Az állam magánbefektetőnek adná át ingyen az ország legnagyobb pályaudvarainak területét, a pályázóknak ezért cserébe nem kell vállalniuk semmit – állítja Vitézy Dávid. Az illetékes tárca szerint félreértésről van szó, a MÁV szerint további egyeztetések várhatók a koncepciók véglegesítésére.
Szombaton Soproni Tamás, Terézváros polgármestere számolt be olyan MÁV-dokumentumokról, amelyek szerint országos ingatlanhasznosítási pályázat jelent meg vasúti területekre. A pályázati kiírásban Budapest valamennyi pályaudvara érintett, így a Nyugati pályaudvar melletti rész is, melynek parkká alakításáért évek óta küzdenek. “A pályázati kiírásból egyértelműen arra lehet következtetni, hogy az állam ki akar vonulni a területek fejlesztéséből, fenntartásából, és a területeket magánkezekbe vándoroltatná. Ráadásul 99 évre. Mindezt úgy, hogy már előzetesen sem egyeztetett erről sem a fővárossal, sem az érintett kerületekkel, így velünk sem” – írta hosszú Facebook-bejegyzésében a kerületvezető.
Felrótta a tervvel kapcsolatban, hogy így a kerületnek nem lesz beleszólása, mi épül azon a hatalmas területen, mekkora lesz a beépítettség mértéke – a pályázatban nincs meghatározva zöldfelületi arány, de egy magánbefektetőnek nyilván nem egy nagy park jelentene megtérülést, hanem sok ingatlan –, a szerződések részleteit sem ismerheti meg a kerület, hiszen magánbefektetőről lesz szó. Úgy látja, a zöld fejlesztések mellett a Nyugati pályaudvar és az elővárosi vasút fejlesztése is veszélybe kerülhet – emlékeztetett az Infostart.hu.
A hírre az LMP-vel szakító és a Karácsony Gergely-Magyar Péter-féle fővárosi többséggel alkudozó Vitézy Dávid rögtön reagált:
Évszázados ingatlanpanama készül Budapest legnagyobb pályaudvarain
– a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár. Szerinte a pályázók szerinte ingyen kaphatják meg az ország legértékesebb, pályaudvarait, a négy legfontosabbat (keleti, nyugati, déli és kelenföldi), de cserébe nem várnak el fejlesztési garanciákat.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményben azt állította, hogy félreértésről van szó. Mint írták, az állomásmegújítási program a megpályázott állomásépületek, vasútüzemtől elválasztott, épített részén teszi lehetővé a kereskedelmi célú hasznosítást. Az állomás környezete, a vasúti ingatlant körülölelő zöldfelület csak abból a szempontból érintett a pályázatban, hogy a legtöbb esetben annak rendben tartását, fejlesztését is vállalnia kell a sikeres pályázóknak. Az állomáshoz kapcsolódó parkok nem veszhetnek el, tették hozzá.
PS.: Remélhetően Vitézy Dávid ezúttal is téved, hiszen ha mégis az általa bemutatott módon “hasznosítanák” a MÁV ingatlanait, az az MSZP-kormány által elképzelt és a botrányok hatására visszavont kormánynegyed projektjére, vagy az egykori Utasellátó össznépi szoci tolvajlásba torkolló privatizációjára hajazna.
Vezető kép: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS