Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, illetve Matteo Salvini akkori olasz belügyminiszter 2019 júliusában jelentették be: aláírták a szerződést arról, hogy Magyarország 131 millió eurós projekt keretében tengeri kikötőt és kijáratot szeretne létesíteni az olaszországi Triesztben. A tranzakció most zárult le, így hazánk ismét rendelkezik tengeri kikötővel.
A tulajdonosi jogokkal rendelkező külügyi tárca december 17-én 1,8 millióról 16,8 millió euróra emelte az Adria Port Zrt. tőkéjét, amely céget erre a projektre hozta létre a magyar állam. Magyarország 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt, amelyet a magyar vállalkozások használhatnak exporttevékenységükre. Ennek a mennyisége várhatóan kétmillió tonna lesz évente, ám arra még várni kell, hogy hajóforgalom legyen a kikötőben. Ehhez előbb kármentesíteni kell a területet, valamint örökségvédelmi eljárást is le kell folytatni, ami akár egy évig is eltarthat. A magyar állam a terület mellett üzemeltetési koncessziót is vásárolt – írja az Index.
Forrás: Indéx; Fotó: MTI/KKM/Burger Zsolt
Facebook hozzászólás
Anna
2021-06-20 at 14:50
Egyetértek!
Lupus
2021-01-31 at 13:00
Valaki itt azt említette, hogy ez a magyar kikötő Triesztben leginkább kínai érdek.
Nos, a kínaiak ennél sokkal nagyobb tétekben játszanak:
az ő bulijuk (s vele együtt a mienk is, meg a szerbeké is) a Bp-Belgrád-Athéni vasút, melynek segítségével a Kínából Athén kikötőjébe (Píreusz) érkező giga-tömegű kínai áru “órák alatt” egyenesen az EU-ba kerül.
A kínaiaknak jó, hogy gyorsabban ideér a cucc Európa keleti felébe is (elkerülve Rotterdam drágább és hosszabb úton elérhető kikötőit), nekünk meg az lesz benne a jó, hogy a vámkezelés – ilyen méretek mellett tetemes összegű – vámbevételek 20 százaléka a mienk lesz, nem a hollandoké (egyebek mellett ezért IS fújnak ránk most annyira a hollandok).
Egyébként ezt az extra bevételt hagyta ki eddig minden balfék nyilatkozat és újságcikk, amikor ilyen hülyeségeket ír, hogy többszáz év, sőt, 2.400 év alatt térül meg a Bp-Belgrád vasút hazai szakasza – meggyőződésem, hogy nem annyira tájékozatlanság okán teszik ezt, hanem a buta prolik hergelése céljával.
hozzaszolo
2021-01-31 at 10:36
Moliere
A cipő hozzáér a jahthoz.
Te is tudod, hogy ez nem igaz. Állítani lehet azt is ami nincs. Az országgyűlés-parlament is bezárt. Ott nem ért hozzá semmihez a cipő, mégis tény és médiahivatkozás lett. Ha meg megcáfoltuk, akkor meg Beszéljünk másról kérem.
Karácsony..sk
2021-01-30 at 21:28
Gratulálok a fantasztikus teljesétméyhez!
Így kell magyarországot naggyá és gazdaggá tenni!
Hibbant libbantok akor most hogy is van az “Orbán csak lop”-al?
Szlovákiából……
moliere
2021-01-30 at 19:48
Inkább kínai ügy ez, mint magyar.
Sátor
2021-01-30 at 18:19
Trieszt kikötöjét nem a tavaly megvett 300 méteres part szakasz kiépítése fogja jelenteni.
Trieszt ma is nagy kikötövel rendelkezik (2128 m hosszú Kai, terület 2.300.000 négyzetméter, Raktározási felület 925.000 négyzetméter, max. vízmélység 18 m)
A trieszti kikötön kívül létezik még Koper, Rijeka, Genua stb. stb.
Nem hinném, hogy az észak adriai teherszállításban a magyar, kiépítendö 300 méteres partszakasz szerepet játszana.
BB
2021-01-30 at 15:49
Tengert is vehetnénk hozzá! Csak nincs olyan hülye aki ezt eladná nekünk .
Patriot
2021-01-30 at 13:23
Kínából, Indiából, Dél Koreából a teher hajók majd nyílván Rotterdamba, meg Hamburgba fognak kóricálni, amikor ott lesz Trieszt-Zágráb-Budapest lehetőség. Több ezer km-el rövidebb útvonal. 300m es partszakaszon lehet épiteni mondjuk 500m es mólót, befelé a tenger felé bármekkora hajóknak.
Úgyhogy nem kéne fingot lapátolni, hogy azorbán yacht kikötőt vett Triesztben.
Karcsi bácsi.
2021-01-30 at 13:15
Elmenni szavazni, mert ha ezek a baloldaliak kerülnek hatalomra akkor az országnak és mindennek vége ! Ha mégis nyernének akkor senki ne panaszkodjon hanem váljék mielőbb alkoholista , hazug, tolvaj prolivá ! mindenki fogadjon be egy munkakerülő “migrit.”
oshon
2021-01-30 at 13:03
Királytigris – Azok a magyargyulolok “eljahtoztak” orszagunkat , Szijjarto meg jahtozott egyet a nemzet jahtjan , megeri most is mert ok szereztek vissza orszagunkat ! Persze hogy a magyargyuloloknek ez faj , nagyon faj azert dobjak Szijjartora a szart minden alkalommal , es nem a fajtabelieik gigamutyizokra !!! Qrva budos magyargyulolok !
Gullwing
2021-01-30 at 13:01
Minden épül, szépül, gyarapszik mikor nem a liberálnácik vannak hatalmon.
Királytigris
2021-01-30 at 12:52
Horváth Marcika!
Orbánnál egyenlőre nincs jobb. Második helyre Szíjjártó urat teszem, mert kiváló külügyminiszter, és még közgazdász is. Tudja, érti mit mennyiért érdemes befektetni, hol érdemes üzletet kötni a magyar érdekek mentén.
Királytigris
2021-01-30 at 12:45
oshon!
Nem 60 t-nát, hanem 62 t-nát! Ez jó sok, de legalább jó olcsón adták el a haveroknak. Pár hónapra rá az arany ára elkezdett száguldani…
Horvath Marton
2021-01-30 at 12:45
Szijjarto az A-HID által bérelt jachton nyaralt. Hiba, meg is szivatta érte a sajtó, és a figyelem központjába került. Megérdemli. Gondolkozzon máskor! Kóka Jánosnak MSZP viszont saját jachtja volt anno Adrián, én láttam. Szép kis darab volt, miközben pénzügyminiszter volt. Akkor arról ennyit nem cikkeztek. Nem jacht kikötő lesz Triestben, ezt a balról szürkehályoggal korlátolt magyar szavazók is tudják. Egy gazdasági megtérülési számítással azonban a Kormány adósunk még. Mit nyerünk ezzel, mennyit spórolunk más kikötői díjak fizetése helyett?. Hajrá KDNP FIdesz! Ha nyerni akarunk, akkor Varga Judit lehetne a legjobb Miniszterelnök jelölt. DObrev ellen zseniális húzás lenne, és akik zsigerből utálják Orbánt, biztos elgondolkoznak, hogy akkor már ne Gyurcsány.
moliere
2021-01-30 at 12:26
Gyöngy
Persze undorító dolog állandóan a jacht témát rágni, de aki k…nak öltözik, ne csodálkozzon, ha…. ahogy a magyar közmondás tartja.
(Magyarázat: úgy lehet elkerülni leghatékonyabban egy ambiciózus politikusnak, hogy jachtozással vádolják, hogy a teniszcipője széle sem ér hozzá soha egyetlen jachthoz sem. Talán még a szombathelyi csónakázó tavon sem kéne olyan evezőssel egy csónakban lefényképezni, aki akár egy strandpapucsot is nyert már uniós pályázaton. Ez a politika. És aki ebben akar megélni, az ehhez ne legyen hülye.)
moliere
2021-01-30 at 12:21
Azért ne gondoljuk, hogy az ott Magyarország (amint a hurrácikk sugallja), mert akkor egyrészt fél Nyugat-Dunántúl már Ausztria, továbbá a bulinegyed Izrael, Újpalota a Kínai Népköztársaság, a fél Lehel Piac meg a Vietnami Szocialista Köztársaság területe már rég. Igaz, hogy egyes észak-londoni sikátorok meg kitűzhetnék a magyar zászlót… és táblát tehetnének, hogy “Üdvözöljük Magyarországon! A megengedett sebesség…”
Gyöngy
2021-01-30 at 12:20
Úgy látom, Ön a tízmillió hajózási szakértő egyike. Nagyon fontos volt, hogy említse a jacht kikötőt, hátha egyeseknél beindul az irigységfaktor. Ne szaladjunk előre, hogy milyen hajók tudnak majd az adott szakaszon kikötni, de abban biztos vagyok, nem az újgazdag magyaroknak építik.
Sátor
2021-01-30 at 12:07
Tengeri kikötőről ma még szó sincs. Magyarországnak van egy 32 hektár terjedelmű földterülete, kb. 300 méter széles part szakasszal. Hogy mit lehet a telekkel tenni, az nem ismeretes. Egy container szállító hajó nem fog tudni ott kikötni. Yacht kikötőt ki lehet alakítani.
István Kopasz
2021-01-30 at 11:59
Igen itt is az országépítő “sikeresek” és a hatalomra vágyó harácsolni akaró “írígyek” csatája fog kialakulni az öröm, a büszkeség helyett!
oshon
2021-01-30 at 11:23
Eg es fold kulonbseg a ballib vezette hazug , tolvaj , hazaarulo , rablo maffia gyurcsibanda aki csodben vitte az orszagot , es Orban Viktor vezette Magyarorszag ! Szoval tengeri kikotonk is van … a magyargyulolo ballibek mar reg beszantottak volna az orszagot , ugy mint ahogy a 60 t aranyat eltuntettek … seperc alat ! Hajra Magyar Nemzet , hajra Orban Viktor , Isten aldja !
Tuti
2021-01-30 at 11:15
KIIIIRRRRAAAAAALLLYYYY!!!!!
UDVOZLETEM ISLE OF WIGHT-ROL, COWES-BOL!!!!!