A temetésén sírtam. Nem mondom, hogy az volt az utolsó alkalom, de akkor nagyon. És talán még jobban, amikor néhány nappal korábban, este be lehetett menni a Parlamentbe a ravatalához.
Én ott, akkor nemcsak a miniszterelnököt gyászoltam. Hanem nagyanyai nagybátyámat (azaz nagymamám öccsét) is. Aki minden vasárnap este ott volt nálunk (dédmamám, az ő anyukája velünk lakott), az iskolai füzeteimbe rendszeresen szaró lovat rajzolt (kiválóan rajzolt és imádta a lovakat), mindig úgy fogott velem kezet (belevakart a tenyerembe), ahogy azok szoktak, akiket nem szabad néven nevezni a fészbukon… amikor egyszer egy temetésen a szomszéd ravatalozónál valamit szerelhettek, ezért kopácsolás hallatszott, ő odaszólt anyukámnak, hogy „te, itt valaki akar jönni”… hatalmas troll volt.
Ezeket a sztorikat időről időre elmeséltem már itt-ott, különböző műsorokban, de sosem elég. Akkor is az a kép maradt meg róla a magyarokban, hogy egy komor, szigorú, unalmas tudósember volt. Persze családtagnak sem kellett lenni, közeli munkatársai is tudták, micsoda humora volt. Néha-néha parlamenti válaszaiban ugyan megcsillantott ebből valamit, reagálva az SZDSZ valóban humortalan, görcsös gazembereinek támadásaira.
De mindig ügyelt rá, hogy ne bagatellizálja el a feladatot, amit vállalt, és egyszer el is mondta egy szűkebb körben tartott beszédében, hogy a felelősség súlya kényszeríti a komolyságra. Talán ha jobban elengedi magát, nem támadja meg a betegség…
Talán ha nem tartja magában, nem nyomja el az érzéseit, a fájdalmát amiatt, hogy milyen méltatlan módon bánnak vele nemcsak az ellenfelei, de azok is, akiket a barátainak gondolt (elsősorban Göncz Árpád), akkor nem belülről emésztette volna föl mindez, a rák formájában.
Ezek persze csak hipotetikus, pszichológiai feltételezések. Az viszont biztos, hogy nagy művét, Magyarország talpra állítását – közgondolkodásának átvezetését a kádári kommunizmus lélekgyilkos mentalitásából a magyar jobboldal hagyományain alapuló, de modern, keresztény-konzervatív értékrendbe – nem tudta befejezni. Sőt, úgy nézett ki, a posztkommunisták 1994-es visszatérésével az addigi remény is elveszett.
A Fidesz ’98-as győzelme ezt újra felcsillantotta, majd 2002-ben jött az újabb pofon. Akkor már nem sírtam, de az elkeseredés hasonló volt, mint 1994-ben. Mert anno Antall halálával nemcsak szeretett nagybátyámat vesztettem el, hanem a jobboldal is elveszítette – ma már tudjuk, Istennek hála, csak ideiglenesen – szellemi vezérét.
És sajnos ez az, amivel a mai napig sokan nincsenek tisztában, hogy ő mennyire az volt. Igen, Csurka István szellemisége is meghatározó volt, kettejük sajátos viszonyáról írtam is korábban, de Antall tudása, felkészültsége, a nagypolitikában való ösztönös jártassága nélkül a jószándékú, de dilettáns „népnemzetieknek” soha a büdös életben nem sikerült volna legyőzni 1990-ben az akkor még csak sunyin (nem úgy, mint 4 évvel később) a posztkommunistákkal kiegyező SZDSZ-gengsztereket.
Csinálhatott volna sok mindent másképp Antall József? Hát persze. És utólag könnyű is okosnak lenni. Akik folyamatosan számon kérik, hogy miért nem bánt keményebben a (poszt)kommunistákkal, azoknak lövése nincs a reálpolitikáról, az akkori geopolitikai helyzetről. Antallt nemcsak betegsége korlátozta sok mindenben, hanem a kommunisták által üresen hagyott államkassza, a már akkor erős nemzetközi baloldal politikai- és médianyomása, a parlamenti és kormányzati pozíciókon kívül minden más hatalmi pozícióban (oktatás, kultúra, média, erőszakszervezetek stb.) továbbra is domináns, vele végtelenül ellenséges hazai szereplők ármánykodásai, és számos egyéb ok miatt olyan kényszerpályán volt, ami predesztinálta őt az achillesi tragikus hős szerepére.
