Az Európai Parlament (EP) plénuma csütörtökön állásfoglalást fogadott el, amelyben azt szorgalmazza, hogy az európai uniós tagországok repülőgépei és repülőterei nagyobb arányban használjanak fenntartható üzemanyagokat a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentése és Európa 2050-re tervezett klímasemlegessé válása érdekében.
Az uniós parlamenti képviselők szeretnék elérni, hogy 2050-re az EU repülőterein a repülőgép-üzemanyagok 85 százaléka fenntartható legyen, túlhaladva az Európai Bizottság eredeti, 65 százalékos javaslatát. Az állásfoglalást megszavazó képviselők is egyetértettek azzal a javaslattal, hogy bizonyos állati eredetű biomasszából előállított üzemanyagokat korlátozott ideig, 2034-ig még bevonhassanak a légi közlekedés üzemanyag-összetételébe, azonban kizárták a takarmány- és élelmiszernövény-alapú, valamint a pálmaolajból, szójaszármazékokból és szappanalapanyagból származó üzemanyagok használatát, mivel ezek véleményük szerint nem felelnek meg a javasolt fenntarthatósági kritériumoknak.
Az EP többsége szerint továbbá a megújuló villamos energia és a hidrogén üzemanyagként való használata fokozatosan hozzájárulhat a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. Az uniós parlament szabálytervezete előírná az uniós repülőterek számára, hogy könnyítsék meg a légi járművek üzemeltetőinek hozzáférését a fenntartható üzemanyagokhoz, egyebek között a hidrogén- és elektromos üzemanyag-utántöltését segítő infrastruktúrával. Az uniós képviselőtestület emellett egy, a 2023–2050 közötti időszakra szóló repülési alap létrehozását is javasolja, amely felgyorsítaná az ágazat szén-dioxid-mentesítését, és támogatná a fenntartható repülőgép-üzemanyagokba, az innovatív meghajtási technológiákba történő beruházásokat.
Meg kell akadályozni a költségeknek az utasokra való hárítását
Deli Andor, a Fidesz EP-képviselője az állásfoglalásról szóló csütörtöki vitában kiemelte: meg kell akadályozni, hogy a drágább fenntartható üzemanyagok miatt a légitársaságok az utasokra hárítsák a megnövekedett költségeiket. Véleménye szerint olyan jogszabályra van szükség, amely végrehajtható és kiszámíthatóságot biztosít az ipari befektetések szempontjából.
Egy jogszabály akkor jó, ha könnyű az alkalmazása, és a hatóságoknak és az ipari szereplőknek is megfelelő keretet és kapaszkodót ad. Az elmúlt évek folyamán volt rá számos példa, hogy mindenhatónak hitt megoldásokról kiderült, hogy zsákutcába vezetnek. A fentartható repülő-üzemanyag meghatározásának kellően tágnak és technológiailag semlegesnek kell lennie
– húzta alá a fideszes politikus.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Martial Trezzini
csakafidesz
2022-07-07 at 23:00
egon samu 2022-07-07 at 19:06
“Mi fán terem a “fenntartható” üzemanyag?”
Fügefán..
csakafidesz
2022-07-07 at 22:57
Nagyfröccs kell a tankba, sok szódával!
gács
2022-07-07 at 22:56
Nyilván a Biden-bélszél lesz a megfelelő.
Dezső
2022-07-07 at 21:09
Repülő helyett hőlégballon!!!!
Gázzal emelkedik – tehát ződ….
Arra megyen amerre a szél fujja – tehát klímasemleges….
épp csak nem az utazó mondja meg neki, hogy mi a célállomás….
🙂
Orientál
2022-07-07 at 21:08
EP balliberálisainak zöldjeinek pofázniuk könnyű ,akkor pofa be és ők fejlesztenek ki olyan eljárást amivel megtudják oldani a követelésüket.
márko
2022-07-07 at 21:00
a EU parlamentet MENESZTENI KELL minél előbb
. 5 évre megválasztva ( 2019 – 2024 )
. KARRIERISTÁK gyülekezete és az USA HEGEMÓNIÁNAK az eszköze
/
ilyen SZUPER PARLAMENT NEM KELL az európai népségnek ,
mert a karrieristák NEM a népek érdekével foglalkoznak ,
HANEM a milliárdos urak szolgái, USA hegemónia szolgái
/
Európának parlament NEM KEL ( ilyen NAGY INERCIÁJÚ + KORRUPT GÉPEZET nem képes a problémák megoldására
Matu
2022-07-07 at 21:00
A repülőgépeknél a legfontosabb, hogy a repülőgépet tartsa fenn az üzemanyag a levegőben…minden más csak ezután fontos. Aki aggódik a légiközlekedés környezetszennyezése miatt, az ne utazzon.
Hesslerezredes
2022-07-07 at 19:11
Értem én mire gondoltak: ki akarnak feszíteni 10000 méter magasan két vezetéket és arra kapcsolódva, mint légi trolik fognak menni a repülőgépek.
Mondjuk hatalmas léghajók tartanák a levegőben a vezetékeket nagyjából 200 méterenként.
