Ha megépül az összes magyarországi akkumulátorgyár, akkor azok az európai akkumulátorigények húsz százalékát fogják kielégíteni – jelentette ki a korábbi köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke szombaton, Debrecenben.
Áder János a Mathias Corvinus Collegium helyi képzési központjában középiskolásoknak tartott, fenntarthatósági témájú előadásában emlékeztetett: a közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó és magas klímalábnyomú ágazat. Az ennek zöldítésére indított európai kezdeményezés értelmében 2035-től csak elektromos autókat lehet majd forgalomba helyezni az Európai Unióban.
Jelenleg negyven akkumulátorgyár épül Európában, a várható akkumulátorigények nagyobb részét, húsz százalékát Magyarországról, nyolcvan százalékát például a Lengyelországban, Svédországban, Finnországban, Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Németországban épülő üzemekből fogják kielégíteni
– közölte a korábbi államfő, megjegyezve: szinte nincs olyan autógyártással foglalkozó európai ország, ahol ne építenének ilyen akkumulátorgyárakat.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Illyés Tibor
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-10-08 at 07:49
Tisztelt Egon Samu! Tetszik, nem tetszik, ésszerű dolog volt-e, ma már tény, hogy a világ már elkötelezte magát az elektromobilitás oldalán. Annyi szellemi és pénzügyi erőforrást öltek már bele, hogy visszafordíthatatlanná vált a dolog. Ön hiába fanyalog, és hiába okosabb a fél világnál, nekünk nem célszerű a fejlődés fősodrából kimaradni, ellenkezőleg, ki kell használnunk azt az előnyünket, hogy okos előrelátással idejekorán csatlakoztunk, és ehhez hatalmas politikai és tőkeerejű támogatókat is sikerült felsorakoztatni. Egyébként Ön mit javasolna? Helyette létesítsünk óriási kosárfonó és zoknigyárakat, mert ha már Bangladesh, Vietnám és Burundi is rááll az akku- és villanyautó gyártásra, akkor fonott kosárkákból és zokniból óriási kapacitáshiány keletkezik? Kosárfonásból és zoknikötésből ilyen módon akkora jövedelemre lehet szert tenni, hogy naponta nem is egy, hanem két marék rizs is fog jutni a magyar családok asztalára. Vagy egyáltalán mindent ellenez, ami nyagi javakat állít elő? Legyünk a tízmillió szociológus országa, ahol mindenki abból él, hogy hét korábbi dolgozatból összeollóz egy nyolcadikat, és azt busás pénzekért lehet értékesíteni a világpiacon? Ilyesmi tevékenységből is meg lehet élni egy kis számú muciológusnak, pontosabban a termelő szférában dolgozók által befizetett adópénzekből a paraziták számára történő állami visszaosztásból.
angelblind652
2023-10-07 at 19:07
Az árnyékkormány dolgozni fog??
Egon samu
2023-10-07 at 18:18
Úgy tűnik Áder János nem ismeri az akkumulátoros hajtású járművek sarkalatos problémáit.
Mindenek előtt az előállítás eneriaigényét és a komponensek környezet károsító kitermelését illetve az ezekkel kapcsolatos politikai függőségeket.
Szomorú, hogy a globalista világmegváltók szövegét szajkózza…
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-10-07 at 17:25
Kétféle akkugyár létezik. Az egyik a mérgező, zajos, vízzabáló, környezetet tönkretevő, amely Magyarországon létesül. A másik a világot megmentő csodás akkugyárak, amelyek más országokban létesülnek. Egy mai hír: “Autóakkumulátorokhoz katódokat gyártó üzemet létesít Lengyelországban a VW és az Umicore. Az 1,7 milliárd eurós beruházással 2030-ig 900 munkahelyet hoznak létre az együttműködő felek. Lengyelország 350 millió euróval járul hozzá a beruházáshoz a régiónak nyújtott válságkezelő és átalakulásösztönző uniós támogatásból.”
A VW-Audi, amely ezer szállal kötődik Győrhöz, Lengyelországot választja, miután a hazai belső ellenség agyatlen hergelését mint kacsa a nokedlit zabáló Győrszentiváni úri közönség már egy éve agresszíven támadja a győri akkus terveket. Mert ne legyenek illúzióink: a befektetők előbb-utóbb megunják a színvonaltalan, buta, agresszív és kulturálatlan, tahó, a tettlegesség határáig sodródó lakossági fórumokat. Aztán amikor mi kimaradunk a fejlődés fő sodrából, és bekövetkezik a pangás vagy hanyatlás, akkor mindenki hibás lesz, csak azok az eszetlenek nem, akik hozzáértés nélkül mindennek keresztbe fekszenek, akiknek elég lenne, ha a legfejlettebb technika a szélmalom és a szövőszék lenne, mint a hobbitoknál a középföldi Megyében.
Vízöntő
2023-10-07 at 15:54
Az ellenzék és aktivistái annyi hazugsággal hergelték már a lakosságot, hogy bőven elég. Egy sem látta a gyárak belső zárt rendszerét, egy sem különböztetett a gyárak között, ott összemostak mindent.
Vagy Áder úrnak meg kellett volna nézni és arról beszélni, vagy cikket arról írni. De se füle se farka homályt bedobni felelőtlenség!
Tegnap a következő ciklus megélhetési lehetőségére vadászó Gyöngyösi migránsvendégmunkás áradatról besszélt, gyakorlatilag egyéni politikai céljait támogató hülyeségeket harsogva a képernyőről!
Mert vagy migráns valaki, vagy vendégmunkás!
Van úgy hogy az okos hülyéskedik, van úgy hogy a hülye okoskodik!
Legyen főszabály mindenkinél, a hülye okoskodásán csak nevetni szabad, de megenni nem!
Orientál
2023-10-07 at 15:46
Basszus nem ám a korrupt hazug hazánkat csődbe lökő balliberális zöld ellenségünk a Gyurcsányék tesznek javaslatot. Persze mert ők nyakunkra b@sznának rengeteg élősködő migránst és bele is sz@rnának minket a Zelenszkijék háborúzásukba.
Sanyáta
2023-10-07 at 14:45
Áder ezzel a víz témával házal évek óta, lett valami eredmény…..semmi!!!Valami értékelhető dolgozatot is beadhatna már.
Kresz
2023-10-07 at 14:34
A 15 legnagyobb tengeri teherhajónak például nagyobb a káros kén-oxid és nitrogén-oxid kibocsátása, mint a világ összes személyautójának együttvéve.
Mégsem a tengeri teherhajókat limitáljuk, hanem az egyszerű ember autóját. Véletlen? NEM! A magántulajdonunkat akarják elvenni.
futóbolond
2023-10-07 at 14:33
“Áder megoldást ajánl a debreceni akkumulátorgyár vízfelhasználási problémáira” csak éppen erről egy kanyi szó sem esik a cikkben. most akkor vannak problémák vagy nincsenek?
Béla
2023-10-07 at 14:24
Az árnyékkormány visszatérne az ipari forradalom előtti boldog korszakhoz, amikor még az emberiség ökológiai lábnyoma kisebb volt.