappantak, ezért Botkáék(szokás szerint) szépen kifaroltak az ügyből. De már sok-sok lett beleölve az előkészítésbe, ezért Lázáz felkarolta, mint o.gy.-i képviselő és már miniszter. És, hogy “értelmet” adjon neki, kibővítette a Szabadkáig ill később majd B.csabáig megvalósítandó villamosítással. Ez ma is zajlik, de lehet, kissé visszafogottabban.
Épített magának kastélyt? Ahogyan a mezőhegyesi projektet is úgy emlegetik, hogy a sajátja! Miközben végre valaki példásan rendbeszedte a leamortizált kombinátot, mely menden szempontból egy értéke a magyar mezőgazdaságnak, lótenyésztésnek.
Úgyhogy hátrébb az agarakkal!
Mensikov
2023-07-28 at 11:23
Szép nekrológ.
Kár hogy Lézer Janit ez nem érdekli. Sőt, érdekes módon úgymond az ellenzéket se. Nem tiltakozott senki.
Jövőre nagyot koppan a Fidesz.
TS
2023-07-28 at 11:12
2 ÉNAKI, Lázár mióta van a tűz közelében? 2002 óta képviselő, 2012-től a miniszterelnökséget vezető államtitkár (volt). Most úgy néz ki, vagy szeretnék kiakolbólítani a helyéről (Vitézy Dávid nemcsak megszállott közlekedésrajongó kisgyermekkora óta, hanem ROKON is). Itt valami hatalmi tülekedés is lehet a háttérben.
Mag ÉVa
2023-07-28 at 10:55
NETTA
Lázár egy karrierista köpönyegforgató – kutyából nem lesz szalonna. ki hitette el a jóhiszemü Miniszerelnök úrral, h. újra vissza kell venni a kormányba? – ellene dolgozik a libernyák csapatával együtt. mielöbb kiteszik, úgy csökkenthetik az ártó tevékenységét.
2 ÉNAKI
2023-07-28 at 10:45
TS.10.29.Mindenről a Miniszterelnökūnk sem tudhat. Egy bizonyos,hogy ez a törvényhavaslat úgy szar,ahogy van azzal a törvényjavaslattal egyūtt,ami normakontrollra az ÁB van.
A mellékvonal nem üzlet! Feladat
2023-07-28 at 10:37
Ha minden fideszes polgármester/politikus így gondolkodna, mint a cikk írója, 4-5 millió szavazója lenne a kormánynak. Ez a vasútbezárás és a filléres “megtakarítás” botrány. A mellèkvonal NEM ÜZLET, hanem feladat!
TS
2023-07-28 at 10:29
Azt gondolják a tisztelt polgártársak, hogy Lázár ezt a kormányfő tudta nélkül hozta nyilvánosságra?
Na ne!
D.J.László tart.szds.
2023-07-28 at 10:17
Szegény jó Petőfi Sándorunk azt mondotta volt: “Építsetek vasutat százat, ezeret!”
És most egy senkiházi, cinikus, sunyi lázárjani (sic!) azt mondja, hogy “bontsatok le vasutat százat, ezeret!”
Elmész te a jókurvaédesanyádba te tízezredásodperc-senkiházi (mert még percember sem vagy)!!!
Gané!!!
NOCSAK
2023-07-28 at 10:14
Lehet, hogy túl sok libernyák szivárgott be a Lázár János vezette minisztériumba, ezért készítenek neki élő sok rossz anyagot, vagy baranybőrbe bújt libernyákok a tanácsadói.
At kellene világitani az ott dolgozó embereket, mert mostansag Lázár halomra gyártja a rosszabbnál rosszabb anyagokat.
Hova lett az a fránya ébersége, a mindenkin is átlátó ravasz gondolkodása? Vagy valami nem stimmel, mert rossz hangszeren és rossz hangzású húron játszik mostanában!
Vasútbolond99
2023-07-28 at 09:54
“Tudtam, hogy a kormányfő érzi és érti: a vasút nemzeti örökségünk része. Ezt az illúziót pont egy nemzeti kormány nem veheti el, mert az olyan lenne, mintha ez a kormány a családbarát politikájának vagy a genderpropaganda-ellenességének fordítana hátat. Tömegekben mérhető a politikai veszteség.”
Ez most komoly? Pont ezeknek fordít hátat, polgári életmódot gyilkolja ez a kormány Magyarországon. Mindent, ami polgári. Iskolák, egyetemek, középosztályt. Pont ők zártak be és sorvasztottak el számos vasútvonalat, ezek után hogy legyünk bizakodók?
Eső után köpönyeg… már bezárták őket, ezen nincs mit szépíteni. 1 db vasútvonal épül most (150), 750 MrD Ft-ból, kínaiaknak hoz hasznot, vagy senkinek a politikusokon kívül, értelme nem sok van. Mellette ott van Budapest egyetlen villamosítás nélküli vasútvonala (142), amelyen 20 Km/h sebességkorlátozások vannak. Érdekes kontraszt.
Belegondolt már valaki, hogy 1 év alatt hány km vasútvonalat újít fel ez a kormány? Ezt nevezzük vasút barátnak? Elárulom: 130 év alatt újulna meg a teljes hálózat ilyen felújítási ütem mellett. 30 lenne a kívánalom. Van még kérdés?
Theo
2023-07-28 at 09:47
Minden együttérzésem a vidéki magyaroké! Igaza van a levelironak.
A kisvasutakat inkább ne modernizálják, ha nincs pénz, de legyen! Egyeztessék a menetrendet és ne engedjék, hogy a kalauz zsebre dolgozzon.
Vitézy ezt kitűnően megcsinálta Pesten a buszokkal annó.
Netta
2023-07-28 at 09:40
AMELYIK FIDESZES KÉPVISELŐ MEGSZAVAZZA EZT A NÉPIRTÓ, ALJAS TERVET,
AZ BEÉPÍTETT ÜGYNÖK!
EZ FAKTUM!
rozika
2023-07-28 at 09:40
Újonnan visszaállított vonatszakaszok is vannak! Decemberben újból indult a közlekedés a 2009-ben beszüntetett Vác Aszód VILLAMOSÍTOTT vonalon. Csak éppen a korábbitól eltérően nem áll meg sem Vácrátóton, sem Kisnémediben. (Bár Vácrátóton néhány hete már egy vonat sem áll meg.). További érdekesség, hogy van EGYETLEN vonatpár, ami Vácot Hatvannal köti össze. Reggel fél hétkor indul Hatvanból és este fél nyolckor vissza Vácról. No ez vajon kinek az érdekeit szolgálja? Könnyű lesz kimutatni, hogy kihasználatlan a járat – megszüntetendő. Amúgy teljesen érhetetlen – én bizony reggel indulnék ellenkező irányba, Vác felől Hatvan felé – átszállás nélkül, de ez nem adatik meg.
LÁZÁRÉK MEG AKARJÁK BUKTATNI A KORMÁNYT!!!
2023-07-28 at 09:35
Állítólag Lázár annyi disznóságot csinált, hogy azért távolították el a miniszterelnökségről.
Mi a f.szt keres megint ott? Kik zsarolták be?
B. ZSOLT! KAPÁS VAN!
.
Mikia352023-07-28 at 09:25!
AZ A CÉL, HOGY HAGYJÁK EL A FIATALOK A FALVAKAT.
Se munkát nem tudnak vállalni, sem a város és község között ingázni.
KELL A FÖLDTERÜLET VALAKIKNEK!
SORBAN ÁCSINGÓZNAK, AKIK FEL AKARJÁK VÁSÁROLNI FILLÉRCENTEKÉRT
AZ ELHAGYOTT HÁZAK TUCATJAIT.
bl
2023-07-28 at 09:34
Attól fog visszanépesülni egy vidék, hogy megmarad a vasútvonala. Akár 50-100 évig is használni kell a vonalat, addig míg meg nem fordul a szél. Olyan sokba kerül? Nem hiszem. A covid megmutatta, hogy az állandó költségekkel működő szolgáltatások úgy is működhetnek akár végtelen ideig is, hogy nincsenek rajta utasok. Mert ez nem haszon kérdés, hanem élet.
Mikia35
2023-07-28 at 09:25
Igaza van a cikk írójának!
A buszra babakocsival felszállni nem lehet, akkor a CSOK Vidéki elképzelései és támogatása nélkül, egy védőnőhöz hogy jusson el egy kismama???
Még többet kellene fejleszteni a vasúton, nemcsak a Flirt és a KISS motorvonatokat kellene beszerezni.
A Szombathelyi MÁV Járműjavítóban, ahol a BZMot-k nagyjavítása zajlik rengeteg ötletük volt/van a BZMot továbbfejlesztésére, de iylen és hasonló kismotorvonatok vannak az Alstom gyártmányai között is.