De hős volt, ez nem vitás. Súlyos betegen is végigcsinálta, ameddig csak jottányi ereje is engedte. És még az utolsó pillanatokban is kristálytiszta józansággal látta, mi a helyes út, és ki az, aki képes lesz ezen tartani Magyarországot. Felismerte Orbán Viktorban azt az embert (meggyőződésem, hogy Isten súgta meg neki), aki az ő örökségét tovább fogja vinni. Nem „múzeumi ereklyeként”, nem önhitt, értelmiségi gőggel, nem naiv és idealista, Don Quijote-i önsorsrontással, hanem a gyakorlatban, a mai kornak megfelelően, tudomásul véve a valós, létező politikai arénát, az ellenfél erejét, taktikáját, az általa használt eszközöket, és ellene is fordítva azokat, glaszékesztyű helyett.
Azok pedig, akik Orbánon kérik számon, hogy miért nem az „igazikonzervatív” értékek szerint politizál, azoknak még annyira sincs lövésük a reál- és geopolitikáról, mint az Antallt támadóknak. Egyrészt ma egészen más helyzet van a világban, mint 30 évvel ezelőtt, másrészt ideje is végre a folyamatos alkalmazkodás helyett a határozott kiállásnak. Akkor is, ha támadnak minket érte. Épp attól csodálkoznak a legjobban az ellenfelek, hogy ma már nem lehet minket bekussoltatni. Orbán Viktort se kiköpni, se lenyelni nem tudják a sátáni baloldali erők. Antall Józsefet el tudták pusztítani. De a szellemiségét sohasem. Ő rakta le az alapot, amire ma Orbán Viktor épít.
Vezető kép: Antall József. MTI Fotó: Kovács Attila
kanigunda
2023-12-18 at 11:26
“… afféle értelmiségi széplélek,papírszagú szobatudós volt…”
Igen, igen. De nem ez volt a lényeg, nem ez volt a legnagyobb baki. A választást megnyerték,
soha, sehol nem törekednek a politikusok a munka időszakában a napi népszerűségre. Ahogy már
írtam a suttyó Horn-t elvileg értették a prolik. És? Jobb volt? Nem. Megbukott? Igen.
“…javasolja a NATO feloszlatását…”
Százszor fontosabb gondjai voltak az országnak mint a NATO. S akkor még a NATO se tudta merre
van az arra.
“…első Fidesz-kormány toronymagasan jobb …”
Igen. Viszont más helyzet más feltételek, más környezet. Volt lehetőségük tanulni a hibákból és
szerencsére meg is tették.
úgyamintvan
2023-12-17 at 02:07
Antall József afféle értelmiségi széplélek,papírszagú szobatudós volt.A jobboldalon sem volt igazán népszerű-egyáltalán nem tudott az egyszerű emberek nyelvén megnyilvánulni..A háttérhatalom is édesapja bizonyos ‘érdemei’ miatt fogadta el-és bár zsarolták is túlságosan hasra volt esve előttük meg az álnok demoráciájuk előtt.Akkor lett volna igazán nagy állammférfi ha a VSZ-el együtt javasolja a NATO feloszlatását is-ha nem lett volna-az amúgy minket 56-ban cserbenhagyó és trianoni hóhér-angolszász-mániája..Már az első Fidesz-kormány toronymagasan jobb volt mint az övé.
Én vagyok én
2023-12-17 at 00:30
K-val is max.egyetértek!
Én vagyok én
2023-12-17 at 00:28
A füredi 46-tal és a dr.KolompárGenitáliával max.
egyetértek és gondolom,vagyunk így nemkevesen!…
egresi istván jános ernő
2023-12-15 at 17:57
kanigunda,2023-12-14 at 16:47:
Tisztelt Kanigunda!
Hozzászólása kiváló! Én csak annyit tudok mondani, ne törjenek be hozzánk a a neo-marxista tanok, és végre a honfitársaink túlnyomó többsége konzervatív polgárrá váljon!
kanigunda
2023-12-14 at 16:47
Tisztelt Egresi István János Ernő!
Osztom álláspontját, a megszokás nagy úr. Mint ahogy a börtönből szabadultak egy része se tud sokáig mit
kezdeni az életével és főleg a szabadságával. De, nevezzük írástudóknak, mégis felmérték, hogy nagyon szűk
a karám és próbáltak tenni ellene (most is, bár ma azért jobb a helyzet és a külföldi “gonsokodás most más
irányból jön). Gyorsan elfeledték a szürkék a GORENJE korszakot meg a képmagnóért sorbaállást Nickelsdorfnál.
