Minden második magyar vásárló tapasztalt már különbséget az azonos márkájú, Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt kapható élelmiszerek minősége között, a fogyasztók leginkább az édesipari termékeknél, a tejtermékeknél és az üdítőitaloknál találtak eltéréseket – derül ki a Nébih májusban, ezer ember megkérdezésével készült reprezentatív felméréséből, amelyet a Földművelésügyi Minisztérium közölt.
A megkérdezettek 97 százaléka rosszabbnak érezte a Magyarországra behozott termékeket a nyugat-európai országokban forgalmazottnál. A vásárlók 80 százaléka elvárja, hogy a nemzetközi élelmiszermárkákat minden országban azonos összetétellel hozzák forgalomba, ellenkező esetben kötelező legyen az eltérést a termékeken világosan jelezni a fogyasztóknak – írták. Kiemelték, hogy a felmérés eredményei is alátámasztják a kormány és az FM által már megkezdett intézkedések helyességét, hiszen a magyar kormány már korábban Brüsszelhez fordult a probléma miatt. Magyarország mellett a szlovákok, csehek, szlovénok, horvátok, románok, bolgárok, görögök szerint is elfogadhatatlan gyakorlat, hogy közel 100 millió európai állampolgár juthat silányabb élelmiszerhez, mert a nagy élelmiszergyártók kettős mércét alkalmaznak a nyugati és a kelet-európai országokban fogalmazott élelmiszereknél. Brüsszelnek fel kell lépnie a kettős minőség ellen – hangsúlyozta a tárca közleményében.
Arról is beszámoltak, hogy az FM kidolgozott egy jogszabálytervezetet, amelynek értelmében, ha egy multinacionális cég Magyarországon és Nyugat-Európában is forgalmaz egy terméket, de a két termék minőségében, összetevőiben eltér, azt a magyar vásárlók számára felirattal kell jeleznie a cégnek. A tervezetet az Európai Bizottság vizsgálja, mivel jogilag az EB tud fellépni a kérdésben.
MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS