Pesti Srácok

Ezt az 5 előadást ne hagyd ki októberben!

null

Monodráma, opera-musical, karanténdarabból kinőtt, vagy legendás rocklemezre épülő előadás - igazán színes ez a hónap, nyüzsög a színházi élet Budapesten. Jöjjön most öt előadás, amelyet nem érdemes kihagyni októberben!

MM - 061.hu

A rendes lányok csendben sírnak - Vígszínház (október 8., 21.)

PestiSracok facebook image

Karanténdarabnak indult, idén áprilisban mutatták be Durica Katarina A rendes lányok csendben sírnak című regényének színpadi adaptációját a Vígszínházban, amely így, a képernyőn keresztül is megérintette a nézőket, ezt bizonyítja az is, hogy a Vígszínház Házi Színpadáról közvetített előadások közül erre szavaztak a legtöbben. A rendes lányok csendben sírnak női áldozatok sorsán keresztül meséli el a dunaszerdahelyi maffia történetét, mindezt okosan építve, megrázó monológokkal, remek színészi játékkal. A darab egyik szereplőjével, Kiss Marival készített interjúnkat ITT olvashatja.

Paczolay Béla rendezése üdítő, még úgy is bravúros, hogy egyértelmű, a háromszereplős darab nem kíván bonyolult díszletet, sem technikát, hiszen a sztori önmagában viszi az előadást. Paczolaynak volt már dolga tragikus történetekkel – ő rendezte a Péterfy-Novák Éva műve nyomán készült, nagy sikerű, Egyasszony című monodrámát – melyben Tenki Réka nyújt felejthetetlent -, amely egy mentálisan és testileg is súlyosan fogyatékos gyermekét elvesztő anya története. Akárcsak az Egyasszony, A rendes lányok csendben sírnak is megtörtént eseményeken alapul, és az is közös bennük, hogy a mélyen megrendítő történetekből rendkívüli erő és életöröm sugárzik, és a humort sem mellőzik. E kettősséget remekül jeleníti meg a rendező, az oldott pillanatok pedig kifejezetten jót tesznek mindkét darabnak.

A kiszolgáltatottság, az elfojtás, a mélyre eltemetett fájdalom a traumaregény, s így a darab központi témái. “Jobb hallgatni, félrenézni, továbbmenni, és csak csendben sírni. Főleg ha nő vagy” – szól a mű felütése. Az előadásnak viszont épp az ellenkező a célja: hogy ne maradjunk csendben. Merjünk beszélni a problémáinkról, próbáljuk meg letenni a mázsás súlyokat, amelyeket hosszú ideje cipelünk magunkkal.

Durica Katarina valós interjúkon alapuló, tabudöntögető történetének egész biztosan helye van a színpadon, az utóbbi évek egyik legegyértelműbb válasza arra, miért érdemes a klasszikusok mellett kortárs műveket is bevinni a színházba.

Vadászat - Nemzeti Színház (október 24., 25.)

Hobo szövegei, a nemrég elhunyt legendás basszusgitáros, zeneszerző Póka Egon és Tátrai Tibor zenéje – mindez együtt a Hobo Blues Band negyedik lemeze, az 1984-ben megjelent Vadászat, a rocktörténet legfajsúlyosabb konceptalbuma. A kultikus lemez dramatizált feldolgozását a budapesti Vadászati Világkiállítás különleges eseményeként, Vidnyánszky Attila rendezésében mutatták be szeptember 29-én a Nemzeti Színházban.

A magyar rockzene egyik legkiemelkedőbb művének tartott, Vadászatot Vidnyánszky Attila korábban már három változatban megrendezte, filmforgatókönyvet is írt az 1984-ben megjelent, a közönség körében is mind a mai napig népszerű albumból, most pedig a Vadászati Kiállítás kísérőprogramjaként tartanak újabb bemutatót.

-fogalmazott Póka Egon a Vadászattal kapcsolatban.

A vezető képen jelenet A Mester és Margaritából (Fotó: Rákossy Péter)

Ajánljuk még