Tovább növeli a gazdasági visszaesés valószínűségét Németországban az alacsony vízállás az első számú vízi szállítási útvonalon, a Rajnán – írták német hírportálok kedden elemzői vélemények alapján.
A Németország nyugati részén csaknem ezer kilométeres szállítási útvonalat biztosító folyó vízállása az utóbbi évtizedek egyik legsúlyosabb aszálya miatt az augusztus elején megszokott bő két méter helyett számos térségben már az egy métert sem éri el.
A Koblenz melletti Kaubnál húzódó kanyarulatban csupán 56 centiméter a vízállás, holott a hajóknak másfél méteres vízmélységre van szükségük ahhoz, hogy teljes rakománnyal áthaladjanak ezen a szűk szakaszon.
Továbbra is hajózunk, de csak 25-35 százalékos kapacitással”
– idézték a beszámolókban Roberto Spranzit, a Rajnán mintegy 100 hajót üzemeltető DTG hajózási társaság vezetőjét, aki kiemelte: a korlátozás miatt az ügyfeleknek egy helyett akár három hajóra is szükségük lehet rakományuk célba juttatásához, ami jelentősen növeli a költségeket.
A Rajna a nyersanyagok, vegyi anyagok és az energiahordozók egyik legfontosabb szállítási útvonala Németországban, a szállítási költségeket meghatározó vízállás alakulása így nemzetgazdasági jelentőségű.
A vízállás egyelőre nem éri el a 2018 őszén regisztrált negatív rekordokat, a helyzet azonban mégis veszélyesebb, mert egyre nehezebb az Oroszország Ukrajna ellen indított háborújával összefüggésben kulcsfontosságú széntüzelésű erőművek ellátása. Az egyik legnagyobb energiaszolgáltató, az Uniper a napokban be is jelentette, hogy a Rajna alacsony vízállása miatt előfordulhat, hogy csökkenteni kell az áramtermelést két erőműben.
Erre a kockázatra hívta a fel a figyelmet a Baden-Württemberg tartományi bank (Landesbank Baden-Württemberg – LBBW) elemzője, Jens-Oliver Niklasch is, aki szerint a Rajna alacsony vízállása 0,25-0,5 százalékponttal visszavetheti a hazai össztermék (GDP) idei növekedését.
Stefan Schneider, a Deutsche Bank vezető elemzője szerint is a Rajna menti erőművek szénellátásával lehet a legnagyobb gond. A pénzintézetnél eleve azzal számolnak, hogy a német gazdaság a harmadik negyedévtől enyhe recesszióba kerül, és az év egészét tekintve a GDP csupán 1,2 százalékkal növekedik. Ha viszont a Rajna vízállása tovább süllyed, meglehet, hogy az Európai Unió legnagyobb gazdaságának növekedése még az egy százalékot sem éri el – mondta az elemző.
A Kielben működő világgazdasági kutatóintézet (Kiel Institut für Weltwirtschaft – IfW Kiel) elemzője, Nils Jannsen szerint az energiaellátás mellett főleg a feldolgozóipart veszélyezteti a vízállás süllyedése. Az alacsony vízszint már július közepe óta számottevően hátráltatja a teherforgalmat, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az ágazat termelése éves szinten nagyjából egy százalékkal csökken, ha a vízállás harminc napon keresztül a kritikus szint alá süllyed – mondta Nils Jannsen, hozzátéve, hogy a 2018-as rekordalacsony vízállás nagyjából 1,5 százalékkal vetette vissza a német feldolgozóipar teljesítményét.
Orientál
2022-08-09 at 20:45
És ezért kellettek Merkeléknek és ezért kellenek a jelenlegi balliberális zöld német kormánynak is a rengeteg lusta képzetlen migráns. Gyurcsányék is telepítenének be belőlük több 100 ezret idővel több milliót.
Rolo
2022-08-09 at 20:07
Tudományos libsizmus2022-08-09 at 19:04
A másik megoldás:
Szépen munkára fogják a négereket és a füstösöket, akikre még a Mercedes elnöke is azt mondotta volt 2015-ben, hogy idézem: “erre a motivált munkaerőre vártunk
Erről a motivált munkaerőről,személyes tapasztalat alapján, tudnék mesélni????????????
JG
2022-08-09 at 19:09
ISTEN NEM VER BOTTAL!
Tudományos libsizmus
2022-08-09 at 19:04
A másik megoldás:
Szépen munkára fogják a négereket és a füstösöket, akikre még a Mercedes elnöke is azt mondotta volt 2015-ben, hogy idézem: “erre a motivált munkaerőre vártunk”.
Jó, az egy sztálinista nyomásra kierőszakolt megnyilvánulás volt. Na de akkor is. A világ egyik legnagyobb autóipari konszernje nem tud elvonatkoztatni a napi politikai elvárásoktól?
Ezt hívják jobb helyeken sztálinizmusnak, elvtársak.
Meg a néger és füstös motivált munkaerő.
Tudományos libsizmus
2022-08-09 at 18:59
Úgy tűnik, nem imádkozott eleget az esőért a kommunista/zöld/libsi ateista koalíció a fricceknél.
Ungarn über alles !
2022-08-09 at 18:54
minden szír-szart meg afganét ki kell képezni talicskás-kubikosnak, oszt oldják meg a szénszállítást
…fa-szállításban már biztosan profik
(ugye hogy már a legkisebb káröröm is jólesik)