
Az egykor szebb napokat megélt, nem csak elhunyt, de mára méltatlanul kissé elfeledett zenei előadók sorában eddig Uhrin Benedek és Flipper Öcsi került sorra. Előbbiről azt írtam, hogy egy „anomália” volt, hiszen valójában semmi nem predesztinálta volna arra, hogy sikeres zenei előadó legyen, ám ez, ha csak rövid időre is, de mégis megtörtént. Utóbbi viszont igazi zenei-színpadi embernek született, gargantuálisan nagy sztár kellett volna, hogy legyen, és egy rövid ideig tényleg ott is volt a csúcson, de önsorsrontó hajlamai sajnos átvették az irányítást az élete fölött, és 46 évesen maga mögött hagyta ezt a világot.
Szintén nagyon fiatalon hunyt el (bár Máté Péterhez, és pláne Szécsi Pálhoz, az „Égi Trió” másik két tagjához képest így is többet élt) 1989-ben, az akkor 42 éves Ihász Gábor.
Őstehetség
Aki ugyan – Öcsihez hasonlóan – mára nem merült ugyan a feledés homályába, de messze nincs akkora kultusza, messze nem tekintjük őt annyira az egyetemes magyar poptörténet meghatározó alakjának, mint az Omega, az LGT vagy az Illés tagjait. Pedig bőven ott van azon a szinten. Csakúgy, mint Flipper, Ihász is arra született, minden adottsága arra predesztinálta, hogy gigantikus sztár legyen. Iszonyatosan érezte a zenét, a dalszerzést (a már befutott Máténak és Szécsinek is írt dalokat), pedig abszolút autodidakta volt. Őstehetség.
Foci és zene
Ráadásul nem csak a zenében: focistának készült, már 20 évesen a Vasas felnőtt csapatában volt igazolt játékos, de egy orvosi rutinvizsgálatnál kiderült, hogy szívbetegsége van, ezért az aktív sportolást abba kellett hagynia. (Bátyja, Kálmán szintén a Vasasban játszott, és tagja volt az 1967-ben olimpiai bajnok magyar labdarúgó válogatottnak.) Gábor gyúróként folytatta a csapatnál, és amikor busszal mentek a vidéki meccsekre, rendszeresen hangosan dúdolt a buszon, amiért Mészöly Kálmán eleinte le akarta szállíttatni. (Asszem, kb. el tudjuk képzelni a szavakat is, amiket Mészöly használhatott.) De végül megkedvelték a „házi koncerteket”, miután észrevették, hogy milyen baromi fülbemászó dalokat énekelget.
Ha meghallgatjuk Ihász Gábor életművét, pontosan ezt vehetjük mindannyian észre. Elképesztő dallamérzéke volt. És épp ezért különösen szomorú, hogy ennyire kicsiny ez az életmű. És nem csak a korai halála miatt; pályafutása során mindössze két nagylemeze jelenhetett meg, 1980-ban és 1983-ban. Pedig addigra már vagy tíz éve zenélt és írt dalokat másoknak, Máté és Szécsi mellett többek között Zalatnay Saroltának, Cserháti Zsuzsának, Szűcs Juditnak, Delhusa Gjonnak, (aki az unokatestvére volt) és Korda Györgynek is. És a másoknak írt szerzeményeknél is fejbevágó, hogy mennyire dallamosak, fölbemászóak, slágeresek – még ha nem is lettek nagy slágerek.
Politika
És valószínűleg nem ok nélkül nem lettek azok. Talán Ihász szabad szellemisége, önjárósága, öntörvényűsége is közrejátszott abban, hogy a pártállami rendszer illetékesei a három „T” (támogatott, tűrt, tiltott) közül a „tűrt”-be sorolták. Ha nem is volt olyan megbízhatatlan és link, mint Flipper öcsi, de hasonló karakterű, bohém ember volt ő is. Nagyon érdekes megnézni, hogy ennek ellenére mekkora mélysége van az egyébként könnyed, slágeres, pillanatok alatt dúdolható dalainak. „Elsöpri a szél”, Állj meg kislány”, „Múlnak a gyermekévek”…és személyes kedvencem, a „Csillag vagy nekem”. Nem lehet kibújni a hatásuk alól.
Azt, hogy ez az elképesztően tehetséges, egy szál gitárral a kezében, végtelenül szuggesztíven éneklő ember miért csak a másodvonalban kaphatott helyet, igazából tényleg nehéz megérteni. Illetve a kor politikai viszonyait ismerve kaphatunk csak rá magyarázatot. Nem lehetett valakiből csak úgy sikeres zenész, nem lehetett csak úgy fellépegetni először kocsmákban, aztán egyre nagyobb helyeken, végül valamelyik privát lemezcégnél piaci alapon szerződést kapni, ahogy az nyugaton történt. Itthon csakis a rendszerben, azt többé-kevésbé kiszolgálva, de legalábbis elfogadva lehetett helyet, lehetőséget kapni. Megkerülhetetlen volt a monopolhelyzetben lévő állami hanglemezkiadó vállalat, a Hungaroton, és az azt – Bors Jenő mellett – de facto irányító, ikonikus figura, az imádott-gyűlölt popcézár, Erdős Péter. No meg persze a kultúrpápa, Aczél György, akinek szellemisége az egész magyar közéletet átszőtte. Ebben a közegben egy ilyen vagabund karakter, mint Ihász Gábor, nem igazán találta meg a helyét, s pláne az igazi kibontakozást. Bár halálának okaként az örökölt szívbetegséget nevezik meg, illetve a boncolás kezdődő csont- és tüdőrákot állapított meg, de valójában a benne rejlő, egyszerre introvertált és extrovertált, ettől aztán turbulens lelkivilágú személyiség nem tudott kellően kiteljesedni, és korlátok közé szorítva, pótcselekvésekbe menekülve egy idő után valószínűleg „feladta”.
Sztori
Na, de mi is volt az a „legnagyobb sztori”? Elbeszélések szerint Ihász egyszer piásan autózott a Mercedesével (azt dokumentáltan tudni lehet róla, hogy imádta a különleges autókat), ami akkoriban Magyarországon eleve igencsak nem volt mindennapos. És megállította a rendőr. A pedálok mellé be volt szerelve egy nyomógomb, a két ülés közé pedig egy telefon. Amit ezzel a nyomógombbal tudott megcsörrenteni. És amikor a zsaru igazoltatni akarta, bal lábával diszkréten megnyomta a gombot. „Egy pillanat, elnézést, csak beleszólok, hogy mindjárt visszahívom” – mondta a rendőrnek. Elképzelhetjük, utóbbi mekkorát csodálkozhatott. A 80-as években járunk, és itt ez a fószer, akinek nemhogy Mercédesze van, de abban még telefonja is… vajon kicsoda, miféle fontos ember lehet ez? „Á, tiszteletem, ezredes elvtárs. Visszahívom mindjárt, csak épp megállítottak és igazoltatnak… Nem, dehogy, az égvilágon semmi gond… a világért se szidja le, ezredes elvtárs, a közrendőr a munkáját végzi, ez a dolga…” A rendőr eddigre már verejtékben úszott. Végül az „ezredes elvtárs” haragja nem sújtott le rá, ahogy ő sem büntette meg Ihász Gábort, hanem a lehető legudvariasabban továbbengedte.
Hogy igaz-e a sztori? A forrás már sajnos szintén nincs köztünk, de kettejük ismeretségét tekintve abszolút hitelesnek vehetjük, és teljesen meggyőző is volt, amikor személyesen elmesélte. Vagy ha esetleg mégsem volna igaz, akkor is tekinthetjük annak; Ihász Gábor személyiségéhez, zsenialitásához tökéletesen passzol.
Vezető kép: MTI
kanigunda
2023-10-04 at 11:22
Nézze, a NEOTON, a tényleg jópofi bulizenéjével afféle Magyarországon világhírű jelenség volt mint
a Kobayashi Ken Ichiro. A Ricse is alkotott a mai napig is ismert dolgokat. A Kádárék vonalából
kitáncolás csak javitott a népszerűségükön, hiába próbálták nevetségessé tenni őket. Ezt dőreség
tagadni.
Ki volt még a nemzetközi porondon? Az LGT, OMEGA (Red Star)? Zámbó Jimmy? 😉 Az arabozó Zalatnay?
Én speciel a Fábián Julit csodáltam, de ő egy másik történet. RIP.
Asszem ebből a kispályás lokálmatador Erdősből ennyi tényleg bőven bőven elég.
Grimmbusz
2023-10-04 at 09:28
Nekem meg arra lett volna nagy tétem, hogy valaki bedobja Radicsot, mintha rajta múlt volna az egész magyar könnyűzene.
Koromnál fogva nekem semmi élményem nincs Radicsról, csak annyi hogy a sznob kritikusok szerint zseni volt és aki nem imádja feltétel nélkül az nem ért a zenéhez, valamint, hogy mivel fiatalon halt meg, nem lehet/szabad/illik kritizálni. Innentől viszont nem lehet vele mit kezdeni vitában.
Ugyanakkor nem vagyok biztos benne, hogy Radics húdetehetség-mítoszához nem járul-e nagyban hozzá a korai halála. Pl megnéznék egy párhuzamos valóságot, ahol él, és mondjuk mostanra pontosan ugyanúgy falunapokra jár haknizni és a Blikk címlapján búsong az alacsony nyugdíja miatt, mint az összes kortársa. (és ez még jópár előadóról elmondható itthon is meg külföldön is)
Ricse: Én nem mondtam hogy a Ricse übergáz….A GYere kislány az egyik legismertebb daluk (akármennyire is ájolgott itt a későbbi dalaik okán, kedves kunigunda) A másik legismertebb nótájuk a tátogás volt. Ekkoriban meg is jelentek cikkek, hogy valaki írjon már dalt Ferónak. Ráadásul még a 8 óra munka presszórock-mulatósba hajló izé (áh, dehogy tértek ők vissza a bugyuta diszkóhoz, áh), feldolgoztak néhány kommunista indulót, meg a pancsoldó kislányt, az utolsó geg pedig a Lady Carnevalra való tátogás volt. Írták is akkoriban a zenei lapok, hogy valaki írjon már dalt Ferónak.. az egyetlen értékelhető, csirkedarálós történet is csak kamu volt Feró bevallása szerint…
Szóval lehet itt köpködni Erdőst, azt én se mondtam hogy szent volt, de legalább valamit csinált. Amúgy a kérdés továbbra is él….. Mióta nincs “útban” hol van az a rengeteg übertehetség, akiknek azóta már világsztárnak kéne lennie? Vagy Erdős halálával hirtelen soha többé nem született zseni? Ha meg Erdős érdemtelenül és minden érzék nélkül került a posztjára, hogyhogy neki sikerült világpiacra juttatni előadókat? Nincs itt sok ellentmondás?
kanigunda
2023-10-03 at 20:29
Na így legyen lottó 5-ösöm ahogy tudtam, hogy a Erdős 90 utáni tevékenysége lesz az utolsó zsenipróbakő.
Látom nehéz a téma, leírom tagoltabban: az ő kapcsolati hálóját (ami ugyi a komenista rencerből fakad)
nem lehetett ripsz ropsz helyettesíteni.Ez akkoriban minden vállalkozásban kb. így volt. Amíg persze fel
nem élték ezt a tőkét. Tudja, a házmester is csak addig volt nagylegény amig valaki más ki nem cserélte
a kapuzárat! Amúgy meg ha a NEOTON szállít dizsinótákat az hűha tehetség, ha a Ricse akkor meg übergáz?
Döntse már el,hogy A vagy B!
Azt meg végleg nem értem, hogy ennek a szőrös görénynek a lelépése miért is kellett volna, hogy az
igényes magyar könnyűzene végét jelentse autómatikusan de mindegy is.
Ihász, izlések és pofonok. Valakinek középszerű de láthatóan sokan ismerték a munkásságát.
A Máté Pétert sem szerette mindenki (jómagam is csak ritkán) de ettől még egy zseni volt.
bl
2023-10-03 at 18:34
Azért a sanzonbizottságnak volt egy jóoldala is, nem engedtek át akármilyen szart a szűrőn. A mai napig az van, hogy azok a dalok fényévekkel jobbak amik a sanzonbizottság alatt keletkeztek, mint amik utána. Ettől persze voltak akiket elnyomtak (Radics; P.Mobil; Beatrice).
grimmbusz
2023-10-03 at 16:12
éééééééés benn is vagyunk a labirintus közepében, ahova mindig belevezet a magyar könnyűzene történelme és ahonnan nincs tovább és nincs kiút: Radics Béla.
