A budapesti balesetek kilencven százalékáért a járművezetők, tíz százalékáért pedig a gyalogosok a felelősek, ezért az egész országra kiterjeszti a civil autós razziázást a rendőrség. Ha mindenki betartaná a közlekedési szabályokat, a személyi sérülések és a halálesetek aránya jelentősen csökkenne az utakon.
Szécsi Tibor, a Budapesti Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési és közlekedési osztályának vezetője szerint a műszaki hiba miatt bekövetkező szerencsétlenségek aránya elenyésző; ha mindenki betartaná a közlekedési szabályokat, a személyi sérülések és a halálesetek aránya jelentősen csökkenne az utakon – írta az Origo. A szakember kitért arra is, hogy nemrégiben újfajta ellenőrzést vezetett be a rendőrség, civil autókból figyelték a forgalmat és büntették meg a szabálytalankodó járművezetőket. Az akció sikeres volt, ezért folytatni fogják, sőt, már nemcsak a fővárosban, hanem az egész országban – hívta fel a figyelmet a rendőrség.
Forrás: Origo/Police.hu; Fotó: Police.hu
Facebook hozzászólás
Warlord
2020-01-02 at 12:02
Ez a fajta ellenőrzés szart sem ér. Egyrészt, mert a baleseteket a relatív gyorshajtás okozza, amit a trafi nem mér. Másrészt a mobilhasználat miatti figyelemhiány a kiváltó ok. Ha ez utóbbit tudnák/akarnák ellenőrizni, akkor már felére csökkenne a balesetek száma. Sokan felhánytorgatják az irányjelző használatának hiányát is. Engem az irányjelzőt használók nagy része jobban dühít, mint aki nem is használja. Az autósok jelentős része, talán a többsége is nem az irányváltási szándékát, hanem az irányváltás tényét jelzi. Azt meg minek? Azt látom magam is.
El kell ismerni, hogy szarul vezetünk. Nem az a baj, hogy nem tartjuk be a szabályokat (de az is baj), hanem az a baj, hogy nem is értjük őket. A szabályokat nem bebiflázni kéne, hanem tudni kéne azokat értelmezni. De a mostani vizsgaközpontú tanfolyamokon erre nincs idő.
Itt az eredmény.
albert heim
2020-01-02 at 12:20
Akkor te sok büntetést fizetnél Hollandiában.Ott szigorúan veszik, sőt azt is büntetik ha 15 méterrel tovább haladsz nem vált vissza az index önműködően és kézzel nem veszed vissza .Én majdnem ütköztem Miskolcon , mert a nő indexe működött és azt jelezte bekanyarodik én éppen csak meg tudtam állni, mert nem kanyarodott be Kamerák meg mindenütt vannak nem ajánlatos mobilozni még kerékpárosnak sem.Meg amit furcsállok Magyarországon sokan figyelmetlenek és nem fékeznek udvariasságból .Budapesten majdnem beleszaladtam egy kiásott útjavításba ( előjelző tábla, kivilágítás nuku ) pedig csak a mellettem vezetőnek kicsit lassítani kellett volna !
Warlord
2020-01-02 at 13:22
Ez neked hogy jött le a hozzászólásomból?
teknősbika bácsi
2020-01-02 at 11:19
A jogosítvány kiadása előtt pszichológia szűrés kellene! Persze a balesetek után is.
kex&sex
2020-01-02 at 11:17
Úgy látszik, elfogyott a pénz, vagy a traffi nem teljesítette a 2019. évi bevételi tervet? Ezért nem lehet rászállni a megannyi idegen ügynökre, aki Magyarországon tevékenykedik?
Yepp
2020-01-02 at 11:05
Napi szinten autózom a munkám miatt. Mégis azt mondom, hogy legyen minél több ellenőrzés !! Egy nagy városhoz közeli faluban lakom, átmenő forgalommal. Itt az 50-es határt 10-ből 8 autó nem tartja be, sőt láthatóan mutogatnak az ember mögött, ha 50-el vezet. Büntessék a magyart minél jobban, mert csak abból ért. Mély balkáni szintű a vezetési kultúránk. Agresszív és primitív autósok mindenütt. 10-ből 1 autó pedig szabályos ámokfutó, akik minden mindegy alapon vezetnek. Ilyesmit ilyen tömegesen Ausztriában egyáltalán nem, de még Szlovákiában sem tapasztal az ember. Aki magát akarja megölni, tegye nyugodtan, de az ártatlanok halnak az utakon többnyire. Nagyon szomorú ez a helyzet. Én már régóta úgy vezetek, hogy beállok egy szabályosan közlekedő autó, teherautó mögé, hogy védve legyek. Ostoba dolog a mai Mo-n azon lázadozni, hogy miért mérnek egyre többet a rendőrök. A te életedet védik ezzel.
teknősbika bácsi
2020-01-02 at 11:19
A jogosítvány kiadása előtt pszichológia szűrés kellene! Persze a balesetek után is.
albert heim
2020-01-02 at 12:06
Láttál te cigány tanulóvezetőt?Én ugyan nem.
M@gdi
2020-01-02 at 20:29
albert heim Én sem láttam még soha egyet sem, de volán mögött ülőt, számtalant.
utálat
2020-01-02 at 10:48
Nagyon helyes-A közút nem versenypálya.
Drazsen
2020-01-02 at 10:32
Én már vidéken is bőven láttam civil autóból mérni.