budapesti agglomerációs vasúti stratégia
A kormány elfogadta az unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát
Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS) – jelentette be Facebook-oldalán Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.Fürjes Balázs a Politikai Hobbistában: ha a főpolgármester nem tud dönteni, legalább a fővárosiakat megkérdezhetné (VIDEÓ)
Nem tudni, mit akar Karácsony Gergely, akár a dugódíjról, akár a forgalomcsökkentésről, akár az elkerülő hidak megépítéséről van szó – mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a Politikai Hobbistában. Az államtitkár megjegyezte: ha a főpolgármester döntésképtelen, legalább kérdezze meg a fővárosiakat egy népszavazás keretében, hiszen úgyis állandóan Budapest lakóinak bevonásáról facebookol.Fürjes: húsz év alatt kétezer-milliárd forint jut vasúti fejlesztésre, akár egy Dunát keresztező alagút is épülhet
A vasút a város aranytartaléka – mondta el Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Portfolio konferenciáján. Fürjes mellett Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, valamint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója mutatta be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS). A terv húsz év alatt kétezer-milliárd forintnyi, döntően uniós forrásból valósulhat meg, amelyből 2030-ig ezermilliárd forint biztosított. Úgy tűnik, épülhet egy új, Dunát keresztező alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Az elkészült és most bemutatott stratégiáról és a kapcsolódó környezeti hatásvizsgálat szövegéről 2021. március 6-áig van lehetősége minden érdeklődőnek véleményt mondani. A terv szövege ezután kerül a kormány elé.Ajánljuk még