Azóta azok a holmik talán már a szemétdombon végezték. Ma azért ha egy hűtőládát akarok történetesen nem kell
a nagyit felszíjjaznom a tetőcsomagtartóra hanem szinte fel sem kell állnom a fotelből. Nyilvánvaló nem ez a
beteljesedés de “megtörténteken alapuló tanmese”. Tudja mit! Aki szürke akar maradni megérdemli. Anno elvárás
volt a szürkeség, ma azért kidughatod a fejed. Nem magasra, de megteheted. Mellesleg nem csak nálunk van így.
Igen, nagy volt a csalatkozás a rendszerfordulatban és ahogy itt veséztük ebben a megválasztott és önjelölt
hajtóerő is ludas. De keményen. Bár balfékeskedés nélkül is bukott volna az MDF és törvényszerűen jöttek a
posztkomenisták. Ők hagyták szépen a 3,60-as kenyér legendáját terjedni meghát már az oviban is arra trenírozták
anno az embereket, hogy a gaz kápitalistákok mindig csak kibabrálnak a melóssal. Ugye embörök ez nem fasza? Azt
persze nem mondták hozzá, hogy hókusz-pókusz, most valami véletlen folytán pont ők lettek a kizsákmányolók. Sajnos
nemzeti szinten is. Ebben az ábránd kergetésben azonban az emberek alulinformáltsága és az eufóriában gyorsan
elvesző realitásérzék is jócskán bűnös. Pont a posztkomcsi sajtó a médiamogul kozmopolitákkal karöltve “felejtették”
el elmesélni a valós képet (Sajtó? Minek informáljon?). S ez még a mai napig is tart. Csodás vállalkozókat és a
drága óráikat szemlélheted meg, grátiszként hozzáadva a nagyszerű kábítást, hogy ő aztán mennyire ért a piachoz
és mindent tud és főleg előre. Aztán amikor pl. 2 hét múlva kiderül, hogy a fószer csak egy, mondjuk piti csaló
bankvezér, na az már nem jelenik meg. Még mindig műsorokat lehet megtölteni a döbbenetes szilikoncsöcsű és/vagy
szájú, vagy éppen az izomagyú, neandervölgyi celebekkel s közben nem érted, hogy ezek a frontemberek miért is
ilyen feltűnőenően tompaagyúak. Van Mónika show is, avagy amig lószar van…! SZVSZ ez a tisztelt publikum nem
szürke hanem szimplán buta.
No, nem őmiattuk volt érdemes a komenizmust eltemetni.
Ja, mindig a rencer a hibás, mink sohasem.
2023-12-14 at 12:31
egresi istván jános ernő
2023-12-14 at 12:31
kanigunda, 2023-12-14 at 11:29:
Kedves Kanigunda!
Egy hozzászólásomban már utaltam rá, hogy 1955-ös vagyok, és arra is, hogy jól emlékszem vissza:
A “gulyás-kommunizmusba” és a “legvidámabb barakkba”, a magyar társadalom egy jelentős része beleszürkült, belefásult, sőt, szinte beletörődött; és ennek is nagy szerepe volt a szocik 1994-es “nagy visszatérésében”; nem csak annak, ki – és miként – vélekedett az Antall-Boros kormányzásról.
Ma – országosan – úgy gondolom, sokkal nagyobb az egykori állampárt és az utódainak az elutasítottsága, mint ’94-ben volt.
kanigunda
2023-12-14 at 11:29
“…Antall egy maffiával állt szemben-…”
Pontosan, de nála volt a legális korbács. Egy darabig.
“…magyar vagyonra leső nyugati érdekcsoportok…” Igen, hát ez bizony pár száz
éve így van. Ergó az Antallékat ez sem lephette meg. A sajtót meg a politikai
likvidálást csúnyán benézték. A többivel 100% egyetértek.
Import összeomlás. Volt az is, de ugye elsőre a fészekben kell rendet tenni mert
a döntő pillanatban megint megkínál a drága demokratikusan haladó ellenzék egy
újabb taxisterrorral. Van egy politikai sorrend. Szintén. Vagy 1000 éve.
kanigunda
2023-12-14 at 11:04
…személyes emlékét….
Sorry!
kanigunda
2023-12-14 at 11:01
“…Hány komcsit lőttél le ’90 óta?…”
No, azért álljunk meg egy polgári szóra!
Hogy az Antallék végzetesen elpuskázták az első 6 hónapjukat azt már _AKKOR_ is látta az akin
fenn volt az olvasó szemüvege. Tessék utánakérdezni! Miért kéne komenistákat lelőni (bár remek
ötlet, hihihi 😉 )? Mondjuk egy rendelet, hogy korlátozzák a választhatóságukat vagy a csehek
is csináltak valami ilyesfélét. A Zétényi sem gépágyukat akart venni. Miről beszélünk?
Egy fontos dolog, nem Antall Józsefet és személyes simfeljük, hanem az általa fémjelzett korszak
meghatározó baklövéseit azonosítjuk.
kanigunda
2023-12-14 at 10:46
“…Mi a franc vagy te,grófgyerek?….”
Mindenki tudja (ezek szerint mégse), hogy ez a panelproli fogalom egy magatartás és életforma, ha akarom
attitűd szinonímája. Vagy maga szerint a Czinege meg a vállrángató Csermanek jó fej volt azért mert azt a
moslék Lóbányai homályost meg a krumplilevest szerette? Aligha. Proletárdiktatúra, fájintos egy dolog volt.
Nemdebár? Tudomásul kéne venni, hogy ugyan ez a réteg lett a legjobban megvezetve és kihasználva a butaságuk
miatt de a legjobban mégiscsak ők kapták be a hazug, komenista cuclit a döntő pillanatban. Való igaz, ezeknek
az embereknek is van hely a nap alatt de had ne kelljen szeretnem őket csak azért mert, bár lehet, hogy
önhibájukun kívül ostobák, műveletlenek, igénytelenek és agresszívak. Az tény, hogy az Antallék nem találták
meg az utat hozzájuk, persze nem is keresték.
“…Válsághelyzeti kormány nem mindig bukik…”
Akkor biztos vannak példái is.
chatillon r
2023-12-14 at 10:17
antall egy nyugati típusú mérsékelt, de az országra nézve pozitív jobbközép politikát folytatott. de ez kevés volt akkor és most is az lenne a nemzeti érdekek totális védelméhez. nem számolt le (talán nem is tudott) azokkal akikkel le kellett volna. orbánnal ellentétben a személyisége sem volt alkalmas népvezéri szerepre. nem fogadta el a nép többsége és később sem fogadta volna el. a komcsik és a szadesz vezérelte fröcsögő médiának könnyű célpont volt és persze mögöttük a cinkos a magyar vagyonra leső nyugati érdekcsoportok hipp-hopp elintézték Antallékat csurkástól mindenestől. csak túltolták a biciklit az éhenkórász külföld is és a tehetségtelen de kapzsi és hazaáruló maszop-szadesz bagázs is. így jöhetett el orbán, akit média hiányában még 2002-ben és 2006-ban is legyőztek a hazug erők minden erejüket bevetve de megsemmisíteni nem tudtak. óriási munkával és (szerencsével) ezt sikerült Orbánnak megfordítani, ami azt is jelenti, hogy most a magyar állam nem valahol koszovó szintjén van üres zsebbel, minden vagyonától megfosztva, egyelőre nem müezzinre ébredünk, és nem perverziókat tanítanak óvisoknak és iskolásoknak, a lakosság nincs vagyonától megfosztva, albérlőként a hazájában migránsokat és bűnözőket eltartva. ez nagy szerencse talán mert megszenvedtük már a múltat és a jövendőt. A Hunyadiak óta nem volt ilyen vezetője Magyarországnak de a baj az hogy a helyzet ugyanolyan veszélyes mint abban az időben, úgyhogy a végkifejlet sem egyértelmű.
családi ezüst
2023-12-14 at 10:08
Uncle Ment
Átjött az, csak nem proliéknál. Ők más csatornát néztek…
Uncle Ment
2023-12-14 at 09:52
A humora “nem jött át” a TV képernyőn.
Római jogász
2023-12-14 at 09:28
Joris 2023-12-14 at 05:37
Önnek – az egészen kitűnő – kor-, és kórleletében nagyon sok igazsága van, és az akkori helyzetnek is megfelel, amit leírt.
Én ugyanígy átéltem azt a korszakot, egy ismerősömmel ragasztgattuk az azóta jobblétre biztosan nem szenderült MSZDP plakátjait (“kalapácsos ember” – én akkor ehhez a párthoz csatlakoztam, pontosan tudtam ugyanis, hogy egy kapitalizmusban, ami jön, egy valódi baloldali pártra nagyon nagy szükség lesz/lenne, ez sajnos máig nem így alakult, de az egy másik történet, és ahhoz Antall Józsefnek tényleg semmi köze).
Mindazonáltal miniszterelnöknek lenni NEM KÖTELEZŐ.
A hatalmat Antall is akarta, akkor viszont nincs/nem volt joga sírni, panaszkodni, nyavalyogni (és persze egyetlen más miniszterelnöknek sem, most sem, később sem, soha).
Legkevésbé a helyzet miatt nem lehet joga senkinek sem, ha ő az ország vezetője, siránkozni.
Ha nem megy: vagy ne vállalja vagy mondjon le, adja át a helyét másnak.
Ezért jogos és megalapozott minden kritika Antall-lal és utódai bármelyikével szemben.
Joris
2023-12-14 at 05:37
Tisztelt hozzászólók/tulajdonképpen mindenkinek:
Bizony, amit az akkoriak (mi) átéltünk, történelmi idők voltak. S nem mai ésszel kellene hozzáállni.
Vegyük figyelembe a Kádár-rendszer megszilárdította rendszerét – viszonylagosan jobb mindennapok mellett -, legalább egy generációs időszakon át tartóan (hátunk mögött 1956-tal); vegyük így utólag észbe az országot behálózó háttérhatalmat – gazdasági, belügyi-besúgói, politikai, medialebutítással, Aczél elvtárssal átitatva. Hozzájön a fegyveres munkásőrség: szimpatizálóikkal együtt legalább százezres tömege; az itt lévő legalább ennyi az állig felfegyverzett szovjet hadsereg (4 helyen tároltak atomrakétákat…); az akkor még az országot behálózó laktanyarenszerben a jelentős és rendszerhű haderőt; a bizonytalan nemzetközi helyzetet. Vegyük hozzá, hogy a milliós tömeget a munkahelyekre telepített párt-szakszervezeti funkcikkal, az íróasztalukba kapaszkodókkal, kapun belüli munkanélküliekkel (ők hamarosan kapun kívül találják magukat családostól…).
Tehát az országnak legalább egyharmada, s a másik oldalon a pártállam kárvallottjai, kisemmizettjei, a csodát jogosan és egycsapásra várókkal, stb, stb. Nem volt ez olyan egyértelmű hekyzet. A jövőt senki sem látta.
A nyugati befolyásszerzők megtalálták belső ellenségeinket, akik azt a hatalmat, befolyást érvényesíteni akarták és tudták kárunkra.
S mi többnyire mit sem tudóan mégis tettük, amit azokban a napokban meg lehetett tenni. Akár a nagy tömegtüntetéseken; Nagy Imréék temetésén – ahol egy borzas vidéki ifjú (Orbán Viktor) milliók nevében történelmi beszédet mondott (megtalálható a YouTube csatornán); este kiragasztottuk a zseniális “Tovaris konyec” plakátokat; a harmadik oldal (1: régi erő, 2: nemzeti erő, 3: globalisták) a “Tudjuk. Merjük. Tesszük.”-öt publikumbolondító szándékkal. Meg még vegyük számításba a hazug álhír-és pletykagyártókat, vagyont harácsolni akarókat, kiábrándultakat, stb., stb., stb.
Antallnak ebben a “katyvaszban” kellett elvezetni az országot, miközben csak legszűkebben néhány emberére támaszkodhatott. Ahogy akkoriban mondták: menet közben kellett volna a trabantból mercedeszt csinálni. Minden ellenségünk várakozása ellenére kitartott a kormány. Azonban a megfordult tömeghangulat s persze, hogy visszahozta a komcsikat. Azért tegyük hozzá, hogy Hornék még mindig jóval különbek voltak a mai ellenzékünknél. Ez el is hangzik a Tanúban, a verdikt mindhárom táborról:
EGY BRANCS MAGUK.
Hogy Hornék után mégis Orbán jöhetett, az bizonyítja, hogy tudtunk tanulni.
A tanulságot tehát levontuk:
A TÖRTÉNELEM AZ ÉLET TANÍTÓMESTERE. Ady találóan és tömören jellemezte a magyar sorsot:
KÖZBEN ZUHANÁSOK TÖRTÉNTEK.
Mint református teszem hozzá, hogy Isten Alfától Omegáig végigvitte és végigviszi amit elhatározott. Ezt nevezik Isten predestinációs gondviselésének. Amit Kálvin “horribile decretumnak” szörnyű végzésnek nevezett. Legyünk őszinték magunkhoz: mindenki változik (csak az ökör következetes). Azonban nagyon nem mindegy, hogy milyen irányba. Tudva vagy nem tudón, mindenki felelősséggel tartozik!
A legjobbakat.
Sas
2023-12-14 at 02:03
Boros Imrét pl.mellőzte-holott B I több alkalommal elhárította a pénzügyi összeomlást-
Gyurcsev Klárenc
2023-12-14 at 00:58
dr. Kolompár Genitália
Hány komcsit lőttél le ’90 óta? Pofázol itt, hogy mit hogy kellett volna. Hát Antall is azért csinálta úgy ahogy, amiért te se lőttél le egy komcsit se. Mindenki kurva maximalista, csak azt felejtik el, hogy az élet kicsit másképp működik. Orbán miért nem lép ki az UNIO-ból, meg a NATO-ból? Azért, mert az UNIO miatt bedőlne a gazdaság, a NATO miatt meg lelőnék, mint a kutyát. Semelyik más rendszerváltó kormánynak nem volt ÁVÓS-SZDSZ ellenzék a nyakán, ne példálózzatok a csehekkel meg nem tudom én kikkel! 30 évvel utána okoskodtok itt, aztán ezek legtöbbje akkor az SZDSZ-re szavazott. Annyi eszük volt.
Sas
2023-12-13 at 23:53
Fekete János hálózata volt a bajok okozója.Antall egy maffiával állt szemben-.
T.rex
2023-12-13 at 22:49
Római jogász/ “Goebbels nagyon családszerető volt”igen az volt, eltekintve attól az “apróságtól”hogy orba-szájba csalta a feleségét!A többi stimt!
dr. Kolompár Genitália
2023-12-13 at 22:04
Gyurcsev Klárenc 2023-12-13 at 18:01
“Csurkának rohadt nagy előnye van Antallal szemben: 1 büdös percet nem töltött felelős pozícióban. Pláne nem olyanban, ahol egy ország napi működését kellett garantálni.”
Az ország napi működését garantálta az ország szétrablása (leánykori nevén privatizáció)? A bankok és biztosítók “konszolidációja” – miután kilopták onan a pénzeket? A Princz Gáborok, Palotás Jánosok, Raskó györgyök, Csepi Lajosok tündöklése? A kommunisták futni hagyása? A csakládtagok politikai pozícióba ültetése? A paktum a keresztény Magyarország ellenségeivel? A magyar érdekeket védeni akaró MDF-es és kisgazda politikusok módszeres kicsinálása, ellehetetlenítése? A kórházi ágyból irányítás? A tehetetlenség és szerencsétlenkedés be nem ismerése? Ezek mind értünk történtek?? Ja, ezt nem tudtam.
T. Tapeino
2023-12-13 at 18:03
IGEN!
Gyurcsev Klárenc
2023-12-13 at 18:01
Még 1x, a hőbörgő többség 30 év távlatából és az azalatt megélt tapasztalatok tudatában kér számon dolgokat Antallon. Láthatóan teljes empatikus képesség hiányában.
Csurkának rohadt nagy előnye van Antallal szemben: 1 büdös percet nem töltött felelős pozícióban. Pláne nem olyanban, ahol egy ország napi működését kellett garantálni. Az, hogy valamit látok és diagnosztizálok laboratóriumi körülmények között, még nem jelenti azt, hogy az a gyakorlati életben működő képes. Nem emlékeznek már arra az antiszemitázó terrorhangulatra, amit az összes média ontott magából. A brüsszeli fogtündér és népi zenekara szelíd kis cserkészfiúk ( és lányok) ahhoz képest.
Gyurcsány bukása megtörte a SZDSZ-es, ÁVÓ-s, MSZP-s brigád hangját, de aki élt akkor emlékszik, milyen őrület volt előtte napi szinten TV-ben, rádióban, újságban. Ma már röhögünk, ha valaki még véletlenül előhúzza a náci kártyát. Antall idejében nem így volt. Elég a Hordó-ügyre gondolni. Hónapokig ezzel a hazugsággal tematizálták a médiát. Ma könnyű okoskodni, teljesen más világ volt 90-ben.
Római jogász
2023-12-13 at 18:01
Amennyire én tudom, Goebbels nagyon családszerető volt, Göring is, aki megvédte az antifasiszta ellenálló és zsidó-mentő öccsét!!!, és még számos vezető náci is, például Adolf imádta a kutyáját, Blondit, tehát még az állatokat is szerették.
