Egyértelművé tettük, hogy a magyar kormány, a magyar államfő, a miniszterelnök és a magyar parlamenti képviselők többsége támogatja a svéd NATO-tagságot – mondta el a TT svéd hírügynökségnek Hende Csaba, volt honvédelmi miniszter, aki Németh Zsolttal, Győri Enikővel és Schaller Baross Ernővel érkezett Stockholmba, hogy találkozzanak a svéd házelnökkel. A találkozó célja az volt, hogy a korábbi sérelmeket a felek tisztázzák, ugyanis a finn és svéd képviselők egyaránt durva kritikákat és álhíreket terjesztettek hazánkkal kapcsolatban, most viszont a támogatásunkat kérik.
Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter már korábban elmondta, hogy ugyan fájó pont Magyarország számára, hogy az elmúlt években, hazugságokkal és koholt vádakkal illeték a svéd kormánytisztviselők hazánkat és ugyanezt tette több finn képviselő is a jogállamisági kérdésekben, de ennek ellenére támogatni fogja a magyar kormány a NATO-hoz való csatlakozásukat. Ennek fényében pedig nem meglepő, hogy az előbb Stockholmba majd Helsinkibe látogató magyar parlamenti delegáció ezt most megerősítette, miután találkoztak a svéd parlament elnökével annak érdekében, hogy a múlt politikai vitáit elsimítsák – számolt be a APnews.com. A portál úgy fogalmazott, hogy néhány magyar képviselőnek voltak kétségei afelől, hogy a magyar kormány fogja-e támogatni a svéd és finn NATO csatlakozási törekvést a sérelmek miatt. A magyar delegáció azonban kedden jelezte, hogy ratifikálja Svédország NATO-csatlakozását.
Egyértelművé tettük, hogy a magyar kormány, a magyar államfő, a miniszterelnök és a magyar parlamenti képviselők többsége egyértelműen támogatja a svéd NATO-tagságot.
-fogalmazott Hende Csaba, volt honvédelmi miniszter a TT svéd hírügynökségnek. Jens Stoltenberg, NATO-főtitkár Brüsszelben üdvözölte a döntést. Mint fogalmazott:
Pozitív üzenetet küldenek, és a ratifikációt javasolják. Tehát természetesen még van mit tennünk, de haladunk.
A parlamenti delegáció találkozott Tobias Billström svéd külügyminiszterrel is, aki azt mondta, hogy
feltételezzük, hogy a ratifikáció hamarosan megtörténik. A dátum, amiről szó volt, március vége, és ez az amire törekszünk.
Magyarország az egyetlen NATO-tagország Törökországon kívül, amely még nem hagyta jóvá Svédország és Finnország közös csatlakozási kérelmét a nyugati katonai szövetséghez. Az észak-európai szomszédok májusban NATO-tagságot kértek, válaszul Oroszország ukrajnai háborújára, feladva régóta fennálló katonai semlegességüket. A svéd parlament külügyi bizottságának elnöke a magyar delegációval is találkozott, Aron Emilsson szerint a magyar képviselők nem helyeztek kilátásba feltételeket a ratifikációért cserébe.
Beszéltünk a kétoldalú kapcsolatok megerősítéséről és javításáról, valamint egymás alkotmányos hagyományainak megértéséről
– mondta Emilsson. Hende szerint javítani kell a kétoldalú kapcsolatokat Budapest és Stockholm között.
Hende Csaba a Magyarországot ért támadásokkal kapcsolatban elmondta, hogy
Az lenne helyénvaló, ha a svéd politikusok, kormányképviselők és az EU parlamenti képviselői teljesen valótlan tényekre alapozva ne mondanák vagy sugallnák, hogy egy országban hiányzik a jogállamiság.
Ennek fényében pedig már csak Törökországon múlik, hogy a két ország csatlakozhat-e a NATO-hoz.
A kritikus hangok főként a bal és ultraliberális képviselőktől érkeztek
Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk a magyar kormánnyal szembeni kritikus svéd kormányzati és politikusi megszólalások leginkább az előző, szociáldemokrata-zöld kisebbségi svéd kormány és baloldali, balliberális, valamint ultraliberális politikusok részéről érkeztek. A jelenlegi kormányt alkotó Mérsékeltek, Kereszténydemokraták, Liberálisok és az őket támogató Svédországi Demokraták jellemzően nem használták a magyar kártyát az elmúlt években. Kormányra kerülésük óta pedig nem volt markáns, nyilvános megjegyzésük.
Tytti Tuppurainen EU ügyekért és állami vállalatirányításért felelős miniszter például ugyanazt a lózungot hangoztatta, amit a hazai baloldal is, miszerint Orbán Viktor és a kormány álláspontja nem a teljes nemzet álláspontja. A kormányfő groteszk ámokfutása pedig árt a magyar államnak. Majd a jogállamiságért aggódott és a korrupció felszámolását követelte.
Li Andersson oktatási miniszter is a jogállamisági kérdésekben akadékoskodott, Eero Heinäluoma EP-képviselő pedig az adófizetők pénzéből működő magyar médiát vette górcső alá, majd azzal fenyegetőzött, hogy keményebben kellene ellenünk fellépni. Olyan is akadt a finnek között, aki szerint Orbán Viktor félelemben tartja az embereket.
Karin Karlsbro svéd EP-képviselő pedig azt állapította meg, hogy Orbán megszüntette a demokráciát hazánkban, majd amellett foglalt állást, hogy ne kapjuk meg a nekünk járó forrásokat. Malin Björk, ellenzéki svéd Baloldali Párt EP-képviselője pedig rasszisták vagyunk, mert nem várjuk tárt karokkal a migránsokat. A sort még persze folytathatnánk, de lényegében mindenki a magyar demokráciáért aggódik és a korrupció miatt, nem látva a fától az erdőt.
Forrás: APnews.com, fotó: Facebook
Hans Landa
2023-03-12 at 09:51
Ez közröhej..A skandinávoknak kéne ide utazni ez ügyben nem de??? Semmi szükség nato bővítésre,legjobb volna feloszlatni…A fegyverkezés látható,hogy hova vezet.
bitszelet
2023-03-10 at 22:32
csak úgy hemzsegnek a DK-s és mihasznás ügynökelvtársak itt, majd egymásra hágnak. A német neonackók évi rendes dzsemboriján nincs ennyi BND ügynök pedig ottminden 10 tagra jut legalább egy – mármint 10 ügynökre egy náci..
Reményi
2023-03-10 at 08:09
Az ember érteni véli a kormány dilemmáját, hogy Magyarország NATO tagként nem teheti meg, hogy szembemenjen az összes többi NATO tagország egybehangzó akaratával, célkitűzéseivel. Ha ilyen súlyos véleményeltérés áll elő, mint aminek tanúi vagyunk, akkor a kilépés a megoldás, nem az önfeladás, a meghunyászkodás.
Nemcsak az EU-n, a NATO-n kívül is van élet. Példa rá Svájc, Ausztria és a Föld országainak többsége.
Hesslerezredes
2023-03-09 at 15:19
Hogy is volt az, amikor minden feltétel nélkül megszavaztuk a román és bolgár Eu-csatlakozást???
A bolgárt még csak-csak.
De a románt????????
És hogyan is szavazott akkor a Fidesz-frakció?
Nem szavazta meg a románok csatlakozását, ugye?
Ja, de igen.
És hogyan is viselkedett a Fidesz az EU-Parlament Néppárti frakciójával kapcsolatban?
Netán nemcsak a másik arcukat tartották oda a következő sallernek, de még a letolt seggüket is a Weberéknek, hogy belerúghassanak, nemde?
De, igen.
