Az ügyészségi vádemelésre várva a veronai autópálya-rendőrség már kialakította véleményét a magyar autóbusz januári olaszországi katasztrófájáról, emberi tévedéssel magyarázza azt – mondta Girolamo Lacquaniti, a veronai Polstrada autósztráda-rendőrség parancsnoka pénteken.
A Polstrada az első percektől jelen volt az olaszországi A4-es autópálya veronai szakaszán január 20-án történt baleset helyszínén. A szerencsétlenül járt busz a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulóit és kísérőit szállította. A tragédiában 16-an veszítették életüket és 26-an megsérültek.
“A baleset okait ki lehet következtetni, annál is inkább, mivel semmi nem utal a jármű műszaki meghibásodására. Véleményünk az, hogy a balesetet emberi tévedés okozta”
– jelentette ki Girolamo Lacquaniti. A Polstrada értékelése azokat a korábbi feltételezéseket erősíti meg, hogy a szerencsétlenséget a sofőr hirtelen rosszulléte vagy elalvása okozhatta. A veronai ügyészség január 21-én indított vizsgálatot gondatlanságból elkövetett többrendbeli emberölés címén akkor még ismeretlennel szemben. Január végén az ügyészség a balesetkor vezető sofőrt nevezte meg gyanúsítottként, aki olasz sajtóértesülések szerint az – azóta már Magyarországra szállított – súlyos sérültek egyike. Az ügyészséggel szorosan együttműködő Girolamo Lacquaniti elmondta, hogy jelenleg a szakértői véleményekre várnak: az ügyészség többek között külön szakértőt bízott meg a jármű műszaki állapotának vizsgálatára. A Polstrada parancsnoka szerint a szakértőknek általában 30-60 nap idejük van jelentésük elkészítésére, de halasztást is kérhetnek. A szakértői vélemények alapján az ügyészség további vizsgálatot rendelhet el vagy vádat emelhet, és a gyanúsított vádlott lesz.
„Nagyon jelentős és drámai” esemény
Girolamo Lacquaniti elmondta, hogy a magyar diákokat szállító busz balesete “nagyon jelentős és drámai” esemény volt a Polstrada és Verona városa számára is. A parancsnok Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közeljövőben Veronába tervezett látogatását megtiszteltetésnek nevezte. Elmondta, hogy a szerencsétlenség óta folyamatos kapcsolatban állnak a magyar hatóságokkal, és nem csak a vizsgálat miatt, hanem mivel “életre szóló emberi kapcsolat jött létre a veronai Polstrada emberei és a magyarok között”. Girolamo Lacquaniti hozzátette, hogy folyamatosan kapnak híreket a busztragédia túlélőiről, és azóta is tartják a kapcsolatot a Veronában élő magyarokkal, akik a baleset után segítettek.
Forrás: MTI, fotó: Czeglédy Csaba
etruszkszumirszittya
2017-03-03 at 17:00
Egyszerűbben és rövidebben: Mindhárom tényezőre szükség volt:
1 busz – égő anyag könnyű kifolyása és égő anyagú buszbelső
2 országút- ami monoton fárasztó hipnotizáló és az úttest melletti beton oszlopok
3 a sofőr- mint tényező elaludt fáradt álmos vagy beteg
nem lehet csak az egyikre leredukálni az okot
4 a negyedik ami a legfontosabb a túl nagy sebesség az a harmadik része
elvégre a sofőr döntése volt hogy 12O szal hajtott nem mondjuk 8Onal.
Azoban az úton lehetett volna sebesség figyelmeztető villanytábla ami figyelmeztet hogy sebességed 12O ami veszélyes lassulj le!
Ez meg a ketteshez tartozik mivel az út része
Végül a buszban is lehetett volna sofőr jelző riasztó hogy vigyázz ébredj fel a szemed lecsukódott vagy előre dőltél. Van ilyen is egyes autókban.
Ez meg az egyes a busz biztonságának kérdése.
Tehát mind a három tényező hibás busz sofőr és az úttest.
etruszkszumirszittya
2017-03-03 at 16:41
Minden baleset vagy legalább is a legtöbb nem egy okra vezethető vissza hanem egy tucat összejátszására.
Ha nincs beton oszlop pillér vagy épitmény akkor nincs baleset. Ha egy bokornak vagy egy kisebb fának megy neki a jármű a sérülés elenyésző.
Hasonló volt Princess Di halála is ahol a részeg sofőr 1OO:-15O km/h sebességgel ütközött egy beton pillérrel. Mindenféle idióta összeesküvés elméleteket kotyvasztottak pedig a sebesség és a betonoszlop éppen elég a halálhoz.
A másásik fő ok a sebesség gyorshajtás. Eddig 12O km/h sebességről olvastam.
Ez is bőven elég a tömeggyilkossághoz.
Ha 1O km/h val megy enki még egy ebtongfalank si az se lett volna halálos.
Tehát a másik fő ok a sebesség.
Hogy elvesztette uralmát a kormány fölött az lehet betegség de valóban legvalószinűbb az elalvás elbóbiskolás.
Szóval nincs rejtély.
Óriási indokolatlan sebesség elalvás figyelemtlenség .és betonoszlopnak pillérnek való ütközés.
Mindez már elég is a tragédiához.
Ha nem lett volna közvetlenül az úttest mellett egy beton pillér akkor semmi sem történt volna. Mondjuk beleszalad egy árokba vagy bokrosba.
Ha nem vezetett volna 1OO km/h felett akkor sem lett volna ekkora tragédia
Ha más anyagok lettek volna – tűzállók akkor nem lett volna tűzvész.
Ha nem éjjel vezet gyorsan nem aludt volna el.
Mindez összejátszott a tragédiában.
Nincs egy egyedüli ok hanem féltucat.
Péter Pál
2017-03-03 at 10:44
A Teremtő Isten adjon nyugalmat az áldozatoknak és megbékélést a túlélőknek és a hozzátartozóknak !