Az Emberi Erőforrások Minisztériuma nem tervezi, hogy központilag szabályozza a reggeli iskolakezdés időpontját – ezt az ATV Híradó kérdésére közölte a tárca annak kapcsán, hogy a főpolgármester írásban kérte a budapesti iskolafenntartókat: támogassák, hogy 8 óra helyett fél 9-kor vagy 9-kor kezdődjön a tanítás a középiskolákban.
Biztonságos és normális rendben induló tanévet tervez a kormány
– ezt hangsúlyozta Gulyás Gergely, amikor a Kormányinfón a főpolgármester javaslatáról kérdezték. Hozzátette ugyanakkor: amennyiben a kormány esetleg megfogadja a változtatásokról szóló tanácsokat, a döntést jelezni fogják, ha pedig nem, az emellett szóló érvekről is tájékoztatást adnak majd.
Az atv.hu felidézi, hogy Karácsony Gergely levélben kérte a budapesti tankerületek, iskolafenntartók vezetőit, hogy támogassák, hogy a 14 évnél idősebb diákoknak egy órával később kezdődhessen a tanítás szeptembertől. A BKK számításai szerint ugyanis a lépcsőzetes iskolakezdéssel legalább az ötödével csökkenne az utaslétszám a járműveken. Karácsony Gergely ráadásul úgy látja, hogy a javaslat elfogadásával más közlekedési problémák is mérséklődnének a fővárosban. A főpolgármester az ATV-nek kifejtette: a járványhelyzet alakulásával – érthető módón – sok budapesti és az agglomerációból közlekedő újra visszaült az autójába, ami közlekedésügyi szempontból nehéz helyzetet teremt, nem beszélve az M0-ás híd lezárásáról, ami több ezer autót tolt be a városba.
Mindezek miatt attól félünk, hogy szeptemberben komoly közlekedési problémák lesznek, amiket viszont kisebb részben megoldana a javaslat elfogadása
– magyarázta Karácsony Gergely.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint eddig is voltak és most is vannak iskolák, ahol nem 8-kor csengetnek be, tehát, mint fogalmaznak, egy kipróbált megoldásról van szó. A PDSZ egyébként helyesnek tartja, hogy nem a minisztérium dönt a javaslatról. Fehér Tibor, az országos választmány tagja az ATV híradójának úgy fogalmazott: ez arról szól, hogy központosítottabb, vagy inkább autonómia felé mutató megvalósítási tervet tartanak-e jobbnak.
Azzal a döntési lehetőséggel, amit az intézményvezetők kezébe adtak, élni kell
– szögezte le. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma az ATV kérdésére azt közölte, hogy „eddig sem volt, és ezután sem lesz központi szabályozás az ügyben”.
Forrás: atv.hu; Fotó: MTI/Rosta Tibor
moliere
2020-08-21 at 23:53
Gáspár Anette!
Sokadszor látom az indulatból kiírt, de nem elég tájékozottságról tanúskodó válaszait! 8 éves kortól NEM azért kell a maszk, mert a 8 éves korúakra veszélyes a fertőzés, hanem hogy ha esetleg hordozók, akkor ne fertőzhessenek. MÁr eleve, ha valaki figyel, kezdettől tudja, hogy a maszk nem véd meg a fertőződéstől, de lecsökkentheti a fertőzőképességet. Jobb, hogy ezt a köznép nem igazán fogja fel, mert nagyjából szerintem a 90% csakis azért köti fel a maszkját, hogy nehogy meghaljon. (Hozzászólásából arra következtetek, hogy Ön is valahogy így lehet vele.)
Valaki
2020-08-21 at 11:18
Nem is az üres busz sávok, a az alig használt bicikli sávok okozzák a dugókat, hanem azok a fránya emberek aki jobban élnek,mint a libsik (akiknek se pénze autó, se képessége a jogosítvány megszerzésére).
Milyen jó lesz ha az eddig egy úttal iskolába vitt több gyerek miatt többször fordulnak majd az emberek.
Egyébként az iskola dönt a tanítási kezdetéről.
Gáspár Anette
2020-08-21 at 07:54
Moliere!
Ezt írod:
“az idős korosztályra kellene koncentrálni az intézkedések terén”
Szállj le az “idős korosztályról”. Ők is viszik a gyerekek egy részét
iskolába, óvodába. Orvoshoz járnak, és akárhová, sőt, vannak, akik dolgozni járnak.
Tömény hülyeség. Nem beszélve arról, hogy a covid nem válogat. A napokban javasolta a SOTE orvosa, hogy 8 éves kortól kell a maszk.
Gáspár Anette
2020-08-21 at 07:51
“Az Emberi Erőforrások Minisztériuma nem tervezi, hogy központilag szabályozza a reggeli iskolakezdés időpontját ”
Nagyon rosszul teszi.
Ugyanis káosz lesz abból, amit a barom Harácsony tervez.
Azok a gyerekek, akiket a reggel munkába induló szüleik fél nyolcig
visznek az iskolába, hogyan mennek dolgozni, ha pl. 9 h-kor kezdődik az oktatás?
Megmondom: beviszik a gyereket a reggeli ügyeletre, aki ott várja ki, a csoportban az órakezdést.
Reggel a legfogékonyabb a gyerek, nem véletlen, hogy úgy alakították
ki a tanulók oktatási napirendjét, ahogy. Ugyanis létezik egy biológiai
“óra”, mely szabályozza, hogy mikor befogadóbb, mikor lankad a figyelem.
Valamelyik baromnak eszébe jutott, hogy a reggeli közlekedési zsúfoltság úgy szabályozható, ha később mennek a gyerekek iskolába?
Nem fognak később menni, mert a szülőknek a munkakezdése változatlan.
Ugyanakor mennek, csak egy órával később kezdik a tanítást.
Mintha a kormány fokozatosan kiengedné a gyeplőt a kezeit közül: nyomul a gender-lobbi, az Alkotmányban is lefektetett alapelvek szerint kiálló orvost letartóztatja és kriminalizálja a rendőrség.
.
A következő lépés az lesz, hogy az “EMMI nem akarja szabályozni, hogy érzékenyítse-e a gender-lobbi a diákokat, vagy sem”?!
MI FOLYIK EBBEN AZ ORSZÁGBAN?
Ugyannak az országnak a kormányáról beszélünk, mint amiben mi élünk?!
moliere
2020-08-21 at 00:41
Tény, hogy a javaslat alapján más időszakra tolódnának (részben) az általános iskolások és a középiskolások által jelentett csúcsok, mintegy fél óra eltolódással, ugyanakkor ebben a városban a munkavállalók nagy része pont hogy fél 9-re, 9-re jár, és lehet, hogy pl. az 1-es villamoson még nagyobb tumultus lenne 8 után, mint amitől megment (?) minket a javaslat 8 előtt.
Sokkal fontosabb lenne például azt elérni, hogy ha már ez ilyen fontos és ilyen súlyos következményeket vizionálnak, hogy reggel 7 és 9 között, valamint délután 2 és 7 között az idős korosztály ne utazzon a BKV járatain, és talán a tavaszi bolti korlátozásokat is be lehetne vezetni legalább az első hetekre. Végül is legelsősorban az idősek érdekében vállal mindenki minden szabályt, covid-témában, vagy nem? Muszáj lenne ezt felfogni. Persze ettől még ez egy menekülési kísérlet, mert nem megy a járatsűrítés, fáj a főváros bukszája. Sűríteni kellene a kritikus járatokat (habár a hármas metrót és a 4-es 6-ost már nem tudom, hova lehetne süríteni, ahogy a 7-es buszokat is, de végül is az 1-es villamos is torlódna, ha tovább sürítenék.
Nehéz kérdés, arra hajlok, hogy az idős korosztályra kellene koncentrálni az intézkedések terén, mert ott lehetne igazán eredményt is elérni, de az idősek esetében lehet a legnagyobbat is bukni, ha túl sok megbetegedés neadjisten halálozás következne be, és ráadásul ha nem lenne komoly korlátozás, csak az idősek esetében, akkor a gazdaság sem sínylené meg (talán, annyira).
Meg ha tényleg annyira megakadályozza a súlyos életveszélyes helyzetet a BCG, akkor talán kéne oltani, újraoltani. De ezt pont nálunk a legkevésbé indokolt, habár az időseknél állítólag már nem ad komoly védettséget a gyerekkori oltás, lehet, hogy ezen amúgy dolgoznak is kutatók. (Nagyon remélem, hogy nem az hátráltatja a BCG hatásosságának kimondását, illetve az átoltást, hogy a gyógyszergyárak le akarnak szedni néhány száz milliárd dollárt a covid-vakcinák negyedévenkénti újra és újraoltásából. Nagyon remélem…)