A Fővárosi Törvényszék ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyétPPestiSrácok.hu Forró drót 2023 május 2. Az egyik civil szervezet szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát vissza kell vonnia a kormányzatnak. Vitézy Dávid viszont úgy véli, az ítélet ellenére nincs veszve a projekt, az inkább formális jogi kifogáson alapul. Mint mondta, nem lehet az jó döntés, hogy vasútellenes tiltakozók miatt lemondunk a vasút fejlesztéséről; ezzel a jövőt éljük fel.
A kormány elfogadta az unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti StratégiátPPestiSrácok.hu Forró drót 2021 december 29. Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS) – jelentette be Facebook-oldalán Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.
Fürjes Balázs a Politikai Hobbistában: ha a főpolgármester nem tud dönteni, legalább a fővárosiakat megkérdezhetné (VIDEÓ)SMSusánszky Mátyás Magyar ugar 2021 február 5. Nem tudni, mit akar Karácsony Gergely, akár a dugódíjról, akár a forgalomcsökkentésről, akár az elkerülő hidak megépítéséről van szó – mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a Politikai Hobbistában. Az államtitkár megjegyezte: ha a főpolgármester döntésképtelen, legalább kérdezze meg a fővárosiakat egy népszavazás keretében, hiszen úgyis állandóan Budapest lakóinak bevonásáról facebookol.
Fürjes: húsz év alatt kétezer-milliárd forint jut vasúti fejlesztésre, akár egy Dunát keresztező alagút is épülhetPPestiSrácok.hu Forró drót 2021 február 4. A vasút a város aranytartaléka – mondta el Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Portfolio konferenciáján. Fürjes mellett Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, valamint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója mutatta be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS). A terv húsz év alatt kétezer-milliárd forintnyi, döntően uniós forrásból valósulhat meg, amelyből 2030-ig ezermilliárd forint biztosított. Úgy tűnik, épülhet egy új, Dunát keresztező alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Az elkészült és most bemutatott stratégiáról és a kapcsolódó környezeti hatásvizsgálat szövegéről 2021. március 6-áig van lehetősége minden érdeklődőnek véleményt mondani. A terv szövege ezután kerül a kormány elé.