Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat; a forgalmi adatok szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala – tartalmazza a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye, amelyet pénteken juttattak el az MTI-hez.
A tájékoztatás szerint a nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több, mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek itt, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált – teszik hozzá. A közlés szerint a Nagykörúthoz hasonlóan a Bartók Béla út is erős kerékpáros forgalmat bonyolít; a mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt. Felidézik: a fővárosi önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A munka április elején a Bartók Béla úton kezdődött, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett. A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nemcsak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpárforgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált – írják. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül sokan nem az autót, hanem a kerékpárt választották – teszik hozzá. Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan a nyár végén, csaknem félévnyi tapasztalat alapján születik majd döntés – tartalmazza a közlemény.
Forrás: MTI; Kiemelt kép: PS/Horváth Péter Gyula
TalEle
2020-06-06 at 13:53
Napi 3 ezer biciklis az kevesebb mintha naponta 30 csuklós busz menne el az említett utakon! Ez aztán “eredmény”!
prokopp alajos
2020-06-05 at 22:45
Sót egyre népszerűbb a BKK…ügye kvízmester úr?
egon samu
2020-06-05 at 22:40
Na ennek minden igazi agyhalott örülhet. Szabad biciklizést a szabad polgároknak…..
Nagyobb autós torlódással, több kipufogógázzal, stresszel és mgasabb fogyasztással.
A budapesti választók többsége ezt így akarta, mikor Karigerit választotta.
Most késö sopánkodni és aggódni.
Vízöntő
2020-06-05 at 20:31
“…naponta 2500-3000-en bicikliznek itt,…” és a naponta Karácsonyhoz, Draskovicshoz, Vitézyhez címzett “kurva anyád/átok” száma mennyi?
Eddig minden tüdőrákot a dohányzás következményének adtak el (a nem dohányzókét is), áprilistól ugye a biciklisávok is társulnak a kiváltó okhoz?
Polgar
2020-06-05 at 19:34
Kifizettek mar a bkv–t a hulyesegert?
Az autosokat elfelejtettek megkerdezni!
Hanyan bicikliznek a kifutokon meg kamugerin kivul?
Ennél bonyolultabb
2020-06-05 at 19:23
“Budapest előtt tehát nagy lehetőség áll: ideiglenes felfestéssel, a lámpaprogramok módosításával és jelzőtáblák kihelyezésével hetek alatt létrehozhatja azt a régóta hiányzó kerékpáros főhálózatot, ami átjárhatóvá teszi a belvárost és összeköti azt a külsőbb kerületekkel. Csak példálózva: a Rákóczi úti tengely, a Nagykörút, az Üllői út, a teljes Bartók Béla út, az Erzsébet híd és a Lánchíd olyan hiányzó láncszemek, melyek most mind a helyükre kerülhetnek.” Vitézy Dávid in: https://mandiner.hu/cikk/20200329_koronavirus_es_kerekparsavok
Kása mása
2020-06-05 at 19:23
Még mindig klimavészhelyzet van Budapesten ? Vagy kell még
10-15 biciklisáv ?
Na ez
2020-06-05 at 19:04
A nagy és nagyon büdös lószart Karácsony ballibsi Mama ,hogy inkább melegednétek fel.
Ancsin Attila
2020-06-05 at 18:52
Majd szivják a gázt./egészséges/
Királytigris
2020-06-05 at 20:47
Légcsőhurut, asztma, tüdőrák…