Július 4-én (ismét) tragikus baleset történt az Árpád hídon. Egy őrült taxitolvaj a forgalommal szemben próbált menekülni, majd frontálisan ütközött egy Suzuki Ignisszel. A baleset következtében az autótolvaj és az Ignis két utasa is szörnyethalt, a történetnek azonban itt nincs vége. Viszonylag hamar kiderült, hogy a Suzuki Ignis sofőrje a Völner-ügy egyik tanúja volt. Ez az információ beindította a laposföldesek fantáziáját, akik vadabbnál vadabb elméletekkel árasztották el az internetet.
Aki járt már az Árpád hídon az tudja, hogy nem egy kimondottan veszélyes útszakaszról van szó, viszont mindig akad egy-két önjelölt Hamilton, aki versenypályának nézi az útszakaszt. Mindemellett az Árpád hídon (az ígéretekkel ellentétben) sebességmérő kamera sincs, ami ezt a balesetet valóban nem tudta volna megakadályozni, de egy postai úton kiküldött sárga csekk sokakat eltántorítana a száguldozástól. A mostani baleset pusztán a körülményei miatt “különleges”. Forgalommal szemben menekült a tolvaj, ráadásul a Völner-ügy egyik tanúja is meghalt. És itt indult be az internet fantáziája.
A balesetet megrendezték!
Igen, jelenleg élnek közöttünk olyan emberek, aki szentül hiszik, hogy egy ilyen balesetet meg lehet rendezni. Aki olvassa az erről szóló cikkek kommentszekcióját, az valóságos forgatókönyvekkel találkozhat (a Netflix ettől összehánytabb krimikért is fizetett már – a szerk.).
A legvadabb elképzelés szerint az autótolvaj egy drogos elítélt volt, akire nem kisebb feladatot bíztak, minthogy forgalommal szemben haladva ütközzön össze a Völner-ügy tanújának autójával. Mindezt bedrogozva, sötétben, 100 km/órával száguldva. Sokakban az is gyanút keltett, hogy egy mentő szinte azonnal a helyszínen volt. Őket az az aprócska tény sem zavarta, hogy a Honvéd kórház az Árpád híd pesti hídfőjétől 500 méterre található, így ezen a szakaszon viszonylag gyakran találkozhatunk mentőautókkal.
A történetből csak az maradt ki, hogy az áldozat nem “a Völner-ügy tanúja” volt, hanem egy tanú, akit meghallgattak a Völner-ügy kapcsán. Nem koronatanú, ahogy azt a kommentszekció szakértői megállapították.
Budapesti közlekedés
Egy rendőrségi kimutatás szerint az autó típusa nem függ össze a sofőr vezetési kultúrájával. Magyarul: attól, hogy Dezső BMW-t vezet, még nem felejt el indexelni, de a családi Citroen C5 sofőre is lehet egy suttyó. A budapesti gyakorlat is ezt mutatja. Teljesen mindegy, hogy milyen autó megy előtted. Számíts rá, hogy bevág egy satuféket, mert összekeveri a térfigyelőt a VÉDA-kapuval, vagy megpróbál leszorítani, mert te előtte merészelnél (szabályosan) sávot váltani. Esős napokon ez duplán igaz.
A közlekedési kultúra valóban sokat javult a rendszerváltozás óta, de amíg sokan versenypályának nézik a közutakat és legyőzendő ellenfélnek a mellettük közlekedőt, addig lesznek ehhez hasonló balesetek. Ezt nem lehet egyik napról a másikra megváltoztatni. A sebességmérő kamera sem feltétlenül tudná megakadályozni a kimondottan ilyen baleseteket, de egy próbát azért tehetnénk vele.
Szomorú, hogy sokan (főleg azok, akiknek igazán kellene) az ilyen balesetek után sem lesznek óvatosabbak, csak megrántják a vállukat, mondván:
Velem ilyen úgysem történik, én tudok vezetni…
Facebook
Twitter
YouTube
RSS