Magyarország számára előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest–Belgrád vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között – tájékoztatta Varga Mihály az MTI-t pénteken, miután aláírta a beruházás elindulásához szükséges hitel-megállapodást.
A pénzügyminiszter kiemelte: a szerződés aláírásával megkezdődhet a beruházás, amellyel térségünk logisztikai központjává válhat Magyarország.
A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam
– emelte ki Varga Mihály. Mint mondta: a megállapodás pénzügyi feltételei a piacon jelenleg elérhető államadósság-finanszírozási lehetőségekkel összevetve is kedvezményesek. A pénzügyi tervezést és a kiszámíthatóságot erősíti, hogy a hitel fix kamatozású, így a piaci körülmények esetleges romlása esetén sem változnak a feltételek. A hitelszerződés lehetővé teszi továbbá az előtörlesztést is; ennek megfelelően a kormány folyamatosan vizsgálni fogja a piaci feltételeket, és amennyiben az Magyarország számára előnyös, kezdeményezni fogja az előtörlesztést. Varga Mihály emlékeztetett: a beruházást kivitelező magyar-kínai konzorciummal tavaly tavasszal írták alá a vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést.
A szerbiai szakaszon már folyik a felújítás, amely a várakozások szerint 2022 végére készül el. A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön
– emelte ki Varga Mihály.
Forrás: MTI; Vezető kép: MTI
Károly
2020-04-24 at 18:06
Tökéletes jó gondolat, amit a tett követ.
Hajrá!
Borítékolni lehet, hogy a libsik megint ugatni fognak, de kit érdekel!
Közép-Európa, akkor sem lesz nyugat bérese!!!!
Silcon
2020-04-24 at 14:48
Nagyon rég volt egy olyan próbálkozásunk, hogy vonatra pakoltuk a kamionokat az ország egyik végén és a másikon meg le. Két oka volt, hogy nem igazán vált be, az egyik, hogy egy 3000km úton 600km nem sokat old meg, a másik, hogy kissé lassú és nehézkes volt.
Ha az EU komolyan venné a környezetvédelmet, akkor nagysebességű (elég 140-160km/óra, efelett nagyon megnő az energiaigény) vasutat fejlesztene és átterelné az 1000km feletti távolságra szóló kamionforgalom nagy részét erre.
TS
2020-04-24 at 12:08
Na, kész, jön az újabb brüsszeli ugatás!