Valaki mindig bedobja a nevét, és olyan mint a Joker….minden üt, mindent visz, élő ember nem emlékszik már rá, (mert felvétel, netán film nem nagyon maradt róla, az élő koncertek felfokozott hangulata meg csalóka az emlékezetben, még ha a Tűzkerék koncertekre csupa élrevasalt józan fiatal járt is…) de bírálni nem szabad mert lincselés a vége.
Innen kár is folytatni…..
Csak azt nem értem, hogy ezek a szupertehetségek odakint miért is nem futottak be? Talán mert kint csak középszerűek? Vagy ott is elnyomta őket Erdős?
Szóval összefoglalva: volt az Erdős Péter, aki semmihez nem értett és akinek ideje alatt minden sarkon nőtt egy tehetség, de ezeket ő mind elnyomta és merő gonoszságból csupa tehetségtelen szürke előadót futtatott. Aztán mikor a 90-es években sorra alakultak a magyar kiadók, Erdős pedig kikerült a képből valahogy eltűnt az összes magyar istenáldotta tehetség is, mert aztán az új kiadók egyet se tudtak előállítani, aki megállta volna a helyét, hanem inkább abból éltek, hogy az MHV-tól elcsábították a nagy neveket (akik ugye tehetségtelenek) és valahogy valamiért azóta se tudta senki megközelíteni azt a szintet nemzetközi téren, amit a semmihez nem értő Erdős idejét elér mondjuk az LGT vagy az Omega sőt akár a Neoton…
És én ezt vegyem be csont nélkül. 🙂
Már csak azt nem értem miért mentesíti ez az egész hadoválás Ihászt az ittas vezetés és annak megúszása alól.
Vak Pali
2023-10-03 at 14:58
@Grimbusz. Hogy neveket is említsek: Radics Béla; KEX( Baksa Sós, Doleviczényi Németországba menekült), Syrius ( Orszánczky Ausztráliába hajózott) a fél LGT ( Laux, Bartha Amerikába maradt).
Ők mind tehetségtelenek voltak????
kanigunda
2023-10-03 at 14:25
“… Neoton, egy Zalatnay ..” meg Erdős.
Ez jó! Teccik 🙂
LGT, Omega. Mióta is léteznek?
Grimmbusz
2023-10-03 at 14:22
A másik fele meg azért menekül az alkoholizmusba, mert nem tudják feldolgozni a sikert meg a népszerűség árnyoldalait.
Kifogás mindig van… 😀
Orientál
2023-10-03 at 14:16
Kádári balliberális zöld kommunista diktatúra nem engedett több igaz tehetséget érvényesülni ezt arra használták fel hogy az illető elnyomott alkoholizmusba meneküljön és ehhez még hozzátett az elnyomás miatti pszichés lelki betegség is ami nem egy kiváló tehetségesünk halálát okozta vagy meggyorsította a bekövetkezését.
Grimmbusz
2023-10-03 at 14:13
“a lemezkiadás sem éppen a sok alternatívától hemzsegett”
És arról meg ki tehetett….
amikor meg a 90es években sorra alakultak a lemezkiadók, nagyon kapkodtak érte a külföldi cégek. Hány világsztárunk is lett abból a szupersok elnyomott tehetségből akik hirtelen lehetőséghez jutottak?
Erdős idején azért mégiscsak volt egy LGT, egy Omega, egy Neoton, egy Zalatnay akik valahogy csak adtak ki lemezt külföldön is.
kanigunda
2023-10-03 at 14:01
Mindig heveny röhögőgörcsöt kapok amikor még mai is megy a szerecsenmosdatás ezeket az előretolt
komenista potentátokat illetően, hogy mekkora piaci zsenik is voltak és mennyire tudták ám a
csinóblit (Erdős, Fekete, Aczél…). Ja. Csak éppen ott gelleres a sztori, hogy a pozíciójukba
nem éppen a piac tette őket és a lemezkiadás sem éppen a sok alternatívától hemzsegett. Innentől
kezdve kissé sánta az érvelés, nem gondolja kedves grimmbusz?
grimmbusz
2023-10-03 at 13:40
Vak Pali
Én ugyanezt a sztorit Kovács Kati: Életem lemeze albuma kapcsán hallottam Szörényitől…Hol így emlékeznek Erdős gonoszságára, hol úgy…
És egy percig nem mondom, hogy Erdős szent volt, de azért ezek az elnyomott művészek mégiscsak évtizedeken át ebből éltek és a kivételezettek közé tartoztak…
Na mindegy, ez már 40 éves vita, nem most fogjuk megoldani….
kanigunda
2023-10-03 at 13:25
“…Beatrice…ugyan……Gyere kislány gyere….”
