Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS) – jelentette be Facebook-oldalán Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.
A húsz évre szóló stratégia annak a közel egymillió embernek oldaná meg a mindennapi közlekedését, akik most autóval kénytelenek mindennap ingázni az agglomeráció és a főváros között.
A célok egyszerűek: mindenki érjen gyorsabban és kényelmesebben célba, legyen kevesebb a dugó, tisztább a levegő. A megoldás a közösségi közlekedés folyamatos fejlesztése, vonzóbbá tétele, a hiányzó északi (Aquincumi) és déli (Galvani) peremhidak, kapcsolódó körúti elemek megépítése, ezzel a belváros tehermentesítése, és nagyszámú P+R, B+R parkoló létesítése külső csomópontokon, hogy le lehessen tenni az autót, biciklit
– ismertette vázlatosan a terveket. Fürjes hozzátette:
Budapest és környéke közlekedése fejlődésének elengedhetetlen, de egyedül nem elégséges, feltétele a vasút fejlesztése is: A vasútnak újra fontos közlekedési eszközzé kell válnia Budapesten belül és a mainál sokkal kihasználtabb eszközzé a Budapest-agglomeráció közötti utazásoknál. (…) A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia ezt garantálja. Elérjük, hogy a vasút fejlesztésével megduplázódjon az elővárosokból vasúttal érkezők és oda hazatérők száma.
Forrás/Fotó: Fürjes Balázs Facebook-oldala
Facebook
Twitter
YouTube
RSS