Aggódnak a német vállalatok, mert szerintük nem fog fejlődni a magyar gazdaság. Persze érdekes módon a gazdálkodásáról és a becsületességéről nem éppen híres Volkswagen is kiveszi a részét az “aggódók” közül. Mindeközben ugyanezen német vállalatok felhőtlen gondtalansággal figyelik, ahogy földbe áll országuk gazdasága.
Bekapcsolták az aggódó funkciót a német vállalatok a „gyenge kereslet és a munkaköltségek alakulása miatt” – derült ki a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) konjunktúrafelméréséből, amelyet a Népszava szemlézett.
A vállalatok 73 százaléka érdemi problémának tartja a csökkenő fogyasztást, a munkaerőhiányt kevésbé említik hangsúlyosan. A kilátásokkal kapcsolatban pedig a pozitív és a negatív válaszokból vont egyenleg -42 százalékon állt, vagyis a kamara számára választ küldők között jóval többen voltak azok, akik nem sok jóra számítanak a következő hónapokban. Mindez jelentős visszaesés a tavaszi jelentésben szereplő -5 százalékkal szemben.
Az aggódók között az a Volkswagen is szerepelt, amely tömegével bocsátja el munkavállalóit, és sokáig úgy tűnt, a járműgyártás és az alkatrészgyártás telephelyeinek bezárása is lebegett a cég felett. Ma már ott tartanak a dolgozók, hogy 1,5 milliárd eurót megtakarítandó csökkentsék a fizetésüket, csak ne zárjanak be a gyárak és ne rúgjanak ki több dolgozót.
Ennek ellenére a cég megszünteti az 1994 óta érvényben lévő munkahelymegőrző programot.
A Volkswagen egyébként évek óta magas költségekkel küzd, amelyen egy 2023-ban indított költségcsökkentési programnak kellett volna változtatnia, és 2026-ig tízmilliárd euróval javítani a mérleget. Az új megrendelések jelenlegi gyenge alakulása azonban tovább rontott a helyzeten.
Ám ne felejtsük el, a vállalat lejtmenetét a 2015-ös dízelbotránya indította el, amikor hivatalosan is bejelentették, hogy a Volkswagen mindenkit átverve meghamisította a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatokat. A korrupt lépés okai történelmiek, ahogy a manipuláció miatt kiszabott bírság is.
A Volkswagen azonban hiába rántott magával további márkákat, a cégcsoport él és virul. Kérdés, meddig?
Facebook
Twitter
YouTube
RSS