Nos, ennyit ér a családi visszaemlékezés, hogy egy magas polcra vergődött családtagunk velünk milyen faszagyerek is volt annak idején!
De ez magánügy.
Az viszont közügy, hogy ez az ember milyen közéleti ember is volt??
Itt is igaz az a latin mondás, amely eredetileg úgy szól, hogy: holtakról IGAZAT, vagy semmit.
Én Antall József miniszterelnöknél megmaradnék a mondás második fordulatánál: inkább nem mondok semmit. Mert az “igaz” nagyon nem hangoznék jól.
Orientál
2023-12-13 at 17:56
…… És hiába is öltöznek be zöldekké is.
Orientál
2023-12-13 at 17:44
Antal politikái életútja megmutatta és meg is mutatja tanulságként hogy a hazai balliberálisok csak hazaárulók.
T.rex
2023-12-13 at 16:54
csakafidesz/ az Antall és a Horn kormány alatt történteket,mindenki megszenvedte,de csak azért mert valaki(k)panelben lakik, és pörköltet eszik, nem kellene panelprolinak,pörköltzabálónak minősíteni,csak mert nem jut többre!!Mi a franc vagy te,grófgyerek?
füredi46
2023-12-13 at 16:42
Troll és hős…? Na ne mán’. Értem én a kedves rokon elfogultságát, meg a lényeget illetően sok igazat is ír Antall Józsefről, no de hát azért mértéktartás is van a világon…
füredi46
2023-12-13 at 16:33
Amikor megláttam, hogy ki az emlékező írás szerzője, már nyilvávaló volt, hogy Antall-hozsanna következik. Akár el se olvassam, tudom mi lesz benne. De félreértés ne essék: az mind úgy igaz, amit J.Zs. leírt. Antall József roppant művelt, intelligens ember volt, igazi úriember és demokrata, de a rövid kormányfői tevékenysége nem nyűgözött le. Gyanítom másokat sem. Én speciel egyet sosem tudok neki megbocsátani, mert azzal alapvetően gátolta az igazi rendszerváltást, mondhatnám kisiklatta azt. Ez pedig az igazságtételi törvény megalkotásának a megakadályozása (a szankciókat sem tartalmazó ún. Zétényi-Takács törvény elsinkófálása), karöltve Sólyom László barátjával. Harmadikként persze ludas az ügyben a nagyon is nem mindenki, hanem csak a liberós (SZDSZ-es) bagázs “Árpi bácsija” is. Gondoljunk csak bele: ha van igazságtételi törvény – nincs Horn-kormány. Nem lehetett volna parlmnenti képviselő Horn Gyula, Pozsgay Imre, Szekeres Imre, Lendvai Ildikó, Gaál Zoltán, Kovács László és még sokan mások a volt kommunista hatalom kiváltságosai. Ugye mennyire másként alakult volna a rendszerváltás további menete…?! Ha mi is meghozzuk azt az igazságtételi törvényt, amit a németek, csehek megalkottak, kizárva a lözéleti tisztségekből 10 évre a komunista rendszer vezető személyiségeit. Hosszúra nyúlna az Antall-Sólyom baráti duó ebbéli kártételeit sorolni, inkább ajánlom mindenki figyelmébe dr.Kahler Frigyes alapművét ebben a témakörben: “Az igazságtétel canossa-járása”. Abban minden lényeges és fontos benne van Antall József történelmi mulasztásáról, a valóságos rendszerváltás kisiklatásáról!
Sas
2023-12-13 at 16:00
Válsághelyzeti kormány nem mindig bukik, mert akkor mi is buknánk-
Sas
2023-12-13 at 15:56
A mozgástér csak konfliktus következtében szokott növekedni-azt nem adják-tiszteletből.Aztán vannak a potenciális szavazók-velük kommunikálni kell-azt sem biztosítja senki-ki kell küzdeni-.Nem lehet szociálisan érzéketlennek tűnni-a tömegeket fanatizálni kell, nem akadémia stílusban kiselőadásokat tartani-egyszerűen kell fogalmazni.A demokrácia a pszichopatáknak kedvez-őket pragmatizmussal lehet féken tartani-nem moralizálva.Végül -az import-rendszer öngyarmatosítás.