Egyúttal ezek árnyékolnák a Földet is, tehát egy füst alatt meg lenne oldva a klímaváltozás elleni harc is.
Jó ötlet, nosza rajta tessék megvalósítani. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
egon samu
2022-07-07 at 19:08
Moliére:
Igen, Forrest Gump az amerikai hös példaképe: együgyü, könnyen irányítható és feltétel nélkül aláveti magát minden hülye ötletnek…
egon samu
2022-07-07 at 19:06
Mi fán terem a “fenntartható” üzemanyag?
Landolás után visszamegy a tankba?
Én már kiütést kapok a sok hülye kitalált fogalomtól, amivel az emberek gondolkodását akarják a “haladó” bünözök irányítani.
Klimasemleges fenntartható baromságokkal jön házalni az agyhalott zöldkommunista EU-mafia Európa tönkretétele érdekében.
Szaros Gyurika meg elélvez…
moliere
2022-07-07 at 19:02
Egyre inkább az a gyanúm, hogy akkoriban, 68-ban, amikor kiáradott a szeretet, az észt meg valamilyen vákuumszerű képződmény majdnem mind magába szippantotta.
Így lett sikeres, sőt okos akár egy Forest Gump szintű ember is. Sőt, mára meghatározó politikai szereplők vannak, akik ha annyira nem is, majdnem annyira okosak, mint Forest.
moliere
2022-07-07 at 19:00
Egyébként ez a fenntartható repülőgép-üzemanyag már régi gondolat.
fából vaskarika
kóser véreshurka
vegán kannibalizmus
ólom léghajó
oda-vissza lejtő út
cukormentes cukor
forró fagylalt
vak és süket jeltolmács
Az emberiség újabb remek gondolata.
Rózsa
2022-07-07 at 18:58
Át kell alakítani az összes repülőgépet elektromos töltésűre, majd az EU megmondja hogyan, de az első ilyen járattal nekik kell felmenni, de előtte tanuljanak meg repülőgépet vezetni, és ha tudnak, akkor le is szállhatnak, de ha ez nem sikerül, amikor kifogy az áram, akkor magától lejön valahogy. Na jó utat kívánok nekik.
moliere
2022-07-07 at 18:54
Tőzeg? A rájener örülne. A főnökük egy igazi “bog irish”.
na4
2022-07-07 at 18:40
Ezek teljesen meghülyültek. Sok könyvtár-büfészakos hozzá nem értő barom olyasmiket akar, ami fizikailag lehetetlen. És mindezt miért? Egy teljesen hagymázas téveszme miatt, tönkretéve országokat, gazdaságokat. HUXIT!
Ungarn über alles !
2022-07-07 at 18:32
a fenntartható rep-üzemanyag az olyan hogy nem ég el, nem hullik le a koromja, sem esik le, nem fogy ki a gépekből ? …fel meg le sem kell szállniuk utasokért – akkor meg mi a f*omnak ?
Jesszusom hány ilyen állat béget a fejlett nyugaton ?
“atomot a rohadékoknak!” mint mondta az egyik amcsi elnök az egyik Hullavúdi filmben ?
(ja és ezeket a kan és nőstény állatokat úgy utaztatnám Brüsszel, meg a tenyészhelyük közt hogy: a repcsik farka után kötném őket – legyen meg nekik a zöld fílingjük)
Caps lock
2022-07-07 at 18:31
Csak nem most mondta nekik valaki, hogy minden repülőgép leszállás előtt kinyomatja a fölösleges kerozint a levegőbe? Úgy cirka pár köbmétert?
Ezt beszorozva kb 2000 el amennyi repülőgép megy naponta, de nagyon minimális adat ez így is. Nos az annyi mint 2000m3 legalább.
Bal álzöldek olvassátok ezt? 😀 😀 Vagy 4 általánossal nehéz felfogni igaz?
Za-firka
2022-07-07 at 18:14
Ha nem kell az olaj, akkor minek a repülés? Tiltsák be azt is.Van ott elég hülye, hogy átmenjen.
Tök ZÖLD lenne.
Dezső
2022-07-07 at 17:47
Igazából a felvizezett benzin a fenntartható…..
Úgy vannak vele, hogy az autók is szépen elmennek az ilyennel amit a kutaknál lehet tankolni, akkor a repülőgépnek is jó lesz….
15% kerozin / 85% víz……
🙂
Csak aztán majd jön a kopp, hogy a “fenntartható üzemanyaggal” nem marad fent a repülő az égen…..
Vagy…..
Mivel akkor mostan úgy néz ki, hogy a gáz zöldenergiai besorolást kap, majd a repülögépek is gázturbinákkal fognak üzemelni.
Kevesebb lesz a tolóerő, de zöld…. 🙂
Hesslerezredes
2022-07-07 at 17:42
Azt hiszem ezeknek teljesen elment az eszük.
Ez most a legfontosabb probléma??????????????????????
Tudományos libsizmus
2022-07-07 at 17:39
Ezeknek a töketlen béna faszoknak most tényleg ez a legnagyobb problémájuk?
Tudományos libsizmus
2022-07-07 at 17:38
Mi a faszom az a fenntartható üzemanyag?