Ki hát az, aki karakán-tökös módon képvisel minket, amikor tényleg karakán.tökösnek kell/ene lenni, netán a Fidesz???
Ja, nem.
pirke
2023-03-09 at 14:26
Már megint kiröhögtettük magunkat. Ez az úgynevezett Orbáni karakánság. Mert mi is történt, a finnek és a svédek rendszeresen, durván aláztak és sértegettek bennünket, de ne hivatkozzunk arra, hogy az az előző kormány volt, nem, azok is a svédek és a finnek voltak, meg ezek is a svédek és a finnek.
És mi történik most, az aljasul, alaptalanul megrágalmazott fél, mi, magyarok megyünk le kutyába és biztosítjuk őket a NATO-támogatásunkról, ahelyett, hogy legalább feltételt szabnánk. Mivel a mocskolódásuk az EU színe előtt történt, ugyanitt kellene minimum bocsánatkérésre felszólítani ezeket az országokat a
megalázó odautazás és jópofizás helyett. Egyébként, hogy miért ezeket a fajsúlyos nehéztiszteket kellet kiküldeni, érthetetlen,
pár nappal ezelőtt Szijjártó Péter Svédországban járt. Csupán ennek a magas szintű bizottságnak az útját készítette elő, érdemben nem tárgyalt?
A finnek és a svédek beszavazását minimum ahhoz kellene kötni, hogy megkapjuk a nekünk már évek óta járó EU-s pénzeket. Ezek azok a magas labdák, amiket az Orbán-kormány “karakánul” soha nem képes lecsapni.
Az pedig hiú ábránd, hogy a ratifikáció után majd borzasztó hálás lesz nekünk ez a két ország. Nem, ugyanúgy fognak bennünket fikázni!
Csak mellékesen jegyzem meg, a “gerincesség” párhuzamát látom a Kijevnek küldendő 75 milliárdos támogatásunkban, mire is? Hogy ebből a pénzből irtsák a magyar testvéreinket?
pirke
Bukohill
2023-03-09 at 14:26
TalEle 2023-03-08 at 20:43
Valójában mivel a finnek 1945-ben elvesztették Petsamo vidékét, északi tengeri kijáratukat, így eddig is volt közös orosz/norvég/NATO határ északon (korábban pedig szovjet/török délen).
Minden egyéb dologban igaza van, a fenyegetés (mindenkihez) sokkal közelebb kerül ezzel a lépéssel.
Schenkhyalfonz
2023-03-09 at 14:19
A nevemben ne támogassák a két északi entitás NATO-csatlakozását. Hazánk mínusz szerénységem a helyes.
Bukohill
2023-03-09 at 14:10
Schaller Baross Ernő
2018-tól 2021-ig a Miniszterelnökség nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkára.
2020-tól miniszteri biztos a Miniszterelnökségen.[2]
Szintén 2020-tól a Magyar Golf Szövetség elnökségi tagjává választották.[3]
2020 őszén az Egyesült Államok Külügyminisztériuma által szervezett International Visitor Leadership Program (IVLP) résztvevője volt.
2019-ben részt vett a James S. Denton Transatlantic Fellowship programban.
2019 óta a Habsburg Ottó Alapítvány felügyelő bizottságának tagja.
A 2018-as országgyűlési választáson a Fidesz-KDNP országos listáján jelölt volt, mandátumot nem szerzett.[4]
Egy igazi poliészter. Hogy kit képvisel? Ez a kérdés.
25. óra
2023-03-09 at 10:21
Ha világháborút akarunk, és újra földig romboltatni az országunkat akkor csak bővítgessük a NATO – t!