Álságos azt kielenteni,hogy ráfizetéses a személyszállítás és a keresztfinanszírozást – teherfuvarozás személyszállítás – az EU nem engedi!
Miért kellett szétválasztani a MÁV-t ezekre? Ha ma egyben lenne, nem lenne több probléma! A teherszállításnál is korábban voltak a ROLA vonatok (a kamion vasuti kocsiban utazott Békéscsabától Wienerneustadt-ig. Megszüntették! Most rengeteg román-bolgár-török kamion halad keresztül az országon, rengeteg balesetet okozva. Nap mint nap halljuk a médiában: elaludt a kamionvezető!
Rá kell kényszeríteni a teherszállítókat a vasúti szállításra: egy autószállító kamion csak 7-8 személykocsit tud elszállítani, egy vonat ha kell 200-t is. Román kamionokkal szállítják Kecskemétről a Merciket Németországba!!! Ma reggel az M0-n csak 5-t számoltam meg, irány Hegyeshalom!
Hogyan akarja a kormány a vidéki életstílust a fiatalokkal megkedveltetni, ha a közlekedést, az elérhetőséget elveszi tőlük?
DE ezzel a döntéssel a Fidesz szavazóbázist veszít vidéken!
Talán még nem késő a visszakoz!
kamcsatka
2023-07-28 at 09:24
nálam nem lehetne olyan miniszter, akinek a törvénye elbukik az ABn.
olyan sem aki 20 fillerért bezarja a vasutat.
VITÉZYT UTÁLOM, DE MOST MELLÉ ÁLLOK!
2023-07-28 at 09:18
józsué2023-07-28 at 09:06
A SZAKÁLLAMTITKÁR ÚR EGY POFÁTLAN SZADESZ-ÜGYNÖK!!!
NEM EGYEDÜL VETTE ELŐ AZ MSZP-SZDSZ ÖRDÖGI, NÉPIRTÓ,
A VIDÉKET ELNÉPTELENTŐ TERVÉT!
KÜLDETÉST TELJESÍT.
2 ÉNAKI
2023-07-28 at 09:17
PS! Kedves cikkiró! A kommenteket kérlek továbbítsátok a Kormányinfóhoz,mielőtt még komoly probléma nem adódik.
D.J.László tart.szds.
2023-07-28 at 09:12
A cikk minden szava tökéletes.
Pusztuljon, aki a már megépített vasutat el akarja bontani!!!!!!!!!!!!!!!!
A KORMÁNYPÁRTI SZAVAZÓK VIDÉKEN ÉLNEK!!!!!!!!!!
2023-07-28 at 09:11
A KORMÁNY VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAMOT INDÍT
A BEÉPÍTETT SZADESZ ÜGYNÖKÖK MEG A FALVAK-KÖZSÉGEK ELNÉPTELENÍTÉSÉN
ÜGYKÖDIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Józsué
2023-07-28 at 09:06
Tisztelt Szakállam titkár Úr. Úgy vélem nem Vitézynek ártott meg a meleg,talán inkább Önnek,ha képtelen felfogni a jelenlegi vasúti közlekedés létjogosultságát.Az utóbbi időben ekkora böszmeséget nem hallottam.
kamcsatka
2023-07-28 at 09:05
Lazar eddig csak szetbszni tudott. hatosagokat, allami szervek működését, agazatok koherenciajat…
erthetetlen hogy lehet miniszter.
EZ A TÖRVÉNYTERVEZET A FIDESZ-KDNP KORMÁNY SÍRÁSÓJA
2023-07-28 at 09:04
csakafidesz
2023-07-28 at 08:50
Ja!
Akinek ninca kocsijam egy gyalog, vagy szekér-stoppal Jani bácsi kordéján?!
Marad a ritkított járatú, büdös, drága üzeeanyaggal működő busz?!
LEVÁLTANI A MINISZTERT ÉS SEGGBE RÚGNI AZ ÁLLAMTITKÁRT ÉS MINDENKIT, AKI EBBEN A NÉPIRTÓ SZÁNDÉKÚ ÉS TERÜLETRABLÓ SZÁNDÉKÚ DISZNÓSÁGBAN KÖZREMŰKÖDIK!!!!!!!!!
.
NA EMIATT ELMEGYEK TÜNTETNI!
ÉBRESZTŐ! KORMÁNY SZINTEN LESÖPÖRNI A NÉPIRTÓ TERVET!
2023-07-28 at 09:01
Ideje kirugdosni az államtitkári szinten és attól lefelé becsempészett szadesz-mszp
ügynököket.