Völgyi Ferenc
2023-12-13 at 15:55
Minket csak rövid ideig tanított. IGAZI PÉLDAKÉP VOLT EGY AKKORI DIÁKNAK!-Aztán mint kormányfő nekünk bizonyított! Tényleg egy volt a legnagyobbak közül!
bl
2023-12-13 at 15:49
Már azon a plakáton látszott, hogy beteg, amit a 90-es választások előtt használtak az ő képével. Ránéztem és azt mondtam, ez az ember nagyon beteg. (MDF szavazó voltam, nem az ellenszenv mondatja ezt velem.)
kanigunda
2023-12-13 at 15:44
Antall elpuskázott egy történelmi lehetőséget.
Mozgástér nem adatik hanem csináljuk magunknak.
Amúgy meg csakafidesz kommentje teljesen ül.
De hát mindenki olyan kalappal köszön amilyen van neki.
Nekünk ilyen ország jutott. Ezt azért kellett volna látni.
un hun
2023-12-13 at 15:40
Hatalmi ágakon átívelő kis magyar nepotizmus, a mi kis beltenyészetünk. Meg lehet próbálni kimosdatni apuciékat, nagybácsiékat de azért Magyarországon mindenki tudja kik voltak ezek és hol a helyük a történelemben.
kanigunda
2023-12-13 at 15:38
Egy válsághelyzeti kormány mindig bukik. Ehhez nem kellet akkor se nagy ész,
hogy kiszámolja az ember. Kádár népe, panelprolik.
Aztán jött a Bokros csomag meg a tömeges munkanélküliség. Az biztos jobb volt.
Aztán jött a 100 napos pogrom meg utána a régi “jó” ismerősünk az IMF. De akkor már
egészen jó volt.
Van még kérdés? A MaSzoP bizonyított. Mit is? Hehehe.
dr. Kolompár Genitália
2023-12-13 at 15:33
Én tiszteletben tartom, J.Zs. azon rokoni érzelmét, ami Antall Józsefhez köti. Kívülről senki el nem vitathatja, hogy családon belül szerethető ember volt-e, ha a családja ezt állítja. Miniszterelnökként azonban egy kicsit sem volt szerethető. Ezért a rokoni szeretet nem mehet át szerecsenmosdatásba, mint ahogy már oly sokszor történt J. Zs. részéről. Felesleges, és csöppet sem hiteles a néhai miniszterelnök hivatali tevékenysége körében elkövetett bűneit csöpödős családi érzelmek által átfesteni.
etelex44
2023-12-13 at 15:24
Ünneprontó vagyok, – tudom, – de én csalódtam Antall József miniszterelnökben.
egresi istván jános ernő
2023-12-13 at 15:09
csakafidesz, 2023-12-13 at 14:57:
Azt hiszem, hogy – sajnos -, de igaza van!
1955-ös vagyok, jól emlékszem vissza:
Sok honfitársunk (és nem MSZMP-tagok!), értetlenül szemlélték a váltást, azt, hogy miért kell több-párti rendszer, miért lesz március 15-e ünnepnap, miért fordulunk az elszakított területek magyarsága felé, a papok miért akarnak “kilépni” a sekrestyéből.
Sokan úgy gondolták, a GMK/VGMK, a ház-körüli uborka, ribizli, málna, eper leadása, “örökké” tartva, kiegészíti az alacsony fizetést, és Hofi Géza – párt által engedett – humora untig elég rendszerkritika, több nem kell.
K
2023-12-13 at 15:07
–De hát jót akart, csak nem jött össze, nem sikerült a gyakorlatban a jót eredményezni.
Nem elég jót akarni, tudni is kell jót csinálni.
********
“Nem elég jóra vágyni:
a jót akarni kell!
És nem elég akarni:
de tenni, tenni kell!
A jószándék kevés!
Több kell – az értelem!
Mit ér a hűvös ész?!
Több kell – az érzelem!
Ám nem csak holmi érzés,
de seb és szenvedély,
keresni, hogy miért élj,
szeress, szenvedj, remélj! “….:
Váci Mihály
********
Gyakorlatilag az SZDSZ eszköz ként használta az MDF-et , és Antall Józsefet.
Az MDF egy olyan írótoll volt amit az SZDSZ tartott kézben és az MDF végrehajtotta az SZDSZ követeléseit, ez nagy hiba volt..
Az MDF kormányzásánál nincs liberálisabb kártékony és károkozó.
1994-ben nem ok nélkül nem szavaztak az MDF-re, minden oka megvolt az embereknek, a súlyos csalódásokkal kezdve.
Sajnálom, ez az igazság.
csakafidesz
2023-12-13 at 14:57
Azután jött a horngyuszi és több elismerést aratott, mint a normális Antall József. A lakótelepi pörköltzabálók pedig ennek tapsoltak.