A Sport Forum Hungary 2022 elnevezésű konferencia esti csúcspontját a Sportmarketing díjak átadása jelentette a minap a Puskás Arénában – írja a Mandiner. A 11 kategória közül, amelyből 3-ban pályázni lehetett, a többiben objektív szakértői pontozás és zsűrizés adta a végeredményt, a legnagyobb érdeklődés az „Év legértékesebb sportolója” díjátadót kísérte, amelynek győztese Szoboszlai Dominik lett, a második helyen megosztott díjat nyerő Milák Kristóf és Gulácsi Péter, valamint a harmadik Fucsovics Márton előtt.
A Sport Forum Hungary 2022 kifejezetten újító szándékkal terelte össze a teljes sportökoszisztéma szereplőit, hogy a versenysport és a szabadidősport iparági szereplői a lehető legfrissebb információcserével segíthessék egymás munkáját és közös boldogulásukat. A több, mint hetven előadó, hazai és külföldi prezenterek egy egész napon át több előadó és plenáris termet is megtöltöttek a Puskás Arénában – írja a lap.
A Lipcsében tartózkodó és október 25-én a 22. születésnapját ünneplő Szoboszlai Dominik távollétében, menedzsere és ügynöke, Esterházy Mátyás, az EM-Sports tulajdonosa vette át a „legértékesebb sportolónak” járó elismerést, amelyet egy olyan méltán nemes versenyben ítéltek oda a Lipcse középpályásának, amelyben a második helyet megosztott díjjal Milák Kristóf és Gulácsi Péter, valamint a harmadikat Fucsovics Márton érdemelte ki egy roppant érdekes számítási rendszer alapján.
A markerting szempontokban nyilván megjelenik egy játékos piaci értéke, de ott talán mégis többet mesél az, hogy jelenleg a menedzsmentje által rendkívül tudatosan épített közösségi felületein óriási Szoboszlai követő tábora, leginkább kiemelkedően az Instagramon, ahol 417 ezer, a szinte elhanyagolható tartalmakat közlő Facebookon is 50 ezer, a TikTok-on közel 55 ezer, a Twitter nem jelentős.
Esterházy Mátyás egy korábbi nyilatkozatában a közösségi média erején túl annak veszélyeire is felhívta a figyelmet és Dominik felületeinek építésében is ezt tartja szem előtt csapatával együtt. A futballisták felépítéséhez a XXI. században a közösségi média és a személyes márkanév is hozzátartozik, ám Esterházy Mátyás szerint az internetes platformok nemcsak lehetőséget, hanem veszélyforrást is jelentenek. „Társadalmi szinten azt látom, hogy inkább veszélyforrás. A fiatal magyar játékosoknál nagyon óvatosan kell ezzel bánni, mert nem olyan felkészültek, hogy érdemes legyen ezzel magasabb szinten foglalkozni. Ehhez kell a karakter, tudni kell megszólalni, de az alap a kiemelkedő teljesítmény. Mivel utóbbi a gyerekeknél értelemszerűen hiányzik, tőlük csak annyit kérünk, hogy ne tegyenek közzé butaságokat közösségimédia-felületeiken. Ha egyszer értelme lesz használni ezeket a felületeket, rosszul néz majd ki, ha most »teleszemetelik« a platformokat.”
Szoboszlai természetesen azért leginkább kiváló pályán mutatott teljesítményével lehet képes eddig – magyar szempontból – sosem látott magasságokba tornászni piaci értékét, amelyet nyilván a lehető legtermészetesebben követ majd a marketingérték is, hiszen egy sportoló sikerei jelentik a legfontosabb belépőt a szponzori tárgyalásokhoz, a pályán kívüli üzleti boldoguláshoz.
(Mandiner / Kiemelt kép: MTI/Koszticsák Szilárd)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS