A holland rendőrség Amszterdam belvárosában vízágyúval oszlatta fel a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások elleni tüntetést szombaton.
Az ANP holland hírügynökség jelentése szerint a hatóságok mintegy ezer demonstrálót körülvettek a történelmi csatornanegyednél, másokat pedig a város külterületére vittek. Védőmaszkokat is osztottak azoknak, akik “megfeledkeztek” a járványügyi előírásokról. Letartóztatásokról nem érkezett jelentés. Hollandiában az elmúlt hetekben az emberek számos megmozduláson emelték fel szavukat a járványügyi korlátozások ellen, a tüntetések közül néhány erőszakba torkollott.
A napi új fertőzések száma ismét emelkedni kezdett az országban. Az egészségügyi hatóságok tájékoztatása szerint péntek reggel és szombat reggel között több mint 7650 esetet jegyeztek fel, ami január eleje óta a legmagasabb napi érték. A baltimore-i Johns Hopkins Egyetem vasárnap reggeli adatai szerint az országban a járvány kezdete óta 1 211 447-en betegedtek meg a koronavírustól, 16 395-en meghaltak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA-ANP/Jeroen Jumelet
Facebook hozzászólás
Bényi László
2021-03-31 at 15:38
A sok “okos”hozzászólónak üzenem. Egy simán lezajlott covid után,más lenne a véleményük. Én kipróbáltam…nem kívánom senkinek.
Kristóf
2021-03-22 at 08:37
Hadd vitatkozzak:
Rendben, járvány. De mi okozza? Covid, influenza, nátha, vagy 200-féle ilyen-olyan vírustörzs tél végi felfutását látjuk? Amiknek a legsúlyosabb szövődménye tüdőgyulladás és halál szokott lenni minden évben ugyanilyen számokkal.
Ez a műsor ugyanolyan háttérhatalmi tematizálás, mint a nemzetközi terrorizmus, emberi jogok, szegény menekültek, klímahiszti, BLM, stb. Szerintem ezért kapitális tévedés bizniszt sejteni az oltás mögött! Aki ezeket csinálja, annak nem kell a Pfizer pénzecskéje, mert ő a világ pénzének gazdája a keret uralásán keresztül. A CO2 hisztiben is van üzlet, de valószínűleg nem a kukoricára térdepeltetett ipar és fogyasztók számára. A médiajárvány úgy lehet biznisz, mint a kényszerűen és irányítottan kirobbantott 2008-as válság. Ahhoz az irányított pusztításhoz viszont nem kéne az oltás. Egy módszeres oltási rendszer felállítása egy új hatalomgyakorlási keret! Az egész korábbi műsor annak az alapozása volt! (Ez ugyanaz a séma, amivel a maja civilizáció papjai zsarolták népüket, mely szerint nem kel fel többé a nap, ha nem áldoznak elég embert a Tollas Kígyónak.
Itt:
– Egy évszázad alatt felépítették a modernitás biztonságának hamis illúzióját.
– Szórakoztatóipari előképek bevitele után egyszerre felvetítettek egy képet egy veszélyhelyzetről.
– Kellő kilátástalan rettegtetés után megkínálták a közönséget a biztonság illúziójának visszaadásával. Ami véletlenül a biztonság illúziót és a veszélyhelyzetet vetítő mozigépész monopóliuma. Kb. lényegtelen, hogy ki gyártja a védőoltást, a lényeg az a program, ami szerint az megkerülhetetlen.
– Ebben az értelmezésben az oltás célja NEM LEHET a biztonság sem.
Ilyen sötét aljas dolgokat csak a Teremtéstől elszakított civilizált emberrel lehetett és lehet elhitetni és elfogadtatni. Régen is, és ma is.)
Az új hatalomgyakorlási keret azért kell, mert a régi nem működik. A ‘30-as évek szintjére visszakerülni rendszerelméleti képtelenség. Sajnos. Bukás lesz a vége, csak előtte mindent megpróbálnak amivel szerintük elkerülhető. Mondjuk egy jó kis diktatúra + kontrollált népességcsökkentés?
moliere
2021-03-22 at 00:15
Kristóf
Igen, ebben sok igazság van, de ha kisebb is, a számok alapján ez már járvány. A halálozás számításával persze, hogy gondok vannak.
Az oltást én részben máshogy látom. szerintem nem veszélyes ez, de tényleg nagy biznisz.
A korlátozások tekintetében egyezik a véleményünk: ötletszerűség, dilettantizmus, következetlenség, arrogancia. Ez a négy fő szempont, ami érvényesül, nemzetközileg. Kezdettől idegesítő, hogy mintha a “kis színes” rovatok számára dolgoznának a kormányok, mind máshogy korlátoz, máshogy számol, máshogy olt, máshogy nyit. Például az EU-nak semmi nyoma a dolgok összefogásában (amit nyilván sokan nehezményeznének is, ha lenne beleszólás), ez például szerintem követhetetlenné teszi az egész terjedési folyamatot, nincsenek összehasonlítható adatok. Sok minden arra utal, hogy az agytröszt sem veszi komolyan az egészet, ha valaki egy kicsit mélyebben belenéz. Pedig jogos, hogy akár egy gyakorlatnak is fel lehetett volna fogni, és mi lenne, ha komolyabb járvány törne ki? Szerintem sokkal komolyabb egyébként nem tud. Így vettem ki a járványmatekosok grafikonjából. Vagy fertőzőbb, vagy gyilkosabb. A kettő együtt nem igazán megy. Csak ennyire, mint ennél. Itt sem az a fő gond társadalmi szinten, hogy hányan halnak meg, ez nem a fekete halál. Az a fő gond, hogy hányan halnak meg a társadalmi működési zavar miatt, ebben egyetértek. Nagyobb járvány esetén sem az lenne a gond, hogy jaj, meghal a társadalom 1%-a, hanem az, hogy összeomlik a társadalom, és öt éven belül ebbe belehal a társadalom 30%-a, a többi meg lecsúszik a harmincas évek szintjére. Ha átmenetileg is csak. Van egy modell, a madárinfluenza idején csinálták Amerikában, egy maximalizált hatású járványról. A társadalom napok alatt összeomlott a hírek hatására, évekbe telt, mire újra adót lehetett szedni, iskolába lehetett járni, stb. A végén közölték, hogy ez több tízmillió ember halálával végződne, de maga a járvány öt azaz ÖT % fertőzöttség mellett 1 azaz EGY % halálozással járt. Ez nem túl kevés, mert ugyebár az USa esetében 16 millió fertőzöttből hárommillió halott. És nem olyan halott, mint a magyar covid áldozatok háromnegyede, hanem teljes szórás, minden korcsoport, megkapod, megdőlsz, meghalsz, két héten belül. Most is van ilyen, nem is kevés, DE MESSZ NEM ÁM 18 EZER! tán a tizede. Az is sok. De egy év alatt azért árnyalódik. Ettől még azt mondom, hogy még ezzel a számmal is egy komoly járványról van szó, és ha nem annyira komoly, mint az influenza, akkor sem tudnánk mit csinálni, mert nemzetközileg alakult ki ez a helyzet, és túl bonyolult motivációk épültek rá.
moliere
2021-03-22 at 00:02
Bukohill 2021-03-21 at 19:23
Nem is kérdezem, szerintem is ökörség, még a legtöbb vírusmániákus szerint is értelmetlen, sőt szerintem egy kissé még árt is.
De talán rájöttem, hogy ezt a rendőrség kérhette. Ötvenezer embert ellenőriznek a karanténban. Szerintem egyszerűen nem tudják az éjszakát máshogy ellenőrizni. Ez a tippem.
Kristóf
2021-03-21 at 22:49
Na és nem az utódaink jogairól meg szabadságáról van szó, hanem a puszta létükről és létünkről.
Aztán a MiHaM nem megy szembe semmivel érdemben. Csak szőrmentén kritizálgat. Pl. “túlzók” az intézkedések. Nem mondja hogy indokolatlan, megalapozatlan.
Kristóf
2021-03-21 at 21:21
moliere!
Az influenzaszerű megbetegedések esetén az áldozatokat a többlet halálozásból számítják. Esetleg megnézik, hogy hány esetben volt a közvetlen halálok tüdőgyulladás. Ha 2017-ben azt mondták volna, hogy na ez a rettegett covid, annak az évnek a statisztikája jobban alátámasztotta volna. Ellenben olyanról tudok aki a covid okán bevezetett protokoll miatti ellátatlanságban halt meg.
Aztán a kevés súlyos esetre influenzánál azt mondják, hogy szövődmény ami egyéb tényezők miatt alakul ki. A covid esetében meg azt mondják, hogy nagyon sokan enyhe tünetekkel “vészelik át”. Ugye milyen más?
Ezek a korlátozások pedig semmit sem érnek egy veszélyes vírussal szemben.
Az a baj, hogy valakik mindenáron oltani akarnak. Mindenkit és rendszeresen.
Bukohill
2021-03-21 at 19:23
moliere 2021-03-21 at 16:48
Megnézném én azt a külföldi lezárást, tán még be is fizetnék rá.
A lengyelek és tótok kivételével az összes vendégmunkás, aki a fényességes nyugatot kiszolgálja, rajtunk keresztül közlekedik.
Hoholok, oláhok, szerbek, bolgárok, törökök.
Igaz, tavaly óta tudjuk, hogy az éjszakai tranzit nem veszélyes.
Ne tőlem kérdezze, hogy akkor mi a fészkes fenének az éjszakai kijárási tilalom, vagy most már éjszaka is támad a vírus, vagy megtanult olvasni és felismeri a személyit, jogsit, passzportot.
Bukohill
2021-03-21 at 19:03
Kristóf 2021-03-21 at 10:57
A friss (és nem kommentálható) cikk szerint a Biontech (ma még) szerényen csak évente egy oltást tervez.
Ma még. Evés közben jön meg az étvágy.
moliere
2021-03-21 at 16:48
… és ugyan ez “nálam” már járvány szint, de ettől még igaza van Bukohillnak, mert influenza szintű. Egy átlagos influenza járvány idején január közepén egy hét alatt gyakran százezernél is több ember fordul orvoshoz. Valamivel több, mint amit a mostani számok mutatnak. A halálozási adatok háttere nincs rendbe téve, de a halálozás meg a covidnál nagyobb, a vírus az influenzához képest veszélyesebb. Nem tudjuk, mennyivel, sosem tudjuk meg, összevissza hazudnak a halálozásról, de azért egy év után van képe az embernek a saját környezetéből, hogy a fertőzöttek nem olyan arányban halnak meg, mint az influenzások. Még 90 felettieknél sem, ott is többen. Ötvenesekről nem is beszélve. Vannak párhuzamok, nem több nagyságrenddel veszélyesebb ez, mit az influenza, de most már (!!!) egy szint. Kevesebb beteg, több halálozás fajlagosan. De figyelembe kell venni, hogy félig lezárt országokkal, maszkkal ilyen a helyzet. Tehát ha elengednék, mint minden influenza idején, akkor lehetne nagyobb is a gáz. Ami biztos, hogy a külföld lezárna minket, és nagyjából örökre el lennénk szigetelve, kvázi belaruszként.
Ilyen környezetben a MiHam tüntetése egy nagy orbitális fasság volt. Egy öntökönszúrás önlábonlövés koktél.
moliere
2021-03-21 at 16:42
T J
Én nem igazán látom, hogy a Mi Hazánk mozgalomnak “vad nézetei” lennének. Esetleg megvalósíthatatlanok. Ezzel a tüntetéssel szerintem lehet, hogy mellé lőttek. Nem elképzelhetetlen, hogy öt százalék fölött van a jelen helyzettel messze elégedetlenek közül azoknak a száma, akik nem szavaznának a moslékkoalícióra, de azok inkább nem fognak elmenni szavazni. Elvileg még okos dolgokat is mond Torockai, és elég okosan is mondja, de a Youtoube nem lesz elég. Ráadásul most ez már – én mondom – tényleg járvány szint, túl sok a fertőzés, most már a WHO nélkül is járványhelyzetet kéne hirdetni, ha nem lenne. A többi összefüggés bonyolultabb, de a MiHaM időzítése a tüntetéssel nagyon rossz volt. Dilettantizmusról árulkodik. És aki egy kampányban feladott labdákat is hülye leütni, az ne kormányozzon. Igazából nagyon szomorú ez, mert a Fidesznek kéne hogy legyen alternatívája. De nincs. Nem azért szomorú ez, mert utálom a Fideszt, hanem azért, mert ettől a Fidesz egyre rosszabb lesz csak.
moliere
2021-03-21 at 16:35
Egyébként meg őket is meg lehet érteni, hónapok óta vijjogják nekik, hogy életveszélyben vannak, itt a tavasz, de kilátás nuku, oltassák be magukat, különben nincs tavasz és nyár, de oltás az nuku, nagy nehezen jön tízezer oltás, megkapják az idén amúgy is meghaló legöregebbek, jön még tízezer, asztrás, arra meg egészpályás letámadás van a médiában, hogy öl, utána bemondják, hogy szigorítás jön, közben nincs személyes tapasztalatuk, hogy bárki fiatal meghalt volna a környezetükben, de mégis ilyenekkel ijesztgeti őket a média, amit már nem vesznek komolyan egy év elteltével, aztán mikor a parkban négyen söröznek a fűben ülve, megvágja őket a rendőr, miközben látják, hogy az arab negyedben bárki bármit bárhány számban tehet, úgyhogy azt mondják, hogy genoeg.
Valahol érthető.
moliere
2021-03-21 at 16:31
Anglia és Hollandia átoltottsága a sikeres magyar újranyitás szempontjából igen fontos.
Az itt tolongó 70+ éves korosztály talán nehezen érti meg, de a nyári fesztiválszezon 100%-os lebonyolítása, és a kocsmaturizmus, buliturizmus a nyugdíjuk stabilitását jelenti. És ez zömmel Angliából jön, a legtöbb pénzt egy tömegben itt hagyó fiatal turista pedig Hollandiából jön a Sziget fesztiválra. Augusztusban. Ha őket sikerül átoltatni a nyár közepéig, és utazhatnak, akkor lesz nyugdíj. Ha nem, akkor persze szintén lesz nyugdíj, csak már eléggé labilis jövővel.
T J
2021-03-21 at 15:40
Bukohill
Köszönöm, hogy kiszámolta. Már a “jobboldali” médiában is felüdülés igaz szót, és gondolkodó embereket találni.
.
Kristóf
Úgy tudom egy van azért, amelyik ha nem is alapjaiban kérdőjelezi meg, de az igazság sokkal nagyobb hányadát hozta nyilvánosságra, mint a Fidesz. Más kérdés, hogy az ő nézeteikkel se tudok azonosulni. De belegondolva, ami már most itt folyamatban van, még súlyosabb is lehet, mint annak a pártnak a legvadabb nézetei. Csak a dolgok át vannak nevezve, ezért sokan nem annak látják, ami.
Bukohill
2021-03-21 at 14:06
A szomszédos cikk hárommillióhoz közelítő halottal riogat. Az kevesebb, mint fél ezrelék. Magyarország népességét tekintve nincs ötezer ember. Megfelel egy gyenge influenzás évnek.
Ezért halódik a helyi gazdaság, járunk szájkosárban, vették el az ünnepeinket, korlátozzák a szabadságunkat.
Megéri? Biztos?
Kristóf
2021-03-21 at 10:57
Az a szomorú, hogy nincs itthon egyetlen politikai erő sem, mely legalább valóban megkérdőjelezné a járványhoaxot, és ne legitimálná a rá alapított álegészségügyi globális diktatúrát. Melyben kötelező lesz a rendszeres oltás biológiai fegyverekkel biológiai fegyverek ellen, vagy pont biológiai fegyverek aktiválására.
Gomez Alvarez Lopez Havanmit
2021-03-21 at 10:39
A hollandok ezt is akarták! Most választották újra a kretén Rutte-t!
Van némi ismeretem a hollandiai oktatási rendszerről! Nem csodálkozom. A kint dolgozó magyarok meg még örülnek is, hogy a gyereküknek nem kell tanulni! Az nem baj, hogy hülye marad a gyerek!
Elég visszás, hogy a szülő ennek örül!
Egyszerű Polgár
2021-03-21 at 10:33
Tüntetés?
OK!
Majd 1-2 hét múlva megnézzük, hogyan alakul a fertőzöttek száma.
Kakasmárton
2021-03-21 at 09:53
Most még csak VÍZFÜRDŐ , később meg majd VÉRFÜRDŐ !
Várom a nagyhangú magyar ellenzék és külföldi mutánsainak TILTAKOZÁSÁT !
khm
2021-03-21 at 09:47
Hollandiában a vízágyú is demokratikus,hiszen jogállam!
egon samu
2021-03-21 at 09:35
A világméretü covid-diktatúra nem tür kritikát…
Aki szorgalmasan aláveti magát mindenféle jograblásnak és engedelmesen oltakozik, az még élelmiszer-jegyeket is fog kapni.
Érthetetlen, hogyan lehet megbízni politikusok és fizetett propagandistáik hazugságaiban, amikor a mi és utódaink szabadságáról és emberi jogainkról van szó.
Kaspar Mauser
2021-03-21 at 08:55
Lesz itt gépágyús oszlatás is nem sokára a globális demokráciákban, ha nem sikerül az előírt átoltottságot biztosítani a demokrácia megrendelőinek igényei szerint.
László Ferenc
2021-03-21 at 08:47
Most mit szól a nagyhangú holland miniszterelnök? Aki az EU-ban állandóan Magyarországot bírálta – az emberi jogok állítólagos hiánya miatt!
Nem kellene neki most lemondania?
Erre mondják: más szemében a szálkát, a magáéban a gerendát sem veszi észre!
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-03-21 at 08:19
Kiváncsian várom, hogy a végtelenségig korrupt és becstelen jurová mikor fenyegeti meg Hazánkat kéksisakosok küldésével, mert a rendőrségünk helyszíni bírságot rótt ki a hasonló hülyék nem engedélyezett tüntetése alkalmával.
Vélemény
2021-03-21 at 08:11
A szipusok nem félnek a vírustól.
Inq
2021-03-21 at 08:07
Fertőtlenítővel?
bl
2021-03-21 at 08:03
Tüntetni kéne az ellen is, hogy forog a Föld.
pappp
2021-03-21 at 07:15
Vízágyú, körbezárás, deportálás a külvárosokba, ingyenes maszkosztás.
Ez így együtt olyan szürreális, hogy még Dalí sem tudná megfesteni.
Gladács
2021-03-21 at 06:38
A hülyeségnek úgy látszik Hollandiában sincs határa.