Egyébként valójában a 25. órában vagyunk! És bármikor belekeveredhet egy NATO ország közvetlenül a háborúba! Az egyetlen túlélési esélyünk, ha megőrizzük az oroszokkal, és kelettel a kereskedelmünket, és a békés viszonyt! Nyugattól, és a körülöttünk lévő „baráti” országoktól, már csak a náci diktatúrát és a provokációkat fogjuk kapni, és nuku lové! Az EU, és vele a gazdasági – közösség, az infláció és a munkanélküliség miatt ki fog múlni ebben a háborúban, még akkor is, ha regionális, ukrán – orosz marad!
csakafidesz
2023-03-09 at 09:39
A baj ott kezdődött, hogy anno az eredeti, szőke, svéd lányok minden ellenszolgáltatás nélkül kielégítették az utasokat a Svédországba tartó kompon.
csakafidesz
2023-03-09 at 09:35
Lacus 2023-03-09 at 07:20
Ha nem szavazzuk meg, akkor hoznak egy törvényt, hogy a szavazás akkor is érvényes, ha a (kutya)magyarok nem szavazzák meg.
K
2023-03-09 at 08:17
Maximálisan egyetértek ..:”Csak a VAK nem látja, hogy a NATO – alapokmányával ellentétben – nem védelmi, hanem támadó szövetség”
A ferdehajlamú aberrált NATO és az Európai Unió az USA oldalán háborúban áll az oroszokkal szemben .
Valójában Magyarország is beállt abba a kórusba bégetni, ahol a ferdehajlamú és aberrált USA világuralmát támogatják.
János
2023-03-09 at 07:49
Csak a van nem látja, hogy a NATO – alapokmányával ellentétben – nem védelmi, hanem támadó szövetség. Az USA DS Európát maga előtt tolva, a NATO-t felhasználva próbája rátenni mocskos mancsát Oroszországra, majd azon túl Kínára.
Ezzel a bővítéssel csak közelebb kerülünk egy kiterjedtebb világháborúhoz❗❗❗
Emlékezzünk rá, hogy vertük a nyálunkat, amikor a baloldal nem követelt semmit a román EU
vagy NATO tagságért cserébe❗❗❗
… és most mit csinálunk ❓❓❓
Valójában az Országgyűlés fideszes szavazatin fog múlni, mennyire hihetünk a saját békepolitikánknak.
Addig nem szabad ezt megszavazni, amíg az EU nem teszi a számlánkra a teljes tartozását, különben teljesen betaposnak minket a földbe.
???
Jövőnk szempontjából ez jelenti az igazi vörös vonalat.
Csoby
2023-03-09 at 07:33
Helyes volt a parlamenti delegáció kiküldése !Ez elvi kérdés volt,nyílt állásfoglalás…valaki csak a” falhoz kellett állítsa” a svédeket meg fineket,…ha szimbolikusan is,etikátlan viselkedésük miatt.Szerencsére közülük sokan már nem képviselők !
Lacus
2023-03-09 at 07:20
@ Greg “Ez végzetes nagy hiba volt. Szégyent hoztak a hazánkra. Pedig sokunkkal együtt az utolsókig reménykedtem, hogy ez nem történhet meg. Most legalább jókora hülyét csináltunk magunkból. Most aztán elégedetten röhöghet rajtunk a Nyugat, a Keletnek pedig megvan a véleménye rólunk. Ezzel az aljas lépéssel igen nagyban hozzájárultunk a háború eszkalációjához, mert az oroszok nyakára visszük a NATO-t, tudva jól azt, hogy ez a legvörösebb vonal átlépése és a legbiztosabb módja a valódi NATO-oroszok közti háború kirobbantásának.
Ezután aztán ne merjék többet azt a hazugságot mantrázni, hogy mi a béke pártján vagyunk. Ezennel befejeztem ennek a gerinctelen, elprostituálódott, az aljasok seggét fényesre nyalni képes, hitvány kormánynak a támogatását.” Nagyon egyetértve veled és másokkal is annyival kiegészíteném, ezzel pont azt a pufferzónát iktattuk ki mely megelőzhette volna az újabb világháború veszélyét. Csodálatos politikusaink vannak…
Munkásember
2023-03-09 at 07:04
Van itt néhány magyarellenes beszólás:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/CRE-9-2022-11-21-INT-1-082-0000_SV.html
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/CRE-9-2022-09-14-ITM-011_EN.html
Ezeket én nem támogatnám, csak ha magyargyűlölő lennék.
K
2023-03-09 at 06:48
Egyetértek a legtöbb hozzászólóval, ezért teljesen felesleges volt ennek a delegációnak odarepülni.
Egy szégyennel több.
A legnagyobb szégyen, hogy Magyarország tagja egy-két olyan nemzetközösségnek , ahol a döntő többség ferdehajlamú aberrált senki.
Ez az egy-két nemzetközösség például , a NATO, az Európai Unió, az ENSZ, mely közösségek mind egy szálig az USA világuralmának szolgálatában áll.
A NATO az EU az ENSZ a ferdehajlamú aberrált USA irányítása alá tartozik, és akkor csodálkozunk azon hogy azért az iskolában MÉGIS az LMBTQ uralkodik, és az idevágó törvényt is “CSAK” szeptemberben fogják tárgyalni Magyarországon.
******
Egy szégyennel több…:
Az egészben csak az a jó, hogy megtörtént egy színvallás, tudjuk hogy mi hova tartozik, és lehet mihez tartanunk magunkat.
Bella
2023-03-09 at 06:44
Gondolom, a svédek és finnek nagyon megrettentek a magyar küldöttségtől és sűrűn szórják a (k)hamut a fejükre. :/
Kovács Ottó
2023-03-09 at 06:40
Szégyeljék magukat!
Bella
2023-03-09 at 06:40
Minek jóváhagyni a NATO csatlakozást, amikor valójában a NATO szervezete is okafogyottá vált, amióta megszűnt a Varsói Szerződés?! A NATO-nak most saját magának kell ellenséget kreálnia, hogy igazolja ĺétjogosultságát.
márko
2023-03-09 at 06:15
TÖBB BÉKE CSAK akkor lesz ( HA A BÉKE MI SZEMPONTUNKBÓL ) lesz támogatva
/
NÁTÓ az az USA KATONAI HEGEMÓNIÁNAK AZ ESZKÖZE
. NÁTÓ az NEM BÉKE ESZKÖZE, ahogyan mi magyarok a béke tartalmát értjük
. a NÁTÓ az nem a BIZTONSÁG eszköze , ahogy mi magyarok azt értjük
/
NÁTÓ az az USA HEGEMÓNIA értelme szerint van kierőszakolva
. NÁTÓ az az USA ADMINISZTRÁCIÓNAK a gyarmatosító eszköze
. több NÁTÓ tagország NEM BIZTOSÍT több békét ( a NÁTÓ több vérontást biztosít törvényesen az USÁ-nak
/
a 320 milliós USA , az USA TÚLSÚLYBAN katonai hatalma , az USA TÚLSÚLYBAN levő gazdasága, az USA talicskára nyomtatja száz milliárd dollárt,
ilyen fityfirityeket mint mi magyarok vagyunk, figyelembe sem vesznek NÁTÓ-ban ( Antony Blinken ilyenek NEM LÁT )
/
TÖBB BÉKE lesz akkor ( HA A BÉKE MI SZEMPONTUNKBÓL ) lesz támogatva
. több BÉKE ( a mi szempontunkból) akkor lesz HA NÁTÓ NEM LESZ
/
BÉKE KELL mi szempontunkból , NEM NÁTÓ
Győző
2023-03-09 at 03:23
Ráfeküdtünk a lábtörlőre…
Theo
2023-03-09 at 00:37
Én speciel azt teszem egyértelművé, hogy nem értek ezzel egyet.
Őszintén remélem, hogy hagyják majd a frakciót lelkiismeret szerint szavazni és lesz normális képviselő is, akinek hazafias érzelmei is vannak.
Értem én, hogy zsarolnak, meg minden, de rezegjen az a léc legalább.