.
A VICINÁLISOK LEÁLLÍTÁSA A FALVAK TOTÁLIS ELNÉPTELENEDÉSÉHEZ VEZET.
EZ A CÉLJUK AZOKNAK, AKIK EZT AZ ÖRDÖGI TERVET MEGINT ELŐVETTÉK.
.
A VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM MEGTORPEDÓZÁSA!!!!!!!!!!!!
Nahát
2023-07-28 at 08:57
Vasútpárti vagyok a buszoztatással szemben. Ki szeret buszokon rázkódni, forgalmi dugókban ülni?
csakafidesz
2023-07-28 at 08:56
Zsindelyes 2023-07-28 at 08:49
A “döcögős Bzmot” szerelvényeket kellene a kohóba elvinni! Amúgy van egy ország a világon, Svájc ahol mindegyik vasútvonal villamosított. Ott egy ilyen dieselt rá se engednek a pályára. A Bzmot csak annyiban hasonlít a svájci vasútra, hogy piros. (Ha a belső komfortját nézzük, akkor fényévre van szinvonalban.)
Vélemény
2023-07-28 at 08:54
Biztos, hogy vannak veszteséges mellékvonakak, de egy jól működő szervezet ezeket a veszteségeket a közösség érdekében ki tudja és ki kell gazdálkodnia. Nem tartom szerencsésnek az ország egyetlen szegletét sem az elszakadás felé sodorni. Bár kedvelem Lázár János habitusát,…… most mégis úgy gondolom, hogy a nagy meleg végül is neki ártott meg, és rossz döntéseket hozott az utóbbi időben.
A jövő bizonytalanságait, a benzinár hektikus változásait, a térségben elők potenciális fejlesztési lehetőségei, a stratégiai szempontok értékelései… stb.tekintetében nem lenne szabad egyetlen egy meglévő mellévonalat sem felszámolni.
csakafidesz
2023-07-28 at 08:50
A Karcag-Tiszafüred közötti vasút létjogosultságát csakis az adja, hogy kriminális állapotban van az országút, most már csak Tiszafüred-Kunmadaras között. (Karcagtól Kunmadarasig megcsinálták az utat, de ez lehetne szélesebb.)
1 Enaki
2023-07-28 at 08:50
Tisztelt Làzàr Miniszter Ùr! Egy ūnnepsègen Miniszterelnökūnk az alabbiak szerint nyilatkozott. “Amit tehàt itt làttunk,azok nem csak sinek,mozdonyok,szemaforok,amit itt làttunk,az nem csak vas ès acèl,hanem egy szebb,otthonosabb ès polgàribb Magyarorszàg.” A Fidesz Kormànyra kerūlèsèt tetteik tūkrèben a magyarnèp tette lehetővè.Az Ön utòbbi törvènyjavaslatai ezt a szavazò tàbort gyengìteni làtszik. 1/ Jelenkeg az Ön törvèny javaslata az Alkotmány Bìrosàgnál norma kontrollra vàr,mert a Köztàrsasàgi Elnöknő nem ìrta alà. Az olvasottak alapjàn,ha ez a törvèny elfogadàsra kerūlne,bàrmit meglehetne tenni a nèp akarat fölött. Az Miniszter Ùr,ùgy nyilatkozott,hogy utòlag àtgondoljàk. A törvènyjavaslatot előtte kell àtgondolni ès nem utòlag. 2/ A vasuttal kapcsolatos törvènyjavaslat sem lett àtgondolva. Nem a vasutat kell bezàrni,hanem fejleszteni kell. A vidèk emberei vàsàrolni,vagy èpp eladni a vasùti közlekedèst hasznàltàk ezközkènt. Hiàba a busz vàsàrlàsàban törtènő investàllàs,ha az a cèlnak nem felel meg.Ott sem a vàsàrolt,sem az eladni valò termèket nem lehet szàllìtani,mivel azt utazàsra terveztèk. Remèlem,hogy e törvèny vègrehajtàsàt a Fidesz megfogja semmìsìteni, ehhez kèrjūk nagyrabecsūlt Miniszterelnökūnk Orbàn Viktor segìtsègèt.
Zsindelyes
2023-07-28 at 08:49
Egyetértek a cikk írójával. Nem bezárni, fejleszteni kell. Nálunk Nógrádban is jár a kis lassú, döcögős Bzmot, a Drégelyvár megálló nem messze van tőlünk. A másik vonalat már bezárták pár éve, ami Rétságon állt meg, azóta már a fénysorompót is elbontották, már csak egy rozsdás, gazos, elhagyatott (tipikus magyar) vágány emlékeztet arra, hogy valaha ott vonat járt.