Ezt ugye lehetett nyomatni, bár rohadt kevés ember figyelt föl rá. Ami persze utána jött,
s nem egy nem kettő arra már nem volt ez igaz. Történetesen ez volt az értékesebb korszak
és nem emlékezem rá, hogy a Feróék valaha visszatértek volna ahhoz a hibbant diszkókorszakhoz.
A Stallone meg a Madonna “kezdeti siekerei” sem alapoztak meg semmit. Erdős… hmmm…ha csak
neki lehetett akkor az ugye nem a tehetség dolga jó manegérnek lenni, mégha ügyes iparos is volt.
Azért akadtak mások is. De ha eccer az ember a felkent atyaúristen akkor nehéz versenyezni…
Vak Pali
2023-10-03 at 11:57
Szörényi igazán testközelről és egzisztenciálisan tapasztalta meg Erdős Péter ( Vitézy Dávid nagypapája) gonoszságait.
Bővebben: Stumpf András: SZÖRÉNYI rohan az idő c. 2015-ös könyvében.
Pl az eredetileg dupla Szörényi és Bródy albumot külön engedte csak megjelentetni, marketinggel pedig csak Bródyét nyomta, Szörényié a pult alá került….Csak akkor engedte a Fonográfot lemezhez, ha előbb felvesznek egy-egy lemezt Koncz Zsuzsával…
Az utazás egyik számának utolsó versszakát nem engedte a lemezre. A szöveg így szólt:
“Hej, barátom, jó barátom,
Arra kérlek, hallgass rám,
sűrű erdő közepébe
El nem ér a napsugár.
Sűrű erdő
Sötét erdő”
Ezt Erdős magára értette, de Levi szerint : ” Elég kínos lett volna elismernie, hogy ilyen pitiáner és egomán.”
grimmbusz
2023-10-03 at 11:36
Schenkhyalfonz
2023-10-03 at 11:21
Tudom…..az Omegának is van…..És?
Attól még Ihász ittasan vezetett…..háromféle betegség mellett a halálát pedig Erdősre kenni finoman szólva fura…
Schenkhyalfonz
2023-10-03 at 11:21
Erdős Péterről van egy kedves és alappal íródott nóta a CPG-től …
Grimmbusz
2023-10-03 at 11:20
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:34
Nem érdekel a mercis sztori…Ittasan vezetett és véletlenül pont volt beszerelve ilyen esetekre egy kamutelefon a kocsiba, amin hívást tud imitálni nem létező felsőbb körököz….Pont….lehet ezt ragozni, csak minek. Ittasan vezetett és megúszta. Pont. Ergo: rá nem érvényes a KRESZ. Pont. És ennek most örülni kellene.
Erdős Péter is halott, de bele szabad beleszállni, ugye…
De most nem az volt a kérdés, hogy “ahol Bródyt kedvelik” ott mi van, hanem hogy konkrétan ÖN akkor is ilyen vehemensen védené-e az ittas vezetéses sztorit, ha Bródy lenne az alanya.
Azt azért meg tetszik engedni hogy saját véleményem legyen és azt le is írhassam?
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:57
Most vettem észre, hogy van egy másik nekem szóló komment, a 10:24-es.
Egy anekdota miatt beleszállni egy halott előadóba … Talán ott rendben van, ahol Bródyt kedvelik, talán ott sem. Ez csak egy gondolatkísérlet.
füredi46
2023-10-03 at 10:54
Miket írkál ez a Jeszenszky ember itt? “Gigantikus sztár legyen”, Omega, Illés, LGT szintjén lehetett volna…” Atyavilág! Jól van ez az ember? Ihász Gábor a maga vékony és gyenguska hangjával maga volt a középszer, az unalom (bugyuta dalaival), s nem hogy az Illésék, Omegáék nyomába sem léphetett, de mondjuk Máté Péternek vagy Szécsi Pálnak, netán Kordának a bokájáig sem ért fel. Méltán merült feledésbe Ihász, az “őstehetség” amatőr…
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:34
Kedves Grimmbusz, ahogyan az előbb is írtam, joga van középszerűnek tartani bármely dalszerzőt. Mivel zavartam meg a nyugalmát?
