19 részletben, nagyrészt euróban és fontban fizetett be több mint félmilliárd forintot Karácsony Gergely kampányára párttársa, Perjés Gábor. De ki ez az ember, honnan jön, és hogyan mertek rábízni ennyi pénzt? A Magyar Nemzet portréjában bemutatja, hogy Perjés úgynevezett külszolgálaton is volt Afrikában a kései szocializmusban, hogy aztán a posztszocializmusban Bajnaiék Wallisának egyik cégvezetőjeként folytassa. A lap emlékeztet: Perjés 2019-ben már százmilliós összeget kezelt – természetesen Karácsony akkori kampányával kapcsolatban.
A késő nyolcvanas években, a szocializmus végóráiban egy osztrák kapcsolatokkal rendelkező importvállalat, a Contrex munkatársa volt Karácsony Gergely pénztárnoka, Perjés Gábor. Karácsony párttársa ezt megelőzően, a nyolcvanas évek első felében Afrikában, egész pontosan Angolában és Mozambikban ápolta az „internacionalista kapcsolatokat” – hogy a Népszabadság egy róla is szóló cikkét idézzük –, a Tesco (magyar külkereskedelmi vállalat, nincs semmiféle összefüggése az angol eredetű TESCO kiskereskedelmi lánccal – a szerk.) maputói irodáját vezette
– olvasható a Magyar Nemzet cikkében.
Bölcsész és külkereskedelmi végzettséggel rendelkezem, angolul és portugálul is jól beszélek, korábban pedig több gépjármű-kereskedelmi cégben töltöttem be vezető tisztséget
– mutatkozott be a II. kerület honlapján képviselőként Perjés, aki az afrikai kalandjait valamiért elhallgatta. Perjés aztán 1987-től a Contrex nevű cégnél folytatta pályafutását, Mitsubishi gépjárműveket importált Magyarországra – ma már viszont inkább euróval és fonttal bűvészkedik. 1991-ben „Mitsubishi-főnökként” nyilatkozott Perjés, feltűnően sokat foglalkozva a pénzváltásokkal, ráadásul külön kitért arra, hogy egy idő után „már a valuta eredetét sem firtatták”. Ahogy fogalmazott:
A kereslet egyébként a magyar fizetőképes felvevőpiac kitűnő barométere. Míg éltek a magas vámok és csak valutáért lehetett autót eladni, elsősorban külszolgálatosok és diplomaták vették a Mitsubishiket. A nagy fordulat 1989-ben következett be, amikor lecsökkent a vám és már a valuta eredetét se firtatták.
Miközben több mint egymillió magyar maradt munka nélkül, Perjéséknek be is indult az üzlet. A Békés Megyei Hírlapnak 1991-ben arról beszélt, hogy míg „1987–88-ban 60 gépkocsit forgalmaztak Magyarországon, addig ’90-ben háromszázötven autó talált gazdára”. Perjés 1993-ban Nissant, 1994-ben Chryslert, 1996-ban viszont már Citroënt árult. A Magyar Nemzet által megtalált képen miskolci Chrysler-szalonjuk megnyitásakor az SZDSZ-es polgármester, T. Asztalos Ildikó társaságában látható a Déli Hírlap 1994. október 11-ei felvételén, jobbról másodikként.
1996. március 30-án ismét a Békés Megyei Hírlapban tűnt fel, ahol akkori munkaadója piaci terveiről is beszélt: „Perjés Gábor, a Citroën Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója célkitűzéseikről is beszámolt. Rövid távon az új autók importjából származó magyarországi értékesítésben a piaci részesedés 2, hosszabb távon 3,5 százalékát tűzték ki.”
Az eredeti cikket ITT olvashatja.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS