Aggódnak a német vállalatok, mert szerintük nem fog fejlődni a magyar gazdaság. Persze érdekes módon a gazdálkodásáról és a becsületességéről nem éppen híres Volkswagen is kiveszi a részét az “aggódók” közül. Mindeközben ugyanezen német vállalatok felhőtlen gondtalansággal figyelik, ahogy földbe áll országuk gazdasága.
Bekapcsolták az aggódó funkciót a német vállalatok a „gyenge kereslet és a munkaköltségek alakulása miatt” – derült ki a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) konjunktúrafelméréséből, amelyet a Népszava szemlézett.
A vállalatok 73 százaléka érdemi problémának tartja a csökkenő fogyasztást, a munkaerőhiányt kevésbé említik hangsúlyosan. A kilátásokkal kapcsolatban pedig a pozitív és a negatív válaszokból vont egyenleg -42 százalékon állt, vagyis a kamara számára választ küldők között jóval többen voltak azok, akik nem sok jóra számítanak a következő hónapokban. Mindez jelentős visszaesés a tavaszi jelentésben szereplő -5 százalékkal szemben.
Az aggódók között az a Volkswagen is szerepelt, amely tömegével bocsátja el munkavállalóit, és sokáig úgy tűnt, a járműgyártás és az alkatrészgyártás telephelyeinek bezárása is lebegett a cég felett. Ma már ott tartanak a dolgozók, hogy 1,5 milliárd eurót megtakarítandó csökkentsék a fizetésüket, csak ne zárjanak be a gyárak és ne rúgjanak ki több dolgozót.
Ennek ellenére a cég megszünteti az 1994 óta érvényben lévő munkahelymegőrző programot.
A Volkswagen egyébként évek óta magas költségekkel küzd, amelyen egy 2023-ban indított költségcsökkentési programnak kellett volna változtatnia, és 2026-ig tízmilliárd euróval javítani a mérleget. Az új megrendelések jelenlegi gyenge alakulása azonban tovább rontott a helyzeten.
Ám ne felejtsük el, a vállalat lejtmenetét a 2015-ös dízelbotránya indította el, amikor hivatalosan is bejelentették, hogy a Volkswagen mindenkit átverve meghamisította a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatokat. A korrupt lépés okai történelmiek, ahogy a manipuláció miatt kiszabott bírság is.
A Volkswagen azonban hiába rántott magával további márkákat, a cégcsoport él és virul. Kérdés, meddig?
Tudományos libsizmus
2024-11-21 at 19:54
Nekem az tetszett a legjobban, amikor 2015-ben a vadember-invázió tetőfokán a Mercedes akkori elnöke kijelentette, hogy “erre a motivált munkaerőre vártunk”.
Nos, akkor úgy voltam vele, hogy a fricceknek befellegzett. Ha egy világcég lefekszik egy Angela Merkel féle Stasi ügynöknek, akkor ott le lehet húzni a rolót.
notabene
2024-11-21 at 18:22
Amikor az elsö zöldpárti,érettségi nélküli, kalácsképü, analfabéta csatakancát beválasztották a Volkswagen felügyelö bizottsága elnökségébe, már lehetett is tudni merröl-merre fog ezután a szél fújni.
Azonban a világ 12.óriásvállalatát, 350 milliárd dollár adózott nyereséggel,700.000 dolgozóval “csödközelben tántorgónak” nevezni…még kurucos,magyaros virtussal is erös túlzás,de inkább még nagyobb ökörség.
süli
2024-11-21 at 17:29
Gyakorlatilag az összes német autógyár élt a károsanyag kibocsátás meghamisításával.
Európában nem kellett volna kártérítést fizetniük a vásárlóknak mert átverték őket?
Egy zöldpárti vásárló azért választotta őket mert kicsi a co kibocsátása,közben meg nagy lószart mama!
Talán rosszabb mint bármi más.
Úgy hamísították meg hogy amikor behelyezték a co mérőszondát a kipufogóba a számítógép azt érzékelte, és visszavette a befecskendezett üzemanyag mennyiséget.
De mi tudjuk hogy teljesítmény csak energiaforrásból lesz, itt benzin vagy gázolaj a forrás!
Merkel mama el is utazott az usába mikor kitört a botrány.
pakistan online earning apps
2024-11-21 at 17:04
Top Money Making Apps in Pakistan, New Money Earning Opportunities in Pakistan: Apps
online earning app pakistan online earning in pakistan app .
lesi
2024-11-21 at 17:01
takarodjanak minél előbb
Talpra magyar!
2024-11-21 at 16:50
Ezért is kell a Volkswagennek eltakarodnia az USA-ba ráadásul a csicska hazaáruló Scholzék politikájukkal ezt erőltetik is : ,, … Ám ne felejtsük el, a vállalat lejtmenetét a 2015-ös dízelbotránya indította el, amikor hivatalosan is bejelentették, hogy a Volkswagen mindenkit átverve meghamisította a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatokat. A korrupt lépés okai történelmiek, ahogy a manipuláció miatt kiszabott bírság is. … ” és ezért rengeteg milliárd kártérítést kellett kifizetnie a Volkswagennek az amcsi vásárlók felé. – Mintha a hazaáruló Scholzék lennének Gyurcsányék M. Péterék a momentumosok párbeszédesek mszp-sek jobbik lmp-sek.