A “szivatós” történetet kérje számon Jeszytől!
Az pedig igen is pocskondiázás, hogy azért állítja valakiről, hogy törvényen felülállónak tartja magát, mert mercije van, illetve, mert Jeszy idehozott egy vicces, ám vitatható történetet.
Még egyszer kérem, nézzen utána a mercis sztorynak! Egy 1950-es állami autót vásárolt meg Ihász 1977-ben.
Ja, és tőlem kedvelheti Erdőst, számomra akkor is az előző rendszer kiszolgálója, sok tehetséges művész kárára.
Grimmbusz
2023-10-03 at 10:24
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:00
A mercis sztoriról tényleg csak annyit tudok ami itt áll, de hogy őszinte legyek nem akarok utánanézni, mert nem érdekel….
De a gondolatkísérlet kedvéért cseréljük már ki Ihász nevét mondjuk….teszemazt….Bródyéra… akkor is ennyire védené, hogy az ittas vezetést ilyen módon akarja megúszni?
Grimmbusz
2023-10-03 at 10:18
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:00
Miért van az, hogy az ember nem írhatja le a véleményét nyugodtan, ha épp kritikus szemmel nézi az éppen imádásra kijelölt személyt? Jó igen, korán halt meg, sajnálatos….de ne értékeljük már túl!
Beatrice…ugyan……Gyere kislány gyere….
Rágalmaztam? Mivel? Tényeket írtam….
MIért, Ön szerint mit jelent a Mercis sztori? Mert szerintem marhára gáz, hogy valaki szegény közrendőröket szivatja, akik a munkájukat végzik, csak mert ő sztár és megteheti. Ha meg annyira rendben volt nála minden, miért kellett ez a vicc?
Gyurcsev Klárenc
2023-10-03 at 10:02
Nocsak, nocsak, ki figyel a kép bal alsó sarkában?! Csaknem a rendszer megbízható mókamestere?…
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 10:00
Erdős Péter szerint a Beatrice sem volt piacképes, ugye, “grimmbusz”?
A mercédeszes sztorynak meg inkább utána kellene nézni, mielőtt ilyen baromságot ír valaki: “a mercis sztoriból meg kb az szűrhető le, hogy ezekszerint rendben van, ha valaki a törvény felett állónak képzeli magát, mert az olyan vagány dolog…”.
Miért van az, hogy ha valaki valakit középszerűnek tart (jogában áll), akkor elkezdi rágalmazni, pocskondiázni? (Milyen nagyszerű, hogy Erdős nem volt az, ezért meg is kapja a felmentést viselt dolgaiért.)
grimmbusz
2023-10-03 at 09:40
A mercis sztoriból meg kb az szűrhető le, hogy ezekszerint rendben van, ha valaki a törvény felett állónak képzeli magát, mert az olyan vagány dolog…
Bocs, de én Ihászt csak gyenge közepesnek tartom. De ízlések és pofonok…
grimmbusz
2023-10-03 at 09:40
Ezt az erdőspéterezést meg hagyjuk már…….Oké, voltak hibái, mint minden felsővezetőnek. De annak idején mindenki a kapitalizmusért sírt, Erdős pedig pontosan a kapitalista menedzserek agyával gondolkodott (beleérve a díványt is..ha igaz…) Neki annyi a bűne, hogy hasznot akart termelni és látta, hogy mi színpadképes és eladható és igen, megmondta hogy ki mehet színpadra, milyen jelmezben és milyen stílus áll jól neki. Végülis ilyen gonoszságot csak Farian, Moroder vagy Lou Pearlman követett el…
grimmbusz
2023-10-03 at 09:39
Akkor még egyszer…
Most tényleg ott tartunk, hogy Ihász enyhén közhelyes /gyerekes / banális témái (pl: szeretek focizni, öregszem, 3 tortát kapott a nem-megálló kislány, kicsike vagyok a bolyóhoz képest, zajos a világ) jobbak, mint a többszörösen átvitt értelmű, metaforákkal és szóképekkel dolgozó dalszövegírók, csak mert időskorukra mondtak néhány csacsiságot?