Talán inkább a vágányt/áálomásokat kellene felújítani ezeken a vonalakon, modernebb motorvonatokkal, mert festői tájon mennek. Turisztikai szempontból sem lenne utolsó.
Hogy lehet, hogy Svájcban, Ausztriában és Németországban ezek a legnépszerűbb vonalak? Ott miért nem zárják be?
stollarmiki
2023-07-28 at 08:41
Sajnos itt több évtizedes, kortól, nemtől, pártállástól független politikai hozzá nem értés kétes gyümölcse érett be.
Az, hogy nagy darabszámban szereztek be elővárosi villamos motorvonatokat jó dolog, de azokat sem mindig ott használják, ahol kéne. (Debrecentől Ceglédig egy FLIRT azért kényelmetlen. Nyári hétvégén, balatoni vonaton 200 utasra egy WC jut?!)
De ezeken felül járművek főműhelyi javítása, felújítása, új beszerzés minimális.
Ez viszont nagyrészt nem a vasút bűne. A vasút abból él, amit a kormányoktól kap. Teherszállítás magán – nagyrészt külföldi – kézben. Egyébként se lehetne annak nyereségéből finanszírozni a veszteséges személyszállítást, mert a keresztfinanszírozást tiltja az EU.
A régi gépekkel még lehetett játszadozni, kigyufázik az ember néhány védelmi relét, aztán nagyon figyelve hazaviszi a vonatot, de ez ma már nem megy. Az, hogy a dolgozó több időt töltött a géptérben, mint a vezetőülésben rég volt, és ne is legyen cél.
Normális járművek, jó menetrend, jól képzett vasúti dolgozó kell!
Foglár
2023-07-28 at 08:35
Lézer Jani a jogászi agyával ennyire képes. Megcsináltatta magának a tram-traint, minden más mehet a levesbe. Van már vadászkastélya is, mi kell még? (leváltani-Főni!)
Carolus
2023-07-28 at 08:31
Tisztelet Fábry Szabolcsnak!
KÁSLERNAK VOLT TARTÁSA! KIRÚGTA A TORPEDÓROMBOLÓ PRŐHLÉT!
2023-07-28 at 08:24
Ha nem sikerült kívülről, felülről ( EU, Pressman stb.), akkor megpróbálják alulról-belülről szétverni a kormányt, a Fidesz-KDNP szavazóbázisát.
.
És ebbe nemcsak a vivinis hálózat újbóli szétverésével a helyi közösségek megfojtása, hanem az SZDSZ rehabilitálása is beletartozik, a jobboldali médiumok bulvárosításával együtt.
Edebácsi
2023-07-28 at 08:09
Ne legyen kételyünk. A vasúti fővonalak éppúgy elsősorban a nemzetközi árufuvarozás érdekében épülnek, mint az autópályák. Itt lenne az ideje, a magyarokat szolgáló mellékútvonalak (vasúti és közúti) felújításának.
TS
2023-07-28 at 08:04
Moldovát nem kötelező szeretni, de amit írt a vasútvonalak megszüntetéséről, az érvényes és gondolkodtató.
“A felszámolást itt is gondos adatgyűjtés előzte meg; a kapott eredményeket és a tennivalókat vastag stencilezett kötetben rögzítették. Felmérték a vasútvonal mentén fekvő községek demográfiai helyzetét, a népesség változásait 1960 és 1970 között…Ez is statisztika, ezt is legalább kétféleképpen lehet értékelni: mondhatjuk, hogy ezen az elnéptelenedő vidéken egy vasútvonal fenntartása fényűzésnek számít, vagy eltöprenghetünk azon, hogy a vasút megszüntetése beveri-e az utolsó szeget is a vidéket lezáró koporsófedélbe?”
Én az utóbbira szavaznék.
2 ÉNAKI
2023-07-28 at 08:03
A cikk írojának elküldöm lelkemet meleg kézfogásra,forró ölelesre.Ebben a cikkben minden benne van,a vidéki magyarság akarata,álma.A vasut kerdésben,a Miniszterelnök Úrnak van igaza. Remélhetőleg ez a törveny javaslat nem fog életbe lépni.
TS
2023-07-28 at 07:57
Igaza van a cikkírónak. Remélem, megváltoztatják a döntést!