Pesti Srácok

Alain Delon, a szupersztár ma már csak egy ócska fehér rasszista és homofób

Alain Delon, a szupersztár ma már csak egy ócska fehér rasszista és homofób

A Women and Hollywood nevű szervezet angol nyelven megjelent petíciója arra kéri a kedd este megnyílt cannes-i filmfesztivál szervezőit, hogy ne tüntessék ki "a rasszista, homofób és nőgyűlölő" Alain Delont tiszteletbeli Arany Pálmával. Persze, hiszen miért is érdemelne életműdíjat egy ilyen harmadvonalbeli, semmit fel nem mutató színész? Szüleink generációjának Alain Delon volt az egyik nagy sztárja, a hatvanas évek szívtiprója, a hetvenes évek kőkemény zsaruja, aki pár évvel ezelőtt még forgatott, akiért rajongtak a nők és az igazi francia férfiideál megtestesítője volt a filmvásznon. Ez viszont manapság inkább hátrány és probléma, hiszen a sármos, fehér, jóképű férfi nem fér bele az új, liberális koncepcióba és a szivárványos férfiképbe. Fiatal srácokat arra emlékeztetni manapság, hogy valaki a nők bálványa, jóképű és híres színész, az egyet jelent a szexizmussal, nők elnyomásával, és ne feledjük azt sem, hogy Alain Delon valószínűleg nem is meleg, hiába próbálták meg rásütni a bélyeget. A homoszexualitásáról szóló spekulációk mellett azért bőven támadták homofóbiával és rasszizmussal is, most pedig ez a vonal tért ismét vissza, miközben csak azt egy dolgot felejtik el, hogy az Arany Pálma-életműdíjat nem érzékenyítésért adják, hanem egy művész életpályáját honorálják vele, Alain Delon pedig kétségtelenül ikonikus színész. Ilyen adottságokkal pedig ez óriási baj a polkorrekt világban.

A legnagyobb baj az, hogy vélhetően Alain Delonnak a régi Franciaország sokkal jobban bejött, amikor sajnálatos módon szinte csak galád fehérek éltek az országban, és a francia nemzet nem volt még ilyen szerencsésen sokszínű. Lemaradt az öreg, nincs mese, a franciák pedig jobban teszik, ha nem is büszkélkednek a sötét korszakkal, amikor Delon volt a szexszimbólum és a férfiak nők bálványa. Sok pletyka keringett erőszakosságáról, de azt maga is beismerte, hogy volt, hogy megütött egy nőt. Nem szép dolog. Ahogy az sem, ha igaz, amit egyik fia állított, hogy elég durván bánt vele, hogy a gyerek minél inkább megkeményedjen. A magánélet egy dolog, melyben azért kirívó kilengéseket nem követett el; emellett Delon a filmvásznon bizonyított, melyet egyáltalán nem kellene megmagyarázni. A meghurcolás beleillik a minden másságot, devianciát és gusztustalanságot elfogadó és bátorító törpe kisebbség napi terrorjába, bizonyítva azt, hogy teljesen ki akarják fordítani a világot a sarkából.

Thierry Frémaux, a cannes-i filmfesztivál művészeti igazgatója egy hétfői sajtótájékoztatón mégis magyarázkodásra kényszerült az ügyben, de ahogy a józan ész diktálja, kiemelte, hogy külön kell választani a francia világsztár munkásságát a véleményeitől:

PestiSracok facebook image
Jean-Paul Belmondo és Alain Delon. Fotó: MOKÉP

Azt is hozzátehetjük, hogy a mai, egyre kínosabb és erőszakosabb polkorrekt hozzáállás nem tudja feldolgozni az ilyen gusztustalan üzeneteket, melyben a férfiasság és a siker együtt szerepel, a fehér szó pedig teljesen ehetetlenné teszi a rasszista menüt. Delonról amúgy többször is pletykálták, hogy homoszexuális, azonban ő erélyesen kikérte magának, sőt, természetellenesnek nevezte többször is a férfiszerelmet; ez nyilván újabb megbocsáthatatlan aktus volt a píszí szerelmeseinek. Egy tavalyi interjúban azt nyilatkozta, hogy hányingere van attól a kortól, amelyben most élünk, és utálja. A franciák pedig sajnos partnerek abban, hogy a saját értékeit ne csupán elfelejtsék, hanem szégyelljék is, ahogy teszik ezt a baloldaliak a nagy nevettető, Louis de Funès emlékével, aki szerintük rossz érzést és nyugtalanságot kelt, ráadásul egy már idejétmúlt francia típust testesít meg. Delonnak alighanem igaza van: a napjainkban uralkodó világrendtől a hányás kerülgeti az embert.

Érdekes szál a cannes-i viccparádéban, hogy Frémaux nemcsak Alain Delon miatt magyarázkodhatott, hanem azt is a szemére vetették, hogy a versenyprogramban a 21 beválogatott alkotás közül csak négyet rendezett nő. A tiltakozóknak az sem jelentett problémát, hogy jóval kevesebb nő pályázott. A józan ész válasza nyilvánvalóan is kevésnek bizonyul majd, hiszen Frémaux így védekezett:

Jobb, ha a művészeti igazgató kevésbé racionális érveket hangoztat a jövőben, hiszen ő is felkerülhet a szexista, homofób, rasszista feketelistára.

Forrás: MTI, Origo; Vezető kép: forward.com

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Nincs kezelhetetlen gyerek, csak meg kell tanulnunk nevelni – PS-interjú Beszédes Henrietta gyermeknevelés-specialistával

Exkluzív 2021 december 29.
Nem vagy rossz anya, és nincs olyan, hogy kezelhetetlen gyerek – vallja Beszédes Henrietta gyermeknevelési specialista. A kétgyermekes fiatal édesanya egészen új szemléletmóddal dönti le a sztereotípiákat és győz meg arról, hogy minden sokkal egyszerűbb a megoldás gyermeknevelési nehézségeinkre, mint eddig hittük. A legfőbb probléma, hogy senki sem mondja meg, tanítja meg, hogyan kell gyermeket nevelni, mi egyáltalán az, hogy nevelés – azt hisszük, ennek ösztönből kell jönnie. Találunk ugyan garmadával könyveket nevesebbnél nevesebb gyermekpszichológusok, szakemberek tollából, csak éppen a gyakorlatban valahogy nem úgy működnek a dolgok. Jön a patthelyzet, a mindennapos harcok és az önvád: nekem ez nem megy, rossz anya vagyok. Az sem túl nagy segítség, hogy oly könnyen ragasztanak bélyegeket a gyermekekre, mondják ki speciális nevelési igényűnek, nehezen kezelhetőnek, mert egyszerűen nem illik bele az átlagosba, a megszokottba, mert valamiért más. A megélt és ránk zúdított problémák özönében aztán a legfontosabbra figyelünk egyre kevésbé: hogy ki is az a gyermek, akit nevelünk, mit gondol, mit akar és miért, mi az, amitől egyedi, amitől különleges. Beszédes Henrietta szerint éppen ez lenne a lényeg és a kulcs az egyszerű neveléshez: látni, érteni és kibontakozni hagyni azt a másik emberi lényt, aki ránk bízta az életét, de attól az még az övé. Heni televíziós riporterből lett gyermeknevelési specialista. Édesanyaként és kommunikációs szakemberként jött rá, hogy a nevelés legfőbb eszköze pontosan az, amit a munkájában nap mint alkalmaz: a kommunikáció, a megértés és együttműködés.