Tivadar
2023-10-03 at 09:31
Az autóba szerelt telefont a saját szememmel láttam. Egyszer egy kerületi iskolai rendezvényen volt meghívott előadó, és mi jókor voltunk, jó helyen, amikor Ő megérkezett. Nagyon jó kedvű volt, barátságosan beszélgetett velünk, és megengedte, hogy jól megbámuljuk az autó belsejét. Úgy emlékszem, nem Merci volt, hanem valamilyen fekete sportautó, de a telefonra pontosan emlékszem. Még beszéltük is a haverokkal, hogy egyáltalán hogy lehet telefonálni egy autóból??? Ez akkoriban nemhogy szokatlan, de gyakorlatilag elképzelhetetlen volt. Ne feledjük, valamikor a hetvenes évek legvégén járunk. Aztán később úgy esett, hogy Zuglóban a szomszéd házban udvaroltam egy lánynak, párszor láttam is az utcán. Focizni sajnos nem volt alkalmam Vele, de mind a személyiségéről, mind a zenéjéről jó emlékeim vannak.
Jeszy, köszönjük a sorozatot, nagyon tetszik, csak így tovább!
Grimmbusz
2023-10-03 at 09:21
Jó, most nem leszek népszerű, meg ha akarjátok törlitek…de…
Most tényleg ott tartunk, hogy egy többszörösen áthallásos, metaforákkal és szóképekkel tűzdelt Bródy életművet ki akartok kukázni, csak mert öregkorára mondott néhány butaságot, és most bebizonyítjátok hogy Ihász infantilis/banális/közhelyes témái (de szeretek focizni, kicsi pont vagyok a földön, három tortát kapott a kislány aki nem állt meg…) a könnyűzene csúcsa?
Ez a Merciben telefonálsz anekdota meg inkább ellenszenves…tehát bizonyos emberek a törvény fölött állhatnak?
Ezt az erdőspéterezést meg hagyjuk már…Anno a kapitalizmusért sírt mindenki, a kapitalista producerek agyával gondolkodó Erdőssel meg senki nem tudott mit kezdeni. (igen, beleértve a díványt is, ha igaz…) Mert ugye micsoda dolog már az, hogy egy producer mondja meg, hogy ki legyen a zenekarban, ki színpadképes, meg milyen jelmezben legyenek, vagy hogy milyen stílus eladható épp, hogy esetleg egy kis haszon legyen belőle. Ezt csak olyan kis senkik tehették meg mint Farian, Moroder vagy Lou Pearlman…..
Dávid Zsuzsa
2023-10-03 at 08:52
Hm. A Wikipédia szerint “a Magyar Rádió és a Magyar Televízió rendszeres szereplője volt.” Én is a tévéből emlékszem rá.
Ami “gyozo2018” kommentjét illeti, a tévé-, rádiószerepléssel és a rengeteg haknival, illetve a főleg másoknak írt dalok jogdíjából futhatott neki mercédeszre. Ugyanakkor nem értem, Győző miért mossa össze az alacsony nyugdíjra panaszkodó előadókkal, amikor a 42 évesen elhunyt I.G. értelemszerűen ezt nem tette. Én rosszindulatot vélek soraiban, amit Ihász nem érdemel meg.
gyozo2018
2023-10-03 at 07:34
Tehetséges focista, de szívbeteg.
Tehetséges zenész, középsávban, de azért futotta neki Mercédeszre.
Gondolom, a szerzői jogdíj mellé haknizott eleget, amit, köztudomásúan 90%-ban nem adóztak le.
(Aztán, mikor nyugdíjba mentek, a kacsalábon forgó házacskájukban sírtak, hogy minimál nyugdíjon kell tengődniük.)
Tehetséges szélhámoskodó is volt. Talán megtehette? (Ha valamiféle razzia kellős közepébe került volna, nem úszta volna meg. Már, ha igaz.)
És?!
Mi volt a cikk célja? Mi az apropó? Mert jellemzésnek, ez a sztori így elég soványka.
Judit
2023-10-03 at 06:39
Nagyon jó az írás, sajnálatos hogy ez történt Velük.!!! Igen Ők nagyon értékes emberek lennének még most is.!!! Nem lehetne hogy minél többször játszanák a dalaikat.?!!!